Widow Mine – nagyító alatt

DACA . Hírek 1400

Heart of the Swarm Balance

Nagyjából két héttel ezelőtt már beszámoltunk arról, hogy a Blizzard elindította az újabb balance test pályáját, ahol többek között a Widow Mine egységet is gyengítették. A fejlesztők a játékosok visszajelzései és tesztelései után ismételten belepiszkáltak az erőviszonyokba. Fókuszban a Widow Mine egység:

Megpróbáljuk a Widow Mine egységet kevésbé gyengíteni. Jelenleg úgy néz ki, hogy az 1.25-ös területi sebzés túl nagy nerf az egységnek. Továbbá, úgy gondoljuk, hogy a Widow Mineoknak nem a teljes sebzését kellene bekalkulálnunk. Az egység jelenleg az 1.25-ös hatótávon belül 100%-os sebzést visz be az ellenséges egységeknek. 1.25-ről 1.75-ig pedig 50 és 25%-os sebzés követi a támadásokat. Mindent összevetve, a hatóköre az egységnek ugyanaz lesz, de a sebzésük hatékonysága változhat szituációtól függően. 

Jelenleg tehát a Widow Mine egységek a következő változtatásokon mentek keresztül a tesztelések óta:

  • 1.25-ös hatótávon belül 100%-os sebzés (40 dmg)
  • 1.25-től 1.5-ös hatótávig 50%-os sebzés (20 dmg)
  • 1.5-től 1.75-ös hatótávig 25%-os sebzés (10 dmg)

A Blizzard emellett az Oracle egységet is újragondolná:

A Revelation hatótávjának növelése helyett úgy gondoljuk, hogy inkább változtatunk a képesség alapjain. A Revelation nem tűnik el ha egyszerűen „burrow” vagy „cloak” módba rejted az egységeid. Ha az ellenfél „unburrow” vagy „uncloak” módba vált, akkor a képesség újra látható lesz.

A Blizzard izgatottan várja az újabb visszajelzéseket a változtatásokkal kapcsolatban. Résen lesznek, s ha lesz valami, újból belenyúlnak az erőviszonyokba.

Forrás:


Comments (15)

  • Shazeen

    |

    Ez a légi egységekre is igaz? Mert ugye vertikális hatótávról nincs szó. Azt is belekalkulálhatnák…. egy akna ami levegőre támad… tuti be voltak szívva mikor kitalálták…

    Reply

  • KaLoZ

    |

    Nah és mi történik így a widow mineal? :O Semmi. Kevésbé lesz op, mint ahogy volt. Mi változik tvz-ben? Semmi. Bio + mine all the way. David Kim tönkrebaszta az egész starcraftot a hozzá nem értésével. Az a vicc, hogy még nem valami gyorsétteremben dolgozik pultosként.

    Reply

  • Rufa

    |

    Válasz KaLoZ #2 üzenetére:
    Előre is bocsánat, de az egyetlen vicc itt az Te vagy! – ez már nagyon érett. Javaslom tanulj meg tisztelettel beszélni arról, aki mind tudásban, mind tapasztalatban felülmúl téged. Ennek a ténynek nyilvánvaló bizonyítéka, hogy ő a Blizzardnak dolgozik, te pedig egy kis senki vagy a többi játékostársaddal együtt, akik megragadtak egy szinten és épp nincs jobb dolguk,mint fikázni és sértegetni a Blizzard alkalmazottait. Azokat akiknek köszönhetik, hogy érthetően magányos életük lyukait kitöltheti ez a remek játék.
    Szóval barátom, ez a vicc.
    Ne vedd személyesnek, de a megnyilvánulásod már többedjére kritikán aluli.

    Ahogy én értelmezem, tehát azt jelenti, hogy jó esetben 1 vidóvmájntól nem 6-ból 6 zergling hal meg, hanem csak 1. jól hangzik!

    Reply

  • KaLoZ

    |

    Válasz Rufa #3 üzenetére:
    „Javaslom tanulj meg tisztelettel beszélni arról, aki mind tudásban, mind tapasztalatban felülmúl téged.”
    Hát akkor te hogy beszélsz velem? Magasabb ligában nyomod mint én? Több tapasztalatod van a gameben mint nekem? Szerinted David Kim kit múl felül tudásban? Mert szerintem senkit. Nézi a szaros statisztikáit, ha lázadnak a népek, akkor közbelép, de játszani még mindig nem látta senki.
    „Ahogy én értelmezem, tehát azt jelenti, hogy jó esetben 1 vidóvmájntól nem 6-ból 6 zergling hal meg, hanem csak 1. jól hangzik!”
    Ne vedd személyes sértésnek, de ebből látszik, hogy még értelmezni sem tudsz. Azzal meg h csökkentik a splash damaget, ugyanúgy meg fog halni az összes ling, csak nem 1 mine öli meg az összeset, hanem majd kollektíven.

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz KaLoZ #4 üzenetére:
    Nem azért a húsz fillérért… de attól, hogy te magasabb ligában játszol sajnos a globált tekintve még mindig egy nagy amatőr vagy. Sajnálom 🙁 Sokkal közelebb vagytok „skillben”, mint te és a prok szóval a te logikádat követve neked is „kuss a neved” 🙂
    .
    Ha azt mondtad volna, kulturált keretek között, hogy ez az 1 db linget öl meg a WM erős túlzás… még neked adtam volna igazat. (tudom téged ez nem érint meg és nem érdekel)… de ehelyett megint mondtál valami hülyeséget. Olvasd már el az utolsó mondatot:
    „Azzal meg h csökkentik a splash damaget, ugyanúgy meg fog halni az összes ling, csak nem 1 mine öli meg az összeset, hanem majd kollektíven.”
    Mivel te zergül értesz ez olyan, mintha azt mondtad volna… Nem egy bane öli meg az összes linget hanem az összes együtt.
    Remélem te is érzed, hogy ez így egy baromság 🙂
    .
    Overseer speed buff, mass muta. Olvas utána, hogy hozzád hasonló „amatőrök”, hogy oldják meg a ZvT-t, meg van az erre megfelelő fórum. Ők nem sírnak… annyit (mert aki nem sír nem is sc2-zik igazán) hanem megoldják. Van guide, rep, vod minden ami szép és jó. Ha tudsz angolul nem lehet probléma… mivel a te amatőr szinteden is igaz az:
    „Legfőképpen nem a high level balance számít, hanem, hogy mikor baszol el valamit”
    .
    Jó szórakozást!

    Reply

  • Cupon

    |

    Válasz AdamoA #5 üzenetére: ez tetszett :)) amúgy KaLoZ én se szeretem a widowminet jól megtaposnám és szájon verném péklapáttal aki kitalálta :))

    Reply

  • pRaZz1n

    |

    Válasz AdamoA #5 üzenetére:
    Ne vedd komolyan! A világ legelvakultabb zergje még Idra is csak bölcsődés kislány mellette!! De azért néha jó rajta nevetni mennyire szenved miatta 🙂

    Reply

  • KaLoZ

    |

    Válasz AdamoA #5 üzenetére:
    Oké, akkor úgy mondom, hogy nem egy szerencsés autowidowmine hiten bukja majd el a zerg a játékot, hanem csak a widow mineok száma miatt. Ugyanaz folyik most, mint a hellbatnél, hogy david kim nyomorék és a medivac nerf helyett a hellbatok cargo size-át növeli, ami persze nem lesz elég, aztán kap majd még 1 nerfet a hellbat, amivel nagyjából ki is redukálták a játékból. Legközelebb majd igyekszek úgy fogalmazni, hogy mindenki megértse / ne lehessen belekötni / kiforgatni.
    Jah a prók meg úgy vannak vele, hogy há én protoss vagyok, minél op-bb a toss (nem számít h jelenleg is nevetséges EZ OP), annál több pénzt keresek vele. Nem céljuk a balance.
    Az amatőrök hol nem sírnak? 😀 TeamLiquiden? Mer ott egyből megy a ban minden szarért. Vagy remélem nem azt kívántad h a battle.net fórumokat nézzem? Meg amúgy is miért tenném? :O
    Am sem a stratégiával van gond, hanem azzal, hogy 2-3* jobban kell játszanod mint a terran, h legyen esélyed nyerni. Kimicrózól 10 mineból 9-et, a 10. kinyírja fele blinged, GG. Vagy kinyírsz 10 mineból 10-et aztán kapod a következő 10-et. Csak szerintem szánalmas h minden TvZ mmm+mine, attól függetlenül, h mit tesz a zerg? :O
    Meg nem azt kell nézni, hogy a zerg mikor basz el valamit, mert rohadt könnyű a zerggel hibázni, és gamet bukni. Azt kell nézni h a terran elbassza ezt is meg azt is, mégis az autohit mineok, meg a nevetséges macrója / cost effective unitjai simán megnyerik neki a gamet utána is.

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz KaLoZ #8 üzenetére:
    Látod, ez a hozzászólásod már egész korrekt. Erre lehet válaszolni, nem csak anyázni 🙂
    „Legközelebb majd igyekszek úgy fogalmazni, hogy mindenki megértse / ne lehessen belekötni / kiforgatni.”
    Ez pl egy jó ötlet.
    .
    „Autowidowmine hit”: Ennek ugyanúgy megvan a maga hátulütője :/ Nem egyszer láttam, hogy lent volt 3 WM… szalad a sok ling bling és mint a 3 egyetlen egy szerencsétlent lőtt ki… ráadásul nem is az elsőt. A splash meg jóformán egyiket sem érte el. A rizikó mindkét félnél ott van. Béna az egység ebben a formában? Szerintem is… tankkal legalább ott volt, hogy hitelni kellett vele külön a blingeket mert az autohit a tankkal luxus (pro szinten).
    Mi a másik baj a WM-el? Hogy 1 sec alatt van a földben… persze a 3-4 sec sem lenne jobb mert akkor megint ott vagyunk ahol a part szakad… unmobile az egész T, amit mass muta ellen egyszerűen nem lehet megtenni. 2 seces beásás jobb lenne? Megmondom őszintén nem tudom… ezt is kilehetne próbálni a balance test mapon szerintem.
    .
    A versenyeket elnézve azért a T sem ücsöröghet magában Z ellen aztán A-movel megold mindent. Legtöbb pro és „amatőr” úgy pörög mint a zománcos lavor. Creep takarítás, 2-3 helyen drop, hellion harass, közbe figyelni kell mert ha creepen rád pörög a Z akkor kidurran a lufi és odalett minden. Márpedig tudjuk hogy TvZ-ben ki lesz hamarabb 200/200.
    .
    Kevesebb scv kell a mule miatt ez igaz. 65-70 között van az scv count egy normál meccsen. A vége fele egyre több OC van be lehet áldozni az scv-ket. Így látod te… de az igazság az, hogy be kell áldozni az scv-ket, hogy az army cap nagyobb legyen… egy zerg hullám lehet eltűnik de mire a T elér a zerghez legalább 2-3 hullámon kell túl lennie és az utánpótlás sokkal lassabb… Főleg, ha statikus defje meg nulla és benyal egy 15-20 linges countert. Persze erre lehet mondani, hogy otthon hagy pár mine-t de akkor meg a sereg lesz kevesebb. Flash IEMNY-ban letett kb 1000 turretet a muták miatt meg sem ért velük semmit sem 🙂
    .
    Ha jól megnézed azt írtam: „Nem sírnak… annyit” 🙂 Mindenki sír… de ez így természetes. Van egy bizonyos határ… de ha azt valaki túllépi az már nem szerencsés / gáz / idegesítő. Bnet fórumokon legtöbbször nagyon mellélőnek az emberek… úgyhogy személy szerint azt nem tanácsolom.
    TL sincs minden kőbe vésve… mindenki egyéniség. De ott azért egész jól el lehet lavírozni az információk tengerében és kihalászni azt ami neked kell.
    .
    Nem azt mondtam, hogy a T akkor győz ha a zerg elbasz valamit. Mindkét félre igaz… az mindenkire igaz. Azt írtam, hogy nem profi szinten sokkal kevésbé befolyásoló tényező a balance… mint az elkövetett hibák száma.
    .
    A Tnek igen… cost effectivebbek a unitjai de ennek így is kell lennie… mivel az utánpótlást nem tudja megoldani, úgy mint a Z vagy a P… főleg mikor 20 gw van lent vagy már 4-6 hatch-el dolgozik a Z.
    A Z legtöbbször nem egy rohamra fogja megnyerni a gamet, hanem 2-3ra amikor egyszerűen a létszámfölénye legyőzi a másikat.
    .
    Sokat számít… sőt rengeteget, hogy lépsz be egy gamebe. Ha úgy indulsz neki, hogy „fos fos fos * a*d DE UDUBDOUB”… mire kijelölöd az első droned már jóformán el is buktad a meccset. Saját tapasztalat… GM szintig de szerintem még ott is… leginkább TE számítasz és nem a balance. Higgy magadban és sokkal jobb lesz, minden.

    Reply

  • pRaZz1n

    |

    Válasz AdamoA #9 üzenetére:
    JObb a Protoss utánpótlás mint a Terran? Kérlek mesélj még 🙂

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz pRaZz1n #10 üzenetére:
    T: 200/200 – P: 200/200
    MMMVG vs ZSSCHT
    Szokásos… Late game.
    .
    Legyen a pálya közepén egy összecsapás. Mindkét fél leesik 140/200-ra.
    T-nél queue-ban bent pörög 10 rine meg mara, vikingek, ghostok, medivaciok.
    P kiwarpolja az első adag utánpótlást… és mikor a T-nek kijönnek az első egységei ő akkor nyomatja a 2. adagot. Ergo a T el van maradva eggyel. A P late gameben erősebb, mint a T. Ezt már ők is meg a blizzard is elismeri. Régen is mindig erről volt szó: A T-nek aggronak kell lennie mid gameben vagy baj van. Csak most mar a MSC-vel egész jól tudja védeni magát a P és sokkal passzívabban macrozik. Ezért lehet látni 10 meg 15 perces SCV pullos pushokat. Mert vagy működik vagy ugyan * mindegy 🙂
    .
    A T-nek az épületből pattannak ki… és idő míg odaérnek a csatába… addig a P az előretolt pylonnal vagy agrora rakott pyolnnál warpolja le az egységeket. Urambocsá warp prism-ből.
    Nem egyszer láttunk olyan meccset, hogy even-re jött ki a dolog… csak a P lewarpolt 15 zealotot a bázis elé… aztán hiába kukucskált a sok marine meg mara a baracks-ból mire kiértek már a 2. hullám zealot/sentry jött a pylonból.
    .
    Hozzáteszem ez az én személyes véleményem… és nem azt mondom, hogy ez kőbe van vésve is így van… de én a látottak / tapasztaltak alapján így gondolom. De ha szerinted / szerintetek nem a ti véleményeteket is szívesen meghallgatom.

    Reply

  • KaLoZ

    |

    Válasz AdamoA #11 üzenetére:
    Ne vedd komolyan! Látleletén is ez áll: 102% hülye, 2% hibahatárral. A világ legostobább embere is atomfizikusnak számít mellette. Bár néha azért jót lehet röhögni rajta ahogy szenved mert a nem létező agyát próbálja használni.

    Reply

  • scr

    |

    Válasz pRaZz1n #10 üzenetére:
    bronzban is van már warpin, nem? vicces, hogy milyen bődületes ostobasággal próbálod más hülyeségét parodizálni

    Reply

  • pRaZz1n

    |

    Válasz KaLoZ #12 üzenetére:
    Látom ha már nem tudsz mit kitalálni más szövegét használod!Megtisztelsz! 😀

    Válasz scr #13 üzenetére:
    Ott még nem használják 🙂 Gate egységek szart se érnek

    Reply

  • KaLoZ

    |

    Válasz pRaZz1n #14 üzenetére:
    igazából csak a saját primitívségedet vetettem be ellened.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.