Starcraft 2 Fan Site QnA sorozatok – StarCraft Legacy

Cho . Cikkek 1284

Tisztelt Hölgyek és Urak, eljött ez a nap is, hogy direkten én publikálok Nektek cikket, nem pedig a Főnökség. Igyekeztem az Ő általuk támaszott színvonalon közölni a Fansite Q&A legújabb tagját, de kérlek még nézzétek el nekem, ha maradt benne hiba. Csapjunk is akkor a lovak közé:

1.  A Dark templaron kívül lesz másik olyan egység, aminek egynél több fajta kinézete lehetséges (pl.: férfi-női Ghost stb)?

A: Jelenleg nem tervezzük más egységnél bevezetni a többféle kinézetet.

2. Az eredeti StarCraftban valamint a Brood Warban a Carriereket nagyon ritkán használták versenyszerű meccseken köszönhetően annak, hogy kis számban nem igazán használhatóak. Mostanáig milyen változtatások és ötletek merültek fel eddig, hogy használhatóbbá tegyék – akár támogató kísérettel akár anélkül – és mi most a Carrier szerepe? Valamint mit lehet elmondani a BattleCruiserről?

A: Általánosságban elmondható, hogy még mindig az az ideális, ha minél nagyobb számban használjuk ezeket az egységeket a csatákban. Azonban kis számban is hatékony támogató egységek mind szárazföldi mind légi egységek melett.

3. Nemrég azt az infot kaptuk, hogy  a dolgozók nem tudnak patrolozni. Ez nagyban csökkenti a SCV-k auto-repair képességének hatékonyságát. ( A Warcraft III-ban be lehetett állítani, hogy egy dolgozó patrolozzon, és minden útjába kerülő sérült épületet vagy mechanikus egységet megjavítson. Remek módja a tornyok (és bunkerek!) életben tartásának)

A: Az SCV-k tudnak patrolozni, így ha patrol közben bekapcsolják az auto-repair képességét, akkor minden útjába kerülő mechanikus egységet és épületet megjavít. A javítások befejeztével az adott SCV visszatér a korábban kijelölt patrol útvonalára.

4. Milyen haszna van az Overlord szállító képességének, amikor létezik a játékban a Nydus Worm? Milyen arányban használják általában a két lehetőséget?

A: Minden a játékos, az adott helyzetben meghozott döntésén múlik természetesen. Ha egy furfangos, trükkösebb támadást szeretne véghezvinni a játékos, akkor a Nydus worm jobban megfelel a célnak, hiszen kiválóan lehet vele oda-oda szúrni az ellenfél dolgozóinak.
Azonban megvan a lehetőség egy a SC1-ben használt, mindent elsöprő tömeges Overlord dropnak is nagyobb támadás esetén. Ez az utóbbi azonban sokkal kockázatosabb, hiszen egy erős légvédelmű bázis megtámadása esetén rengeteg supplyt lehet veszíteni az elvesztett
Overlordok miatt, nem is beszélve a bennük szállított egységekről.

5. Lehet a Thort illetve a Colossust bármilyen módon szállítani?

A: A Thor is és a Colossus is az adott faj szállító egységével szállítható, tehát a medivackel illetve a warp prismmel.

6. Hogy működik a Thor „feltámadás” képessége? Nyersanyagba kerül a használata?

A: A Thor a mostani verzióban nem rendelkezik ezzel a képességgel. Bár eredetileg még jó ötletnek tűnt, gyakorlatban azonban a belső tesztelés során kiderült, hogy nem igazán jól használható.

7.  Hogyan hatott a játékmenetre a fejlettebb mesterséges intelligencia és útkereső algoritmus? Könnyebbé tette a játékot?

A: A mesterséges intelligencia a StarCraft 2 ben sokkal fejlettebb az eredeti játékhoz képest. Például  a Gépnek is fel kell derítenie a térképet minden nehézségi fokozaton. Nehezebb fokozatokon az általad épített egységek és épületek függvényében alakítja a saját stratégiáját, hogy így a megfelelő egységeket tudja hozni.Ez az jelenti, hogy nehezebb szinten nem áll fenn többé a „tudom-hogy-hol-vagy-és-mit-csinálsz” csalás a gép részéről.(szerk.: de azt még mindig tudja, hogy mit tettél tavaly nyáron) Csak arra tud reagálni,amit a felderítői észlelnek, legyen az egység vagy épp bázis.

Az útkereső algoritmus is sokkal fejlettebb a StarCraft 2-ben, ami sok bosszankodástól megkíméli a játékosokat, főleg ha nagy távra, változó terepen kell az egységeknek menniük.
Bizonyos közelharci egységek is sokkal okosabban viselkednek abból a szempontból, hogy igyekeznek körbeállni az ellenséget, de ettől nem gondoljuk, hogy könnyebb lenne a játék. Azok a játékosok, akik mikróznak a seregükkel még mindig előnyt fognak élvezni azokkal szemben akik nem teszik.

8. Szeretnénk tudni, hogy a MULEok tudnak-e repülő egységeket vagy felemelt épületeket javítani, így lehetséges-e esetleg, hogy a csata közepébe idézve őket BattleCruisereket javítsanak vagy épp a térkép szélére menekített égő Command Centert?
Továbbá milyen gyorsasággal javít a MULE, gyorsabban vagy épp lassabban mint egy SCV?

A: A MULEok csak bányászásra illetve felderítésre használhatók. Nem lehet velük se egységet se épületeket javítani.

9. A „Discussion with Artosis and Idra” videó kapcsán került megemlítésre, hogy a Zerg vs. Zerg meccsek Roach párharcokká fognak fajulni. Van ennek alapja? Van rá esély, hogy változatosabb egység kombinációkat lássunk ilyen esetben (Z vs Z) mint a Zergling, Roach, Mutalsik összeállítás?

A: Szeretnénk, ha minél több egységet használnának a játékosok a csaták során, nem csak egy kiválasztott csoportot, mint például a Zergling-Muatlisk-Roach kombináció.
Még mindig sok egység a tökéletesítés fázisában van, mint például jelenleg a Roach, így reméljük, hogy a játékosok sokfajta összeállítást kipróbálnak majd a béták során.

Forrás:


Comments (16)

  • Cho

    |

    SzvSz aki ezeket a kérdéseket feltette az kb 2 éve nem olvasott semmi infot a StarCrafttal kapcsolatban, de ezt azért már nem akartam beírni a cikkbe 🙂

    (ja és U.I.: Zsukov vagy Aston, majd mondjátok el, hogy kell a legördítős részt beletenni, hogy ne foglaljam el az egész oldalt 😛 ty)

    Reply

  • SzuL

    |

    ez a carrieres kérdés egy vicc. mi az, hogy „ritkán” látjuk? 😮

    Reply

  • sweeping

    |

    Hát tényleg „ritkán” látjuk.
    Rövidebb gamekban (értsd 20 perc körül) szinte sose használják támogató egységként. Egyedül egy koreai progamer használta anno, és nagyon jól bánt velük.
    Hosszabb játékokban már gyakrabban használják, de így se sokan.
    Szóval még azt sem lehet mondani hogy minden 3. PvT-ben van carrier

    Reply

  • keedav

    |

    Amúgy ennek a Q&A-nak van még folytatása: egy összeválogatott kérdéssor, és egy történeti kérdéssor. A forráslinkre kattintva alul érhető el a next alatt.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    köszi a fordítást ismét Cho! jó munka volt 🙂

    lehet, még régebben küldték el a kérdéssort és csak most válaszolták meg? mert ez a Thor-os kérdést egy hónapon belül már megválaszolták szerintem egyszer

    Reply

  • Cho

    |

    Válasz keedav #4 üzenetére:
    Tény, de Aston azt mondta most csak az első oldal kell. Ha lesz igény rá a többit is lefordítom, bár azok korábbi timestamppel rendelkeznek.

    Válasz Promie Motz #5 üzenetére:
    Köszi, igyekszik az ember. 😉

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Szép munka Cho! 😉

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Azt én se tudtam hogy a mule nem javit. Amennyire tudom a bcruiser képességei (főleg az aoe) és a carrier szuper interceptora is pont azért lett beirva hogy korábban és gyakrabban használt egységek legyenek az óriás repcsik, az pedig hogy nagyobbszámban hatékonyabbak lesznek…. hát le vagyok döbbenve… TÉNYLEG?? 😀
    A mirrorokról annyit hogy nem tudom hogy dobhatnák fel, szerintem azzal van a hiba, hogy mirrorban ugyis előbb utóbb megtalálják azt a pár egységet ami beválika másik ellen és aztán már csak a számok döntenek, az hogy kinek lesz több. Igazából nem is csodálom hogy nincs ötletük a kérdés megoldására….

    GJ a a cucc Cho

    Reply

  • Raymond

    |

    En a 3. kerdest nem is tudtam, hogy ilyen is lesz sc2ben, tetszik 🙂 (sc1ben is mukodik ez?)
    Na vegre nem lat mar a gep, ennek orulok, mindig is tudtam, hogy csal egy kicsit 😀
    Nagyszamba idealis a bc es carrier- nah ezt is meg asszondtak!
    Es ki gondolta volna, hogy a thort es colossust lehet szalitani? Azt hittem, hogy atusznak a szigetek kozott 😀

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Raymond #9 üzenetére:
    nem, a dolgozóknak nincs patrol gombjuk.

    Reply

  • Raymond

    |

    Ok, koszi.
    Szerintem a legjobb kerdes most a 3. volt.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Kár….pedig reménykedtem, hogy singlében legalább textúrában randomra kapjuk az unitokat…
    12: Fincsi képek. Az egész játékban a menü lesz a legjobb…azt sajnálom csak, hogy nem lesz fajválasztó menü. Pedig brutális lenne… 🙂

    Reply

  • Peter1984

    |

    Ügyes Cho. Csak így tovább.

    Reply

  • Cho

    |

    Válasz Peter1984 #14 üzenetére:
    /me *liheg, ül, pacsit ad*

    Reply

  • Peter1984

    |

    🙂

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.