StarCraft II: Legacy of the Void – előzetes

DACA . Legacy of the Void 2125

RK6L6EPE1K9T1415247033881

2007. május 19. – a Blizzard bejelentette a nagysikerű StarCraft, illetve Brood War folytatását, a StarCraft 2-t.
Hatalmas érdeklődés előzte meg a Blizzard bejelentését, de a játék bejelentése után is „megbolygatta” az RTS-ek állóvizét már a puszta gondolatával a játék.
Tudta mindenki, hogy sok idő lesz, míg elkészül vele a fejlesztőcsapat.
Aztán jött 2008. októberében a BlizzCon, amely a Blizzard saját rendezésű showja évről évre. Itt bejelentették, hogy a játék három részben, azaz trilógiaként fog megjelenni. Wings of Liberty (Terran), Heart of the Swarm (Zerg), illetve Legacy of the Void (Protoss). Emlékszem, 2008-ban rengetegen megkérdőjelezték mindazt, amit a Blizzard eltervezett – nem tetszett mindenkinek, hogy a fejlesztőcsapat három részre osztja a játékot – végül, szerintem most már mindenki beláthatja – jól jártunk (persze a Blizzard is), hogy a játék három részben jelent/jelenik meg. A játék úgymond kétszer megújulhat (ami a multiplayert illeti, de az egyszemélyes kampány is gazdagabb ezáltal.
2010-ben a Wings of Libertyt köszönthettük (2010. februárban már a bétáját nyüstöltük), aztán jött a Heart of the Swarm (2013. március), majd eljön aminek jönnie kell – a StarCraft 2 lezárja a nagy sikerű játék történetét, de az sem kizárt, hogy ismét sok időre „szögre akasztja” a Blizzard a StarCraft RTS sorozatát. (vagy örökre?)
Mindenesetre ne siessünk annyira előre. 2014. őszén a BlizzConon a Blizzard közelebbről is megmutatta a Legacy of the Voidot. Az ott látott információk, elképzelések, ötletek alapján volt okunk reménykedni, hogy a játék harmadik felvonása elhozza végre azt, talán amire már régóta várunk: hangulatosabb, pörgősebb játékmenet, újragondolt játékmechanika, egységek és taktikák változatosabb és látványosabb váltakozása.
2015. március 31-én (magyar idő szerint április 1. hajnala – nem volt áprilisi tréfa) megjelent a várva várt, s bejelentett Legacy of the Void zárt bétája. Innen indul cikkünk, nézzük, eddig hogyan működik a játék.

Az elején fontos leszögezni, hogy a játék zárt béta változatában van, ergo még a megjelenésig nagyon sok minden változhat (pl. a Terranoknál tervbe van +1 egység, miután a másik két faj 2-2 új egységet kapott a kiegészítőben).

Miután próbáltam felvezetni a játékot, csapjunk is bele a lecsóba. A Legacy of the Void zárt bétájában eddig (később bővítik a tartalmakat), Unranked játékmódban játszhatunk ellenfeleinkkel, de játszhatunk Custom Games-ben is, bár ezt inkább hanyagoltam, mivel itt AI ellen lehet játszani. A bétában természetesen a Visszajátszások (Replay) is elérhető, amely továbbra is hasznos funkciója a játéknak. (hibájából tanul az ember). Kissé hangulatromboló volt nekem, hogy a zárt bétára legalább egy Legacy of the Void zenét betehettek volna. A menüben ugyanis az eddig megszokott zenéket játsszák, ráadásul ez a játékban is igaz. De nézzük el nekik természetesen, mivel ez egy zárt béta, s az eddigi leghosszabb lesz. (ha minden igaz). A Blizzard ugyanis elhintette, hogy ez a béta lesz a Starcraft 2 történetének leghosszabb tesztelése.

Ennek oka egyrészt az, hogy az új egységek mellett a játékmechanikát is kissé megváltoztatták (mondjuk ez pár meccs s belejössz), de lesznek új játékmódok is, amelyek további tesztelésre adnak majd okot. (pl. Archon mode)  A Wings of Liberty óta pedig talán ennyi eddigi egységen se változtattak. (de erről majd később írok.)

A játékban immár valós idő „uralkodik”, tehát ha egy fejlesztés 60 másodpercig tart, akkor a valós időnek megfelelően is 60 másodpercet diktál. Ugyanez igaz a játékban eltöltött időre is, tehát ha a játék végén 10 percet látunk a végeredményeknél, az bizony 10 perc volt.
A játék kezdetekor az eddigi 6 dolgozó helyett 12 dolgozóval kezdünk. Ez elsőre kicsit ijesztőnek hangzott a Blizzcon óta, de miután kipróbáltuk a játékot, megnyugodtunk: nagyon rendben van!

poiztkeddpwkaoqqaior

A Blizzardnál úgy gondolták, a kezdő dolgozók száma nem megoldás arra a problémára, amit el szerettek volna érni a Legacy of the Voidra: a mineral patchek egyik fele 1500 nyersanyag továbbra is, míg másik fele most már „csak” 750. A Vespene Gáz tartalmát is leredukálták 2500-ról 1700-ra, amely arra készteti a játékosokat, hogy minél hamarabb tegye le az első expjét.
Először, mikor játszottam, kellett pár meccs, hogy belerázódjak: gyorsabban kell supplyt lerakni, aztán gyakorlatilag onnantól kezdve pörög a játék, mert több a dolgozód, több az opciód. Először azt hittem, hogy ezzel visszanyomják majd az 1 base allineket – ami részben sikerült is, mert sokkal kifizetődőbb továbbra is, ha két bázisod van. Verdi (RUS-Protoss)-sal például összekerültem, aki PvP-ben viszont „bemutatott” nekem egy 1base all int, melynek az élén az Adept/Phoenix állt. Mókás volt, mert először láttam értelmét az új egységnek, az Adeptnek.

Ha már Adept, térjünk rá az úgy egységekre kicsit. Igazából ha rákerestek interneten az egységekre, láthatjátok hogy gyakorlatban hogyan működnek ezek az egységek, mire jók, milyen képességei vannak stb.

Az Adept eddig Protoss szemmel nézve csalódás: a játék első perceiben hasznos lehet, onnantól kezdve körülbelül kuka. A képessége nem eléggé használható, könnyen counterelhető, kisebb harassra annyira jó, mint a Reaper. (de lehet, hogy annyira sem.) Viszont korai pushokra akár még jó lehet, hisz viszonylag olcsó, s a biológiai egységeket viszonylag gyorsan leszedi. Zealot neki tehát nem nagy falat, de a Stalkerek ellen is még jó lehet. (bár a Stalker range nagyobb, szóval könnyen ki lehet microzni.)

A Protossok másik egysége egy Robotics egység, melyet a Robotics Bay megépítése után tudunk elkészíteni. Ez a Distruptor, mely egyébként egy nagyon hasznos egység, s ahhoz, hogy az ellenfél minimális veszteséggel átvészelje a támadásait, ügyes „splitelések” kellenek. A Warp Prismel együtt pedig tovább növeli az egység hasznosságát. Úgy látom, ez az egység elég jól használható az árához képest, de nem tartom valószínűtlennek, hogy ezen is változtatni fognak majd picit. Azért írom, hogy ezen is, mert az Adeptet újra kell gondolni alapjaiban.

A Terranok kaptak egy Cyclone nevű egységet, amely a béta első napjaiban nagy „felháborodást” keltett, mert erősnek tűnt. Ez nem egyszeri alkalom, ilyen az elmúlt béta időszakokban volt. Ezért kell több tesztelési lehetőséget adni, hogy a játékosok kiaknázzák a játékban lévő lehetőségeket, ne ítéljünk elsőre. Protossként például a Cyclonet counterelhejük Phoenix-el, de Blink Stalkerrel is. Egy szó mint száz: továbbra is kissé erősnek érzem a Cyclonet 150 mineral és 150 gas ellenében.

qumsiwikbyw4d1a7z4ew

Őszintén szólva, a legjobban a Zergeket vártam. A Lurker egység visszatérése nagyon pozitívum dolog, hisz a Brood War egyik alapegysége volt.  Továbbá a Lurkernek van egy Tier 3-as fejlesztése, mely a hatótávját növeli meg. Érdemes tehát beszerezni a detektorokat minden fajnál, mert a Lurker bármikor lecsaphat.
A Lurker tehát félig-meddig mondható új egységnek. A Blizzard viszont új egységet a Ravagerben látott meg,  melyet a Roachból „morpholhatunk”, már a játék elején. A játék korai szakaszában nagyon kellemetlen tud lenni ez az egység, de a játék későbbi szakaszában sem feledtető, mivel a „Corrosive Bile” képessége az egységet egy „tankká” változtathatja. Ez a területre ható támadás 60 sebzést visz be, éppen ezért az ellenfélnek mozgatnia kell a csapatait, hogy elkerülje a nagy sebzéseket. Itt fontos megemlíteni, hogy ez a képesség a játék elejétől elérhető, tehát érdemes odafigyelni már az első percekben. Nekem speciel nagyon tetszik ez az új egység.

Egy szó mint száz, jók az új egységek, kivéve az Adeptet, amit szerintem alapjaiban újra kell gondolnia a Blizzardnak.

Hogy egy kicsit a többi egységek változtatásáról is írjak,  a Marauder most már kettőt lő egy helyett, amivel  fele annyi sebzést visz be egyszerre, viszont van bónusz sebzése. Ezt is logikus lépésnek véltem a Blizzardtól, s remélem a bio mellett a mech is feléledni látszik majd. Tovább erősíti a mech vonalat a Siege Tankok Medivaccal való szállítása, amely szintén egy régi, jól bevált módszer, csak a Blizzardnak vissza kellett nyúlnia.
Kapott a Banshee új képességet, nő a sebessége, s a Battlecruiser pedig immár „fénysebességre” tud kapcsolni. Ez a képesség újonnan megerősíti azt a tényt, hogy a StarCraft 2 erősen sci-fi játék. (ha valaki eddig kételkedett volna benne).

tiv8uek9g1buyhevnhzo

A Protossnál a Mothership Core Time Warp képessége megújult, nőtt a hatótávja, viszont cserébe a hatása nem azonnal hat, hanem fokozatosan. Azt kell mondjam, eddig ez a képesség nem igazán bejövős, ráadásul ronda is.
Az Immortal most már gombnyomásra lesz űberhiperszuper, a Warp Prism messzebbről fel tud venni egységeket, a Colossust gyengítették, a Carriert és a Tempestet pedig többet akarja látni a csatamezőn a Blizzard.
A legnagyobb újítást az Oracle egység hozta, melynél az Envision képességét kiszedték, cserébe viszont a Revelation most már megjelölhet álcázott (cloaked) és „beásott” (burrowed) egységeket is.
Új képessége a Stasis Ward, melyet a pálya bármelyik pontján elhelyezhetünk.  Ebbe a csapdába ha az ellenség „belelép”, 30 másodpercre megállítja őket. Különösen hasznos, ha egy csapatnyi egységet így megállítunk. Fontos továbbá azt megemlíteni, hogy ez idő alatt az egységek nem sebezhetőek, akárcsak az Arbiter esetében, a Brood Warban. (igen, ez a képesség is kísértetiesen hasonlít a korábbi változathoz.)

A Zergeknél túl sok változtatás nem történt az eddigi egységeken, kapott a Corruptor egy Caustic Spray nevű képességet, mely az épületeket kívánja elpusztítani, igen gyorsan. A Corruptor ez idő alatt nem tud mozogni, tehát viszonylag könnyen azért leszedhető, de vigyázat: nagyon gyorsan pusztítanak!
A Swarm Host Locustjai immár repülnek is, amelynek szintén örülhetnek a Zerg szimpatizánsok.

Ami a pályákat illeti, továbbra is vétózhatjuk őket, vannak köztük kisebb-nagyobb mapok is.

Továbbá ami zavaró volt, hogy a játékban igencsak jelen vannak a bugok. Ez főként az animációkban figyelhető meg. Volt egyszer hogy elkezdődött a meccs, de 12 dolgozóból 10 ment rá a mineral patchekre, a maradék 2 „beakadt”, de szó szerint. De volt példa arra is, hogy miután kijött egy Colossusom, a rámpa közepén szintén beakadt az egység. Szerencsére ezeket a hibákat lehetett korrigálni, de mégiscsak zavaróak, s javításra szorulnak.

A cikk elején már említettük, hogy továbbra is zárt bétában van a játék, illetve, a Blizzard már előre jelezte, hogy ennek a bétatesztje fog a legtovább valószínűleg tartani. Ennek mi örülünk, mi is szeretnénk (s gondolom Ti is), hogy a befejező rész a lehető legjobban sikerülne. (ami a multiplayert illeti – a single playerben nem kételkedem.)

Hogy mikor várható a játék végleges megjelenése? „When it’s done” – ahogy a Blizzard is írná. Nem lennék meglepve, ha még a Blizzard se tudná a pontos megjelenési dátumot. De akkor sem lennék meglepve, ha 2016-ban jönne.


Comments (4)

  • Winner_hun

    |

    Azzal hogy az idő normálisan telik, nem gyorsítva, a cooldown-ok ideje változott (rövidült) valamelyest hogy ezt az újítást ne lehessen megérezni?
    A lurker nem a hidrából mutálódik át?
    A colossuson mit gyengítettek?

    Reply

  • DACA

    |

    Igen, minden át lett számítva valós időre, szóval játék közben ezt nem lehet megérezni.
    A Lurker természetesen a Hydrából mutálódik át + Hydralisk Den -> Lurker Den.
    A Colossus alap sebzését 20%-al csökkentették.

    Reply

  • SouNDsOfWar

    |

    A colossusnak azt hiszem a rangedzsét is megbabrálták, bár ebben nem vagyok biztos.

    Reply

  • Frosthun

    |

    9-ről 8-ra húzták le, szóval az upgrade „csak” +2 range-t add hozzá.
    Ha engem kérdezel; elég az 😀

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.