A StarCraft Legacy interjúja Graham McNeil-lel: I, Mengsk

Velral . Cikkek 1347

grahaminterview.jpg

A StarCraft Legacy készített egy kis beszélgetést a hamarosan megjelenő SC regény szerzőjével, Graham McNeil úrral. Nagyvonalakban a Mengsk család öregjei és fiataljai egyaránt szerepet kapnak a történetben. Az, hogy magyarul mikor jelenik meg, még kérdéses, a lényeg, hogy egy remek háttéranyag lesz a kampány és az egész világ történetét kedvelők számára.

A linkre kattintva jöhet az interjú:

SCL:StarCraft Legacy és GM: Graham McNeil  Néhány mondat kimaradt, mert nagyon nem tartozik az SC-hez. 😉

SCL: Először is tudnál pár szót mondani nekünk magadról, mit csináltál, és mit írtál az I, Mengsk előtt?

GM: A múlt ködébe vész, amikor még Glasgowban egy építészmérnök irodájában dolgoztam, de aztán délre jöttem Angliába, hogy a Games Workshop-nak dolgozzam a Design Studiójukban, még 2000-ben. Hat és fél évig, mint játékfejlesztő dolgoztam ott, és része voltam annak a csapatnak, akik többek között a Gyűrűk ura újságmellékleteket írták.
A debütáló regényem 2002-ben került ki, Nightbringer néven, az első az „Ultramarines” könyvek közül. Az ezt követő néhány évben még írtam pár regényt a szabadidőmben, míg 2006-tól teljes egészében a regényírás mellett döntöttem, és azóta is ezt csinálom. Ahogy ezt írom, már méllyen benne járok a tizenötödik regényemben, hasonló számú rövid történettel a hátam mögött. Valamint néhány kockányi képregénnyel a Boom Studios-nak, és a Warhammer: Age of Reckoning-hoz kötődő grafikus regénnyel.
Az I, Mengsk az első „kereskedelmi vállalkozásom” a Games Workshop univerzumokon kívül.

graham.jpg

SCL: Hogyan lehet összevetni, a Starcraft és a Warhammer 40,000 univerzumokat? Hasonlónak vagy nagyon különbözőnek találod őket?

GM: Vannak hasonlóságok, de közelebbi elemzéskor, úgy érzem inkább különböznek, mint hasonlítanának. Az I, Mengsk-ben a kihívás az volt, hogy Starcraft regénynek hasson, és ne egy Warhammer regényt írjak megváltoztatott nevekkel. Ez azt jelentette, hogy a párbeszédek másképpen kellett, hogy hangozzanak, és a karakterek felismerhetőbben emberiek kellettek hogy legyenek. Ez lehet, hogy furán hangzik, de a Starcraft univerzum emberei sokkal inkább ránk hasonlítanak, mint a 40K-s ellenlábasaik, számos dolog ugyanúgy érdekli őket, mint minket – munkák, család, kapcsolatok, stb. A Warhammer 40,000 univerzum embereinek érdeke ettől jóval távolabb van, úgy mint ne egye meg őket egy démon, vagy ne süsse meg az Inkvizíció vagy ne nyeljék el a Tyranidok. Ennek figyelembevételével egyszerűbb volt a Starcraft karaktereinek fejébe bújni, mert úgy beszélhetnek, mint bármelyikünk, hasonló érzelmekkel.

SCL: Mi teszi a Starcraft univerzumot mássá, mint a többi ismert sci-fi világot (ST, SW, 40k, stb.)?

GM: Úgy, mint sok más sci-fi világban a Starcraft univerzum erős, egyedi fajokat alkalmaz, amiket aztán érdekes formákba önt, hogyilleszkedjenek a saját világukhoz. Úgy, mint minden jó mítosznál, idővel kiteljesedik, és a fajok kezdik felfedezni a saját identitásuk lényegét, ahogy a történetük növekszik és új elemeket vesz fel.  Ezt a Starcraft jól csinálta, és jó érzés volt, hogy valamit adhattam, további rétegeket adva a történethez és az univerzumhoz, ahogy a többi író tette.

SCL: Mennyire volt ismerős a Starcraft univerzum a számodra, mielőtt elkezdted írni a könyvet, és sokat kellett tenned, hogy fejleszd ez irányú tudásodat? Mennyi kapcsolatod volt, ha volt egyáltalán Andy Chambersel és Chris Metzennel?

GM: Valamennyit tudtam a Starcraft univerzumról, de nem annyit, amennyit szükséges lett volna. Előtte fogtam egy papírt és ceruzát, az összes eddigi létező regényt elolvastam több alkalommal is, és kikutattam mindent, amit a neten találtam a cselekményekről, és az egységtípusokról. Játszottunk egy kis Starcraftot a Design studióban, az ebédiőink alatt, tehát elég hamar megtudtam a dolgokról, amit kellett. Az egyik dolog, amit nagyon szerettem, hogy az univerzum nagyrészt felfedezetlen, szóval öröm volt dolgokat feltalálni bele. Találkoztam Chris Metzennel, amikor tavaly a Blizzardnál jártam, aki átnézett minden dolgot, amit beküldtem a tervezés ideje alatt, és visszajelzést adott, amikor a könyv kész lett. Sokkal jobb kapcsolatban voltam Andyvel, aki a főnököm volt a GamesWorkshopos napjaimban. Sokat egyeztettünk a könyv korai szakaszában, és segített, hogy kívül-belül tisztában legyek az univerzummal. Továbbá Evelyn Fredricksen is sokat segített nekem, hogy biztosan ne tegyek semmi ostobaságot, nehogy túl sok értékes információt adjak ki a könyv írásának végső stádiumában.

SCL: Hogyan jellemeznéd az írói stílusodat? Mik azok a kihívások, amikor váltani kell egy egészen új univerzum felé? A Storm of Iron (és úgy általában a Warhammer lore) például rendkívül brilliánsan erőszakos végig, ez az, amit folytathattál ezzel a könyvvel?

GM: Úgy gondolom, eléggé átütő írói stílusom van, ami rögtön végigviszi az olvasót egy helyszín látványvilágán, anélkül, hogy feleslegesen terhelné sok leírással. Próbálom gyors iramban és izgalomban tartani a dolgokat, de rengeteg, karakterekhez köthető pillanattal, hogy az olvasót érzelmileg is belevonjam. Szeretem az akciót és az érzelmeket vegyíteni egy könyvben, remélhetőleg megemelve ezzel az olvasó pulzusát, és gondolkodásra serkenteni egyaránt. És igen, mivel a Warhammer univerzumok harci játékokon alapulnak, igen brutálisak tudnak lenni, olyan mészárlásokba mehetnek át, amit nem tudsz megfogni a tábla tetején.

SCL: Hogy halad az I, Mengsk írása? Kész van már?

GM: Az írása rég befejeződött, még 2008 márciusában, és amíg mi itt beszélünk, van egy doboz, már kinyomtatott regényem az irodámban. Az írás folyamata az eddigiek közül legsimább volt, a karakterek szinte magukat írták az oldalakra, és mind úgy viselkedtek, ahogy szerettem volna.

SCL: Milyen alapokon nyugszik az I, Mengsk?  Három különálló részre van osztva, vagy átmenetekkel folyik egymásba Angus, Arcturus és Valerian története?

GM: Igen, három különböző fő tömbből áll, ahol mindegyik Mengsk megkapja a maga szekcióját. A történet egy-egy fő eseményt ír le Angus és Valerian életéből, és míg Angus, Arcturus és Valerian egyaránt megkapja a maga szekcióját, van egyfajta átfedés közöttük, és remélhetően az átmenet annyira természetes, hogy észre se veszed.

SCL: A történelem nagy része már előre le lett írva, ami az I, Mengskben van. Arcturus részleteiben ki lett adva a játékok során. Hogyan bírkózol meg ezekkel a kissé korlátozó faktorokkal? Tudsz bármilyen információt felfedni Angusról és Arcturusról, amit arajongók még nem hallottak?

GM: Igazából nagyon kevés dolog lett annyira részletezve, mint amit én leírtam, ahogyan leírom. Igen, a Starcraft kézikönyve a történelem egy részét elmeséli, de mindezt csak egy paragrafusnyi helyen, ezzel hagy helyet sok érdekes történet számára. Majdnem semmit se írtak Angus és Arcturus viszonyáról, és sok dolog, amit éreztem ezzel kapcsolatban, volt az igazi dráma közöttük, ami egy friss, még felfedezetlen terület. Az I, Mengsk soha sem lesz a fő történet szálának regényesítése, ez nagyon jól le van már írva a Liberty’s Crusade-ben. Tehát bár néhány elem már ismerős lehet a játék és a könyvek rajongóinak, a regény legnagyobb része új lesz, és még akkor is szolgál újdonsággal, ha tízszer elolvasták a könyvet, és halálra játszották magukat a játékkal. És még jónéhány dolog van a könyvben, amit nem ismernek a rajongók, például Valerian anyjának az eredete…

imengsk.jpg

SCL: Hogyha csak egy dolgot változtathatnál meg a már előre legyártott karakterekben, mint Arcturus és Angus, ha van ilyen, mi lenne az, és miért?

GM: Őszintén, nem volt a kutatásom alatt egy pont sem, amikor azt mondtam volna: „Francba, bárcsak ne az lett volna a helyzet…” Szerettem a karaktereket, és öröm volt Angus karakterét megalkotni, mivel nem írtak róla túl sokat. Az időrend szerint dolgozni néhányszor fájdalmas volt, mert néhány neten talált adat „összeveszett” a többivel, és azt kideríteni, hogy Arcturus miért csatlakozott a Marine-okhoz, amikor adva volt, hogy az apjának konföderáció-ellenes megmozdulásai voltak, de ez használt a regény jobbá válásához.

SCL: Melyik szereplő volt a kedvenced, és mit élveztél a legjobban a megalkotása során?

GM: Ha azokról a karakterekről van szó, akiket én készítettem, volt egy marine Angelina Emilian néven, akit vicces volt leírni, mert edzett volt, nem volt ostoba, csak könyörtelen. Gyilkos sorai voltak (párbeszédben, a szerk.), és az egyetlen személy, aki a legjobbat adta Arcturusnak, amit csak tudott. Vicces volt Arcturusról és Katherineről írni, de párbeszédet írni Little Dot részére, aki Arcturus bébi lánytestvére volt, csak egy ordítást jelentett.

SCL: Tudsz valamit arról, hogy az I, Mengsk története megjelenik majd valamilyen Blizzard termékben? Vannak saját terveid ehhez kapcsolódóan, hogy készíts valamit?

GM: Nem tudok semi olyan tervről, ami az I, Mengsk cselekményeiről szólna, de mindenképp van olyan része, amit továbbvinnék. Ezeket a szereplőket annyira jó volt leírni, hogy boldogan visszamennék, és írnék még a történeteikből. Most el vagyok foglalva a The Black Library-nak szánt regényekkel, de mindenképp szeretnék több Starcraft regényt írni.

SCL: Ha egy másik Starcraft regényt írnál, lennének olyan karakterek, helyzetek vagy helyszínek, amire különösen összpontosítanál?

GM: Valójában a második történet az I, Mengsk, amit egy Starcraft novellának összeraktam. Van egy (terv, a szerk.) készen, ami a Starcraft univerzumáról szól, de nem foglalkozik a játék karaktereivel, vagy a történettel. Még mielőtt nekiálltam volna, a Blizzard megkeresett, hogy egy picit hanyagoljam, és írjak egy a Starcraft 2 karaktereihez köthető, a kiadásához kapcsolódó regényt. És ezzel született meg az I, Mengsk. A regény nagy része a Protoss és a Zerg megérkezése előtti időkről szól, tehát jobban szeretnék egy központi szerepet a további könyvekben amiket írok, azt gondolom jobban szeretném felfedezni a Koprulu szektor ismeretlen részeit, hogy meglássuk, mit rejteget a legsötétebb sarkaiban…

A cikk után a regény tartalmának elemzését is közzétehetjük a jövőben, ha van akit érdekel.

Forrás:


Comments (8)

  • overmind

    |

    Nos, ezt is meg fogom venni tuti, mint az összes eddigi SC könyvet:)

    Reply

  • Tassadar

    |

    Lehet n00B vagyok de ki az a Valerian? kinek a kije? a másik kettővel természetesen tisztában vagyok de ez kimaradt….am örömmel hallom hogy lesz újabb könyv….de magyarországon MIKOOOR? az összes eddíg kishazánkban megjelent regény meg van…

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    Nem akarok ünneprontó lenni, de korábban a szukits kiadó csinálta ezeket a könyveket, és a Gyűlölet kora c.warcraft témájú könyv óta egy Blizzard témájú sem fordítottak le, pedig starcraftból is le vannak szépen maradva a diablo könyvekről már nem is beszélve.

    Reply

  • Xiccdrow

    |

    Én jobban örülnék, ha először kiadnák azokat, amiket még itt meg nem jelenteket

    Reply

  • Xiccdrow

    |

    Huh ezt megaszondtam, de gondolom értitek. A lényeg, hogy szerintem rajtam kívül is sok más olvasót érdekelne még Kerrigan „előző” élete, vagy a Dark templar Saga, mint egy ilyen pacák, aki nagy valószínűséggel úgyis elhalálozik 😛

    Reply

  • Tauren

    |

    Pont ez hiányzott a regényembe!!!!
    A 2. rész 14. fejezeténél tartok, és most akarom betenni a Sons of Korhal-t, és hogy Mengsk minden meg fog kavarni, az összegyűlt szövetségnek!
    Nem elég, hogy Karrigen, és még egy pár világból lévő gonoszai kavarják meg a főhős, és persze Jimiék történetét, de most jön Mengsk, és most már a fia is!
    Egyre jobb már a Starcraft, én meg csak egyre több, és több infóval leszek gazdagabb! Imádok mindenkit!!!!! XD

    Reply

  • Hydra

    |

    az eddig magyarul kiadott 4 SC könyv már megvan…ez is meglesz majd…
    de először végre a Dark Templar Saga 3 kötetét szeretném magyarul látni mivel elm azok már rég készvannak, csak le kéne őket fordítani…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.