Készüljünk a Bétára – Játékmenetbeli változások

L4.ZsukoV . Hírek 1377

gameplay-header

Optimistaként azt kell, hogy mondjam már csak néhány hónap van hátra a Béta kezdésének időpontjájáig. Szóval úgy gondoltam itt az ideje kicsit egy feleleveníteni a dolgokat, hogy mik várhatok a Starcraft2-ben, ami remélhetőleg nagy valószínűséggel a Starcraft hű folytatása lesz. Elsőként a játékmenetbeli változásokat szeretném felhozni, amit az egyik nagy veteránunk, nrvn lefordított nekünk:

A Starcraft 2 egyértelműen nem ugyan az lesz, mint a Starcraft egy jobb grafikával, mivel a játékmenet forradalmian új változtatásokkal rendelkezik. Itt egy lista mindenről, amit találni fogsz, amikor játszol, amit az eredeti játékban soha nem láttál.

Auto-Casting

Az auto-casting lehetővé teszi néhány egységnek, hogy automatikusan varázsoljanak anélkül, hogy azt parancsba kelljen nekik adni. Ez a lehetőség könnyebbé teszi a játékosoknak, hogy irányítsák a seregeiket a kiadott parancsok számának csökkenésével.

autocast

Destructible Doodads (megsemmisíthető pályaelemek)

A megsemmisíthető pályaelemek akadályok, melyek feltűnhetnek majd jó néhány pályán. A közönséges pályaelemekkel ellentétben ezek lerombolhatóak, csak a támadás parancsot kell kiadni rájuk.

doodad

High-Concentrated Minerals

High-Concentrated Minerals nagyobb mennyiségű mineralt ad fordulónként, míg a kék mineral 8-at ad, addig a sárga 12-öt, lehetőséget adva a játékosnak gyorsabb gazdaságra. Ez különös stratégiákat tesz lehetővé. Vállaljunk nagyobb kockázatot a gyorsabb gazdaságért vagy biztonságot egy lassabbért?

yellowmin

Xel’Naga Observatory Tower

A Xel’Naga megfigyelő tornyok (semleges épületek), melyek jó néhány pályán feltűnnek majd. Ezek a tornyok egy nagy sugarú körben mutatják a területet, amikor egy játékos megszerzi. Ahhoz, hogy megszerezzünk egyet egyszerűen, csak oda kell vinni melléjük az egységeket és a fog of war már el is tűnt. A Xel’Naga tornyok egy új szemszöget adnak a játéknak, ahol a felderítés a kulcs a győzelemhez.

xelnaga1

Building Queuing

Az épület lista lehetőséget ad a játékosoknak, hogy kevesebb paranccsal építsenek egymás után közvetlenül. A Shift gombot nyomva tartva utasíthatjuk az SCV-t/probe-ot a több épület építésére. Miután megcsinálták az elsőt tovább megy a következőre – ezt ismételve addig – amíg az összes épületet, melyet listáztál be nem fejezi.

queue

Auto-Gather

Az eredeti Starcraft-ban, a játékosoknak állandóan parancsba kellett adniuk a munkásoknak, hogy menjenek bányászni. Ha rally-zod őket a mineral-ra akkor sem fognak automatikusan elkezdeni bányászni. Az autóbányászással a munkások automatikusan elkezdenek bányászni, ha gas-ra vagy mineral-ra vannak rallyzva.

autogather

Forrás:


Comments (16)

  • Blase

    |

    Ez mind szép és fantasztikus, csak hogy ezt már mind tudtuk. Összegzésnek azonban kiváló. Amivel viszont nem tudok egyetérteni az az autocasting, mikrogyilkos. Az MBS -a kedvenc- pedig ki is maradt 🙂

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Jobb is, hogy kimaradt! Valahogy már nem vagyok kíváncsi arra, hogy 100 hozzászólásból 80 arra menjen el megint, hogy az mbs pártiák és az mbs ellenesek szét marcangolják egymást… Szokd meg, szeresd meg és játssz! ENNYI.

    Reply

  • JaReL

    |

    Biztos, hogy még mindig 8 ill. 12 a bevitt ásványmennyiség? Mintha arról lett volna szó korábban, hogy növelték a bányászási sebességet (meg ugye alapból 6 munkással kezdünk) viszont cserébe csökkentették a fordulóként bevitt mennyiséget… Ha jól emlékszem 5 ill. 8-ra. De lehet, hogy csak álmodtam… 😛 😉

    Reply

  • JaReL

    |

    Nem álmodtam! Blizzcast 4-ben (lásd wiki!) rögtön ez az első kérdés. A válasz pedig, hogy sima ásványbó 6-ot visznek körönként… (De lehet, hogy aztóa ez megváltozott…)

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Jarel a megfejtés az hogyha tul sokáig vagyunk kénytelenek ugyanazt a gumicsontot rágni, egy idő után megtalálják a fogaink benne a kemény részt, és ne adj isten bele is törnek.

    Szeretnék megnyugtatni mindenkit jóelőre hogy az autocast nem azt jelenti hogy innentől legyártod a castert és az majd intézkedik, hanem azt hogy pl a heal automatikus és még….. és várjál más nincs is 😀 ja hogy az az sc1 ben is automatikus volt… bocsi nice feature de ujnak azért nem nevezném 😀

    Reply

  • god

    |

    Auto-Casting: volt az első részben is (igaz csak a heal).

    Destructible Doodads: volt az első részben is.

    High-Concentrated Minerals: jó ötlet, balance kérdéses.

    Xel’Naga Observatory Tower: nem nagyon tetszik, főleg, hogy gyakorinak tűnik (lásd BR 1-2). Ha szeretnél látni egy pályarészt, akkor csak építesz oda egy pylont vagy egy turretet (TvT-ben full alap), vagy burrowozol egy linget és voilá. Kicsit olyan erőltetett, és mindenáron a Heroes 3 pályaelemek ugranak be róla. 🙂

    Building Queuing & Auto-Gather: Az MBS-el egy kalap alá lehet venni őket, szóval nem nyitnék róla vitát. Ízlések és pofonok. Sokáig rágódtam rajta, végül is arra jutottam legyen, ez egy teljesen más játék, a SC&BW tökéletességén nem ejthet csorbát, szóval legyen. Cserében egy kicsit megbonyolított játékmenet kellene, mint pl. a HC Minerals (ami szintén nem volt az első részben, mégis azonnal elnyerte a szimpátiám). A jelenlegi gáz metódusban nem vagyok naprakész, hogy most miként is néz ki, több változtatásról is hallottam már. Viszont eddig ez határozottan rossz megközelítés szerintem, bár alternatív ötletem így hirtelen nincs, főleg amire én is azt mondanám objektíven, hogy igen, ez fasza. 😀

    Reply

  • PHX

    |

    Ejh … még a bétáig is hónapok vannak? Optimistán?? 🙂 Amúgy közönséges földi halandó honnan szerezhet bétakulcsot?

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #6 Ez a beszéd előnyödre változtál (látod ezt is észrevesszük :P)

    De ezek közt igazábol ha wc3 hoz viszonyítjuk az egyetlen újítás a hc resource (itt mineral) oO

    Reply

  • nrvn

    |

    #6 Tudtommal se egy épület, se egy burrowolt ling nem fogja aktiválni a tornyot. A láthatatlan egységekre nem esküszöm meg, de meg merem kockáztatni, hogy azok sem aktiválják.

    Reply

  • sise

    |

    Az egyetlen ami tényleg eredeti vagy „jó” ötlet ami itt szerepel az az építési lista, az ilyen mega új dolgok mint a hájjild mineralsz már 93-94 környékén a Red Alert 1-be letudtuk mint újdonság. Kilátó, ha ez valakinek eddig nemvolt megoldható akkor ott már bajvolt (azért itt jegyzem meg hogy még mindig a detektorokkal mennék feltérképezni, megfigyelni amint elérhetők mint ilyet használni).

    Amit igaziból szerettem volna látni az a 3D térkép, domborzattal, vizel, élő környezettel. Sajna megint épp erről az apróságról felejtkeztek meg, pedig micsoda jó móka az 🙁 Sajna eléggé elkeserített az előző BR2 mesze volt ez attól a játéktól amit úgy 2 éve láthattunk a protos gameplay videóban =( Remélem nem rontják el a lényeget ami az egyjátékos kampány.

    Reply

  • god

    |

    #9

    „Tudtommal se egy épület, se egy burrowolt ling nem fogja aktiválni a tornyot. A láthatatlan egységekre nem esküszöm meg, de meg merem kockáztatni, hogy azok sem aktiválják.”

    Valamit nagyon félreértettél, én soha nem mondtam ilyet. 🙂 Ezt írtam:

    „Xel’Naga Observatory Tower: nem nagyon tetszik, főleg, hogy gyakorinak tűnik (lásd BR 1-2). Ha szeretnél látni egy pályarészt, akkor csak építesz oda egy pylont vagy egy turretet (TvT-ben full alap), vagy burrowozol egy linget és voilá. Kicsit olyan erőltetett, és mindenáron a Heroes 3 pályaelemek ugranak be róla.”

    Azaz felesleges ez az Observatory Tower, mert a játékosok számára eddig is létfontosságú volt, hogy a pályán lévő mozgásokat lássák, így a fentebb említett módszereket rendszeresen használták. Ergo ennek szerintem nem sok létjogosultsága van, érdekességképpen single-playerbe benne lehetne, de multiban szerintem tök felesleges.

    Reply

  • nrvn

    |

    Igen, valóban félre értettem 🙂

    Reply

  • nrvn

    |

    btw látom valakinek igen csak tetszik ez a szavazgatós dolog, kár, hogy szegény nem lát tovább 1 csillagnál 😀

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #13 Hát lehet ugy érti 1 mint 1. osztályú 😀

    #11 Azért még jo elhelyezésekkel lehet némi értelmet adni a scout tornyoknak, mert pl ahogy elnéztem igen szűk átjárók vannak itt ott, és nem hiszem hogy egy idő után át lehetne csempészni scout scv/probe/drone-t.
    Bár kétségkívül igaz hogy ezeket aligha lehetne annyira kiélezni hogy komoly taktikai jelentőségük legyen, inkább cska amolyan plusz.
    Ha én valamit hiányolok akkor az az, hogy legyen egy olyan tényleg nagy taktikai jelentőséggel bíró objektum amiért megéri harcolni, és ez tovább serkenti az aktivitást mindkét játékos réséről.
    Persze enélkül is lehet tökéletes a játék ha azt nézzük hoyg a fentebb említett igényt kielégítik a sárga kristály mezők.

    Reply

  • Farrun

    |

    már csak adják ki!

    Reply

  • Laczko

    |

    Jó, hogy az ilyen cikkekkel tartjátok bennünk a lelket!:)

    Ez a építéses listás dolog viszont nem nagyon tetszik, dehát majd meglátjuk…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.