HotS béta – nfteamEyesis

Gepzsir . Interjú 2517

Az első rész nem várt sikerrel zárult, Daca véleményét sokan olvastátok. Ezúttal nfteamEyesist kérdeztem. Őt biztosan sokan ismeritek, vagy legalábbis a hangját, hiszen kiváló StarCraft 2 kommentátor. Lássunk neki, hogy tetszik neki az új kiegészítő.

Szia Eyesis!

Mutatkozz be, mondj pár szót magadról!
Sziasztok, nfteamEyesis vagyok, eddig platinum terran voltam, de a mai rank meccs óta visszaestem goldba 🙂 Ebből már azért sejteni lehet, hogy nem a képességeim miatt lettem tagja ennek a híres és hírhedt klánnak, ami sajnos jelenleg erősen vegetál, és küzd a túlélésért 🙂 .
Talán a legtöbben onnan ismertek, hogy régebben sokat közvetítettem különféle rendezvényeket, és izgalmas showmatcheket, versenyeket.

Mennyit játszottál eddig a bétával?
Úgy alakult, hogy Dexy csak este 9-től ért rá a beta kezdése napján, így Darcin felajánlotta nekem, hogy addig játszak a HotS-al és streameljem.

Melyik a kedvenc fajod a bétában?
Én egy megrögzött vérterrán vagyok. Nem fogok balance vitákba bontakozni, mindegyik faj alapjaiban más, és hozzám legközelebb a terran stílus áll. Persze a HotS-ban a legjobban a Zerg tetszik, nagyon állat egységeket kapott, és baromi jól néznek ki 🙂

Hogy tetszenek az újdonságok?

  • Tét nélküli ladder: Megkért Dexy, hogy ne toljam le a rank meccseket, így én csak ezt atét nélkülit toltam. Kicsit fura volt, mert elég erős játékosokat kaptam, és nem éreztem, hogy gyengébbeket kaptam volna a sorozatos vereségek után. (Amúgy az nagyon nem tetszik, hogy Blizzard elrejt előlünk egy csomó statisztikát 🙁 Pl. szívesen megnéztem volna, hogy ha be van rankolva, akkor milyen ligás volt az, akivel épp játszottam, sőt én szívesen nézegetnék másokról és magamról is különféle statisztikákat, hogy melyik faj ellen, átlagosan mennyi ideig tart egy játék, mennyit vesztek, s mennyit nyerek. )
  • Parancs kártyák: Nem értem miért vezették be, szerintem nem is néz ki jól, és nem is látom túl sok értelmét, bár lehet az újra elkapott StarCraft játékosoknak majd segít, és tovább maradnak a HotS ladderen, mint a WoL ladderen.
  • Automatikus dolgozók az elején: Nekem ez nagyon tetszett! Amikor csapatban játszunk sűrűn előfordult már, hogy pont a legelején laggolt, és nem sikerült időben elküldenem a dolgozókat, sőt én hajlamos vagyok néha mellé küldeni őket, szóval nekem kifejezetten tetszett. Bevallom őszintén nem gondoltam volna, hogy ezt kérni lehetett volna a Blizzardtól, pláne nem azt, hogy magkutól megadják nekünk 🙂
  • Dolgozó státusz: Ez külön tetszik, nem csak a játékosoknak jelent hatalmas könnyebbséget, de a közvetítéseknél is jól jöhet, különösen akkor, ha nem folyamatosan szedik a gázt.
  • Teljes sereg kijelölése: Ezt is azért tették bele szerintem, hogy az újrakezdőket tovább tudják a rendszerben tartani, aminek én kifejezetten örülök!

Mennyire erős a ladder a bétában jobban játszanak az újdonságok miatt?
Szerintem manapság a WoL ladderen is már csak lényegesen erősebb játékosok aktívak, aktívabbak. Mivel HotS beta kulcsot csak pro gamerek és újságírók kaptak, akik gyakorlatilag erős játékosoknak adják kölcsön, hogy kipróbálhassák ők is, szóval nekem még nem volt igazán nagy élmény beta-zni, azt hiszem talán 2szer sikerült nyernem összesen 🙂

Hogy tetszenek az új pályák? Melyik a kedvenced?
Alapvetően tetszenek az új pályák, bár ez külön megnehezítette a bétázásomat, hiszen egyiket sem ismertem. A kedvenc pályám a Korhal City, mert könnyen lehet expelni az elsőt, mégsem lehetetlen a rush, és a korai all-in sem rajta, ráadásul ezen a pályán nyertem is.  A Star Station is tetszik, mert könnyen lehet droppolni, és a repülő egységekkel kényelmesen lehet harassolni. Persze pont ugyanezek miatt utálom is.

Mennyire lehet kihasználni a leomló köveket?
Ez a leomló kő azt hittem a játék korai szakaszához van kitalálva, de amikor egy 4gate ellen próbáltam expelni úgy, hogy ledöntöm a követ, hát komoly károkat szenvedtem el, mire nagy nehezen elértem, hogy védve legyen az expem. Nem teljesen tiszta, hogy milyen célra tervezték, de érdekesebbé teheti majd a játékot, hiszen ha egy lebontott követ lát valaki, több féle képpen reagálhatja le 🙂

Hogy tetszenek az új egységek? Milyennek látod az új egységeket játék közben?
Nekem egyenlőre úgy tűnik, hogy legeslegjobb új egység a Swarm Host 🙂 Ezt követően a Warhound tetszik a legjobban, bár mint kiderült nem lő levegőbe 🙂 Akik nézték a streamem, biztos jót nevettek, mikor ez a tulajdonsága épp erősen beleivódott a tudatomba 🙂 A Mothership Core is tetszik, főleg, hogy, lassan de mozog 🙂 Igaziból minden új egység tetszik, és már nagyon várom, hogy láthassam őket egy nagyjából kiegyensúlyozott játékban pro versenyeken 🙂

Sokat változik egy meccs az új egységek miatt, lehet rájuk új taktikákat építeni, vagy csak a régiek kiegészítésére jók?
Most még igen, mert mint majdnem mindenki az új egységeket erőlteti, hiszen ki akarja próbálni, bár a bétázásom során kaptam egy 6 pool-t is 🙂 Szerintem az új egységek igazi arcát akkor látjuk meg, amikor már nem ezekre számít mindenki.

Melyik a kedvenc új egységed, és miért?
Ezt már korábban megválaszoltam, szerintem a Swarm Host, aránylag hamar ki lehet hozni, és ha ügyesen vannak elhelyezve, akkor erősen megnehezítik a korai pushokat, de a betámadásokban is hasznosak lehetnek. Ráadásul még az infestoroknál is jobb érzés Swarm Hostokat ölni 🙂

Milyenek a meccsek? Hosszú Macro meccsek vannak, vagy rövid mikrós meccsek?
Szerintem ez legalább annyira változatos, mint a WoL-ban. Én egyformán tisztelem és tartom a játék részének az összes stratégiát, így a rush, all-in, makró, de a cheese is pont ugyanannyira tetszik. A 6 pool mondjuk meglepő volt, hiszen most a beta-ban tényleg nem azon van a hangsúly, hogy nem ranking módban minél többet nyerjenek a játékosok.

Vannak új cheese taktikák?
Én még nem találkoztam, csak új all-in taktikákkal, de előbb utóbb lesznek ilyenek is, ebben biztos vagyok 🙂

Ha üzennél valamit a többieknek itt a lehetőség !
Ez a játék tényleg elég stresszes, főleg, ha valaki sok időt szánt már gyakorlásra, és vereséget szenved egy versenyen. Ezt próbáljátok meg figyelembe venni akkor is, amikor egy jól kivitelezett cheese, vagy épp egy ügyesen rejtegetett all-in miatt kaptok ki. Azt is érdemes lenne figyelembe venni, hogy ahhoz, hogy a játék népszerűsége növekedni tudjon Magyarországon, inkább megbecsülni és tisztelni kellene egymás eredményeit, mint folyamatosan beszólni, kritizálni, trollkodni. Bizonyára nehéz elviselni, hogy egy gyengébb játékos olyan játékost tart nálad jobbnak, akit te rosszabbnak gondolsz, de el kell tudni
fogadni. Továbbá a klánokat nem klikkesedésnek kéne tekinteni, és nem egymást sárba tiporva kellene jobb eredményeket elérni, hanem egymás segítve. Nagyon ritkák a magyar barátságos összecsapások klánok között, azok különösen ritkák, ahol minden probléma nélkül, kulturáltan zajlik egy ilyen esemény. Én bár csak tiszteletbeli tagja vagyok a mára már igazán gyengélkedő nfteam-nek, mégis számos kritikát kapok csupán azért, mert nfteam ott figyel a nevem előtt.
Végezetül nézzetek meg egy statisztikát:
Grandmaster       200 játékos, Master     2%, Diamond  18%, Platinum   20%, Gold       20%, Silver     20%, Bronze     20%.
Ezek ráadásul csupán azok a játékosok, akik játszanak 1v1 laddert legalább valamennyire. Ha valaki be tud kerülni a GM 200 közé, akkor azt meg kell tudni becsülni akkor is, ha már volt olyan meccs, vagy verseny, ahol győztél ellene. Ha a masteren kívül mindenkit gyengébb játékosnak tartunk, és lenézzük őket, akkor a StarCraft 2 játékosok közel 98%-át zárjuk ki a közösségből.
Hajrá Magyarország, hajrá StarCraft!

Balról Jobbra: Haze, Breach, Mate, Eyesis, Noa

Köszönjük Eyesis!


Comments (15)

  • FaLtY

    |

    Automatikus dolgozók az elején ! Ezt nagyon remélem kiveszik.

    Reply

  • zola09

    |

    Falty: Esélytelennek tartom. Ha nem tetszik, ki lehet kapcsolni.

    Reply

  • insomania

    |

    Válasz FaLtY #1 üzenetére: az instant noobok miatt került be,ha már klikkelni nem tud legyen egy kis siker élménye még fél percig

    Reply

  • insomania

    |

    érdekes ez a statisztika simán azt hittem dia/mesterből van a legtöbb

    Reply

  • Nando

    |

    Válasz FaLtY #1 üzenetére:
    nem értem miért akar mindenki a legeljén hátrányból indulni, illetve miért mindenkinek a fétise a dolgozók ráküldése saját kézzel a minerálra. Amúgy lehet állítani. Én biztos bent hagyom mert éerezhető lesz a különbség. Destiny streamjén láttam, hogy át kellett tervezni a buildjét egy kicsit mert előbb több minerálja volt.

    Reply

  • iozsoo

    |

    „Ráadásul még az infestoroknál is jobb érzés Swarm Hostokat ölni :D”

    atomlájk, vérterrás duma! 😀

    Reply

  • crepitation

    |

    Válasz Nando #5 üzenetére:
    senki nem akar a legelején hátránnyal indulni, de ahelyett hogy a blizzard egyre nehezebbé tenné a játékot, egyre könnyíti, és ezzel van baja sok embernek. én is teljesen fölöslegesnek tartom ezt az újítást is, de nem fogom kikapcsolni, mert azzal csak magamat szivatnám.

    Reply

  • Nando

    |

    Válasz crepitation #7 üzenetére:
    Igazad van, hogy könnyíti a játékot, DE opcionális. Ez kb olyan minthogy Protossal játszol akkor több az esélyed nyerni,könnyebb játszani, DE nem élvezed pont ezért. Míg ha más fajjal játszol eleve hátrányból indulsz tossal szemben, de sokkal jobban élvezed mivel tudod, hogy a skill fog számítani, ha megvered a tosst nem a fajod.

    Reply

  • crepitation

    |

    Válasz Nando #8 üzenetére:
    Öööö ez akkora hülyeség hogy inkább nem mennék bele.

    Reply

  • jakos20

    |

    Válasz crepitation #7 üzenetére:
    Nem vagyok egy nagy guru, de nem hiszem, hogy a játék komplexitását és nehézségét az fogja meghatározni, hogy neked kell-e az elején a mineralra küldeni a dolgozókat vagy sem. Az a +5, vagy +10 income meg szintén nem befolyásol semmit (főleg, hogy egy hangyányit gyakorlott játékos is ugyanolyan gyors lesz, mint te). Ennek ellenére úgy látom, hogy egyesek szemében ez az apró változtatás szinte istenkáromlásnak minősül, holott a problémát valószínűleg nem ebben a dologban látják, hanem az egész játékmechanizmus (és ahogy ők állítják, annak könnyedsége) a baj számukra.

    Reply

  • zf79

    |

    Válasz jakos20 #10 üzenetére:
    Pontosan.
    Mindenki akkora ügyet csinál ebből az automatikus miningból, pedig igazán nem nagy dologról van szó. Ez a laggok okozta hátrány kiiktatására van, semmi másra, és senki sem fog ezért nyerni vagy veszíteni. Teljesen jó feature.

    Reply

  • papa zozo

    |

    Teljes mértékben egyet értek jakos20 véleményével.
    Egy stratégiai játék stratégiai aspektusát nem a dolgozóknak a mineral-ra kézzel történő irányítása fogja elmélyíteni…. Valóban könnyítés, de ez a könnyítés nem a játék komplexitását vagy stratégiai mivoltát csorbítja, hanem a kezelhetőséget teszi még könnyebbé. A játék stratégiai vonatkozásához és színvonalához, még megjegyezném, hogy a Warhound mivel járult volna hozzá vagy milyen új lehetőséget nyújtott volna az a+click-en kívűl?
    A WoL megjelenésekor ugyanígy eretnekségnek számított, hogy a legyártott dolgozók automatikusan a mineral-ra mentek (pontosabban opcionálisan!). Akik panaszkodtak emiatt, akárcsak egyszer is küldözgették egyesével a dolgozókat a mineral-ra, vagy helyette makróztak és mikróztak (ami ténylegesen a játék stratégiájának szerves része, mondhatnám esszenciája)??? Természetesen nem. Kicsit hipotetikus, de ha ez rontaná a játék színvonalát vagy élvezhetőségét, akkor egyszerűen GSL-en és bármilyen hivatalos versenyen deklarálhatnának szabályt rá, hogy instant vesztés/kizárás/akármilyen szankció mellett nem lehet alkalmazni, de mi értelme lenne? Jobban élvezni emiatt bárki is Idra (vagy bármi más Pro )meccsét, hogy egyesével küldözgeti a drone-okat? Mellesleg ez nem csak könnyíti a játékot, de a larva inject meg chrono boost miatt egyenesen szükséges is, egyértelmű következménye. Adott a szituáció: kijön egyszerre a halom drone vagy folyamatosan egymás után a chrono-zott probe, egyesével küldözgethet, ahelyett, hogy bármi mást csinálnál aminek a szimpla kattintgatáson kívül izgalmasabb/taktikásabb stb. Versenyek nézésében sem a munkások mineral-ra küldése a vonzerő. 😀 Egyébiránt, akiknek az ásványra történő automatikus kijelölés és az új lehetőség nem tetszik, meg tudja fogalmazni (érvékkel) miért nem? Nem flame sem trollkodás, valóban kíváncsi vagyok a véleményükre és érvükre.

    Reply

  • papa zozo

    |

    Igen, a lag jelenséget ki is hagytam, mintegy nyilvánvaló indokot. 😀 És tényleg ennek az új újításnak szinte zérus hatása van a játéka, a régebbi pedig csak növelte a színvonalát.

    Reply

  • Delebriel

    |

    Jó kis írás, csak legközelebb kevesebb „szmájlit” használj.
    Az automatikus dolgozók elküldése meg csak az egyenlő erőviszonyok megteremtésére törekszik. Aki laggol az első pár másodpercben – mint például én – ne kezdjen hátránnyal.

    Reply

  • Thomas_cs

    |

    Válasz Nando #5 üzenetére:
    Most kivételesem egyetértek nandoval. Máshol is írtam már, meg a bnet forumon is téma volt, hogy ezt azért tették bele, mert sok embernek lagolt az elején(közöttük nekem is), és eltelt vagy 4-5 másodperc mire a dolgozók elindultak szedni, addig álltak.Játék közben ez annyira nem tűnt fel (lag miatt), viszont a replay-t nézve egyből kiütközött.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.