Béta Feedback

Westy . Hírek 2432

Szeretnék összehozni egy jó kis magyar visszajelzést a Blizzardnak a béta kapcsán. Az ötlet két tőröl fakad: egyrészt pár napja már felvetettem a dolgot és ha jól emlékszem volt aki örömmel fogadta, másrészt a friss hozzászólásokból azt vettem ki, hogy bár sokaknak nagyon tetszik a játék, a többségnek azért mégis van pár kivetnivalója, amin szívesen változtatna.

Na most eljött az idő, hogy tegyetek valamit a játékért!

A dolog a következőképpen fog kinézni: A hír alatti kommentekben fogjuk gyűjteni a feedbackeket és ha összejön annyi, hogy egyáltálán érdemes legyen foglalkozni a témával, akkor lefordítom őket, egy szép levelet szerkesztek belőlük, majd valamilyen úton-módon eljuttatom a készítőknek.

Annak érdekében, hogy minimalizáljuk a szócséplést, adok pár irányelvet azzal kapcsolatban, hogyan kéne kinéznie a hozzászólásoknak.

Mindenképpen legyen benne, hogy:

  • Van-e bétakulcsod és ha igen milyen név alatt játszol

Ha ez megvolt, akkor írjátok le azt a maximum kettő, számotokra legfontosabb dolgot, ahol mindenképpen változtatásokat vártok. Konstruktív ötleteket várunk, tehát örülnénk, hogyha nem abból állnának a kommentek hogy „zene sux”, hanem ezt meg is magyaráznátok, esetleg javasolnátok egy kedvezőbb alternatívát.

A korlátozás azért került be, mert így talán sikerül kiemelni a ténylegesen komoly problémákat.

Örülnék, ha ez alá a hír alá csak a visszajelzések érkeznének és minimálisra fognátok az egyéb diskurzusokat, mert különben pillanatok alatt követhetetlenné válik a dolog.

Nagyjából ennyi, postoljatok minél többen, nézzük mi sül ki belőle.

Edit: Nyugodtan írhatjátok ugyanazt a hibát, mint az előttetek lévők: súlyozni fogom a leírtakat aszerint, hogy hányan említettétek meg.

Edi2t: Bátorkodtam feljebb csúsztatni a Feedback topicot a hírek listájában. Az újonnan béta kulcsot szerzettek véleményét is szívesen meghallgatnánk.


Comments (121)

  • Westy

    |

    Akkor elkezdem, hátha megjön a kedvetek. 🙂

    Nincs béta kulcs.
    – Közös replay nézés. Ezen nagyon nincs mit indokolni, a broodwar legjobb perceit legalább annyira a közös szakadva röhögős visszajátszás nézések jelentették, mint maga a játék. Már a warcraft3-ban is irtózatosan elrontották ezzel az élményt.
    – statikus bázis defense legyen erősebb, vagy az épületeknek legyen egy kicsit több HP-ja. Értem én, hogy gyorsabb a játék, de az épületek még ehhez képest is túl gyorsan halnak szerintem.

    Nekem jelenleg ezek a legfontosabbak, jöhet ide amúgy minden a balancetól kezdve, a user interfacen át, ami csak eszetekbe jut.

    Reply

  • Lord Trent

    |

    Akkor jövök másodiknak 🙂

    Nincs béta kulcsom.
    – A Kolosszus tüzelésének a módja. Nemtudom észrevettétek e már, hogy ha fentről lő a szikla tövében lévő egységet, akkor nem sétál a szikla peremére, hanem nemesi egyszerűséggel keresztül lövi azt.
    – A Zerg Infestornak nem kell kifejleszteni semmilyen képességét? Hogy van az, hogy megkap mindent és fullon bevethető, ellenben egy High Templar csak feedback-elni tud?
    – Az Overlord nem detector unit? Szerintem ezzel kicsit elrontották a játékot, ugyanis amikor először jöttek rám DT-vel, egyszerűen nem értettem, hogy-hogy nem látja az Overlord.

    Ennyi hibát tudtam így korán reggel összeszedni. Ha véletlen valami még eszembe jutna, majd kipostolom.
    Sziasztok.

    Reply

  • Radon

    |

    Nincs béta kulcsom, de 8 évet sc1eztem versenyszerüen. és comupter ellen tudok játszani sc2őt. szóval tudtam teszteni.

    – az overlordokbol/dropsippekböl ha a bal legfelsővel kezdem egyesével kitenni, akkor a többi az eredeti helyén marad és az egeret kell mozgatnom, és nem ugranak az előző helyére, szóval nincs ‘balra rendezés’, mint sc1ben.

    A zergeknek nincs aoe dps-e. (kivéve muta) ugye terránnál a tank, tossnal a storm, colossus, de zergek csak focusban tudnak irtani. lurker nagyon hiányzik a defensnél. pl toltam a 3crazy ai vs én és terrával simán vertem és tudtam védekezni, de zerggel esélyem sem volt.

    – a védelmi épületek szerintem is nagyon gyengék. ha már most rájöttünk, hogy érdemesebb egységet gyártani helyettük, biztos senki nem fogja használni őket.

    Reply

  • Radon

    |

    bocs a közbekommentért.
    az orverlord már nem detector. csak az upgradeje az overseer.

    Reply

  • Zedas

    |

    Van béta kulcs, acc: zedas.hun

    Pár nagyon fontos dolog részemről:

    – Amikor több heccs van kijelölve MBS-sel, és ugye abból gyárt az ember mindent, akkor nagyon előnyös lenne, ha lehetne mozogni köztük. Tehát, ha ki van jelölve 5 heccs, akkor ha nyomogatom mondjuk a ctrl-t, akkor átugrik a képernyő a következő épületre a kiválasztott ötből.

    – Mivel az SC1 ben lehetett egyszerre sok egységet építeni (az egy képernyőn lévő összes lárvát kijelölve mondjuk H megnyomásával mindből egyszerre hydrát csinálni) és ez zergnél nagyon fontos volt (most is az lenne), jó lenne ha lenne egy olyan, hogy ha miután kijelöltem a lárvákat, akkor mondjuk az R-rel egyenként csinálom a roach-okat (most így van), de ha shift R-t nyomok (vagy ctrl R, mind1), akkor amennyiből csak tud, roachot csinál egyszerre.

    – SC1-ben az idő 80% közös repnézés volt, ezért ezt én részemről MUST HAVE jelzővel illetném. Minden adott hozzá, nem hiszem hogy nagy meló lenne belefejleszteni (persze ez csak az aktuális verziójú repekre igaz, a régieknél értem hogy újra kell indulni, és úgy nem menne).

    – Jó lenne a queennek egy creep teleport (lehetne 50 mana).

    – Void-ray sebzés resetelődjön mikor átugrik egyik célról a másikra.

    Reply

  • ZsoL

    |

    Rhowen.arnai @ battle.net US

    – Ugy erzem, foloslegesen el lesznek kulonitve a kulonbozo regiok (enUS/enGB/plPL/…). Bizonyos szintu elkulonites logikus a nyelvkulonbseg/esetleges tartalom kulonbsegek miatt (tehat nem arra gondolok, hogy a letoltott enGB klienssel tudjak nyugodtan jatszani tokyoi jatekosokkal), de szerintem nem indokolt az, hogy ha en az enGB verziot vettem meg, akkor ne lehessen letolteni es jatszani mondjuk az enUS vagy a plPL regiokban.
    – High templar. Szerintem jelenleg igencsak hasznalhatatlan a psi storm fejlesztes nelkul. A hasznalhato allapotba fejlesztes (kifejleszteni a stormot aztan gyartani par egyseget es megvarni, mig feljebb megy az energiajuk, hogy legalabb egyet el lehessen loni) eleg hosszu ideig tart. Szerintem ezt le lehetne roviditeni.

    Reply

  • Lord Trent

    |

    Bocsi a közbedumáért!

    RADON, pont az a bajom, hogy át kell alakitani az Overtlordot, hogy observer lehessen. Szerintem felesleges és élményromboló!

    Köszöntem a figyelmet!

    Reply

  • Westy

    |

    (2 dolgot írjatok légyszíves, nem véletlenül írtam azt a hírbe. Go on, go on!)

    Reply

  • Encrypt

    |

    nemannyira off:
    onlány rep nézegetés spanokkal: „On the replay side, there’s probably not gonna be a facility to do that [watch them with others] at launch, but we’d love to do that in the future.”

    Reply

  • 84Noname

    |

    Van kulcsom… acc: noname.schun

    Én úgy érzem, hogy a blink kicsit nehezen érhető el P-nél, ahhoz képest, hogy nem jelent olyan nagy előnyt. Gondolok itt arra, hogy 8 stalker kell arra, hogy egy lövéssorozatból 1 scv-t megöljek, de épületzúzásban sem jeleskedik annyira. Szóval én vagy cyberbe raknám, vagy lerövidíteném az idejét és olcsóbbá tenném (főleg gázban) a councilben. Inkább zavaró jellegűek ezek a kis harassok és a blink csak a menekülés miatt kell, mer ha visszaér az ellen a sereggel, akkor a stalkerek már csak potyognak…

    Zavar, hogy a bnet chat ablakai nem jelzik, ha a csevegőpartner éppen ír… ez még Steamben is benne van !

    ( Nekem is a közös repnézés hiánya az egyik legnagyobb gondom.)

    Reply

  • Demotivator

    |

    Nincs bétám, de elég sok meccset láttam

    – közös replay nézés
    – erősebb defense épületek
    – a terran épületek lehetnének kissé kevésbé rajzfilmesek, kopottabbak, porosabbak, megviseltebbek legyenek és ne ilyen felfújható ugrálóvár szerűek

    most hirtelen ennyi, még lehet, hogy kiegészítem

    Reply

  • Boci

    |

    Nincs kulcsom, de egy kölcsön kapottal tudtam tesztelni pár napot (kb 50 game).

    Legfőbb problémának a protoss anti-air gyengeségét érzem. Nagyobb csapat muta ellen a phoenix nudli, az archon sem sokat ér, és mivel nem egyben mozognak a muták a stormmal sem lehet igazán elkapni őket.
    Javaslatok: kicsit erősebb stalker és blink legyen cyber core-ban olcsóbbért valamint a storm sebzés azonnal tickeljen egyet.
    Az overlord nem detektor meg igenis jó változtatás volt. Az hogy egyesek nem ezt szokták meg teljesen lényegtelen legalább a zergeknek is foglalkozni kell a láthatatlan egységekkel (köztük a burrowed roachot). Így is a legjobb derítése a zergnek van játék elején.

    Reply

  • DrBala

    |

    Üdv!

    aszketa@citromail.hu (kölcsön acc)

    Először is: Szia Radon és üdv minden régi SixWatcheresnek!

    Másodszor:
    – Közös repnézés
    – Def. épületek gyengék (a sunka helyet két roach többet ér)

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    Igen játszom ProfessorJ/professorj

    1. Ha kikapcsolom a voice chatet a játékon belül, a windowsban használt összes ilyen típusú programban amennyiben futnak Teamspeak, Ventrilo stb. lemute-olja, kikapcsolja a mikrofont. Tudjátok, szeretem megosztani barátaimmal is a meccs részleteit szóban,mert ők egyelőre nem kaptak kulcsot és egyelőre még a random teameknél sem elterjedt a voice chat használata.

    2. A játék grafikája és az effektek pl. a különböző lézerek, robbanások stb. fantasztikusra sikeredtek. Kedvencem a protoss épülő buildingek fekete gömbje, és a Mothership Fekete Lyuk képessége. A játék hangulata visszaadja az eredeti Starcraftét köszönhetően a minőségi zeneműveknek, melyekre a Bizzard eddig is törekedett.

    Egyelőre ennyi jutott eszembe.

    Reply

  • puebla90

    |

    Nincs kulcsom
    A stalkernél ha nem sikerül ellőnie a blinket attól az energiát elveszi legalább egy blinkelési radiust beadhatnának mint
    mint a ghostnál a sniper mód.
    szóval valahogy jelezze hogy tudok e oda blinkelni ahova akarok vagy nem.

    Reply

  • Mr.Gumby

    |

    Válasz ProfessorJ #14 üzenetére:
    Az első patch elvileg már korrigálta a mikrofon problémát : „Muting your microphone will no longer cause your microphone to be turned off in the operating system once the program has exited.

    * Please note that the voice chat functionality has only partially been implemented. There are many known issues with voice chat that we expect to address in a future patch.”

    Reply

  • kobajasi

    |

    Nincs kulcsom(bár szívesen hozzájutnék egyhez), de Amit eddig meg lehetett nézni meccset youtube azt kivétel nélkül kb mind megnéztem.

    – A Protoss anit air képessége 0, [Stalker] meg se közelíti a dragoon felhasználási lehetőségeit az SC’1-ből annak ellenérre, hogy tud blinkelni. Örülünk ennek? -NEM- túl drága túl késő jön és mire ott van pont nem ér semmit. Értem én, hogy Bisu majd 600apm-el vicces dolgokat fog vele csinálni, de attól még mi hasznát nem fogjuk látni.
    [Phoenix] példának okáért nem counter kb semmire sem. PvT (viking megeszi) PvZ (muta max halálra röhögi magát)

    – A Protoss mint faj általánosan gyenge. Természetesen láttam sok videot többek között KHB-tól amiben gyalul protoss-al, de az csak is annak köszönhető, hogy a faj hiányosságait a saját képességeivel pótolja.
    Amíg egy [Terran]-nal egy 5éves is tud játszani (Marauder Marin Reaper/levegő) vagy egy full Air armada (viking/banshee/BC/REAVEN) A reaven-re egy erős nerf ráférne!!!
    [Zerg]-nél külön vicc kategóriába megy az egész játékmenet, minden amire nem jó a GODLIKErOach Hídra kombó az orvosolja a mass ling és egy T3 unit(broodling/infestor/etc) vegyítve szokásos koktailunkkal.

    Túl sok meglátásom lenne, ezért maradok ennél a kettőnél. Nagyon bolodog vagyok, hogy kinnt van a játék hajrá Blizz, de elszomorít egyben a tudat, hogy a BETA inkább hasonlít egy jól megírt Alphara mint egy kiadás közeli játékra.

    Béke

    Reply

  • Worlon

    |

    Nincs saját kulcsom, de tapasztalatból beszélek:

    – Protos anti air gyenge, ezt úgy orvosolnám, hogy Stalker sebzése legyen nagyobb, és Blink kerüljön át Cybernetik Core-be (lehet ez nagyon hajazna a Dragoon távlövés fejlesztésére, de kit érdekel…). Alig akartam elhinni, mikor 2-3 Stalker egy csomó ideig lőtt 1db SCV-t. Dragoonhoz képest semmit nem érnek.

    – HT Storm is szerintem nagyon gyenge, túl kis területen sebez, főleg SC1-hez képest. (És lehet, hogy többet is sebezhetne).

    – Plus1: Közös Replay nézés. Fontos a játékélményhez és a játékosok fejlődéséhez is. Sokszor a másik észre vesz valamit, amit mi nem.

    Reply

  • butcher

    |

    /off nem értek annyira protihoz, de írták többen hogy air-ben gyenge, nem jó erre a carrier?

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Válasz butcher #19 üzenetére: Ha az ellenfél nagy mennyiségben mutát massol, akkor mire te elérnéd, hogy carriered legyen, akkora már rég a fél bázisodat bebontotta…
    Én se hittem el , de CFfel játszottam egy 1v1-et, ahol végén ő mutát és corruptort én meg stalkert és phoenixet hoztam, de ha nem is simán, akkoris fölényesen bevert engem… Sweep, ahogy egy korrábbi cikkjében írta a megoldás a sentry.

    Reply

  • Sziget

    |

    kölcsönkulccsal próbálgattam, meg kismillió replayt megnéztem

    1. zerg pillanatok alatt tud váltani mass roachról mass mutaliskra és ilyenkor protossnak csengettek. Ha nem veszek immortalt bedarálnak már a roachok, ha veszek nem marad pénz AA ra muta ellen. Ezen valamit módosíthatnának.

    2. Planatery Fortress nagyon erős szerintem, vagy kevesebb armorjának kéne lennie vagy lassabban kéne, hogy javítsák az SCV-k.

    Reply

  • Westy

    |

    ( Királyos!:D Ahogy látom az átlag komment számokat, egy 60-70 feedbacket biztos sikerült összegyűjteni, mielőtt összegzem és leadom. Írjon mindenki nyugodtan! Itt nem arról van szó, hogy igazad van-e, hanem, hogy mi a véleményed a játékról. Vasárnapig van időtök! )

    Reply

  • Kakaoo

    |

    Kölcsön kulccsal tolom.

    -Zerg Nydus Network-je borzalmasan erős, főleg terrain ellen. „Épülhetne” tovább a kijövő féreg, vagy kelljen hozzé trutyi.
    -Terrain Marine HP Bosst upgrade-je kevés, lehetne +15-20.

    A játék remek, hangulatát nagyíon eltalálták.

    Reply

  • DJackson

    |

    nincs kulcsom, de játszottam a gammel kölcsön accal.

    A stormban az egy jó ötlet hoyg piros lesz a unit amire várhatóan hatni fog, de mivel az animációja a föld felett van, de a légi unitok alatt, ezért nem lehet látni, hogy mégis mely légi unitokat találta el, és izgatottan kell kattintanom, hogy nézegessem az ellenfél hp-jét.

    zvel lehessen az összes lárvából egyszerre unitokat kreálni, pl ahogy zed mondja

    közös repnézés!

    de utóbbi kettőt már mondták előttem, úhogy az én második dolgom a colossussal kapcsolatos. Ha gyorsan attack múvol velük egymás után az ember akkor a lövés animáció bár lezajlik, a sebzés nem valósul meg. Gondolom a sebzés túl későn van. Még az animáció közben kéne lennie.

    Reply

  • puebla90

    |

    1.Csak ai ellen néztem még de 2 marauder mellé tettem 4 medivacot és kb annyival végigtudtam tolni az egész játékot 4 medivac ugy heallel egy 125 életes maraudert hogy az még a marine medicnél is durvább ezerszer szerintem. az hogy még stim packja is van az no comment 😀
    próbáljátok ki 😀
    2. vagy ne healelje a medivac vagy legyen kevesebb az élete jó hogy nincs anti-airje és igy olyan mint az immortal
    de annak legalább van esélye meghalni.

    Reply

  • Strogg

    |

    Nincs kulcsom, a haveromnál játszottam néhányat.

    1. A zedas féle lárvás dolog egyből idegesített, tényleg változtathatnának rajta.
    2. Épületek pillanatok alatt meghalnak… Ez így nem jó.

    Reply

  • Liszkag

    |

    Nincs kulcsom, haveromnál játszottam (30-40 et).

    1. A védelmi épületek lecsökkent hatásfoka.
    2. protosoknak túl sok a HP-uk 3, 4X bármelyik más nem protos egységnek ez így imbalanced.
    (3. Az épületek mögött megbújó egységeket lehessen látni a játékos színével)

    Reply

  • Zenorbi

    |

    Nincs beta kulcsom.

    1. Jó lenne, ha beleraknák opcióként, hogy az objektum mögötti egységek látszódjanak a játékos színével, mivel nem egyszer volt az nekem, hogy hmm, hová tünt az SCV-m, azt ott kuksolt a barrack mögött 100% tökéletes takarásban.

    2. Jó lenne egységesíteni az egységek hangerejét, mert pl a siege tank nagyon halkan beszél, Marauder meg elég hangos, így nem lehet annyira élvezni a zenét, és a beszédet együtt.

    Reply

  • god

    |

    #20

    Dehogy megoldás a sentry … mapcontrollod nincs vele míg mutával igen, illetve ha parasztba húzod a sentryt akkor törvényszerűen beszopod a hydrát. Muta ellen szvsz csak az archon/phoenix működik pár sentryvel a guardian shield miatt (kristályból exp/phc/zealot és archonnal meg pár ht stormmal fogják földön is a zerget) phoenix meg harassolja végig az olokat … ezt kellene játszani muta ellen, de míg a mutát egy full kezdő is meg tudja hatékonyan csinálni, a tossnak kiváló unitcontrollra van szüksége, amit rohadt sokat kell gyakorolni. Ha ráadásul még jó játékos is a zerg, akkor meg kalap-kabát ….

    Reply

  • 84Noname

    |

    Jó..de nem is a mapcontrol a cél, hanem a túlélés… obsot meg azért veszed, hogy ne szopjad be a hidrát, amikor vált a zerg…
    Az archonnal az a gond, hogy eleve a muta ilyen fake roach taktikából jön… tehát te robo-ra mész immoval(nehogy roachot beszopd), valószínűleg counciled se meg stargéted sincs, nemhogy még fönix meg archon… Az egyetlen dolog, ami kéznél van az 3 gét plusz esetleg stagate vagy forge… Persze ha rájössz, h valami fake taktika, akkor nincs gond, de azért ez lutri eléggé… Pont most hétfőn szoptam be Zedas ellen, ráadásul olyan mapon, ahol a zerg naturalt és a méjnt nem lehet egy helyen védeni…
    Nekem még nem volt olyan meccsem, amikor HT után kaptam a mutát…

    Reply

  • god

    |

    Már ne haragudj, de ezzel egyáltalán nem értek egyet. Ha nincs mapcontrolod szétexpel az ellenfél és baszhatod, zerg ellen instant loss. Sentryvel szart sem tudsz túlélni, mert kurva lassú és szétharassol a mutákkal, megforgat az expek között és kiszedegeti a phcket. Ha early expelsz tossal forge phc falazással akkor nem kell gyors robora menned, mivel van detectorod és a phc simán megfogja a roachot, ami már amúgy is csak kisegítő egység PvZ-ben, de 90%-ban nem játszák ebben a matchupban. Ha roachozna a zerg akkor muszáj fejleszteni 3-4 képességet mellé tossal addig meg void ray tech és kiszeded a hatchét mert nincs AA-ja, vagy ha vki ragaszkodik a robohoz akkor phck mellé pár immortal és úgy is simán countereled a roachot, de én ezt nem ajánlom, mert roboról iszonyat nehéz AA-ra váltani. PvZ jelenleg hydra/ling/baneling opcionálisan mutalisk. Tossnak egyetlen esélye, hogy lépést tartson szintén early exp és htre/archonra menni, mert ezzel mind a hydra, mind a muta ellen ér valamit. Mass sentryvel lehetetlen fogni a mutát, szétaláznak miközben egyik bázisról mozogsz át a másikra; plusz rengeteg gázba kerül és így nem lesz ht/archon, a zerg pedig sokkal könnyebben vált másra és ha megjön a mass hydra akkor írhatod is be a gg-t.

    „obsot meg azért veszed, hogy ne szopjad be a hidrát, amikor vált a zerg…”

    És mit csinál velük az obs? Fenyegetően rápittyeg? Ha van phoenixed azzal is tudsz folyamatosan deríteni miközben a ht/archon/zealot fogja a hátországot, illetve queeneket felkapod AG-vel és hátráltatod a macro boostját. Persze kell majd később obs, de az elején minden egyes kristály és minden egyes gáz számít protossal, mert nagyon nehéz túlélni.

    Reply

  • Mr.Gumby

    |

    – Battle.net-nél a szobák, illetve bármiféle „ismerkedési” közeg hiánya.
    – A creep színe lehetne valamivel elütőbb a zerg egységektől, vagy az egységek színezése lehetne élénkebb/észrevehetőbb, túlságosan beleolvadnak a creepbe.
    – Sunken lehetne erősebb.

    Reply

  • Sydra

    |

    Nincs béta kulcsom, de tudok AI ellen játszani.

    Nos a Terran és a Protoss szerintem elég jól sikerült faj lettek, sok féle ötletes egység van. nem sok kivetni valóm van velük kapcsolatban, ugyanakkor a zerget rettentő vérszegénynek, gyengének és fantáziátlannak tartom.
    – Zergnek nincs területre sebző egysége (max baneling, de az egyszer használatos), ergo sok vs sok meccseken esélytelen kitrükközni egy nagyobb erejű közös támadást az ellenfél részéről. A lurkert vissza kéne hozni, pont ilyenekre volt jó.
    – Roach-nál az is kicsit logikátlan, h olyan passzív képessége van, amit csak földbe ásáskor tud használni, ugyanakkor a földbe ásást ki kell fejleszteni, h használhassa. Szerintem a háztetőre is akkor raknak kéményt, hamár a falak készen vannak, nem előtte rakják össze. Roach sztem alapba regenerálódjon és menjen Tier 2-be. Értelmesebb.
    – Tier 1-ben a zerg a legkorlátozottabb ha légi egység ellen kell védekezni, gyakorlatilag csak a Queen lő ekkor még levegőre. Szerintem a Hydra-t vissza kéne hozni Tier 1-be, a Roach-ot meg áttenni Tier 2-ben. Sokkal jobban tudna mindegyik egység érvényesülni. Hydrát nagyon céltalannak érzem ott Tier 2-ben.
    – Infestor-nak ezt a Infested Marine dobáló képességét röhejesnek tartom. Akkor már dobjon bármi mást, de ne kelljen ki petéből már egy olyan egység amin rajta van a szervó páncél. Teljesen értelmetlen.
    – Továbbá az egész játékban több helyen nem tetszenek ezek az adott idő után eltűnő idézett unitok(pl turret, broodling). Kéremszépen ez nem fantasy és megint csak értelmetlen képességek, pláne egy sci-fi univerzumban. Megértem, h a starcraft nem a realitásról szól, de van különbség az között, h a marine-ok lelövik a battlecruisert, vagy hogy berakunk valami abszolút logikai hiányt szenvedő képességet.
    – Végezetül nem tetszik az sem, hogy így visszabutították a gyártást közel sc1-es szintre. Még Warcraft3-ban is fejledtebb volt a gyártás mechanika. Kéremszépen az SC2 az nem egy SC1 3D patch. Igenis 2010 van. Az újításokat tessék használni. Így is 24000 fele kell figyelnem, ne azzal kelljen már bajlódni, h hányszor nyomom le a „z” betűt zergling gyártásnál.
    – Jahm és végezetül… a zerg tornyok kaphatnának értelmesebb – állatiasabb – skint, mert nagyon ostobán néznek ki így, h csak úgy utólag rájuk biggyesztettek pár lábat. Olyan igénytelen na.

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    Válasz Mr.Gumby #16 üzenetére:

    Köszi ez úgy látszik elkerülte a figyelmem. Főleg Protoss-al játszom így ebbéli aggályaimat vázolnám fel.

    Újabb gondolatok ötlöttek fejembe a bétával kapcsolatban.

    1. A többiekhez hasonlóan, a Protossnál azt tapasztaltam, anti air egysége nem nagyon van, ill. ami van az gyenge vagy csak későn elérhető. Előbbire példa a Stalker, véleményem szerint több sebzés kellene neki a jelenlegi 8 helyett, legalább 10 v. 12. Továbbá a Phoenix sebzése is elég kevés az az 5 kb. nem ér semmit , a Void Ray-l viszonylag elégedett vagyok, bár egy picivel lehetne több az alapsebzése 2 helyett mondjuk 3 v. 4, de a stackelt dmg-e az már egész jónak mondható.

    2. Szerintem a Roach a 16-s dmg-ével kissé túl erősnek tűnik, szerintem csökkenteni kellene kb. 10-re. Többet sebez, mint a Hydra (12) pedig az Tier 2-s egység. Ez már nevetséges kategória.Esetleges megoldásnak tartanám, hogy később lenne elérhető, de a dmg csökkentés szimpatikusabb döntés lenne.

    Egyelőre ennyi.

    Reply

  • 84Noname

    |

    god: Muta ellen hogyan lenne mapcontrolod? Legmobilabb unit egész játékban… Obs azért kell, hogy lásd mikor rakja dent és mikor jönnek ki hidrák, aszittem ez triviális. És obs nélkül mit csinálsz? Se nem tudod, hogy mire megy a zerg, és ha burrow rocsot nyomat, akkor meg szarrá is szopat. Én kapásból tudnák neked 2-3 olyan saját repet mutatni (ha otthon lennék), amiben stalkerrel vagy stalker canonnal bukom, és fönixnek archonnak méga közelébe sem tartok…egyszerűen nem lehet kitermelni addigra annyi gázt… Ezt ha nem hiszed el, akkor nem tudok mit kezdeni a dologgal. Muta előbb van, mint archon, sőt előbb van valószínűleg mint counchil… Stalker fenixel is kaptam már ki. Ettől még lehet én vagyok noob, de sentri-vel viszont az én airomat counterelték, azt már láttam működni… de nem is igazán értem ezt a nagy ht mániádat. Én a gémek nagy részében robo-s kezdést látok, nem councileset, lehet más vodokat nézünk…

    Reply

  • god

    |

    #34

    Csak a pontosság kedvéért a phoenix 2x támad szal 10 az a sebzés.

    #33

    Az egységes MBS miatt kell annyiszor megnyomni a hotkeyt, ahány linget/hydrát stb. akarsz. Másik két fajnál épületből veszel mindent zergnél meg lárvából, szóval ezért kellett egy komprumisszumos megoldás.

    #35

    „Obs azért kell, hogy lásd mikor rakja dent és mikor jönnek ki hidrák, aszittem ez triviális.”

    Értsd már meg, hogy a phoenixel ugyanúgy derítesz mint obsal és sokkal jobb zerg ellen, mert leszeded az olokat meg AG-zed queeneket. És mi a túrót csinálsz obsal a hydrák ellen, ha látod hogy jönnek? Hajadra kenheted a robodat meg amiket ott tudsz venni, semmit nem érsz vele.

    Muták ellen miért nem lehetne mapcontrollt kialakítani? Ekkora butaságot … azért kell a phoenix meg az archon, hogy megfogd velük és ha ölet a zerg akkor te tudsz már harassolni velük.

    ” Se nem tudod, hogy mire megy a zerg, és ha burrow rocsot nyomat, akkor meg szarrá is szopat.”

    Te elolvastad egyáltalán, hogy mit írtam? A phc-nek szted nincs detektorja? Akkor neked másik verzió jutott …

    Muta előbb van mint archon? Ez sem igaz. Rossz a BO-d akkor, azzal van a probléma, nem kell hülyeségeket fejleszteni twilight councilban, gyorsan stormra menni és a robo is tök felesleges, 1 SG-ből meg folyamatosan húzod chrono boostal a phoenixet.

    „Ezt ha nem hiszed el, akkor nem tudok mit kezdeni a dologgal.”

    Butaságot beszélsz, egyáltalán nem működik amire gondolsz és ezt nem látod be. Ilyeneket írsz, hogy stalker phoenixel is kaptál már ki … hát persze, ha stalkert veszel ne csodálkozz, szerintem inkább próbáld meg azt megérteni amit én magyarázok és akkor meg tudod fogni normálisan.

    Én mondhatnám azt, hogyha nem tudod megérteni akkor ez van, majd rájössz idővel … vagy nem.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    van béta kulcs
    Inkwizitor.blint
    -a protoss AA-val kezdjenek valamit mert a többi fajhoz képest nagyon gyenge (jó lenne ha visszajönne a phoneix overload képessége)
    -A hydralisk és a zealot hangját cseréljék le mert elvesztette az erejét ahhoz képest amilyen dinamikát az egyben sugárzott. (az a zealot hang ami az alfa verzióban volt [lásd: a hivatalos weboldalon az egységeknél még meg lehet hallgatni] szerintem tökéletesen jó lenne.)

    Reply

  • 84Noname

    |

    34: Hidrának nagyob a lőtávja…ezért általában egyszerre több is lő ha mondjuk szűkületből támadsz, és antiair egyben… sztem ez indokolja, h kevesebb legyen…

    Reply

  • 84Noname

    |

    god: Bocs… találkozunk majd, ha kijött a game…

    no comment…most azt mondod, hogy se stalker se sentri se obs… ehhez tartsd magad… én meg áttérek zergre…

    Reply

  • god

    |

    #39

    Te még akkor is azon fogsz csodálkozni, hogy miért nem tudsz counterelni normálisan, de a hiba benned van, ezt vedd észre.

    „no comment…most azt mondod, hogy se stalker se sentri se obs… ehhez tartsd magad… én meg áttérek zergre…”

    Te mi a rossebbről beszélsz ember?? Fent írtam, hogy kell pár sentry a guardian shield miatt (de nem érdemes massolni, mert lassú a mutához), obsot pedig lehet venni később erősebb gazdaságnál, de nem early gameben. A stalker zerg ellen meg baromság, ennyit értesz hozzá. Mi ellen jó?? Muta, hydra, ling, roach ellen is szar. Pont.

    „én meg áttérek zergre…”

    Neked tök mindegy mire térsz át, hajrá. Vigyázz, velük nem lehet stalkert venni.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Jó…írd a build ordert holnap vagy holnapután töltöm neked fel a repet…

    Reply

  • Zedas

    |

    god: meg tudod adni az accountodat? Szívesen 1v1-eznék veled!

    Reply

  • K4E

    |

    Béta kulcs: Darc1n-ét használom (természetesen engedéllyel).

    Terran zenének ideálisabb lenne valami pörgősebb szám ami doppingolja egy kicsit az ember mint a StarCraft 1-ben , és ne valami nyugtató ” Country” zenét toljanak alá 🙂
    Zerg Hydrának és Corruptornek lehetne valami látványosabb támadási animációja (elég annyi mint az 1-ben) csak az ,hogy ilyen mini „fogpiszkálókat” lőnek az azért nem vall egy Hydrára sem , sem egy Corruptorre :D. Szerintem a zerglingre ráferne egy kicsi buff az eddigi tapasztalataim alapján…
    Protoss Animációk pedig lenyűgözőek. Chrono Boost ötletes és használható 😛

    Kérdés pedig: Lesznek e public chat szobák vagy ez így is marad örökre*??? (Csak Private chat)

    Reply

  • god

    |

    Tudod mit, nyomjunk 10 PvZ-t mindkét oldalon, s megnézzük ki választ jobb BO-t. Ha máshogy nem hiszed el, akkor itt bizonyítsunk.

    Igen ezt írtam:

    “Dehogy megoldás a sentry … mapcontrollod nincs vele míg mutával igen, illetve ha parasztba húzod a sentryt akkor törvényszerűen beszopod a hydrát. Muta ellen szvsz csak az archon/phoenix működik pár sentryvel a guardian shield miatt (kristályból exp/phc/zealot és archonnal meg pár ht stormmal fogják földön is a zerget) phoenix meg harassolja végig az olokat … ezt kellene játszani muta ellen, de míg a mutát egy full kezdő is meg tudja hatékonyan csinálni, a tossnak kiváló unitcontrollra van szüksége, amit rohadt sokat kell gyakorolni. Ha ráadásul még jó játékos is a zerg, akkor meg kalap-kabát”

    Akkor most tételesen kérem, hogy a későbbi hsz-ekkel ezt miben cáfoltam meg. Már a szövegértelmezés sem megy?

    Reply

  • aminemfoglalt

    |

    Nincs saját kulcsom.

    1. Egység láthatóságon lenne mit javítani. Épület mögött, azonos egységek csatájában(pl ha 100 ling szalad egymásnak). lehetne a hp csíkuk széle más színű, vagy csak piros, ha ellenség.
    2. Az egységgyártásnál lehetne plusz gomb lenyomásával minden kijelölt gyáron vagy lárván egyidejű gyártást indítani.

    és 1 bug jelentés: Ha a cliff szélén áll egy ellenséges egység, de a zerg rálát(pl légi egység miatt), akkor a baneling hajlamos detonálni magát az egyel alatta lévő platformon, így a fölső egységekre semmilyen hatást nem gyakorol, csak meghal.

    off: Nem akarok beleszólni a nagyok dolgába, de a duplázzuk meg a stalker sebzését, meg legyen újabb aoe-je a zergnek kérések úgysem fognak teljesülni. Egyébként a személyes véleményem az, hogy fajok közt elég nagy a balance, inkább két build között látok nagy különbségeket, mint colossus vs HT, az előbbi javára. A másik eltérés meg a játékosok szintje közötti imbaság. Egyesek sentry zeal csapattal fogják a roachokat, aztán sentryvel a mutákat, másoknak meg Archon Phenixel se megy… nem mondom, hogy ez nem probléma, de az ilyen különbségekre nem megoldás az itt felsorolt javaslatok többsége.

    Legalábbis ez a szerény véleményem. Köszönöm a figyelmet

    Reply

  • 84Noname

    |

    Felőlem mehet… Zed ellen bo5 ha benne van…

    Reply

  • god

    |

    Játszom én Zedas ellen tossal baromi szívesen, miért ki ő, savior? De én is játszom szívesen zerggel ellened és meglátjuk mire mész a stalkerekkel. Jelenleg egy kalap szart nem érnek.

    Reply

  • Zedas

    |

    #46: Öööö, azért ne az én belsőségeimmel játsszunk 🙂 Én csak gémelni szerenék, a leszámolást egymás között rendezzétek 🙂

    God, én kérném azért továbbra is az accodat.
    Non, Skypera jelentkezz már be!

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    van béta kulcsom acc: CraftyFOX.Cfox

    – Mindenkinek igaza van az épület kérdésbe amit írtatok. Az épületek egyszerűen túl gyorsan leesnek már az alap unitok ellen is a világon semmi reakció idő nincs ebből következőleg a comeback is 0
    – nincs public chat, ha játszottam valakivel és nem tudom a pontos ID-jét, többé sem tudunk egmyáshoz szólni

    – Hellion totál értelmetlen unit jelenleg
    – A shakuras plateau valami totál megmagyarázhatatlan oknál fogva darabosan szaggat lehetlen rajta normálisan játszanom ez a gond csak nálam van ráadásul ezt sikerül egy kétmagos ATI Radeon HD 3800 ason előadnia (az összes többi pálya ultrán is szépen megy)
    – a ghost elég reménytelen a többi tech irányhoz képest
    – bonus pool rested point meg társai rendszer még összevissza működik

    #17 azért azt megkérdezném melyik replay alapján gondolod hogy a ravent nerfelni kell ? Csak mert jelenleg kb senki nem használja.

    #20 így van jelenleg sentryvel lehet fogni a mutásokat, persze készülni kell rá nem gyengén de megoldható

    #29 az egész hydra story fogható 2-3 colossusal és jó microval, szvsz a többi erőforrás mehet az aa- ba ettől függetlenül mapcontrolod nincs, de ez amiatt van hogy a a photonok semmit nem érnek muták ellen, ezen kéne változtatni, de ez ugye a defense kérdéshez tartozik amit nagyon sokan említettek és én is 1. helyen tartok számon hibaként.

    #31 megint elfelejtetted leírni az acc nevedet… pl ha van 2 colossusod meg 6-7 sentry támogatva pár zelával simán mehetsz is támadni, akkor pedig haza kell vinnie a mutákat vagy bukta. Az elejét meg 3 sentryvel túl lehet élni ha okosan használod a a forcefieldet. Economy hátrány idővel lesz belőlle ez fix viszont egy jól időzített indulással befejezed a játékot és hiába lesz 2k kristálya reagálni nem tud már rá. Ezt mint tanácsot vagy lehetőséget írom, ettől még a mass muta über kellemetlen a protossnak el kell ismerni.

    Sokan írták hogy Z nél nincs aoe, hát kérem szépen akkor hadd mutassam be a fungal grove-ot (vagy mi a szart) amit szerintem akkor rajtam kívül senki nem használ, pedig immobilizál és sebez. Nagyon hatásos, bár nem nagy területre hat de ha egy feljáron rálötybölöd az ellenfélre akkor igen kínos perceket él meg sérülve bénultan beszorulva. Máskérdés hogy az infestorra tech most elég technikás játékstílust igényel amit gyakran benyom a buta masser..

    Reply

  • Westy

    |

    ( Légyszi ne itt beszéljük ki a balance kérdéseket, elég lesz kiválogatni a topicot anélkül is, hogy párhuzamos beszélgetések futnak benne. Kösz! )

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.