Protoss vs. Protoss – A korai exp

Astonkacser . VOD 1654

Ha az első PvT volt, a második PvZ, akkor most remélem nem haragszotok meg, ha ebben a videóban csak Protoss lesz. A taktika valószínűleg teljesen nyilvánvaló a tapasztaltak számára, de a lényeg, hogy minden fajjal lehet alkalmazni, így bárki tanulhat belőle. Ezúttal egy vesztes meccset teszek közzé, nehogy szó érje a ház elejét, hogy „persze miért mindig csak győztes meccseket kommentálsz”.

Jó hír a zerg fanoknak, hogy Barnabás küldött két (szerinte) jó replayt, úgyhogy holnap majd varázsolok ebből is egy fincsi vodot.

Továbbra is légyszíves értékeljétek a videót, hiszen szeretnék egyre jobb és jobb vodokat gyártani. Aki szidni akar, tegye nyugodtan, abból szoktam a legtöbbet tanulni, de csak a jóízlés határain belül ha lehet, köszi!


Comments (36)

  • Sabika

    |

    jó a game!!Csak pvp-be a colossus olyan mint a reaver!!
    nagyon oda kell rá figyelni
    van 1 exped a 4 gw kevés szerintem főleg a macro game van!!
    Ha korán expel akkor huzz gw-t és próbálj harassolni!!
    Ilyenkor nem szabad hagyni!!
    de GG!!!!

    Reply

  • Ribizlee

    |

    Sztem is jó game, megkritizállak annyiban, h a 480p-s videókat jobban szeressük =))

    Reply

  • Aston

    |

    #1: Ja, még kicsit szoknom kell, hogy a macron nagyon nagy a hangsúly! Kösz!
    #2: Nálam ki lehet választani, hogy 480p-s legyen!

    Reply

  • GeryGTK

    |

    „azt hiszem h mien jó vagyok”:D
    Jó, ez volt a legjobb vod eddig, mégha ki i kaptál.
    látszik h pár mondatban átgondolod h mit fogsz mondani, volt benne poén is. fasza.
    Várjuk a Zerget:)

    Reply

  • JaReL

    |

    Jó elképzelés volt, hogy a bázisához közel warp-inelted az egységeidet! Jó vid!

    Két kérdés:

    – Ha a sziklafalhoz közel a low groundra építesz egy pylont, akkor a high groundra fel tudsz warp-inolni egységet? (Mert ugye a psionic matrix „felér” oda is…)

    – A colossus olyan magas, hogy a légvédelmi egységek is lövik. Ha ilyen magas, akkor vele a low groundon állva is fellátsz a high groundra? (A video végén, mikor a colossusai támadják a bázisod, akkor nagyon úgy tűnik, hogy igen, de azért megkérdezem…)

    Reply

  • spani

    |

    Nagyon jo volt a vod! Kösz szépen hogy felteszed öket sokat segit a várakozásban 🙂 Igy tovább
    Ui.: énis kíváncsi lennék a zerg queen-re ha már több is lehet belöle akkor biztos gyenge lett 🙁

    Reply

  • Elrood

    |

    Úgy tudom, ki lehet íratni a játékkal a parasztok számát (reply alatt persze), így nem kell számolgatni:).

    Reply

  • Blint

    |

    Van egy otletem, amenyniben lehet AI ellen jatszani a betaban:
    Nem tudom, hogy elerheto-e a betaban minden egyseg/epulet/fejlesztes, de lehetne AI ellen jatszani, ahol minden fullra lenne fejlesztve, igy megnezhetnenk minden fajnal minden elerheto dolgot. Persze ugy, hogy replaykent fel lenne toltve valahova es mivel kis trukkel offline us lejatszhatoak a replayek, szepen tuzetesen meg tudnank nezni mindent:)
    Neztem mar par visszajatszast, de azok rovid kis jatekok voltak 🙁
    Szoval, Aston? Nem akarsz nekunk kesziteni egy ilyen egyseg bemutato jatek visszajatszast?:)
    Persze a videok is jok, foleg ha van voice kommentar 🙂

    Reply

  • Ribizlee

    |

    #3 Jah, mostmár nálam is, sry a hülyeségemért 😀

    Reply

  • Aston

    |

    #4: Kösz Gery!
    #5: Szerintem igen-igen, de majd alkalomadtál kipróbálom.
    #6: A zerg Queen szerepe (amennyire én tudom) csak a makró segítése, vagyis mivel lárvát termel, ezért gyorsabban tudsz a segíségével egységeket gyártani. Ezért lehet belőle több. Tehát gyakorlatilag a zerg queen az eredeti koncepcióhoz képest teljesen más. Amúgy is akartam majd írni egy cikket arról, hogy kicsit csalódott vagyok, illetve már többször csalódtam 2007 óta. Az eredetileg bemutatott játékban egy csomó új dolog volt, a Mothership, a Queen, a javítható Thor, a területsebző Banshee, meg ilyenek, amiket mind-mind kivettek a játékból, mert nem lehetett balanszolni, a végeredmény pedig egy olyan játék, ami túlságosan is hasonlít játékmechanikai szempontból az elődre. Legalábbis szerintem, de ezt még végig kell gondolnom.

    #7: Jah, ne is mond. Sajnos a nekem a tanulási folyamat az lassabb. 2008 októbere óta tudom, hogy a replay nézegetés rengeteg hasznos fícsört kapott, és ettől függetlenül még egyszer sem csekkoltam le ezeket 😀 Legközelebb megteszem!!

    Reply

  • JaReL

    |

    Válasz Aston #10 üzenetére:

    Egy elég terjengős kommentet már én is írtam a Rövid protoss bemutató (vagy vmi hasonló) című bejegyzéshez, majd nézd meg h egyetértesz-e velem…

    Reply

  • hukhak

    |

    #5: sztem ott vann egy observer is és azért lát fel a colossus

    Reply

  • god

    |

    Küldtem Aston jobb repeket, majd azokat tedd ki pls, köszi.

    Reply

  • TavariS

    |

    ZvZ-ben itt már nem csak a muta-ling a jó taktika, roach hydra kombináció nagyon erős.

    Reply

  • spani

    |

    Válasz Aston #10 üzenetére:
    Értem pont ezért irtam, mert ha jól emlékszem a zerg anno azért lapta meg a queen-t, mert a kezdésnél eléggés esetlen volt. Nekem azt sugallta a dolog hogy védöként kemény lesz nagyon de támadokén nem annyira… Ezek szerint tévedtem de az uj egységnek brood lord vagy mi nagyon örültem 🙂

    Reply

  • overmind

    |

    Hali

    Aston, nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy most hogy érzed, mennyivel érdemes szedni a kristályt?

    Egyébként piszok jók a videók, csak így tovább:)

    Reply

  • god

    |

    A queen 4 dologra jó jelenleg:

    – legfontosabb és legalapabb a lárva szaporítás, amit folyamatosan tolni kell amint az előző adag kikelt a tojásból a hatchery felszínén és lehullik a földre, alapvetően befolyásolja a makrot és early hatch nélkül gyorsítja a massolást = minden hatch mellé kötelező 1 db

    – tud creep tumort csinálni, ami növeli a creepet, nem kell feljáróba hatchet rakni, hogy a spine crawlert le tudd ásni

    – 50 energyért 125 életet gyógyít egy egységen vagy egy épületen, védekezéskor (főleg korai rushoknál) jól jön (pl. régen a bunker rush szituáció, mikor összeszedtél egy csapat linget és timingra futottál rá a bunkerre, hogy pont ne lőjék szét a hatchedet; most már a queen tudja húzni az időt egy kicsit és gyógyítgatni ami kiélezett meccsen sokat számíthat az elején)

    – lő levegőbe, így ZvZ-ben a derítő overlordok ellen tökéletes

    Reply

  • Aston

    |

    #16: Overmind, a játék az úgy néz ki, hogy az elején elkezdesz munkásokat gyártani, és ezt a játék végéig abba sem hagyod. Ha egy helyen már túl sokan vannak akkor kell egy másik bázis, ha túl sok a pénzed, akkor több gyár kell, hogy el tudd költeni egységekre. Ezt hívják a játék makró részének. Akinek jobb a makrója, az több kristályt/gázt termel / másodperc, és ha el is tudja költeni, az azt jelenti, hogy több egységet is tud gyártani, tehát jobb eséllyel fog nyerni.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Aston! egy ötlet, nem tudom, hogy javasolták-e már neked

    másnál lehet látni, hogy a reply nézegetés közben előtud szedni valami statisztikákat, apm, dolgozók száma, stb-stb, és bár nagyon jó a videóm, de akkor az a fél perc pl megspórolható lett volna, amikor a dolgozók számbeli különbségét magyaráztad és számolgattad. Félre ne érts, nagyon jó, amit csinálsz, és köszönjük szépen ,és várjuk a továbbiakban is a vodjaidat, meg akár másokét is, amik jók, és elküldik neked

    Reply

  • god

    |

    A mutalisk nagyon gyenge gyerekek, egy tálca sörbe, hogy változtatnak rajta.

    A roach és a corruptor (anti-air king) kiemelkedően fasza, a hydra kicsit gyengült azzal, hogy tier 2-es és drágább lett, de még mindig alap egység a zerglinggel együtt. A mutalisk viszont tényleg katasztrófa, ezt ZvZ-ben látni is fogjátok. Hiába lehet vele mutamikrózni mint régen, ezen az egységpalettán kifejezetten gyengének számít szvsz.

    Jobban belegondolva világos, hogy miért. Az első részben gyatrább volt az egységek útkeresése, míg a mutákkal kifejezetten ügyesen lehetett mikrozni, már aki tudott. A libasorban vonuló csapaterősítéseket szépen meglehetett csipegetni szinte veszteség nélkül, s jó mapcontrolt lehetett vele kialakítani. Most viszont már minden egység királyul együtt vonul, az értékei pedig nem változtak, szóval nem hatékony.

    Reply

  • Scarecrow

    |

    Nagyon jó videó köszi hogy felraktad. Érdekelne, hogy a sentry pajzsos képességét lehet-e stackelni ergo ha több sentry nyomja el egyszerre akkor több dmg-t fog fel vagy csak széthuzhatom őket hogy nagyon területen védjenek

    Reply

  • TavariS

    |

    Beírtam másik hírnél, de akkor beírom ide is: a nydus network szerintem nagyon erősre sikerült. Tier 2, gyorsan és olcsón készíthető, és ráadásul nem kell hozzá lötyi:D A legdurvább pedig benne, hogy végre nem az 1-1 elven működik hanem n-n, így akármelyik pontból akárhova lehet menni, ott rakod ki őket ahol akarod. Így nem sok értelmét látom jelenleg az overlord transportjának, ha szigetre kell expelni akkor simán otthonról nyitok oda egy kaput, annyi hogy lássam a területet, de ezt a derítő olok megoldják:) Támadásnál meg végre nem kell szarakodni a tucat overlord hajkurászásával, hanem belátod a helyet ahol nyitni akarod a kaput és annyi, gyorsan készül, főleg ha kettő nydussal tolod, mert van egy biztonsági tartalék, nehogy kilőjék mindkettőt épülés közben.
    Queen képessége nem imba szerintem, mert egy heccsre csak egy queen dobhat egyszerre értelemszerűen, tehát egy elhúzódó csatában is kell 4-5 heccs, de legalább nem 8-9+ mint eddig. Viszont tény, hogy egy 15-20 perces játékra 3 heccs+3queen kombó az elég kemény.

    Reply

  • Westy

    |

    Hasznos azért szerintem az overlord dropp is. Ha biztosra akarsz menni csinálsz két csapat overlordot: az egyik csapatba töltessz unitokat, a másikba nem. Előre küldöd a dummy overlordokat, így azokat fogják beszedni, közben droppolsz a másik csapattal. Így gyakorlatilag elkerülöd azt a lehetőséget, hogy megpusztuljanak az egységeid és mindenképpen célba érnek. A nydust – ha jól tudom – könnyü lelőni, ha kényes helyre rakod.

    Aston írta, hogy sajnálja a cuccokat amiket kivettek a játékból. Hát szerintem ezt egyenest a Beta boardra továbbítsd: volt szerencsém war3-ban tesztelni és elég sokat nyomott a latba a játékosok véleménye. Rengeteg dolog megváltozott emiatt. Én mondjuk nem érzem teljesen úgy mint te: szerintem jó, hogy az alap játékmechanizmus úgy maradt, ahogy volt, de egy kis tweakelés ráférne a speciális egységekre, például a már említett queenre, aki régebben sokkal inkább volt a boly királynője, mint manapság.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    streamen nézem az egi ksrác 5. meccsét, és szerintem 3-szorra játszik ugyanavval s ráccal, pedig úgy néz ki, hogy sorsolja neki a gép… ha pl senki nincs fent a te ligádból a neten, akkor nem sorsol neked ellenfelet a gép?

    edit: jól nyomta a srác, kétszer kapott ki egy reaperestől, nem láttam pontosan,. mi történt ,beszaggatott pont a kép, de a 4 reaper mellett valahogy eltűnt a 12 ling, és ezt még a srác is megjegyezte, szóval érdekes

    Reply

  • Elrood

    |

    Válasz TavariS #22 üzenetére:

    Network szerintem is imba, annyit változtatnék rajta, hogy csak trutyira legyen tehető. Overlord képes trutyit hányni, így lényegében nem változna, de mégis maradna némi idő, hogy ki lehessen védeni, és az overlordnak is közelebb kéne jönnie.

    Reply

  • butcher

    |

    Válasz Elrood #25 üzenetére:
    Nem azért erős a nadus hogy ellensúlyozza a tier2es hydra-t meg a gagyi mutát ?

    Reply

  • overmind

    |

    Válasz Aston #18 üzenetére:
    Köszi szépen, szép kerek válasz volt:)

    Ma már nézegettem több gameplay-t is, huh hát nekem ezek alaján piszkosul befog jönni sztem. Főleg zerg meccseket néztem, nekem így videók alapján nagyon tetszik a zerg…
    A nydus nekem is kicsit túl erősnek tűnik, de ha sztem túl gyakori lesz battle.net-en úgyis gyengítenek vmit rajta. A queen plusz larva képessége nagyon állat.
    Az SC1et nem nagyon játszottam battle.net-en, lanon ökörködzünk haverokkal, de ezt a 2dik rész én ki nem hagyom az tuti:).

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz god #20 üzenetére:
    a roach nem lő levegőbe, a hydra viszont kiváló AA

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Promie Motz #24 üzenetére:
    nem csak a te ligádból sorsol
    én pl copperben vagyok mert az első pár mentetet elszartam mostmeg már aranyligásokkal rak össze amikor még mindig ott vagyok és vagy 1500 pontom (ami soknak számít).

    Reply

  • blackbox

    |

    Előző vod-hoz képest jelentős a fejlődés: hangerő már rendben, beszéd is érthetőbb lett, kellemesebb a fülnek 🙂 Egyedül az nem tetszett, mikor már vannak a begyorsítások. Akkor már elvesztettem a fonalat, mit, merre, hogyan is történt a játékban.

    Reply

  • Aston

    |

    #30: Okok, majd erre megpróbálok odafigyelni, hogy érthetőbb legyen! Kösz!

    Reply

  • blackbox

    |

    Remélem a jővő hónapban már lesz nyílt béta. Egyébként csak battlenet-es Feedback-el lehet segíteni a játék csiszolását? Vagy van ilyen crash bejelentő program is, mikor éppen kilép a játék/vagy összeomlik?

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz blackbox #32 üzenetére:
    nem lesz nyílt béta
    a programról amiről beszélsz nem tudom van e mivel elég stabil a játék és nálunk pl még egyszer sem omlott össze de a battle.net sc2béta fórumján van topikja ahol le lehat írni minden egyéb és más bajunkat a játékkal kapcsolatban.

    Reply

  • blackbox

    |

    Én úgy emlékszem, hogy open betát is terveztek. Na meg akkor hogyan készítenék fel a battlenet-et arra a sok emberre, akik majd megveszik a játékot, és regisztrálják magukat. Egy zárt tesztből nem sok derül ki ebből.

    Reply

  • Valis142

    |

    Jók a vod-ok, kezdőknek nem tudnál csinálni, egy magyarázó játékot, mi micsoda, mi-mi ellen jó stb.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Valis142 #35 üzenetére:
    majd ha más nem, én csinálok majd ilyet a wikibe

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.