Karune Kérdések és Válaszok 50.

L4.ZsukoV . Hírek 2188

cavez.gifNos, ahogy ígértem itt is van a Cho által precízen lefordított QnA 50. része, ami az eddigiektől eltérve már sok hasznos információt tartalmaz számunkra 😉 :

Beszélgetés a fejlesztőkkel: A Starcraft II már a kezdetektől fogva eSportnak lett tervezve, s ennek egy kulcs jellemzője, hogy segítse a játékosokat abban, hogy minél több információt nyerjenek a maguk által játszott vagy épp ellenfeleik mérkőzéseiből a replayek nézésén keresztül.
E heti beszélgetésünkben Dustinnal, kiemeltük azokat a lehetőségeket, amelyek elérhetőek lesznek a játékosok számára a replayek nézése közben.
Ezek a jellemzők egyszerre segítik a játékosok Starcarft II beli fejlődését, továbbá statisztikai kimutatásként is használhatóak hivatalos eSport kommentároknál.

     

  • Mekkora kárt okozott a Reaper támadás az ellenfél gazdaságának?
  • Fel tud-e állni ebből a helyzetből az ellenfél?
  • Vesztes csatát kezdeményez-e az adott játékos?
  •  

 

Ezek például mind fontos kérdések, amelyeket feltehetnek egy versenyszerű meccs vagy replay nézése közben. Az új replay rendszernek köszönhetően mind a játékosok, mind az eSport közvetítők még pontosabban követhetik egy-egy meccs alakulását, s jobban megérthetik a játékosok fontosabb harctéri döntéseinek következményeit.
A játékosoknak lehetősége nyílik egyszerre követni és összehasonlítani több játékos statisztikáinak alakulását, valamint következtetni a végkimenetelre olyan rendelkezésre álló adatok alapján mint sereg mérete, nyersanyaggyűjtés gyorsasága, nyersanyag hozzáférés (szerk: exp.-ek száma, fennmaradó kristály/gáz stb.) illetve éppen kutatott fejlesztések.

Reaperek támadása egy Zerg bázison:
http://www.battle.net/Images/misc/3-17/Replay_UI%20_Resources_1.jpg
http://www.battle.net/Images/misc/3-17/Replay_UI%20_Resources_2.jpg

Seregek méretének összehasonlítása:
http://www.battle.net/Images/misc/3-17/Replay_UI%20_Units_1.jpg

(A képeken látható kezelőfelület természetesen még nem végleges!)

—StarCraft II Q&A 50—

  • Az Overlordoknak ki lehet fejleszteni az egység szállítást, illetve a creep termelést, az Overseerek látják a láthatatlant, létrehoznak changelingeket és messzebbre látnak. Miért nem csak az Overlord fejlesztései ezek, miért kell ehhez Overseerré alakítani? -Mooiki (Lordaeron)

Azt akartuk, hogy minden faj detektálási képessége kiegyensúlyozott legyen. Nem akartuk, hogy minden Overlord     rendelkezzen ezzel a képességgel, miután kikutatták a képességet a Lairben.Azzal, hogy különvettük ezt a két képességet két egységbe (szerk: szállítás és detect), fontos döntés elé állítjuk a Zerg játékost, hogy biztosítani tudja mindkét fajta támogató egység jelenlétét.

  • Támogatva lesz a Stereoscopic játékmód? – Ylleks (Azeroth) (szerk: 3D-hez közeli megjelenítés)

A Stereoscopic megjelenítés egy érdekes dolog, ahogy azt láthattuk nem rég bevezetve a WoW-nál és pár egyéb játéknál.
Jelen pillanatban azonban a csapat inkább a játék lényegi részeire koncentrál, hogy biztosítsa, hogy a játék fő részeit, amelyet minden játékos használni fog, a tökéjre fejlessze.
Később majd ráérünk gondolkodni, hogy az ilyen és ehhez hasonló dolgoknak van-e értelme a Starcarft II-ben.

     

  • Korábbi eseményeken, ahol játszható volt a Starcaft II, sűrűn láttunk játékosokat, akik Brood Waros technika szerint építkeztek és játszottak. Mindent egybevéve, jelenleg mennyit ér, ha valaki pont úgy játszik a játékkal, mint ahogy azt tette a Brood Warban? Ez hátrány vagy egy jó kiindulási alap? – instarcraft.de

A játékos kreativitásán és játékstílusán múlik. A korábbi, Starcarftban megszerzett tapasztalat illetve tudás mindenképpen segít, hogy otthonosabban mozogjanak az új környezetben. Azonban sokkal több egység, képesség és épület található a Starcarft II-ben mint az eredeti játékban. A játékosok természetesen elkezdhetnek úgy játékot, ahogy azt az eredeti Starcraftban tették. Ahogy egyre inkább belelendülnek a játékba, úgy felfedezhetik az új egységeket, képességeket és kialakíthatnak új stratégiákat. Tehát ez nem előny vagy hátrány kérdése, hanem sokkal inkább függ a játékos stílusától.

  • Lesz lehetőség játékon belüli szöveg színezésére, mint az SC1ben? -StarCraftWire.net

Nem, jelenleg nincs támogatva ez a lehetőség. A szövegszínezés ügyes kis dolog volt az eredeti játékban, azonban a SCII ben biztosítani akartuk, hogy a játékon belüli kommunikáció átlátható és könnyen olvasható, ezért csak az alap karakter séma van támogatva.

  • Tudjuk, hogy az egyjátékos hadjáratban kiválaszthatjuk, hogy melyik küldetést szeretnénk elvégezni a továbbjutáshoz. Ez azt jelenti, hogy minden küldetést lejátszhatunk az általunk kívánt sorrendben, vagy lehetséges, hogy lesz olyan, ami kimarad? – StarCraft II Hungary (szerk: w00t! 🙂 )

A legtöbb esetben lehetőség lesz rá, hogy visszamenve olyan ágát is lejátszd a hadjáratnak, amely korábban ki lett kerülve, így szinte az összes küldetés lejátszható az egyjátékos módban. Azonban lesz néhány ritka eset, amikor egy döntés lezárja a hozzáférést egy adott küldetéshez.

  • A Terran hadjáratban hozott döntések befolyásolják a Zerg illetve Protoss hadjárat küldetéseit? – TheWarCenter

Gondolkodtunk ezen a lehetőségen, de átgondolás után úgy döntöttünk, hogy az a legfontosabb, hogy minden hadjárat önmagában egységes és mégis epikus történettel rendelkezzen. Azzal, hogy minden hadjáratnak különálló kezdetet és véget írtunk, biztosítottuk az összefüggő, következetes cselekményt.

  • Az eredeti SC játékban lehetőség volt rá (egy bugnak köszönhetően) hogy a Lurkerek addig ne lőjjenek amíg erre parancsot nem kaptak, ami igen érdekes szituációkhoz vezetett. Tervbe van e véve, hogy a lurkerek kapjanak egy ilyen „tűzszüneti” funkciót a SC2ben? Továbbá, a workereknél hiányzott a Hold és a Patrol parancs a Starcraftban, ez így lesz a SC2ben is? – Team Liquid (Zanric)

A jelenlegi verzióban nincs ilyen funkciója a Lurkernek. Azonban megvitatunk minden lehetőséget ami elősegíti az izgalmasabb, több taktikát megkövetelő játékmenetet az egyensúly megtartása mellett.

— Adás Vége —


Comments (26)

  • sise

    |

    az egész bevezető rész már lácott az első battleriportba minek ujra elmondani félévre rá ?

    (zárójelbe még hozzátenném hogy a „mi” kérdésünk nagyon is helyes volt szeretnék többet megtudni az egyjátékos részről mert részint a sztori érdekel igazán másrészt (valljuk be őszintén) utálok mindenki mást ami nemén :D)A kampányos fejlesztgetésröl kéne infot kapni aszem pénzért lehet fejleszteni, olyat hogy lehet szerezni van e idő mindent kifejleszteni vagy csak pl a felét ? néhány példa a fejlesztésre ugye egyel több marin a bunkerbe de mikvannak még ?

    Reply

  • KennyGTP

    |

    A StarCraft II Q&A – Batch 50-ben (a sc2pod.com lap alján) van még egy megjegyzés vagyis hozzászólás:
    Kérdés:Az első screenshotodban, amit gondolok, szárnyak nélkül látom Zerglingset. Ez új Zergling modell vagy azokról azt hiszik, hogy a broodlingsok vagy valami más?
    http://www.battle.net/Images/misc/3-17/Replay_UI _Resources_1.jpg
    Válasz:
    Mikor Zerglings kapja a sebességfeljavításukat, őket vizuálisan szárnyakkal fogják hozzáadni.

    Nem 100%os a http://www.webforditas.hu forditása, de érthető a mondat 🙂

    Reply

  • sise

    |

    rossz helyre mutat a link illetve csak a fele link a másikfele text

    BTW kiaz a görény aki egy csillagot adott csak ? ide vele had tépem ki a szivit.

    Reply

  • Cho

    |

    @ KennyGTP: igen, sorry azt nem néztem, mert én csak a Karune által írt eredeti szöveget fordítottam.
    A képre reagálva a zergling „szárnyakat kap” a sebesség növelő upgrade (vagy csak szimplán red bull) után ezek szerint.(bár ha az még mindig „adrenaline glands” akkor nem igazán értem… a sok adrenalin szárnyakat ad? többször felcseszem az agyam akkor ezentúl 😛 )
    A másik meg elvileg a spine crawler is új külsőt kapott (a képen nekem egy tüskés szőr-tüsszőre emlékeztet), bár ez még nincs megerősítve, úgyhogy lehet, hogy más.

    Reply

  • KennyGTP

    |

    Válasz Cho #4 üzenetére:
    Nem adrenaline glands miatt kap szárnyakat a zergling hanem a Metabolic Boost okozza ezt a „mutációt”.

    Egyébként szerintem jó hogy lehet látni a változást, remélem a többi faj egységeinél is bevetik ezeket a „vizuális” változásokat is :).

    És a Lurkereknek is megcsinálják azt a tűzszüneti gombot.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Én csak azt tudnám, hogy mi a franc az a Starcraft II Hungary… az melyik országban üzemelhet?

    Reply

  • sise

    |

    #6 énse nemtudom, de miért irják oda hogy éhesek ?

    Reply

  • Promie Motz

    |

    #7 Én aztat nem igazán beszélek külföldiül, mert attól még nem vagyok külföld, de az már elég gáz, amikor egy egész oldal arról híres, hogy ők éhesek…

    Reply

  • Strogg

    |

    Az nem Afrikába van? És ha jól tudom akkor Bukarest a fővárosuk…

    Reply

  • Promie Motz

    |

    No én már ennyire nem is vagyok tájékozott. De jóü, hogy halunk ezekről a srácokról is, olyan, mint ha ők is csinálnának valamit…

    Reply

  • d37312m1n3d

    |

    Sok-sok böszmeséget…

    Ha csináltam egy olyat, h rosszul írtam be a nevemet battle.net acc regnél, akkor azt ki tudom valahogy javítani? (Erre nem láttam megoldást.) Ha nem, akkor kinek kell írni?

    Reply

  • CsigaBig

    |

    Whehehehe !!

    Még a végén kiderül hogy Gy F Csaucseszku rearkarnácioja !! LOL
    Remélem igy is értitek amit szerettem volna nektek mondani. 😀

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    http://www.battle.net/Images/misc/3-17/Replay_UI _Resources_1.jpg

    Én azt nem tom hogy mi az a világító pöttyös labda a bal alsó sarokban (még a játéktéren tehát nem az UI-n)
    Illetve a másik képen is van ez a citromos kuglóf jobb felül a lingek meg a gázkút között.

    Reply

  • Tcraft

    |

    LOll, pöttyös labda 🙂

    Én a creep tumorra voksolok. Bármi is az, majd protoss csapataim eljátszanak vele 🙂

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #15 Az a kép annyira nem maradt ki hogy 2 szer is be lett linkelve.
    #16 viszont ez jó csak kicsi.

    Reply

  • Strogg

    |

    Köszönjük Emese! Zergling szerintem szöcske lett, nem valami szörny. Nagyon sokan a zergeket is a rovarokkal társítják, pedig szerintem a zergek pont nem azok…

    Reply

  • Hydra

    |

    én a zergeket inkább hüllőszörnyeknek képzeltem el…

    Reply

  • sise

    |

    A hülye kaptár kifejezés miatt, ugye zümmögnek, sokan vannak, letarolnak mindent.Hülye méhecskék meg szöcskék gyülekezete….

    Amúgy valahol a hüllő meg az emlősök között vannak mert ugye melegvérűek. Persze az egész kérdés hülyeség mert mindenféle fajok átmenetét/keverékét jelentik szóval ez is az is mind.

    Mikor írhatok össze a kampányokkal kapcsolatos Qcsomagot:) ?

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #21
    Most.

    Reply

  • Worlon

    |

    Szeretném kérni, hogy ey admin végre előző cikket módosítsa, hogy csak 1 kacsa, ott lévő kommentemből kiderül.

    Reply

  • RZednik

    |

    Válasz Worlon #23 üzenetére:
    Sz’tem nyugodtan maradhat a hír ahogy van. Az account regelésnél ténylegesen kiválaszthatod, h a későbbiekben érdekel-e egy béta lehetőség. Jelenleg ugye nem fut semmilyen Blizz béta program, de ha majd lesz, akkor lesz ez az opció érdekes. Addig legalább „előkészülhetsz” rá a regeléssel, vagyis elmond6od, h ezt a lépést legalább megtetted. Amúgy pedig vszínűleg Zsukov arra akart utalni a „kizárásos alapon a SC2 bétájára lehet jelentkezni” mondatával, h nagy valószínűséggel ez lesz a Blizz következő béta projektje. Legalábbis hónapokon belül az lehet.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Kaptár, raj, királynő…. pár kifejezés, amit a Blizz adott a zergeknek…öö… nem is tudom, vajon miért rovarszerűek…. Egyébként az Aliennek is van egy nem kevés rovar beütése, mégis parás és megállíthatatlan. Szóval ez nem gáz.

    Reply

  • Peter1984

    |

    Én se szeretnék csillagközi inváziót mothershipes dark E.T-k el 😛

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.