A Nydus Wormon keresztül – SpiralArchitect

Astonkacser . Cikkek 1823

Lord_Crusare nem várt sokat, lefordította a következő részt is a cikksorozatból. Nem is szaporítom tovább a szót, az eredeti forráshoz link itt, az összes eddig lefordított cikk itt található. Köszönjük a fordítást, jó olvasgatást!

https://starcraft2.hu/wp-content/uploads/2008/11/nydus_worm.jpg

SpiralArchitect – Játék és Egység Analízis

A StarCraft 2 minden idők egyik legjobban várt e-sportja, és a rajongók épp ezért bizony kegyetlenek tudnak lenni e játékkal szemben. Én viszont igyekeztem objektíven értekezni a StarCraft 2-ről, és elfelejteni a Brood War-t annyira, amennyire csak emberileg lehetséges. Kis idő múlva arra jöttem rá, hogy nagyon jól szórakozom, annak ellenére, hogy nem értek egyet a játék sok elemével. Mindig is egy olyan játékot szerettem volna StarCraft 2-ként látni, aminek semmi köze a Brood War-hoz, persze az egységek és a helyszínek nagy része nyílván ismerős, de a játékmenet nem sokban emlékeztetett engem a nagy elődre.

StarCraft 2: Problémák az Alapokkal

Az első, ami feltűnt, az a versenyszellem totális hiánya a StarCraft 2-ben. Persze egy pro nyílván érzi a feszültséget, mikor közönség előtt játszik, de nekem nem tűnt olyan intenzívnek. Korábban már mondtam, hogy a lehetőség, miszerint több épületet tudunk egyszerre kijelölni, nem probléma, és ezt az állításomat továbbra is tartom. A fő probléma a BlizzCon-on bemutatott StarCraft 2 verzióval azon apróságok eltávolítása, amik pont ahhoz kellenének, hogy érezd: a játéknak tétje van. A Probe-jaid udvariasan félreállnak az útból, ha egy társukat épp rajtuk keresztül küldted valahová, sőt, egy Zealot fal tagjai is bontják soraikat, ha átküldesz rajtuk valakit. Ezek az apróságok könnyebbé teszik a játék menetét, ami így önmagában végülis nem gond, mert így nyugodtan figyelhetsz a két legfontosabbra: a makróra, és a mikróra. Viszont a bázisod kezelése is sokkal egyszerűbb, mint a Brood War-ban, és ez óriási csalódás volt számomra.

Egy megjegyzés: ugyan vannak hátrányai a több épület kijelölésnek, de nem értek egyet azokkal, akik annyira aggódtak emiatt, mert nem ez a játék legnagyobb hibája, szerintem a fejlesztők nyugodtan foglalkozhatnának égetőbb problémákkal.
Nehéz egyensúlyról beszélni a fejlesztés ezen szakaszában, hisz még óriási változtatások lesznek; még a bétánál sem tartunk. Ugyanakkor kiemelnék pár vonást minden fajtól, amik szerintem gondot fognak okozni. A Zealotok például még mindig elengedhetetlenek a játék közepéig, de önmagukban nem állják már meg olyan jól a helyüket Zerglingek ellen, mindegy, hogyan mikrózol. A Stalkerek pedig nagy tömegben rendkívüli túlerőt jelentenek egy noob kezében is, a pro-k pedig igazi halálos fegyverekként használhatják őket, s ha ez így marad, ebből óriási egyensúly bomlás lesz.
A Zergek fő ereje továbbra sem a gyors fejlődésben rejlik, és ez most méginkább érezhető volt, mint az első részben, ami szerintem nem gond, gyorsan termelni sok Roach-ot igazán meggyőző. A Zerglingek sokkal erősebbek voltak, mint vártam, különösen Baneling-ként. A Baneling-ek egyébként is túl erősek, és sokat fognak még változtatni rajtuk, ez el is hangzott a BlizzCon-on. A Nydus Worm-öt pedig abszolút feleslegesnek éreztem, maximum úgy tudom elképzelni, mint végső megoldást, vagy a pro-k felderítési lehetőségét.

A Terran-oknak ott a Marauder. Ennél többet nem is kell mondanom, a Marauder igencsak meggyőző egység, megfelelően hatékony bármilyen faj ellen. Jelenleg túlságosan is erősek, különösen mikor direkt azzal szórakozik valaki, hogy csak ezt épít (ugye Zatic?). Ettől függetlenül a Terran sokkal inkább tűnt kiegyensúlyozottnak, mint a másik két faj.
Ami igazán felbosszantott, az a technológiának azon elemei, amiket már a Blizzard sem hagyhatott figyelmen kívül. Több épület kijelölése, auto-kitermelés, annyi egység kijelölése, amennyit nem szégyellsz: ezek mind-mind visszavesznek a játék minőségéből. Folyamatosan azon kaptam magam, hogy csapatokat jelölök ki, meg egy kézzel mikózgatok, csak azért, hogy elfoglaljam magam, miközben könnyek csorognak arcomon. Persze nem ennyire rossz a helyzet, mert mint különálló játékot, rendkívül élvezetesnek tartom. De mint a Brood War folytatása, nem igazán illik a képbe, és a fenébe is, szerintem már soha semmi sem fogja azt a minőséget hozni.

Zerg

Szerintem a rajban rejlenek a legnagyobb lehetőségek, bár ahogy most állnak, az messze van az ideálistól. Még sokat kell fejlődniük, mire tényleg az a világhódító faj lehetnek, amit megismertünk, de mindaz, amit eddig láttam, igencsak meggyőző volt, és meglehetősen pozitív a véleményem a Zergekről úgy általában. A Zerglingek még mindig rendkívül hasznosak az egész játék folyamán, aminek nagyon örültem; jelenleg ők a kedvenc egységeim. Amit viszont már említettem, hogy túl erősek Baneling-ként, ezt javítani kell.

Nagyot csalódtam a Mutalisk-ekben és a Lurkerekben. Egyiküknek sem jutott különösebb szerep, pedig a Brood War-ban igen fontosak voltak, és arra számítottam most is, hogy seregem jelentős erői lesznek. Mutalisk mikró, mint olyan, nem létezik jelenleg, de szerintem a végső változatig ezen még bőven javítanak majd. A Lurkerek viszont véleményem szerint nemigen fognak már szóhoz jutni Terran-ok és Protoss-ok ellen annyira, mint az első részben. Biztos vagyok benne, hogy a játékban fognak maradni, márpedig ha így lesz, mindenképp javítsanak rajtuk. A Marine-ok ugyan sokkal inkább ki vannak szolgáltatva a Lurkereknek, de mivel a Medivac amúgy is elengedhetetlen eleme egy Terran gyalogosokból álló seregnek, így nem sok időbe telik kimenekíteni a Marine-okat.
A legnagyobb hátrány a Zerg számára az, hogy egyszerre több épületet tudunk kijelölni, ez sokkal inkább visszaveti ezt a fajt, mint a Protoss-t, vagy a Terran-t. Ezutóbbi két faj ugyanis minimum 10, vagy afölötti épület mennyiséggel játszik a játék közepe felé, míg a Zerg maximum 4-5-el. Ennél fogva a több épület kijelölésének lehetősége fölölseges a Zergnek, és ez valószínűleg már így is marad. Ez volt a legijesztőbb egyensúly bomlás játékaim folyamán, ugyanakkor ez sem tudja visszafogni a Zergeket túlzottan.

Terran

Sosem kedveltem túlzottan a Terran-okat, és most is olyannak tűntek, mint az első részben: semmitmondónak és unalmasnak. A fejlődésük nem sokban tér el az eddigiektől, régen minduntalan azon kaptam magam, hogy M&M-el próbálkozom, vagy Tank/Vulture kombinációval, nem figyelve a további lehetőségekre. A Marine-ok szerepe viszont ezúttal egész más, értékes támadók a korai időszakban Protoss ellen, és jó nyitás a későbbi gépekkel való játékhoz Zerg ellen. Hasonlítanak is kicsit a Zerglingekre annyiban, hogy a Marine-okat is használni fogjuk az egész játék folyamán a StarCraft 2-ben, legalábbis így gondolom. A Marauderek nem rosszak, de egyensúlyozni kell még őket, a Reaper-ek pedig hihetetlenül jó mókának bizonyultak. Egész biztosan a korai támadások építőkövei lesznek, mivel jóval mozgékonyabbak, mint a Stalker.
A Terran-ok gépeivel stratégiázni immár inkább tűnik késői stratégiának, mint játék nyitónak; nem is igazán tudom, mit írhatnék róla. A Tankok rendkívül erős támogató egységek, de nem tűntek annyira hatékonynak, mint vártam. Nekik kéne elvileg támogatni a sereget, és nem őket kellene támogatni légelhárítókkal! Nem tudnak a sereg fejeként elöl vonulni, de ettől függetlenül azért használhatóak. A Thor-ok teljesen használhatatlanok, vagy csak nem kerültem olyan helyzetbe, ahol kellettek volna, nem tudom. Lomhák, és ebből kifolyólag nekem, aki alapvetően a gyors egységeket kedvelem, nem volt rájuk szükségem. Továbbá nem gyártottam egyet sem azokból az új Vulture-ökből (Hellion), mert hát ennyire nem érdekelt az az egység.

A Battlecruiser még mindig módfelett szórakoztató, és szerintem több szerepük lesz a pro meccsekben is. Kellően erősek, mint az első részben, és ezúttal meglepetés-szerű támadásokhoz is kiválóak, mivel a Protoss és Zerg légelhárítók nagy részének szüksége van némi földi támogatásra is, hogy igazán hatékony legyen. Hallottam, hogy Zatic védekezéshez Nuke-ot használt, úgyhogy eldöntöttem: a legközelebbi noob-ot én is szét fogom nukézni. Így is történt, s közben arra lettem figyelmes, hogy a Nuke talán végre komolyabb szerephez is juthat a StarCraft 2-ben, mint a noob-ok megalázása. Sokkal nehezebb feltérképezni egy ilyen támadást most, hogy már nincs figyelmeztetés a képernyőn, csak egy „támadás alatt vagyunk” felirat. Ezen felül nevetségesen sokat sebeznek épületekbe, a Ghost pedig egy igen olcsó egység, továbbá használhatóbb, mint valaha.

Protoss

A Protoss járt a legszerencsétlenebbül, mivel egyszerűen elavult lett. Úgy tűnt, maradtak ugyanolyanok, leszámítva a Zealot / Stalker kombinációt, ami szerintem eléggé alapvetővé fog válni egyébként. A Protoss-ok szerintem túl sokáig készültek anno, és most, hogy a Zerg és Terran is ugrásszerű fejlődésnek indult, igencsak lemaradtak. A több épület kijelölésének lehetősége már nevetségesen nagy előnyhöz juttatja a Protoss-t, a makró kedvelőinek óriási poén lesz 30 Gateway-t egy csoportba tenni. A fő problémám viszont az, hogy elveszett a Protoss-ok „álomszerűsége”, mivel annyira a makró dominál náluk, hogy már nincs meg bennük az a dinamika, ami eddig.

A Zealotokra bizony ráfér az erősítés. Már nem olyan hatékonyak, mint eddig, és nem találtam megfelelő módot egy korai Zeloat rush kivitelezésére. Nos, ez csak félig igaz, mivel egyszer lerusholtam egy Terran noob-ot, de ettől függetlenül inkább a Stalkerekre támaszkodtam. Ezek legalább olyan erősek, mint a Dragoon-ok, csak kaptak egy Blink-et. Véleményem szerint a Dragoon nagyon rossz egység volt a Brood War-ban, de most végre ereje teljében tér vissza. Ez az egység bizony óriási szerepet fog játszani bármilyen játékban, legyen az pro, vagy másmilyen.

Jöjjenek most a legkevésbé kedvelt egységeim, az óriási hajók. A Mothership egy noob pusztító eszköz, ez már most látszik, valahogy nem látom magam előtt a képet, ahogy ezt az egységet valami komolyabb stratégiához használják. A Carrier is maradt a régi, sok stratégia nem kell hozzá, csak ügyelj rá, hogy ne fogyjanak ki interceptorokból.

Az Archon szintén problémás (bár hála istennek többé nincs lábuk), az árához képest túl erős. Egy egész flotta BattleCruiser-t győztem le négy Archon-al nyílt terepen, annyira sokat sebeznek, hogy mire észreveszed, hogy támadnak, egy egységed már meg is halt.

Záró Gondolatok

Mint különálló játékot, nagyon szeretem a StarCraft 2-t, de mostantól így fogok rá tekinteni: mint különálló játékra. Már rég tudtam, hogy ez a játék nem fog felérni a Brood War-al, de azért szerettem volna hinni benne, hogy tán mégis. Összességében megvoltak a maga pillanatai, párszor még éreztem is, hogy tényleg, ez az előző folytatása, de tényleg csak párszor. Mostmár kíváncsian várom a végleges változatot, és hogy mit tudnak kihozni mindebből, s közben remélem, a Blizzard fejlesztői odafigyelnek ezekre a súlyos problémákra, amiket leírtam.


Comments (41)

  • butcher

    |

    „A Tankok rendkívül erős támogató egységek, de nem tűntek annyira hatékonynak, mint vártam. Nekik kéne elvileg támogatni a sereget, és nem őket kellene támogatni légelhárítókkal! Nem tudnak a sereg fejeként elöl vonulni, de ettől függetlenül azért használhatóak.”

    Érdekes is lenne ha légvédelem nélkül lehetne mászkálni tankokkal, szóval ez így eléggé butaság amit ír…

    Amúgy jó a fordítás remek köszi :]

    Reply

  • Fenrir

    |

    Hm, érdekes hogy hasonlítja egy még béta fázisban se lévő játékot, egy már kész és szinte tökéletes korábbi játékhoz. Kicsit olyan szétszórtan van megírva.
    Amik szemet szúrtak:
    – kiemeli hogy nincs baja az MBS-el, majd megjegyzi hogy ez haszontalan a zergnek ami egyensúlybeli problémákhoz vezethet, de különösebben nem veti vissza a zerget (probléma de mégse. értem).
    – a protossnál megemlíti hogy az MBS mekkora előny ennek a fajnak, szerintem mondjuk a terrannak ugyan ekkora előny. Az előbb meg mondta hogy a zergnek meg nem hátrány. wtf?!
    – a Thornál megjegyzi, hogy nem tetszik neki mert túl lassú, viszont a Helliont nem próbálja ki mert nem érdekli.(igen, mért próbálná ki az egyik leggyorsabb terran egységet, ha ő a gyors unitokat szereti)
    – reaper mint a korai támadások építőköve? úgy tudtam t2.
    – nem tetszik neki a tank, mert hogy milyen hülyeség hogy a tankot támogatni kell légelhárítással. aha akkor mostantól a tank támadjon levegőre is?
    – a protossnál ez a 4 Archon vs BC flotta elég érdekes, mivel az egész történet feltételezi hogy a terran játékos nem csinált semmit. Nem hiszem el hogy egy BC ‘flotta’ (flotta az mennyi lehet? én olyan 5-6db-ra tippelnék) nem tud ki microzni 4 archont.
    – a Carrierről és Mothershipről alkotott véleményével sem értek egyet, de mivel nem próbáltam élesben, csak elméleti síkon ismerem őket, ezért itt nem kötök bele.
    -„Mindig is egy olyan játékot szerettem volna StarCraft 2-ként látni, aminek semmi köze a Brood War-hoz, persze az egységek és a helyszínek nagy része nyílván ismerős, de a játékmenet nem sokban emlékeztetett engem a nagy elődre.” -> Ezzel kezdi az egészet. Én ezt úgy értelmeztem hogy SC2ként egy olyan játékot akar ami NEM BW. Ugyan már a mondat második fele ennek ellent mond, de a cikket is úgy zárja le, hogy milyen kár, ez a játék nem olyan mint a BW hanem ez az SC2

    Az elején ahogy sajnálja hogy jobb az egységek AI-ja és végre nem akadnak el egymásban, ha valahol nem férnek el akkor nem kerülik meg a fél pályát hanem helyet csinálnak maguknak, és hogy többet tudunk figyelni a micro-ra és makróra és ez mennyire sajnálatos. Nem tudom én a BW útkeresésétől a hajamat tépem néha és örömmel fogadom hogy egy-egy beállított hadsereget nem kell szét barmolni majd újra összerendezni, hogy egy munkás átmennyen, hanem maguktól szétállnak, majd újra rendeződnek.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    igen, nekem is furcsa eléggé ez az írás, kicsit ellentmond a többiekének, meg néha magának is.

    a tankos résznél arra gondolt (szerintem), hogy a tank az elvileg csak tüzérségi támogatást kéne adnia siege módban, de ehelyett őt használják meg főerőnek, és ő kap támogatást légi egységek ellen… Bár szerintem a tank, mint páncélozott harckocsi, azért eléggé kinőtte magát komoly fegyvernemnek, ésmegállja a helyét önmagában is. Mondjuk az SC-s tank pushokat utálom, rosszul vagyok tőlük, de lehet, hogy mert és a szenvedő fél szoktam lenni 😉

    Reply

  • Tassadar

    |

    Fenrir Kemmentjével tökéletesen egyetértek…A BW-ban még ami az idegeimre ment az (Ahogy haverom nevezi) Operation: Duck-row vagy Duck-line. 2 kanyar után ami a hatalmas szárazföldi seregből lett az egyetlen szép egyenletes LIBASOR…komótosan mintha csak egy halom tengerészgyalogos menne a fejadagért…Phew…szerintem is okos hogy félreállnak és nem kell időt és energiát pazarolni erre hogy legózz az egységekkel fél órát ahhoz hogy 1 db SCV-t odébb vigyél….

    Reply

  • 84Noname

    |

    Én végülis elfogadom egy részét annak, amit mondd… Más az értékrendje annak, aki pro és más annak, aki nem az. Neki hiányzott a mutamikró, mert hozzászokott, hogy használja most meg nem tudja lekötni magát. Nekem a hátam közepére sem hiányozna, mivel nem tudok mutamikrózni. Őt zavarja, hogy félreállnak a probnak a zealaotok meg hasonlók mert az apm-jbéől tellik rá. Én meg amikor a 20. probot küldöm el és mégsem érkezik meg akkor kezdenek pörögni a fogaskerekek, hogy netán meg kéne nyitni a zealotfalat. Szóval ezek elég relatívak…
    De az ilyen érvelések, hogy „nem gyártottam egyet sem azokból az új Vulture-ökből (Hellion), mert hát ennyire nem érdekelt az az egység”…háát így hogy alkot véleményt az egyensúlyról, ha még az unitokat sem ismeri? No comment…

    Reply

  • drtho

    |

    Nem hiszem, hogy különösen osztani kéne a szerző aggályait. Addig úgysem nyugszanak a Blizzard-nál, amíg a játék nem ér fel legalább az elődjéhez. Lehet, hogy az SC2-nél is sok évbe fog ez telni, és, hogy még ezután is lesznek elégedetlenek, de miután kijön, legalább már nem fogunk unatkozni. A hanyag fogalmazás és a sok következetlenség miatt tényleg éppen csak megérte, hogy kifollyon miatta a szemem. 🙂

    Reply

  • Lord_Crusare

    |

    Szeretném megjegyezni, hogy én sem értek egyet azzal, amit ez a fickó mond, valóban többször ellentmondásba kerül saját magával. Nekem kicsit úgy tűnt, hogy ő előre eldöntötte, hogy „márpedig ez azért se lesz olyan jó játék, mint a Brood War”, és innentől a Blizzard csinálhat, amit csak akar, ennek a csávónak az úgyse lesz jó. Közben meg ő maga sem tudja teljesen, mit is akart leírni. Mindenesetre lefordítottam, mivel ez is ott volt az oldalon.

    Reply

  • Silentcontrol

    |

    Válasz Fenrir #2 üzenetére:
    Válasz Tassadar #4 üzenetére: Nálatok az a probléma , hogy nem töltöttek több időt bwvel 2napnál ..Aki játszott vele egy évet minimum az nagyon is érzi , hogy mi nem stimmel hiába tudja ,hogy nem olyat fog kapni mint az elődje.Nálatok zavaró volt hogy elakadt egy probe vagy scv , unit elakadt , micro macro egyszere stb.. aki hosszabb ideig játszott vagy magasabb szinten (progémerek) azoknak már megszokott rutin lett és halálra fogja unni magát mert nem lesz mit csinálni..probok maguktol szétmennek..macro kb 3klikk.. én se értek egyet sok mindennel de próbálom elfogadni..ha nem tetszik meg úgyis visszatérek a jó öreg bwhez..
    a srác véleménye pedig nagyából érthető csalódott is a játék miatt viszont örül is neki vmilyen szinten…szvsz ezzel minden bw-s így van.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    én csak azt nem értem miért jó az ha valakinek nem megy az APMje 400 alá…

    Reply

  • Promie Motz

    |

    elég jól én is elvoltam évekig a mikro és makró fogalma nélkül, apm-et sem számoltam és csak hobbiból játszottam pár menetet, de aránylag rendszeresen sc-vel. közelében nem voltam egy tisztességes amatőr játékosnaksem, mégis nagyon imádom ezt a játékot. Na közben elfelejtettem ,mit is akartamírni… dühitő… ja igen, hogy 400 alatti apm-mel is lehet élvezni a játékot… vagy nem tom, ilyesmi…

    Reply

  • Silentcontrol

    |

    Válasz inkwizitor #9 üzenetére:
    Válasz Promie Motz #10 üzenetére: nem kell ahoz 400apm hogy jól játszál… tudtommal 2-3 koreai van aki 300-360as apmmel játszik..általában csak a gém 1-2percében apm-eznek hogy felpörögjenek elkapjanak egy „ritmust” a játék további szakaszára amikor már télleg számít a gyorsaság európai prok is 180-250 közötti apm-mel játszanak de tudok olyat is aki 150el lazán elvan..

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Silentcontrol #11 üzenetére:
    szóval ha jól értem mindez azért van hogy elkapják a ritmust.
    hmm… talán van benne valami mindenesetre akkor sem értem hogy miért sír ha van egy kis ideje gondolkodni vagy nézelődni miközben az egységei szépen rendeződnek maguktól meg hasonlók hiszen nem 5 percig tart a dolog csak pár másodperc az egész

    Reply

  • nrvn

    |

    #11 Itt nem azon van a hangsúly, hogy ezáltal lehet spórolni az apm-en, hanem hogy a meglévő apm-et másra is tudja majd forditani. A 400, de még a 350 körüli apm is tele van felesleges kattintásokkal, ám ezzel a „rendszerrel” ezek talán elhanyagolhatóbbak lesznek.

    A cikk meg sztem gané. Egyszer ezt monda, egyszer azt mondja… röhejes.
    A legjobban ez a kijelentése fogott meg: „Véleményem szerint a Dragoon nagyon rossz egység volt a Brood War-ban, de most végre ereje teljében tér vissza.”
    Ezen megvallom borultam.

    Reply

  • Tassadar

    |

    #8 figy…nem vagyok jó a micro-ban…ezért zaklat fel a libasor….am meg közel 5 éve játszom vele kissebb megszakításokkal….szóval vaktába nem kéne ítélkezni…..am főleg Kampány+Saját map+haverokkal multi-baszoktam….bnetre nem merészkedek ki….ennyi…..és mégegyszer elmodom…..nem kéne vaktába ítélkezni….

    Reply

  • Strogg

    |

    Ki írta ezt? Kattanása van szerintem 😛 Én is egyetértek Fenrir kommentjével.

    Reply

  • Aston

    |

    #14: „….bnetre nem merészkedek ki…” => Nincs több kérdésem.

    Reply

  • Lord_Crusare

    |

    Hű de leszóltátok a csávót. Mondjuk igazatok van, de tudjátok mi a legviccesebb? Hogy az elején azt állítja, ő „objektíven” értékeli a StarCraft 2-t… Ja, hát tényleg.

    Amúgy akkor a maradék egy cikket már ne fordítsam le 😀 ?

    Reply

  • Shakuras

    |

    Hát én 5 éve sc-ezek kisebb nagyobb kihagyásokkal, de nekem se hiányzik h mindig bontani keljen a falat azért h kimenjen 1 probom…
    A goonal amúgy igaza van sc-ben 1 lomha buta lassan lövő tökölő egység. 1 jó tulajdonsága, hogy nem kell ráfordulnia az ellenségre mikor lő, de ezt el is veszti avval h mire kinyitja az ágyúját és lő addigra 1 bc, tank, archon is megfordul lőni. Egyedül lövés után nem tököl az után könnyen áll tovább.

    A cikkben azt is írja hogy „A Stalkerek pedig nagy tömegben rendkívüli túlerőt jelentenek egy noob kezében is, a pro-k pedig igazi halálos fegyverekként használhatják őket, s ha ez így marad, ebből óriási egyensúly bomlás lesz.”
    sc1ben is ha terrant hagytuk h sok vesselje legyen z ellen vagy nagyon sok tank vulture p ellen vagy hagytuk szétexpelni z-ét a mappon, protossnál ha HAGYTUK hogy sok kerrierje legyen akkor igen nehéz játszani ellene. Igaz nem játszottam sc2-vel de eleinte nekem is nagyon nehéz volt felvenni a harcot a tankokkal és nagyon imbának éreztem, de egy idő után belejöttem. Gondolom ez is ilyen.
    Igazábol minimum fél évnyi játék tesztelés kellene az sc2-höz hogy tényleg rámondhatjuk egy egységre hogy imba, fölösleges rossz vagy jó.

    Reply

  • Tauren

    |

    Hát nem tudom, hogy vagytok vele, de szerintem tök fölösleges hibákat sorolt fel. Szerintem ez nem is tud játszani, persze én nem beszélhetek, mert nem játszottam vele, de nem értem mi a baja a sok bázis kijelöléssel, meg ha végtelen mennyiségű egységet tudsz bejelölni.
    Bocsánat, de ha igazán stratégiai alapokat veszel, akkor nem fogja a pro, egy kupacba teszi a marinekat, Maraudereket, helionokat, tankokat, vikingeket, battlecruisereket, vagy épp a más fajnál lévő egységeket. Hülyeség!
    Én imádok stratégiázni, és a Cossacks-nál mindig is kitudtam ezt élvezni. Na már most, ez Starcraft, gyors meccses játék, mint akár az 1. része, vagy a WC3, de itt sokkal jobb lesz az egész.
    Ugyanis, nem tudom, hogy hallotta ez a gyerek (aki írta az elemzést) arról, hogy minden egység más-más adotsággal képes más egység ellen bírni, ami azt jelenti, hogy nem fogom Pl: zergként a Mutaliskekre, és a Lurkerekre bízni a seregeim erejét, mert azok is megvannak változtatva.
    Pl: mondok egy stratégiát ami ellen jók, és amit a gyerek írt le egy példában, tegyük fel, hogy van nálam egy jó pár Mutalisk, és Lurker, míg van egy terran ellenfelem, és ahogy leírta legyen neki egy ”gyalogos” hadserege. Na már most, a Mutaliskek gyors, és a legelső repülő egységek a zergnél. Azokkal szépen amilyen gyorsan csak lehet, a dropshipre küldöm, míg a lurkereket, míg a terran marinék lövik a mutaliskeket, melléjük sietek, földbe bújok, és már is kész a káosz, mert a Dropship felrobbanva már nem képesek életet kapni a marinék, és így a megmaradt mutaliskekkel, és lurkerekel simán végzek a gyalogosokkal.
    A protossnál kétlem, hogy a zealot kénytelen lenne bármire is, hiszen a BW-ben is lehet, hogy mondjuk ott több szerepük volt, de itt inkább feltartóztatják az ellent, míg a Stalkerek, Immortalok, és más messze lövő egységek bombázák az ellenség bázisait, és egységeit.
    A terrannál a Marauder lehet hogy túl erős, de pont ezért előnyös a terran, de őket simán meglehet ölni Collosusokkal, vagy egy kisebb Baneling sereggel.
    Én úgy vagyok vele, hogy lehet hogy nem tudok játszani vele, de a videók láttotak alapján eltudok képzelni egy meccset, ahol én mit tennék, egy bizonyos sereg ellen, és én mint ÖRÜLT-fan, bennem maradt a sebzések, életek csíkjai. (persze nem tudom fejből, hogy most mennyi élete van, egy egységnek, vagy mennyit támad), csak a látottak apalján megbecsültem, hogy egy egység a másikat hogyan, és mennyi idő alatt végez. Ezért van az is, hogy a Collossus pusztító, ha három van belőle, és legalább egy pár Stalker, és zealot is vele van, mert míg azok feltartóztatják az ellenség hadseregét, a Colossus messziről tudja sorozni plusszba az egységeit, míg ugye a zealotok, és a Stalkerek is rendesen sebeznek.

    Minden csupán stratégiai alapokon nyugszik, hogy mennyire ismered az egységeket, miket bírnak, és miket nem, mi a gyengéik, és mik az előnyeik egy bizonyos egység ellen. Ez nem SC, és WC3, ez SC2, ahol nem a legerősebb egység dönti el a csatát, hanem hogy MINDEN, és megismétlem MINDEN EGYSÉGET HASZNÁLNOD kell ahhoz, hogy te igazán profi lehessél.

    Nekem ez a véleményem az egészről. Ja és igen, persze nem végleges a játék, de ilyen szempontok alapján is, nyugodtan lehet profi az ember, de remélem hogy azért a Béta, és a rendes játék még jobb lesz.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    én most War 3 kampányt kezdtem el sokadszorra előlről, és 2 percig szaladgált szegény Arthas herceg, mire kitaláltam a nyamvadt bázisról, mert kicsit „besupplyztam” magamat (kicsit SC-sen), és ott állt a komplett hadsereg, és libasorban sem voltak hajlandóak közlekedni az átjárónát (amikor Uther felmentő seregére vársz 30 percet). Szóval ha ezt maguktól végrehajtották volna,( mert én már üvöltöztem a géppel, mi a csudát csinál) nem lettem volna nyűgös 😀

    Reply

  • Lord_Crusare

    |

    Ezt „nem”-nek veszem 😛 .

    Reply

  • Peter1984

    |

    Tauren. Ha a zerg feltechel mutaliskre és lurkerre, akkor valószínűsíthetően a terran nem csak marinokkal és dropshippel fog támadni. Hanem mondjuk vikingel, és marauderrel.

    Ha pedig Zealotokat stalkerekkel vegyíted, és még hozzádobsz 3 Colossust, az már nem stratégia, hanem letámadás 😀 De az elgondolás nem rossz 😛

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    „és a fenébe is, szerintem már soha semmi sem fogja azt a minőséget hozni.” forditok semmi nem lesz ugyanolyan már mint a bw. Gondolom ez nem baj, főleg annak ne maki teljesen uj gamet akar.

    „Mutalisk mikró, mint olyan, nem létezik jelenleg”

    Maguktol harassolnak xD

    „Továbbá nem gyártottam egyet sem azokból az új Vulture-ökből (Hellion), mert hát ennyire nem érdekelt az az egység.” Egy zerg vallomásai 😀

    „Már rég tudtam, hogy ez a játék nem fog felérni a Brood War-al” Arra gondoltam azért szerencsés hogy 3 részletben adja ki a blizz mert ha mégis ez lenne még lesz 2 alkalmuk utánpofozni a dolgot. Ettől függetlenül nem irnám le csak azért mert nem koc ugyanolyan mint az előző.

    Ja és mégvalami.. ha jól emlékszem az sc1 et egy gazdasági válság tolta meg… na ebben már nincs hiány 😛

    Reply

  • Maverick

    |

    A cikk tényleg elég zavaros, hogy mikor mit dicsér vagy mit szid. De alapvetően amíg nem lesz közkincs addig nem tudunk szerintem érdemileg hozzászólni az ilyen fajta problémákhoz. Tökéletes úgysem lesz. Nem is szabad annak lennie, akkor nem lenne munkájuk a fejlesztőknek a kiadás után–>nem lenne ok patch-elni 😀
    Viszont az bánt egy kicsit hogy ennyire lassan haladnak vele. Valahol ezen az oldalon olvastam asszem hogy már évek óta fejlesztik, de ha nem is, az tuti hogy már egy jó ideje annak hogy láttuk az első protoss in-game videot. És még sehol sincs a béta sem, nemhogy a játék.
    Én sajnos az internetem minősége miatt nem vagyok érdekel a bnetben, pedig szívesen játszanék veletek, viszont a single player elemekért éltem haltam. Imádtam a történetét az egynek, és azok a lehetőségek amiket most beraknak a 2-be,igencsak a legjobban várt játékká teszik a szemembe a SC2-őt.
    A kései megjelenésen kívül márcsak 2 dolog bánt… az hogy valszeg drága lesz, és ne felejtsük el hogy 3x lesz drága.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #8 Szerintem nincs igazad. Ha én akkora pro lennék hogy olyan sok „szabad időm” maradna biztos azt csinálnám, hogy mikroznám az összes egységet hogy egy se haljon be, nyitnék egy uj frontot, leexpelnék 3 helyre csata közben, közbe harassolnám 1-2 unittal a szedőiket, scoutolnám a mapot épitenék még 2 gyárat és ha még mindig van „taskom” elővenném a tangoharmonikámat és eljátszanék rajta egy négykezest egyedül 😛

    #9 akinek 400 alá megy már nem lesz hős 🙂

    #13 a dragoont én se szerettem, minden elen jo és valjuk be elég jo, ha valaki jol tudott dragoont massolni volt egy jo alapja pro nak lenni, ugyanaz mint wc3 ban a pok, minden mecsben ott van mert tul jo ahhoz hogy kihagyják, csakhogy ez egy kicsit egysikuvá teheti a játékot

    Reply

  • 84Noname

    |

    Valamelyik okos mondta, hogy a bw-ben egyszerre 10 dologra kellett figyelni, hogy jól játszunk. A progamer ebből 8-ra tudott is, a noob csak 5-re. Most az sc2-ben AM-el MBS-el stb.-vel segítve a progamer 9-re a noob 6-ra tud figyelni… ilyen szempontból meglesz az e-sport alapja a játéknak. De a játékélmény változik, makrósabb lesz a játék. Megszünnek a mikrós dolgok, mutamikró vulturemikró stb… és ez jogosan fájhat egyeseknek. A mutamikrón ne egyszerűen azt értsétek, hogy atackmúvoltok a mutával, ennél jóval többről van szó. És igaza van SilentControlnak is… kell hozzá 1 év játék és tehtség, hogy ezekre rájöjjön az ember, utánna jogosan is fog hiányozni neki.

    Reply

  • metromental

    |

    ahogy Cameleon mondta annak idején „a Carrier hatékony módszer az összes típusú játékos ellen, de valahogy nem az én stílusom.” egyetértek Cameleonnal, ugyanis ez az a fajta felfogás, mint pl. nem valami életképes, de ami mégfontosabb egyáltalán nem illendő rusholni. stratégia szempontjából a carrier vagy ami „mégrosszabb” a mothership egyáltalán nem a legésszerűbb megoldás. szerintem hasonló véleménye lehet Cameleonnak is a mothershipről és a carrierről a starcraft2-ben, mint annak az úrnak aki írta ezt a beszámolót. komolyan kezdem azt érezni, hogy a starcraft2-ben már a paraszt megoldásokra épülnek a dolgok. warhammer 40k is ezért szar. legyártunk egy féle egységből 100-at és nyerünk. nézzétek meg azt a battlereportot, vagy mit, az első hivatalos gameplay videót az sc2.com -on, a protoss legyártott egy scomó stalkert, a terran legyártott egy csomó lángszórós járművet azt jóformán ezzel a kettővel verték egymást. nem volt egy jó zealot drop, ahol az a kevés soknak számít. egy jólirányzott dropolás, kis anyagi beruházásból hatalmas károkat is okozhat. ilyeneket szeretnék látni az sc2-ben! stratégiai megoldásokat! már a warcraft3-ból is kimaradt ez. war3ban a lényeg, hogy vegyél hőst, mellé hadsereget, fejlődjön a hős, és verj meg a sereggel mindenkit, jellemtelen játékmenettel, stratégiákkal… sc2-ben csilivili grafika, szép animációk, minden jól néz ki, csak épp ez a játékosban rejlő képességek, tehetségek érvényesülésének a kárára megy. nagyon nagyon remélem, hogy nem lesz igazam, és b********ottul jó gamát csinálnak belőle, máskülönben szarnék erre a honlapra 😉

    Reply

  • metromental

    |

    még beleolvastam a terran elemézésbe… annyit azért illene tudnia, hogy MINDEN egység jó valamiben, és MINDNEK van gyengepontja. én sem értem mit nyafog itt a tankról, hogy nem kéne supportálni légvédelemmel, meg lassú a thor. a thor is egy ultimate nyilván sokbakerülő gyilkológép (mint a carrier csak földiben) és lassú mint a tetü, és ezt ki lehet használni. egy jobb játékos szétkapna egy thort „alap” egységekkel is. imádtam BW-ben, amikor berobbant egy carrier 3 scourge-tól ahhhh 🙂

    Reply

  • Strogg

    |

    Azok voltak még a szép idők… Többet gameltem és ikupon egy noob carrierre ment, észrevettem =>scourge=>pápá. Akkora GG lett belőle hogy csak na 😀

    Reply

  • metromental

    |

    vagy 24 muta vs 10 corsair? 10 corsair aprított mint a szemét. háhá

    Reply

  • Tauren

    |

    Áhh… amikor én már nagyon untam a játékot, csináltam gyorsba 12 carriert, mellé egy arbitront, és amikor a hülye gyerek összekuporodva szedte a hadseregét, én szépen mindend gyémánt alá vondtam, és mikor már szédszettem a bázisát, a hadseregével könnyű dolgom volt.
    A Carrier támadás akkor jó, ha az ellenség bénázik, egy profi sem figyelhet oda, hiszen nem egyszer sikerült carrierekkel nem über profit, de aki már profin játszik leverni. Nem mindig, csak néha XD.
    De mellé egy arbitron, láthatatlanná teszi a flottám, plusz a képességei marha jók. Imádtam azt az egységet, nem tudom, hogy lesz-e hasonló az SC2-ben, de jó lenne.
    Néha azért nem volt elég a Carrier, és ellent mondok a Dragoon ellen, mert egy igazán jó egység volt. Ha Dragoonokat vegyítettem a kukackákkal, zealotokkal, high tempralokkal, vagy dark templarokkal, akkor igazán jó segítséget nyújtanak. Főleg ha inkább a dark templarokat vegyítettem vele, de high templar sem volt piskóta, amikor az ellenség battlecruisereit PSI stormmal végeztem, és a dragoonok végeztek a maradékkal. Aztán jött mögöttük a carrier flottám, egy arbitronnal, és úgy ahogy volt semmi esélye nem volt a túl élésre.
    Nálam a protoss a kedvenc, persze hogy álnokul próbálok minden fajta stratégiát kidolgozni vele. Sokan nem szeretik, pedig igazán nyerő faj.
    Egyetlen gyengém volt a protossal, és még a gép is megtudott verni azzal a támadással. Amikor csak azt vettem észre, (legyen gép, vagy játékos), hogy több száz zerglingel jött felém, és vele egy pár ultralisk, na az kész, hiába volt jobbnál jobb seregem, csak a high templarok tudtak végezni a zerglingekkel, de mindig is legyőzött ezzel egy pár ember. Néha sikerült visszaszorítani, de sosem sikerült egy igazán jó védelmi állást, vagy valami gyors megoldással megölni az ezernyi zerglinget.
    A lényeg, hogy a 12 carrier is tud, ha jó kezekben van, és ha megfelelő földi haderő is vele van, a MEGTÉVESZTÉS érdekében. XD Eddig még sosem csalódtam a Dark Templar, és Dragoon combóban. 😀

    (Olvasátok el a 19# hozzászólásomat, ha érdekel a stratégiai hozzászólásom.)

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Tauren #31 üzenetére:
    ha annyira imádtad azt az egységet, miért nem olvastad el, hogy ARBITER? 😀

    Reply

  • 84Noname

    |

    Már vártam ezt a kommentet…. csak egy millát tettem volna rá, hogy Szul fogja írni… 🙂

    Reply

  • Strogg

    |

    Akkor szerencséd van, mert én is gondolkoztam egy hasonló jellegű kommenten. 🙂

    Reply

  • FatCat

    |

    #31 Tauren: „De mellé egy arbitron, láthatatlanná teszi a flottám, plusz a képességei marha jók. Imádtam azt az egységet, nem tudom, hogy lesz-e hasonló az SC2-ben, de jó lenne.”

    Lesz, mégpedig a Warp Prism. Van egy olyan adottsága, ami hasonló a recallhoz: Energiát csinál egy nagy körben alatta. Egyetlen kérdésem ezzel kapcsolatban hogy lehet-e építeni rá pl. cannont vagy hasonlót (ha éppen kell oda vmi és nincsenek unitok amiket be lehetne „warpolni” oda).

    Reply

  • Tauren

    |

    Bocsánat, az elírásért, csak rám ragadt a Transformers! XD (Arbitron, Megatron) 😀

    #35: Én úgy tudom igen, olyan lesz mint egy repülő Pylon.

    Reply

  • Blase

    |

    Nem olyan lesz, mert ez egy repülő pylon. Pontosan olyan mint egy normális pylon, csak tud repülni..

    Reply

  • god

    |

    #37:

    Egyáltalán nem. A normális ‘Pylon’ ad 8 popot, míg a Warp Prism nem. Illetve az egy épület, ez pedig egy repülő egység, ami a phase mode (pylon szerű erőtér, de csak ÁLLÓ helyzetben) mellet rendelkezik a transport mode képességgel (egységek szállítása), amely feladatot az SC-ben a Shuttle szállítóegység látta el. Így a te definíciód – Pontosan olyan mint egy normális pylon, csak tud repülni. – semmiképpen sem állja meg a helyét.

    god

    Reply

  • petygrinder

    |

    #17:

    Sztem azért fordítsd le a többit is, meg kell ismerni a másik véleményét akkor is, hogyha nem értünk vele egyet. Egyébként is, ha nem fordítod le, hogyan fikázzuk? 😉

    Reply

  • zergo

    |

    Válasz metromental #27 üzenetére:
    Biztos jól ismered az sc-t, meg jól is jáccod. De biztos nem ismered eléggé a WarCraft3-at ha ilyet írsz róla: „war3ban a lényeg, hogy vegyél hőst, mellé hadsereget, fejlődjön a hős, és verj meg a sereggel mindenkit, jellemtelen játékmenettel, stratégiákkal…”. Igazad van, hogy a hősnek nagy szerepe van, színte kulcsfontosságú, de sztem közelsem igaz h jellemtelen játékmenettel. ittis, mint az sc-ben minden egységnek megvan a maga szerepe, előnye/hátrányai, és sztem marha sok helyzetet lehet benne kialakítani, ami magyarul változatos játékmenetet eredményezhet…én úgy érzem, h van alapom ezt írni, mert eleget játszottam már vele a játékkal ahhoz, h ennyire véleményt tudjak róla nyílvánítani. Ettől függetlenül én is inkább sc párti vagyok, mert jobban megfogott a környezete, a fajok, stb…és eszerint persze többet is játszottam vele mint a wc3-al…persze közelse vagyok pró, max 1 full átlagos játékos, ami már itt lényegtelen, csak ismerem már mind2őt eléggé… . persze nem vitatkozni akartam, csak megvédeni a warcraft3at valamellyest, mert mind 2 gamet nagyon szeretem, és objektíven tudok állni a dolgokhoz. Mind emellett tudtommal a war3is e-sport ami ha belegondolok, nem lehet hiábavaló. De akárki kijívíthat ha tévedek persze. Remlem nem okoztam ezzel senkinek kellemetlenséget h war3ról írok, mikőzben ez sc2es oldal.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Néha nézek gomtv-t…a lényeg, hogy ki van írva minden flashvidi mellé a megtekintések száma. Az az érdekes, hogy a w3-as Lyn vs Moon w3 döntőre eddig 28000-en voltak kíváncsiak. Elég szép szám szerintem összehasonlítva az sc-sekkel.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.