Colossus avagy a 4 lábú szerencsétlenség?!

L4.ZsukoV . Cikkek 1465

200px-colossus_sc2_game2Egy újabb bosszantó egység, amit nem képesek rendbe tenni a fejlesztők és már félig megkopaszodunk (legalábbis én biztos) mire közölnek valami változtatást vele kapcsolatban, de az sem tart tovább 3-4 hónapnál… Így aztán itt az ideje összetenni a fejünket és végig gondolni, hogy hogyan is lehetne élet képes egység ez? Azonban mielőtt ezt megtennék, vegyük végig a kezdetektől egészen a napjainkig történő változtatásokat röviden erről a „csodás” egységről:

Már a 2007-es béta demo videóban láthattuk – amikor a halál félelmet nem ismerve küzdő zealotok segítségére siettek, hogy megállítsák az előretörő zergling hadat – a Colossus támadását, hogy mindkét oldalából jött ki a tűzcsóva és adott ponton sebzett keveset, de gyorsan. Ez a csóva követte az egységeket, így nagyszerűen aprította a Zerglingeket. Azonban egy kis idő elteltével jött a második verzió, ami arról szólt hogy a Colossus egyik oldalából (véletlenszerűen) jön ki a tűzcsóva és adott szélességben horizontálisan sebzi az előtte lévő egységeket, egyszerre. Nem tudni, hogy a dühöngő fanok miatt vagy alapból a fejlesztők se találták igazán jónak, de nem sokkal később megérkezett az újabb változat, hogy a támadás megint csak az egyik oldaláról jön, de horizontálisan végig vonul az egységeken. Azt hihetnénk, hogy akkor sebzi az egységet, ha hozzá elér, de ez egyelőre csak látványbeli változás, a sebzés azonnal megtörténik minden egységen, csak közben van ez a vizuális effekt, ami olyan mintha egyik oldalról a másikra vonulna végig a sebzés. Ezután csak néha egy-két szónyi említést lehetet róla hallani, hogy igen is erős a colossus vagy hol sebzését növelték és a támadási sebességét csökkentették vagy fordítva. Aztán jött a Battle Report 1, ahol ismét láthattuk a Colossusokat akció közben kisebb-nagyobb sikerekkel. Ez történt 2008. december 19-ig… Durván 4-5 hónappal később ismét jöttek a hírek, hogy hol 40-et majd csak 23-at sebez, de a 6-os lő távját fel lehet upgradelni 9-esre, amit Dustin Browder elmondott az SC2pod-os QnA-ban. Már azt hittem fellélegezhetünk, de nem! Ugyanis az utóbbi napokban megint jött egy a hír a Colossusról Caveztől:

A Colossus egy harmadik fejlettségi szintű (Tier 3) egység. Nagyon erős támadása van, amely egy vonalban sebez a helyzetének függvényében. Alapvető fegyver a Terran gyalogság valamint a Zerg Hydraliskok ellen, melyek még jelentősebb fenyegetést jelentenek ha Roachok védik őket. A Terran gyalogság ellen persze lehet hozni High Templarokat is, de a Ghostok igazán keresztül tudják húzni ezt a számítást. A Colossus egy biztosabb választás

A Colossus korábbi támadását nem hozzuk vissza. A régi sugár egyszeűen csak „többet sebzett”. Egyszerű, de nem igazán élvezetes.  A Colossus jelenlegi támadása sokkal inkább buzdít mikrora, hiszen nem mindegy, hogy melyik egységet és mely szögből kezded el tüzelni. Szerencsére mivel a Colossus fel és le tud lépni sziklákról, valamint át tud lépni saját és baráti egységeken, ezért csak gyorsaság kérdése, hogy az ideális helyzetbe tudod-e őket helyezni. A legnagyobb problémáját jelenleg az Infestor Neural Parasite képessége okozza. Ez igazán nehéz perceket okoz a Colossusoknak. Ma dolgozunk ezen a kérdésen.

Források:


Comments (23)

  • xboxman

    |

    ez az egység mindig is közel áltt a szívemhez, és mint tőrzsgyökeres protoss, így el is várom hogy valami használhatót alkossanak belőle, maga az 5let jó, de ennyit vacakolni azért nem kéne :SS
    most nekem valahogy a terranok jönnek be legjobban, főleg a viking =]

    Reply

  • Aston

    |

    Szép kis cikk, egyre jobb vagy Zsuki 🙂 . De azért mé van mit erősödni 😛 ..

    Reply

  • Promie Motz

    |

    és az Infestor Neural Parasite képessége meg mi a csoda? 😀

    Jó kis összefoglalás,kb jellemzi az SC2-t is 😛

    Reply

  • Cho

    |

    @Promie Motz: Promie, a wiki a barátod 🙂 amúgy „Ideiglenesen irányítja a célpont egység elméjét.”

    Reply

  • sweeping

    |

    A legnagyobb problémáját jelenleg az Infestor Neural Parasite képessége okozza. Ez igazán nehéz perceket okoz a Colossusoknak. Ma dolgozunk ezen a kérdésen.

    Legyen immunis mint a archon a brood lingre a starcraftban.
    Szerintem beleférne

    Reply

  • Jimmy

    |

    Ugye azért számít a Colossus különleges egységnek, azért nem veszik ki a játékból, és azért erőltetik egyre inkább az ötleteiket, mert annak ellenére hogy földi egység, tud cliffeken és az egységeink fölött is mászkálni. Ez klassz. Ennek ára persze, hogy drágább kicsit, és a légi egységeket sebzők is tudják támadni.

    Na igen.. De mi lenne, ha lenne egy unalmas légi egység helyette, aki ugyan így sebez, nem csak cliffeken, hanem még víz és ellenfél fölött is el tud repülni, és csak a légi egységeket támadók sebeznék. Ez tényleg unalmas lenne, szerintem ki is vennék…

    Reply

  • Xiccdrow

    |

    Válasz Jimmy #6 üzenetére: Mit szólnál egy „Protoss Mountain King” egységhez:?

    Csoda, hogy még nem hagyták a fenébe. Szerintem a protiknak inkább valami gyors rássolós egységre lenne szüksége, nem mint ez a colossus, immortal meg ezek a tipikus batár, lassú tankok. A terrannak kell ilyen, mert a zerg a gyors, a proti a hájtek, a terran meg csak úgy van 😀

    Reply

  • Shakuras

    |

    Válasz Cho #4 üzenetére:
    Válasz sweeping #5 üzenetére:
    Jah ez télleg hülyeség… a Colossus robot, nincs agya szóval neurálisan nem lehet irányítani simán beleférne az immunok közé.

    Reply

  • Cho

    |

    Én mindig úgy gondoltam a Protossokra, mint akik megbecsülik minden katonájukat és eszközüket.
    Ezt lehet akár „hájtek”-nek is nevezni, de ez inkább az, hogy tisztelik és féltik, amilyük van.
    Bezzeg a Terranok meg a Reaperek mi? a bedrogozott börtöntöltelékek:)

    szerintem jó lesz a Colossus.
    A nyafit sokak részéről (megj.: külföldiek) azért nem értem, mert nem az a lényeg, hogy EGY egység szerintem most 20at vagy 21et sebez-e hiszen ez még mindig egy „game where large armies battle large armies” 🙂
    (vagyis ahol nagy seregek csapnak össze nagy seregekkel)
    Ugyanakkor nem arról beszélek én sem hogy nem fontos a balansz. Remélem azért kb érthetően fejeztem ki magam 🙂

    Reply

  • Promie Motz

    |

    a hydra akkor vajon úgy sebez bele, mint ahogy légi egységekbe támad? mert oda ugye magasabb a dmg-e 😛

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Promie Motz #10 üzenetére:
    csak ha anti-gravitáció hatása alatt van 😀
    (amúgy valószínűleg igen)

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #5 Igen bár másfelől felvetődik a kérdés, hogy mi értelme egy ilyen képességnek (neural parasite) hogyha a „legfinomabb falatra” nem nem vethetjük be ?

    Reply

  • aarchie

    |

    Válasz Cho #9 üzenetére:
    Hoho, tudnád mennyit számít, hogy 20at vagy 21et sebez egy unit… De amúgy erről volt is szó, egy nem túl régi Q&Aban (egység fejlesztések a SC1-2ben címmel).

    Amúgy jó kis cikk, köszcsi Zsuki! Fu de jó vagy!

    Reply

  • 84Noname

    |

    Elárulom, hogy nagyon szereti ezt a megszólítást…én már csak cuki zsukinak hívom 🙂 bruhaha
    Jó kis cikk… woooot
    12: a dark archon mind controllja sem volt érvényes sok mindenre…legalábbis carrierre nem, ha jól melékszek…

    Reply

  • csipisz

    |

    #14 Rosszul emlékszel.:-)

    Reply

  • 84Noname

    |

    az gáz…

    Reply

  • Tauren

    |

    Szerintem jó van ez így. Ugyanis már ti is szóba vettétek egy csomó jó tulajdonságát. Lehet, hogy nem a legerősebb, de nagyon sok előnye van.
    1. hogy minden cliffen, és egységen áthalad (ami stratégiai szempontból, lehet, hogy nem erősen sebez, csak olyan közepesen, de belegondoltál már abba, amikor terranként, vagy zergként neki mész egy protossnak, jó gyakod lefele az egyésgeit, a háttérben Siege tankok ostromolják még jobban az ellenségeidet, meg vikinegek, vagy akár zerg, meg a többi unit is, de mi van akkor, ha te véletlenül vagy rossz helyre teszed a tankokat, például hegy mellé, vagy csak egy kicsit távolabb, vagy akár egy Völgyben harcolsz a protossal, biztosan idegesítene, hogy Colossusok támadnak a magasabb helyről) ha valaki megemlíti, azt, hogy akkor ezt és ezt használom ellene, jusson eszébe, hogy azért a protossnak is van ez, és eze, magyarul a colossus tud idegesítő lenni, lehet hogy nem játszottam még vele, de azért eltudnék képzelni egy illyes fajta csatát.
    2. az, hogy marha messziről fog támadni, ha meg lesz a 9-es távolságú képessége, nem elég hogy hegyekből támad téged, próbálod más egységgel megsemmísíteni. Tegyük fel, hogy azokat az egyésgeket, legyen az BC, vagy Viking Air módba, lehet hogy mondjuk carrierek, és főnixek fognak akadályozni téged. Akkor igazán ideges lehetsz a Colossus-ra, hogy nem elég hogy magasból, de marha távolról is támadja az egységeidet.

    És íme, itt van számodra a káosz… lehet védekezni ellene, de azért egy ilyen csatánál elég nagy valószínűsége van ahhoz, hogy az ellenség kihasználja azt… hogy több dologra figyelj, és emiatt a saját káoszodban találod magad

    Én szívem szerint pont így használnám a Colossust.

    Reply

  • Kovacsgergows

    |

    Zsukiiii 😀 😆

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Látom „sokaknak” tettszik az ilyen stílusú cikk. Igyekszek majd ehhez hasonlókat írni a közel jövőben még! 😉

    OFF: Még a végén meggyőztök azt megváltoztatom erre a nevem… Azért merem megkérdezni, hogy:
    A Zsukov-ot nagyon nehéz leírni? 😛

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz L4.ZsukoV #19 üzenetére:
    igen joukie! 😀

    Reply

  • Aston

    |

    joukie owns

    Reply

  • Tauren

    |

    Ne hogy át írd!!!
    Pont az a poén, hogy Alexei Stukov-ra hasonlít a neved, csak nem Stukov, hanem Zsukov. 😀 😀 😀
    Akár hányszor meglátom a neved, a régi szép idők jutnak eszembe, mikor kíváncsi voltam, ki is ez az Alexei, amikor szét izgultam magam a küldetések során. 😀 Úgy hogy maradjon, szerintem ez a név ráadásul valahogy magadat tükrözi. XD Nem tudom, hogyan, de ez a név… TE vagy, és kész. 😀

    Nekem már mondták egy páran, hogy a Tauren név kisé sznob, meg olyan egyértelmű meg hasonló, de amióta először játszottam WC3-mal, kb. 11 éves koromban, az iskolában is mindig colosnak neveztek, felvállaltam és kész. Ráadásul akkoriban szerettem az ilyen „nagy” lényeket. Ezért lettem Tauren. XD

    A lényeg, hogy mindenki az elején választ egy nevet, és szerintem már egész végig ez marad, hiszen ez a név mutatja valójának egy kis részét. 😀

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Válasz #20, #21 üzenetére: A sajt zabáló nyelvvel kíméljetek, akkor már inkább zsuki vagy csoki… 😀
    Válasz Tauren üzenetére: Ügyesen eltaláltad, hogy miért ezt a nevet választottam. 😛

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.