CNN interjú Jungwon Hahnnal
‘Who the f*ck is Jungwon Hahn’ kérdeztem magamban a hír láttán, és miköze van a Starcraft2-höz ?
Ő a „managing director of Blizzard’s Korean office”, vagyis a Blizzard koreai irodájának igazgatója. A CNN készített vele egy elég primitív 4 kérdéses interjút, amiből Starcraft 2 újdonságokat nem, viszont Starcraft háttérinformációt megtudhatunk.
Az első kérdés: Miért olyan népszerű a Starcraft már egy évtizede? A rengeteg ok közül Hahn a készítőket emeli ki, hogy a játék jól ki van egyensúlyozva és a kiadás után is fejlesztették, csiszolgatták. Emellett a multiplayer lehetősége nagy játék élményt biztosít, ami Koreában sokaknak elérhető hiszen rengeteg „gaming room” van.
A második kérdés: Hogy lehet hogy Koreában nagyobb a népszerűsége a Starcraftnak összehasonlítva más országokkal? Az érvek: A játék könnyen elsajátítható, mindamellett nehéz mesterévé válni, és az emberek szeretnek egymással játszani (tényleg ennyi a válasz, nem több ..).
A harmadik kérdés: Nem lehet hogy az is közre játszott, hogy a játék megjelenése egybeesett a 90-es évekbeli ázsiai gazdasági válsággal, amikor rengeteg ember elvesztette a munkáját és mivel a szélessávú internet már akkor nagyon elterjedt az emberek a szabadidejükben a videó játékokat választották? Igen, ez egy nagyon fontos tényező, Korea nagy gazdasági változáson ment keresztül abban az időben, a „game room”-ok populárissá váltak, elterjedtek, és hát jókor voltunk jó helyen. Tudja ez olyan mint a tyúk és a tojás esete, minden úgy egyszerre történt, és közben a Starcraft nagy népszerűségre tett szert.
A negyedik kérdés: Rajongók milliói várják a kérdést világszerte a következo kérdésre: Miért tart ilyen sokáig a játék készítése? „Because we want to make sure we make the most fun game people experience, we want an unique experience for all users.”
A Starcraft-Source.com-on valaki látott egy új egységet vagy egység designt a videóban, ami valami Zergling féleség. Ötödszörre nézve sem tudtam rájönni mire gondolhat.
Forrás:
Comments (1)