Exkluzív Karune interjú @ WWI2008, Párizs

karuneplayingsc2.jpg

Lehetőségem volt találkozni Karune-al a World Wide Invitational 2008-on Párizsban Franciaországban. Hogy őszinte legyek, ő az egyik legfrankóbb srác akivel valaha találkoztam. Nagyon kedves volt és beszélgettünk egy keveset. Sajnos elég gyenge az angol tudásom, így nem voltam túl kommunikatív.

Remegő kézzel és szájjal mentem oda hozzá, hogy kérjek tőle interjút, és azt mondta „hát persze”. Ez az első napon történt, utána egy egész napon keresztül próbáltam Őt megtalálni, hiába. Végül a Tournament Stage-en láttam meg a Starcraft II meccsek előtt. Gyorsan odamentem hozzá és mégegyszer megkérdeztem, aztán az esemény végén meg is történt az interjú.

Éppen egy Starcraft II meccs után vagyunk amit Karune elveszített, a WWI második napjának délutánján.

Itt van a rövidített változat magyarul:

Aston: Sziasztok, ez itt Karune, a Starcraft 2 Community Managere, vele készítek egy interjút. Hello Karune, hogy vagy? Az előbb játszottál a Starcraft 2-vel, milyennek érezted?

Karune: Elég őrült meccs volt. Az ellenfelem nagyon gyors és nagyon jó játékos volt, szóval kikaptam… J Egyébként szerintem észrevehettétek, hogy sok Starcraft 1-es stratégia működik a Starcraft 2-ben is.

Aston: Mi volt a gyenge pontod a meccs alatt?

Karune: Nagyon jól expelt, és bár végig egyenlő nagyságú seregekkel mentünk mindketten, az expansionjai miatt nagy előnyre tett szert.

Aston: Hol tart a Starcraft 2 fejlesztése?

Karune: Hát, hogy őszinte legyek, nehéz megmondani, hogy pontosan hol is tartunk, mivel sok új ötletet építünk be, ami mind egyensúlyozást igényel, és azt is el akarjuk érni, hogy az új játék ugyanazt a játékélményt nyújtsa mint az elődje, és ez sok időbe kerül. Tehát sok munkánk van még hátra. Jelenleg az egyjátékos részre, a kampányra fókuszálunk, – a multiplayer rész már sokkal fejlettebb, ahogy láthattátok – tesztelgetjük az új egységeket, mivel el szeretnénk érni, hogy minden egység beleilljen a játékba. Néhány persze jobban odaillik, mint a többi, de még meglátjuk, hogy hogy lesz.

Aston: Tudnál nekünk mondani többet a játék egyjátékos részéről, és arról, hogy az hogyan fejlődött?

Karune: A játékosnak jobban az irányítása alatt áll a kampány, több döntést is hozhat alatta. Ugyanazt az epikus, lenyűgöző történetet fogjuk látni, mint ami a Starcraft 1-ben volt, tehát nagyon izgalmas lesz. Az egyjátékos részbe sok dolgot terveztünk – a játék animációinak nagy része egyébként ide kerül majd. Az RTS-eket egy új szintre fogja emelni, mivel a sztori magával ragadó és fordulatos, és persze sok választási lehetősége lesz a játékosnak. Jelenleg itt tartunk, és ez a fő prioritásunk.

Aston: Milyen terveid vannak – mint a Starcraft 2 Community Managere – a közösség, a fanbázis összetartására és a velük való kommunikációra?

Karune: A Starcraft 1 nagyon sikeres volt, nem is gondoltuk volna hogy ennyire sikeres lesz – főleg az eSportok terén. Ami a Starcraft 2-t illeti… már az első naptól kezdve úgy kezdtük el fejleszteni, hogy az eSportot és közösségi életet megterveztük. Tudtuk hogy nagyon sok fan lesz, és hogy sokan fogják követni a fejlesztés menetét, tehát erre szerettünk volna építeni.

Aston: Hát igen, van egypár egyedi ötletetek, már ami a közösséget illeti…

Karune: Igen, a BlizzCast, a Q&A kötegek, és a fórumok segítségével be szeretnénk vonni a rajongókat is a játék fejlesztésébe. Mindenképp kétirányú kommunikációt szeretnénk létesíteni a fejlesztők és a játékosok között. Így ők megérthetik, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznünk a játék fejlesztésekor – mivel van egypár kihívás… Folyamatosan tájékoztatni fogjuk a közösséget a legújabb fejleményekről, és arról, hogy a játék hogyan fejlődik.

Aston: Köszönöm, hogy időt fordítottál erre, és köszönjük a kemény munkád a BlizzCastban, a Q&A kötegekben, és mindenben…

Karune: Nem gond, szívesen!