Auto-cast témában beszél Dustin Browder
A battle.net fórumon folyamatos aktivitás van, egyik információ után derül ki a másik.
Ezutúttal Dustin Browder beszél nekünk az autocast-ról. A teljes szöveg fordítása szerintem felesleges, akit érdekel olvassa el maga, a többiek kedvéért egy kis összefoglaló kiegészítve a saját gondolataimmal:
Szóval mi is az az „autocast”. Aki játszott Warcraft III-al annak ez biztos ismerős. A képesség vagy varázslat jobb kattintással aktivizálódik, és onnantól kezdve, ha az egység ellenséget lát, és van energiája, manája, akkor használja a képességet rá. Ha a képesség nem ártó jellegű, például gyógyítás, akkor ha az egység csökkent életerejű társat lát akkor azonnal gyógyítja.
Szóval a lényeg, hogy nem lehet minden varázslat és képesség autocast-os. Nyilvánvaló okokból, hiszen ez a játékélmény rovására menne, nem beszélve arról, hogy a jobb játékosokat megfojtja, nem lenne lehetőségük a varázslatot a legmegfelelőbb időpontban elsütni. Biztos Ti is voltatok már úgy, hogy az ellenfél hatalmas serege közelít felétek, vártok, vártok, vártok, az egéren az ujjatok már hosszú pillanatok óta görcsberándulva várja, hogy mikor nyomja meg a bal egér gombot, aztán a pillant eljön, az egér befut a kalitkába és a hatalmas sereg eltűnik a csatatérről, a szembenülő ellenfél pedig ledobja a fülhallgatóját és elordítja magát: ” B*ZMEEEEEEG!!” 😀 … szóval ilyesmi.
Na hát Dustin két részre osztja a mondókáját:
Képességek amiknek nem lehet autocastja:
- Psi Storm: Nyilvánvalóan ez egy sok energiát igénylő képesség, amely hatalmas pusztítást vihet végbe, és ami ennél is fontosabb, a saját egységeidet is sebzi. Tehát ha autocastja lenne, biztos hogy sosem úgy működne, ahogy az ember várná, és még ha lenne is rá mód, hogy kellő intelligenciával lássák el (például figyelembe venné, hogy hány saját és ellenséges egység van az adott területen, vagy mondjuk megkeresné azt a területet, ahol legtöbb ellenfél van), akkor a játék „skill” mentesre sikerülne, nem lenne esélye arra, hogy valaki a tudásával, ügyességével emelkedjen felül az ellenfélen.
- Force Field: Ez a High Templar új képessége, amellyel csapdába ejti az ellenfelet, mintha egy kalitkába zárná, kiiktatva ezzel őket egy időre. Nyilvánvaló, hogy a pozíció ahol ezt a képességet használni lehet, a játékos ügyességén és számításán kell, hogy múljon.
- Time Bomb: Ügye ez a Mothership ido lelassító burkot létrehozó képessége. Ugyanaz a helyzet, rengeteg energia és nagyon jó fegyver, ráadásul nagyon-nagy rajta a cooldown, ritkán lehet csak használni, egyszerűen nem lehet autocast.
Képességek amik autocast lesznek:
- SCV javítása: Ez viszont már nagyon kellett a játékba, rengeteg időt spórol meg nekünk, és nem kell majd pixelvadászatot játszanunk ha rá akarunk bökni a sebzett egységre hatalmas seregünkben, ráadásul a javítás rosszul nem sülhet el, előbb-utóbb úgyis minden egységet meg kell javítani.
- Medic gyógyítása: Ez most azt jelenti, hogy a Medic visszatér a Starcraft II-ben?? Erről még hivatalos forrást nem hallottam, de gondolom nem azért emlegeti Dustin mert nem lesz a játékban :D… Szóval nyilván ez a képesség nagyon need hogy autocast legyen, nyilvánvaló okokból.
Forrás: