Blizzard + AMD és miért késik az SC2?

Astonkacser . Hírek 1395

amd_logo_us-en.gifAz AMD (az ATI kártyák tulaja, a neves processzor gyártó) egy sajtó közleményben jelentette be a napokban, hogy a Blizzarddal együtt dolgoznak (hűűha, hát ezt senki sem sejtette) és a BlizzCon2008 eseményt is ők támogatják (ahogy a WWI-re hozott 600 gépben is ATI kártyák voltak, milyen véletlen egybeesés).

A Blizzardnak ez az együttműködés azért fontos, hogy a játékait a kornak megfelelő technilógiával és főleg grafikával tudja ellátni. Itt egy kis érdekesség az AMD Cinema 2.0-án bemutatott fotorealisztikus valós idejű képrenderelő. Ami fontos még, hogy ezen az eseményen, ahol ezt bemutatták, Bob Colayco (aki blizzardos munkatárs de eddig nem hallottam róla) arról beszélt, hogy miért késik ennyit a Starcraft II. A megoldás nagyon egyszerű:

Az eredeti Starcraft 2D-s modelljei helyett a Starcraft II-ben full 3D-re akarnak váltani, ami nem egy könnyű feladat. A Blizzard mindaddig nem fogja megjelentetni a Starcraft II-t, amíg az vissza nem adja az eredeti Starcraft érzést, ami a következő:

What we want to see are hundreds of vehicles and creatures clashing on the battlefield, with dynamic lighting and shadows and all of these dazzling special effects — that’s the kind of gaming experience that our players expect from us.

Tehát egy olyan játékot akarnak, amiben több száz élőlény és harcijármű mozog a csatatéren, dinamikus fényekkel, árnyékokkal és egyéb effektekkel, mindez 3D-ben valós időben (ami ha van egy kis grafikai tudásunk tudjuk hogy nem egyszerű feladat), ez az amit a játékosok elvárnak a Blizzardtól, és igen, szerintem is ezt várjuk, és várjuk, csak várjuk, csak várjuk …


Comments (22)

  • marcias

    |

    Most csak én nem értek valamit? Mi az hogy 3D-ben valós időben? Eddig nem abban volt? Most minden modellt mégegyszer átdolgoznak, vagy mi? Ne szórakozzanak már. Ha meg nem, akkor rizsának tűnik az egész. Én komolyan ideges leszek, ha 2009-ben sem jön…

    Reply

  • Aston

    |

    Igen, ez csak rizs 😀 …

    Reply

  • Blase

    |

    Egy valami már így biztos. Az SC2 tuti ATI-ra lesz optimalizálva. Kicsit nekem is töltelékszövegnek tűnik. Így is csatázhat már több szár egység és effektek terén sem szégyenkezhet. szerintem senki nem kéri őket hogy adják ki most nem számít hogy félkész, de 2009 első negyedévében már a kezemben akarom tartani. Véleményem szerint a protoss épületek grafikáján is azért változtattak, hoyg kicsit visszahozzák az első rész hangulatát. Kicsit photoshoppos grafika…kicsit kevesebb effekt az épületen…kevesebb csillogás.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    őőőő ezen az amd cinema izé bigyón most a nőci az számítógéppel van megcsinálva vagy csak egy szimpla fotó? vagy mi? 😀

    Reply

  • Sydra

    |

    Ez most hír?

    Én így fordítottam volna le:
    „Bla bla bla, mellébeszél, mellébeszél, semmi, még mindíg semmi, tarhonyás rizs, sajtos omlett, bla bla bla bla, kifogás, kifogás, mégtöbb kifogás… stb”

    Most arról beszél milyen nehéz 3d-s játékot csinálni? Őőőő javítsatok ki ha tévedek, de 2008 van, ugye?

    „A Blizzardnak ez az együttműködés azért fontos, hogy a játékait a kornak megfelelő technilógiával és főleg grafikával tudja ellátni.”

    Ez talán még a Warcraft 2-ig működött. Miről beszél ez? Félreértés ne essék! Nem tüntetni akarok a grafika ellen, de szerintem a játékosok többsége nem a grafika miatt játszik a Blizzard játékokkal, mert az náluk War2 óta nem verseny képes. Azthiszem ez mindenkinek tiszta. Ne rizsázzanak itt, csak adják már ki végre!

    Reply

  • Aston

    |

    A lényeg az, hogy 3D-ben ugyanazt a Starcraft hangulatot visszaadni sokkal nehezebb mint 2D-ben volt. Ha megelégednének egy közepessel akkor csak egy „Megint egy újabb 3D-s stratégia” címet érdemelne meg az SC2, de a cél az, hogy LEGENDARY legyen.

    Reply

  • Stukov

    |

    A játék már most legendary, már csak azért is mert már egy éve húzzák a fanok idegeit vele, úgyhogy nem lenne könnyű elfeledkezni róla még akkor sem ha soha nem adnák ki.

    Reply

  • spani

    |

    Csé all! Nem kísérem végig azt eseményeket mindennap ezért szeretném valakitől megkérdezni hogy mikorra várható az eddigi ismeretek alapján a game? A válasz elöre is köszönöm.

    ui.: Attól tartok a végén addig hegyezgetik a játékot hogy a gépek megszakadnak allatta!

    Reply

  • sise

    |

    én mint ATI Radeon 3870X2 tulajdonos szerettetel várom az uj 3Ds gamát és nembaj ha pár honapot még késik xD

    Reply

  • nrvn

    |

    A sok fanatik most biztos szalad a boltba és veszi a Radeon kártyákat 😀

    Kövi hir: REKORDON AZ ATI KÁRTYÁK ELADÁSA (vajon miért?) -.-

    Reply

  • outro

    |

    Hát gyerekek én akkor sem fogok atit venni az uj konfighoz. Azért remélem lesz annyi bennük hogy nvdiara is rendesen kioptimalizálják a játékot. Betojok ha a direkt sc2-re vásárolt gépen nem fog menni rendesen 🙂

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    Ati-t nem fogok venni sc miatt,jó lesz a geforce is. Ha már ennyi ideig húzzák, legalább legyen olyan hogy tátva maradjon a szánk jó darabig, hogy aztán elégedetten mondhassuk, hogy na ezért megérte várni annyit.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Sem az amd, sem az ati-val való „együttműködésnek” nem örülök. Remélem nem fog megismétlődni az ami a Source engine-nél történt a gforce és az ati között.

    Marcias: „Most csak én nem értek valamit? Mi az hogy 3D-ben valós időben? Eddig nem abban volt? Most minden modellt mégegyszer átdolgoznak, vagy mi? Ne szórakozzanak már. Ha meg nem, akkor rizsának tűnik az egész. Én komolyan ideges leszek, ha 2009-ben sem jön…”

    Szerintem a Scriptelt dolgokra gondolnak. Pl nem úgy dől el egy halott katona ahogy letárolták neki, hanem mindig a fizikai viszonyoktól függően. Na meg az árnyékok. Asszem arról nem kell ódákat zengenem, hogy mekkora feladat real time árnyékokat varázsolni egy játékba. És az mennyivel növeli a gépigényt, ha mondjuk nem kiforrott a rendszer: Emlékezzünk 2-perces néma csöndel a doom3-ra 🙂 . Kíváncsi leszek rá, hogy a rámpán megnyúlik e az unitok árnyéka. Mondjuk ettől függetlenűl rizsa.

    Amúgy meg jó lesz nekem is a jó öreg Geforce… gyerekek…ne vegyetek Atit…ezért ne 🙂

    Reply

  • god

    |

    Ejj, de türelmetlenek vagytok gyerekek. Hiszen 2007. áprilisában jelentették be, és a játékiparban ez még alig számít várakozásnak. A Duke Nukem Forever-t 1997. április 27-én jelentették be, és még mindig nem jelent meg, bár a fejlesztők már állítólag látják az alagút végén a fényt. Remélem rájuk dudál.

    2009 őszére tippelek én az SCII-vel kapcsolatban, szvsz innen nézve ez a reális.

    Másrészt elég furcsa Bob Colayco ömlengése – What we want to see are hundreds of vehicles and creatures clashing on the battlefield, with dynamic lighting and shadows and all of these dazzling special effects — that’s the kind of gaming experience that our players expect from us. – ez után:

    „Nem lesz Dual-Core támogatás a Starcraft II-ben”

    http://www.hardwired.hu/forum/forum.phtml?area=comment&id=24013

    Reply

  • Aston

    |

    #14: Igen azok vagyunk, nem bírunk már várni és hülyegyerek módjára visítozunk mint a fába szorult féreg. xD

    Reply

  • pcdevil

    |

    #14 god
    ezzel mi a baj? mármint a nincs dualcore támogatás dologgal. azt írja hogy anélkül is simán fut. ha meg kiakarod használni a másik magot akkor a mellette indított programot úgy választod hogy kihasználja. bár arra kíváncsi lennék, hogy játék közben mit indítasz még.. lerenderelsz egy félórás animációt, vagy mi?
    kicsit divatfikázásnak tűnik ez az egész „derossz, hogy nem lesz dualcore támogatás az sc2ben” dolog:S

    Reply

  • marcias

    |

    Válasz god #14 üzenetére:
    Az lehetséges, hogy csak 2007 májusában lett bejelentve, de mindenki akit kicsit is érdekel az SC már LEGALÁBB 2000 óta várja a folytatást! Van, aki pedig már 98 óta 🙂 Sokak szerint 2004-ben kezdték el fejleszteni, ami 4 év, akárhonnan is nézzük. Erre még jön 1 év, oké. De 2009-ben jelenjen meg 😀 Csak ennyit kérek. Úgysem lesz 100%-os a dobozban, majd 1-2 év múlva, a patchekkel esetleg lehet 99%-os 🙂

    Reply

  • outro

    |

    Én nagyon remélem hogy 2009 elején kapunk már egy pontos megjelenést illetve egy használható gépigényt mert attól tovább nem akarom húzni a gépfejlesztést. Van sok más jó játék is amivel már jó lenne tolni, de addig nem akarok fejleszteni amíg egy kb gépigény nincs az sc2 re. Sztem vannak ezzel többen is így….

    Reply

  • Zord

    |

    hmmm…lehet hogy új alaplapot meg procit kéne akkor vennem..:O!! mert most e4400 van..:'(…de sebaj mindjá itt a red october xD!

    Reply

  • god

    |

    #16

    „ha meg kiakarod használni a másik magot akkor a mellette indított programot úgy választod hogy kihasználja. bár arra kíváncsi lennék, hogy játék közben mit indítasz még.. lerenderelsz egy félórás animációt, vagy mi?”

    Ki akar másik programot indítani az SCII mellett? Ezt honnan vetted, vagy ki mondott neked ilyet?! Csupán ha ennyire magas célkitűzéseik vannak, mint fentebb olvasható, akkor alapvető dolognak kellene lennie, hogy több magot is kihasználjon a játék, lévén a plussz erőforrás sose jön rosszul, másrészt bizonyos százalékban tehermentesíteni lehetne vele a GPU-t. A Blizzard meg csak kifogásokat keresett, hogy a fejlesztés kezdetén még nem léteztek többmagos processzorok, stb. bla bla. A két állítás egymás mellett azért cink egy kicsit, nemde?

    #17

    ’98 óta StarCraft-ozom (sőt, már a nyílt béta tesztjének idején gyűjtöttem róla a shotokat) és én is várom már nagyon régóta a folytatást, de hiába várja valaki a folytatást, ha az még be sincs jelentve. Ennyi erővel a Golden Axe _igazi_ folytatását (a különböző portok ugye nem folytatások, a 2007 végén bejelentett Golden Axe: Beast Rider pedig nem MÉLTÓ a Golden Axe folytatása c. megtisztelő címre) a ’89-es bejelentése óta várom, de ennek mi értelme van, ha tervbe sincs véve?

    2007 áprilisában jelentették be az SCII-őt, azóta 1 év 4 hónap telt el (persze a WC3:TFT óta csinálják, de hát jó munkához idő kell) , ez még semmi a játékfejlesztői körökben. Már annak is örülni lehet, hogy legalább biztosan meg fog jelenni, mivel a Blizzardnak nincsenek anyagi gondjai. Sok folytatás sajna nincs ilyen jó kezekben …

    Reply

  • pcdevil

    |

    #20 god
    Abból az egyszerű tényből indultam ki, hogy 1000* lett mondva, hogy nem a legújabb gépkonfigra lesz optimalizálva a játék, és (mint ahogy a többi Blizzard játék) szar gépen is játszható lesz. Ezek után teljesen értetlen a „jajj a starcraft2 használja már ki minden erőforrásomat” hozzáállás. Ebből következtettem, hogy valamit pluszba akarsz indítani, mivel ha rosszabb gépen is elfut, akkor biztos, hogy a legújabb gépen nem használ ki MINDENT..
    A támogatás se annyiból áll, hogy beírod a forrásba a SupportDualCore(); parancsot. Szépen optimalizálni kell a parancsokat aszerint, hogy mik futhatnak párhuzamosan 2 (esetleg 4, vagy neadj isten, gondolva a jövőre(!!) 8 ) szálon.
    Egy ekkora volumenü programnál ez több, mint egy egy-két hónapos meló, egy 10-15 fős team számára is. (Azt nem vettek ügye figyelembe, hogy még fejlesztik, így ami most optimalizált az holnap lehet teljes káosz.)

    A másik témához hozzászólva: A Starcraft2 -öt azért nem alaptalanul várta bárki is mondjuk már 2003ban, mivel a Blizzard sosem vette semmibe a rajongókat, és rákérdezésre is inkább mély kussolást, esetleg egy sanda vigyort kapott a Blizzardtól a kérdező, nem egy lehurrogást. A Starcraft már 2002ben 4 éves játék volt, és még akkoris sokan játszottak vele. Ezek után elég lehetetlenül hangzik, hogy nem lesz folytatás. (És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy a Warcraft2 és 3 között sem 1-2 év telt el, és a siker sem volt garantált.)

    Reply

  • BlueSky

    |

    attól még hogy gyengébb gépeken elfut nem jelenti azt hogy nem lehet olyan beállításokat bele rakni ami már 2magos konfigot kihasznál. mert volt olyan játék aminél megoldották

    továbbá a warcraft világa jóval régebbi mint a starcrafté és ahogy jöttek a warcraft folytatások egyre nagyobb lett a rajongó tábor, gondolom erre is rájátszottak mikor belefogtak a warcraft 3 készítésébe

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.