A Nydus Wormon keresztül – Intrigue – Terran elemzés

Velral . Cikkek 1007

Elkészült még egy fordítás ebben az elemzéssorozatban, köszönhetően nagyrabecsült nrvn kollegának.  😀 Korrigálásra alig volt szükség.  😉

Ez szintén egy vélemény a játékról, tehát nem a hivatalos oldalról jött, hanem a teamliquid.net -ről.

A link után nagy mennyiségű szöveg (wall of text)  következik.

 

nydus_worm.jpg

Intrigue

Játék mechanika és terran elemzés

A legtöbb Starcraft 2 meccset terranként játszottam, remélve, hogy minél több speciális dolgot tudok meg az egy fajjal való játék szemszögéből. Nos kezdjük az áttekintést:

Alapok

Az első benyomásom a játékról, hogy jól néz ki. A színek vibrálóak és megnyerőek, a pályák részletességei gazdagok, és a kezelőfelület modernizált mégis még mindig ismerős. Bosszús voltam a szokatlan gyorsbillentyűk miatt.

Protoss

Pont úgy néznek ki, ahogy elképzeled őket, egy igazán fejlett változata a BroodWar-ban szereplő elődeiknek. Az épületeik nagyon felismerhetőek, a warp-in animációja meglehetősen félelmetes és a pylonok-nak van ez az édes, pici forgása. A Zealotok a többi egységgel együtt olyan keménynek tűntek, igazán szerettem. Sok apró, új részlet lett betéve a játékba anélkül, hogy el lennének túlozva és én ezt teljesen támogatom. Mindamellett, bajom van a stalker és a dark templar kinézetével – olyan ügyetlennek és bénának néznek ki.

Zerg

Feltétlenül nem vagyok rajongó. Igen, racionális vagyok, minden ugyan olyannak néz ki: azon találtam magam, hogy vizsgálom a zergbázist és nincs ötletem, hogy mit látok a pool mellet. Az egy overlord vagy egy queen? Egy spire vagy egy sunken? Az sem segített, hogy a creepnek volt egy ilyen mesterséges visszaverődése és ez a hasonló szín az épületeknek. A zerglingek úgy néznek ki, mint a csótányok, a lurkerek, mint az ostoba rákok, bla bla ez nagyon nem sikerült.

Terran

Szeretem! Mint a protossnál, minden nagyon felismerhető és átjavított. A kezdeti baj a korai játék videókból még mindig tartogat földi gondolatot: a terran egy picit elzárva látszik amikor minden olyan eleven és fényes. Nem olyan rossz, mint most, de mindenképpen jobbá fejleszthető.

Vitatott dolgok

MBS és végtelen számú kijelölés

Azt kell, hogy mondjam: nem bánom az MBS-t. Legalább a terranoknál ez egy külön kényelem, és nem adja azt a fokú előnyt, amit képzelnél, mert különböző épületek (még akár különböző barakkok is, függően az add-ontól) arra vannak, hogy különböző típusú egységcsoportokat gyártsanak. Ha nem vagy tisztában azzal, hogy működik most az MBS, hogy készíthess 4 Marine-t 2 addonos barakkból (amik képesek egyszerrre 4 marine-t gyártani), úgy, hogy mindkettő a 3-as gombra van hotkey-ezve ‘3mmmm’-et kell nyomnod, nem akkora ugrás, mint a régi 3mm4mm volt.
Továbbmenve a végjátékhoz, ahol 4 barracks-od van reaktorral (akár 8 marine gyártható egyszerre), 3m4m5m6m7m8m9m0m helyett most 3mmmmmmmm-et fogsz nyomni. A saját 200 apm körüli átlagú játékosként ‘elég nehéznek’ találom ezeket a billenytűleütéseket, amíg a béta ki nem jön, addig hinnetek kell a véleményemnek. Tisztában vagyok vele, hogy ez csökkenti a szükséges játéktudás maximumát, de tényleg hiszek abban, hogy szellemi oldalról nézve a makró folytonos észbentartása korlátozó tényező a játékosok többségénél. Ha kommentálnom kéne az írásom, azt mondanám, hogy ez a magas szintű és a profi játékot hátráltatja.

Az MBS kérdés összetett része az, hogy ez nagyon különbözően hat mindegyik fajra, miközben nehézzé teszi a végleges döntést. AzMBS nagyon bosszantó a zergnek a lárva miatt, míg a protossnak… LOL még mindig nagyon könnyű. Újra mondom, nem vagyok pro MBS-es, csak nem vagyok annyira MBS-ellenes, miután megtapasztaltam magam is. Ami pedig a végtelen egységkijelölést illeti nagyszabású csatáknál, az előny gyakorlatilag a térképen való mozgásnál számít csak. Nem érdemes megbízni a tényleges microban, a Terran micro nagyon nehéz és egyébként is több hotkey-re van szükség a különböző fajtájú egységekhez.

 warpin.png

Intrigue: “LOL PROTOSS”

Automining

Az autominingnek MENNIE KELL. Ez teljesen elfogadhatatlan, hogy egy ilyen szintű automatizálás csak a munkásokon legyen – vagy legyen minden egységen, vagy egyáltalán ne legyen. Nem látom az autó-támadás valódi okát a railed egységeknél; ez egy kétélű kard, mert amíg ez van (csak) a sokáig tartó vagy már megnyert csatákban lehet hasznos, a kiküldött egységek egy véletlen ellenséges egységet követhetnek, ezzel eltűnve és/vagy meghalva. Másfelől minden egyes probe hozzáadódik a gazdaságodhoz. Az automine megfelelője a katonai egységeknél, ha automatikusan micoznak, elmennek az ellenfél expjeihez megsemmisíteni, azt valahányszor az csinál egyet.

Ez igazán mesterségesnek látszik és egy igazán rossz módja a játék egyszerűsítésének. Ez az a jellemvonás az SC2 jelenlegi arculatában, amit a legerősebbnek érzek és annak ellenére, hogy tudom a Team Liquid-esek többsége egyet ért velem, meg fogom magyarázni miért is gondolom ezt. Végjáték, mondjuk van 4 exped mint terran. Hogyan macrozol? 0ssss és kész vagy. Nincs több tétlen munkás, amit a mutaliskek „jutalmazhatnának”, nincs több tétlen command center. Nevetséges.

Gáz mechanizmus

Az új gáz mechanizmus ostobaság. Chill egy picit nyíltabb e téren, de én megint kényszerűnek találtam. Ha kiszedik az automine-t, ez az ostoba próbálkozás, hogy a makrót nehezebbé tegyék (irónikusan, miután egyszerűsítettek rajta) eltávolítható lesz. Hogyan lehet érdekes vagy hasznos egy minden néhány percben kimerülő gejzír, ami ráadásul iszonyatosan idegesítő módon tud közben sípolni? A végjátékban, amikor 6-8 scv gázt bányászik és több mint 60 scv mineralt szed, miért bosszantanak bárkit is azzal, hogy gázleállás esetén 3 scv-t átküldjön bányászni? Egy pici előny a mesterévé válni ennek a mechanizmusnak és így egy kis lehetőséget adni a játékhoz.

Azoknak, akik a manuális bányászást unalmasnak találnák: szükségesnek találtam manuális bányászást, mert ennek a tudásnak a birtoklása egyedül hozhat egy nagy grádienst. Nem találtam szükségesnek más magyarázatot, sem érzem magam annyira tapasztaltnak, hogy ebben a témában vitába bocsátkozzam.

Játék & Stratégia

Ez a rész igazán terran központú lesz, mint ahogy a játékaim 90%-a terranként volt játszva. Ennek a lemondásnak nyilvánvalónak kell lennie, de egyébként is itt jövünk: a játék korai felépítéséről és az ezzel kapcsolatos tapasztalatokról lesz némi fogalmatok, hogy hogyan néz ki most a játékmenet. Szintén megfontolandó, hogy a játékaimat elsősorban a többi TL.net tag ellen játszottam, tehát a használt stratégiák talán még túlzottan a Brood Warhoz kötődnek.

Terran vs Protoss

Kezdetben a Brood Warban ismerős stratégiákkal kezdtem, de hamar fel is adtam. A sige tank és sige mód fejlesztése egyszerűen túl késői fejlesztés, hogy biztonságos legyen. Legalábbis anélkül, hogy ne a bázisodon ülnél egy jó darabig, feladva a map controlt és a harassokat, továbbá így aránylag későn tudnál expelni.

Ehelyett, ezek a nyitások tűnnek lehetségesnek a korai/középjátékban:
– a Zatic építkezés. Egy pár marine és marauder nagyon alkalmas, hogy visszaverjük a kezdeti protoss egységeket, vagy csak arra, hogy odavigyük őket, ha a protoss fukarkodik az egységekkel. Azt figyeltem, hogy el tudok menni a marauderig fal nélkül, amikor a protoss zealottal nyitott elsőnek, amint a te első egységed elkészül a zealot pont eléri a bázisod.
– marine/medivac, a Zatic építkezés átmenete csak reactorral nyit (lehetővé téve, hogy 2 marinet gyárts egyszerre). Ez az építkezés úgy tűnik, hogy megköti a kezed – vagy meg kell törnöd a protosst ezzel vagy harassolni mint egy őrült, amíg kialakítod a védelmet és megcsinálod az expet.
– factory/startport nyitás, a falazás + bunker vagy a Zatic építés átmenete. Egy factoryval, egy gyors hellion elfutással halálos lehet a fejlesztett fegyvereikkel a probe-ok harassolására. A gyors bansheek a startportból teljesen megsemmisítik a gyors protoss fejlesztést – olyan, mint a dt rush – a stalkerok igazán tehetetlenek ellenük.

Ezek az építkezések lehetővé tették számomra, hogy gyártsak elég sige tankot, hogy biztonságban építsem meg az expemet. Megfigyeltem, hogy nincs igazi gyors exp taktika – bunkerekkel a kezdődön, a stalker-ok mobilitása, hogy be blinkelnek a bázisodra vagy a középjátékban lévő protoss egységek tiszta ereje a te törékeny exped ellen egyszerűen túl sok fenyegetés. Ehelyett, a terran kényszerítve van, hogy nála legyen a kezdeményezés, hogy ezzel beléphessen „macro módba”. Ez egy frissítő változás a TvP korai játékának dinamikájában. Ami az elhúzódó játékot illeti, az a néhány meccs, amit addig játszottam, hogy elhúzódjon, nagyszabású lassú marine/medivac pushok voltak tankokkal (amik most őrülten erősek), ismerős TVP stílusban, bár nevetséges psi storm kikerülés és drop harass is volt benne. Nem volt lehetőségem kipróbálni annyi egységkombinációt a játéknak ebben a szakaszában, egyszerűen az idő hiánya miatt.

Terran vs Zerg

Újfent a BW szokásos nyitásaival kezdtem. 1rax cc szánalmasan megbukott a lingek miatt. Alap egységek, kemény nyitás tökéletesen működött – például, a 8rax bunker rush és néhány variált formája a 2rax marine agressziónak. Néhány ezek közül átszállításra került egy expre, úgy mint a 2rax marine. Mindazonáltal ezek a nyitások nem látszottak optimálisnak azokkal szemben, amit később támogattam.

– egy módosított Zatic építkezés, amit Intrigue építkezésnek fogok hívni LOL. Több marine-t használtam és csak 1-2 maraudert nagyjából 3 scv-vel, egy késleltetett bunker rushra 2rax-ból – egyik tech labbal, másik reactorral. Ez az erő könnyedén leszed egy sunkent és nagyon könnyen microzható lingek ellen. Ez átmenet egy tiszta expelésbe, jobb a 2rax marine nyitásnál (dupla reactorral) mert egy vagy két marauder így is nagyon nagyon megemeli a microt a gránátvető lassító hatásának köszönhetően. Bunkerek nélkül viszont nehéz túlélni. A Medivac fejlesztés el van halsztva a gyorsabb expelés érdekében.
– gyors factoy a hellion elfutáshoz – olyan jó a lingek és drone-ok ellen. Jól lehet így expelni, de pár bunker még mindig szükséges. A Starport lehetőségek számomra megbuktak, mert a banshee túl későn jön, vagy legalábbis hasznosabbnak tűnik a medivac megszerzése a kettős szerepe miatt (szállít és gyógyít), hogyha harassolni szeretnél.

Sokszor féltem, hogy az expemet lerombolják. 3hatc ling és 3hatc hydra sokkal erősebbnek tűnik, mint valaha, talán a fejlesztett MI (szerk.: mesterséges intelligencia) miatt – egy játék, amiben játszottam, volt 2-3 csoport marine/medivac-om (stimmel és armor fejlesztéssel!) egy rámpán néhány marauder csak azért, hogy „bedarálja” őket egy nagy masszív ling támadás. A BlizzCon végéhez közeledve elfogadtam, hogy az egyetlen megoldás erre a veszélyre egy supply depokból álló fal lenne, mert a tökéletes blokkolás könnyű, és a depok lesüllyeszthetők.

A zerg egységek most legalább 30%-al gyorsabban mozognak a creep-en, tehát a kezdeti felderítőm bosszantóan gyorsan halt meg a lingek miatt. Másfelől a muta micro annyira még nem kiforrott ama tény miatt, hogy a légvédelmi lövegek igazán jóóóók. Az időzítés a Brood Warhoz hasonló, ugyan úgy, mint a TvZ végjátéka is nagyon hasonló – marine/medivac, tank, nighthawk (repülő detector) sereg a lurker/ling/hydra sereg ellen. Nem igazán tudom, hogyan tudja a zerg kezelni az állandó droppokat, mióta a scourge-t kivették. Nagy csatákban, azért ez a tény nagyjából kompenzálva van, mert a nighthawks-ok olyanok, mint a papír, sokkal gyengébbek, mint az elődeik, a science vesselek. Még teljes hadsereggel is néha féltem a nydus wormöktől, hogy bármikor felbukkanhatnak a bázisomon.

 zealotramp.png

A térképeken, amikkel a Blizzconon és a WWI-n játszottunk, nagyon széles rámpák voltak. Egyértelműen, ez a térképtervezéstől függ, de a teszt térképek nagy figyelmet igényeltek, hogy megfelelően blokkolhassunk.

Terran vs Terran

Ez a felállás iszonyatosan szórakoztató volt. Sikerült különféle nyitásokat kipróbálnom, de az minden szempontból sikeresebb volt a többinél.

– a Zatic taktika (újfent!) egy remek nyitás, hasonló a Brood Warban lévő 3marine 1vulture nyomáshoz. Ezzel expelni nagy meggondolatlanságnak tűnik, mert néhány lejjebb említett egység sokkal életképesebb lesz ennél.
– reaper harass. Volt egy remek ötletem, hogy felugrálok a szirtekre és „megborsozom” az ellenség mineralját a reaperek aknájával, amik legyőzhetetlenek és kb. 3 másodperc után felrobbannak. A robbanás sugara nem túl nagy, de elég fenyegető ahhoz, hogy kikényszerítsek egy védekező reakciót. Bonuszként, az aknák energiába kerülnek ahelyett, hogy korlátozott számuk lenne reaperenként.
– VIKINGEK. A vikingek tulajdonképpen goliath-ok és wraith-ek egybegyúrva, hozzáadva remek tűzerő és mobilitás. Sokszor volt viking vs viking csata.
– Thor-ok. Gyorsabban elkészülnek, mint gondolnád és körbedübörögnek, írtva közben a légi és földi egységeket egyaránt. Kísérheti őket még az scv-k egy fanklubbja, amik javítják őket, (javítsatok ki, ha ebben nincs igazam), ám újjáépítéshez a thort meg kell semmisíteni.

A tükör (mirror) csatákat mindig nehezebb kitalálni, tehát erről az összeállításról sokkal kevesebbet tudok mondani azon kívül, hogy dobjunk be használható egységeket. Úgy tűnik, sokkal több egység lesz, ami életképes, mint a Brood War TvT-ben, de természetesen ezt nehéz megjósolni.

Záró megjegyzések

A terran most már rendkívül mobilis, egy hatalmas változás ahhoz képest, ami régen volt. Rugalmasnak éreztem a korai játékot, nem futott bele semmilyen túl erős stratégiába vagy kötött játékba. A mineral gyűjtés SCV-nként ötösével, egy kis hozzászokást kíván, a Convention végére már ment. Volt egy nagyon modern építésem, majdnem 50 supply-ig a TvZ-ben anélkül, hogy bármi problémám lett volna.

Pár vegyes dolog: érdekes, hogy milyen nagy egy hatás az, ahol a medivacs-ok nem gyógyíthatják egymást. Nincs többé medic blokk vagy végtelenül megmaradó m&m csoport csupán egy egyszerű változtatás miatt. Más mikro mechanizmusok is megváltoztak, részben azért, mert a fordulási animációk szükségtelen késleltetést (latency) okoznak. A járőrözés nem működik emiatt a várakozás miatt, szóval a legtöbbször pozíciótartást használtam az egységeim irányításához. Korai játék során, a munkás támadó MI-je lenyűgöző és megszűntet sok harasst, ami a mineral-sornál dolgozókat veszélyezteti. Végre, az atom gyors és nehéz észrevenni, kétségkívül hatásos és határozottan egy lehetőség a játékban. A játék kétség kívül mókás, és az irama is megfelelő. Ami a versenyjátékot illeti, ostobaság lenne ilyen korán dönteni erről (mégis sok postoló nem szégyelli ezt tenni), hogy a Starcraft II “olyan lesz, mint a Warcraft” vagy “túl könnyű”. Úgy találtam, hogy az egységek hatásköre külön-külön ésszerű, a lehetséges stratégiák érdekesek, a mechanika még változik – és ez még csak alfa verzió! Nagy jövőt látok ebben a játékban.

Forrás: teamliquid.net


Comments (34)

  • Coradiel

    |

    Köszönöm szépen a fordítást 🙂 Nagyon érdekes olvasni 🙂
    Viszont lenne egy kérdésem. Azt tudom, hogy mi az az “MI” 🙂 viszont fogalmam sincs, hogy mi az a “rax” és mi az a “hatc”? Bocsánat ha túl láma a kérdésem 🙂

    Üdv! Coradiel

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Válasz Coradiel #1 üzenetére:
    A “rax” azt jelenti, hogy Barakk(ok), ez ilyen angol szleng és rövidítés. A “hatc” pedig a Hatchery rövidítése. 😉

    Reply

  • Coradiel

    |

    Köszönöm! 🙂 Sejtettem, hogy valami ilyesmi, de jobb a bizonyosság 🙂

    Reply

  • Tauren

    |

    Na jó mert én is láma vagyok egy pár téren.
    Mi a tököm a micro? és azok a 3mmmmm, meg 3m4m5m… ?????
    Nem vágom, most nem tök mindegy mennyi M betüt kell nyomni a marinenel? Jaj csak le netörjön az ujjacskája a gyereknek. Ezt nagyon feleslegesnek tartom, de miért ilyen bonyolultan írja le???? a 3m4m5m6m7m micsoda? vagy a 3mmmmmmmmmmmmm????? 3szor nyomom meg az mmmmmm-et, vagy mi? :S
    A micro nem pedig az, hogy a játék még mindig azt a “mini” dolgokat használja (magyarul a méret arány megint nem élethű), ami nem gond, de akkor minek hozza fel a microt? :S Valami mást jelent?
    Bocsánat, de ezen a két kifejezéseken, vagy három, vagy akármennyi, de egyszerűen én már összekavarodtam. :S

    A gázmechanika meg nekem se tetszik, jobb az egyszerű bányászat, és ha kifogy, akkor keres újat. Ennyi!
    Az atominget meg én se nagyon tartom előnyösnek. 😀

    Reply

  • Strogg

    |

    Az mmmmmm-ezés az MBS-ről szól. A micro az messze áll a méretaránytól. Azt jelenti hogy kevés vagy akár egy egységgel/egységekkel kijátszod az ellenfelet, használod a képességeit. Pl. mikor a vultureval lősz egyet majd tovább haladsz. MBS pedig az hogy több épületet jelölhetsz ki és tehetsz egyszerre hotkeyre. A szám ugyebár a hotkeyt jelezte az “m” pedig a marine jelét. Namost, nemrégiben mondták azt a mechanizmust, hogy olyan esetben, ha több épület van kijelölve, akkor csak ugyebár megnyomod a hotkeyt és utána annyiszor nyomsz “m”-et ahány marinet akarsz gyártani (ez így néz ki, mikor a billentyűzeten “zongorázol”: épület hotkeye(0,1,2,3 stb.) majd a marine hotkeye(m) tehát: 1, vagy 2 vagy 3 vagy akármi 9-ig és mmmmmm…) Mivel a sima starcraft-ban nincs mbs, ezért egy hotkey=1 épület(vagy egység) és emiatt így néz ki 1m2m3m4m5m6m (mikor végig zongorázol a billentyűzeten).

    Ha nem érthető akkor leírom péda formájában is 😉

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Tauren #4 üzenetére:
    talán olvass utána, és nem tűnnél hülyének. (3-4 “helyi” topic foglalkozik pl az alap sc fogalmakkal, és ha a google-ben rákeresel, hogy “micro starcraft”, az első találat már definiálja).
    viszont, nehogy időt fordíts rá, leírom (sokadszor): minden olyan kattintás/akció, amikor egységekkel foglalkozol (elküldöd őket, elhúzod őket, mert meghalna, stb)

    a 3mmmmm, 3m4m5m meg a hotkey-re vonatkozik (remélem tudod mi az, ha nem, a google még mindig a barátod), ez mutatja, hogy hogyan kell megvenni ebben az esetben a marine-eket.

    a fordításról: “Korrigálásra alig volt szükség.” pedig ordít korrigálásra, marha sok félrefordítás, “sige”, ilyesmik vannak benne.
    a cikkről: tetszik, végre sokadszorra is leírták kb ugyanazt, amit mondok, és amit sokan nem akarnak elfogadni :).

    Reply

  • KennyGTP

    |

    Na ide nekem egy fordíto szótár kellene :D, de az igaz hogy egy jobb Lurker model kellene, mert a mostani elégé gagyi.

    Reply

  • nrvn

    |

    #6 SzuL néha komolyan megfordul a fejembe hogy nem-e egy csaj vagy. A legkisebb dologba is belekötsz tök feleslegesen. Ki a fenét érdekel öszintén, hogy ott félre gépeltem egy kurva szót? Netán hogy a srác itt-ott kicsit furcsán ir igy a forditás is furcsa lett… erről nem én tehetek.

    Reply

  • Tassadar

    |

    Huh…erre rá kell aludnom hogy feldolgozzam……rég volt ennyi infó egyszerre

    Reply

  • Laczko

    |

    Nem csodálom, hogy még mindig alfa státuszban van a játék. Azért lecsorog még egy pár csepp a Dunán, mire véglegesnek nyilvánítják. Ez a gáz mechanika tényleg elég silánynak tűnik, legalábbis az elmondottak alapján, remélem kitalálnak vmi jobbat!

    Kösz szépen a fordítást!

    Reply

  • Tauren

    |

    Kössz Strogg, most már mindent értek! 😀 😀 😀

    Ja meg Szul, azért mert egyszer összeakadt a bajszunk nem kéne azért hülyének nézni, és egy pár kérdés miatt lehurrogni, de bocs, senki nem lehet olyan okoska mint te, és nrvn-t sem kéne bántanod egy hülye szó miatt. Tényleg csaj vagy, ha ilyen pici dolgokba is belekötsz.

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Tauren #11 üzenetére:
    nem feltétlen neked írtam azt, csak rohadt idegesítő, hogy nem lehet utánanézni a dolgoknak, mielőtt kérdez valaki valamit..

    amúgy meg nem abba a szóba kötöttem bele, az csak példa volt, van még 1 rakat ilyen benne 🙂

    Reply

  • 84Noname

    |

    Köcce a fordítást ! Egyre kíváncsibb vagyok, hogy miképpen fogják megoldani a zerg MBS-t…

    Reply

  • Promie Motz

    |

    nrvn, nekem tetszik a fordításod, és köszönjük szépen még egy páran 🙂
    és én is kíváncsian várom, mit találnak ki a zergre… (lehetlesz egy gomb a hive-ban, amivel az ÖSSZES lárvát ki lehet jelölni egyszerre 😉 kis esélykiegyenlítés)

    Reply

  • BlaZ

    |

    behányt az agyam

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    hogy WHata… “kezdeti baj a korai játék videókból még mindig tartogat földi gondolatot: a terran egy picit elzárva látszik amikor minden olyan eleven és fényes. Nem olyan rossz, mint most, de mindenképpen jobbá fejleszthető.”
    WTF? oO

    “szellemi oldalról nézve a makró folytonos észbentartása korlátozó tényező a játékosok többségénél. ” igy van, miért jo az ha egy átlagos játékost egy profitol az különböztet meg hogy a profinak 3 szor annyi unitja van ? Legyen inkább a különbség az hogy a profi fele annyi nittal kinyirja az átlagost, nagyobb dicsőség szebb játékmenet.

    “Nem látom az autó-támadás valódi okát a railed egységeknél; ez egy kétélű kard, mert amíg ez van (csak) a sokáig tartó vagy már megnyert csatákban lehet hasznos, a kiküldött egységek egy véletlen ellenséges egységet követhetnek, ezzel eltűnve és/vagy meghalva. Másfelől minden egyes probe hozzáadódik a gazdaságodhoz. Az automine megfelelője a katonai egységeknél, ha automatikusan micoznak, elmennek az ellenfél expjeihez megsemmisíteni, azt valahányszor az csinál egyet.” Igen hát amit mond a srác (vagy akar mondani) hogy az aoutomining miatt könyebb lesz expet csinálni mint foglalkozni a kilövésével… de baj ez gyerekek ? Szerintem teljesen jo, met az ellen dolgozik hogy valaki pár t1 es unittal nyerje meg a játékot (mikörben van rá némi esély azért).

    “Nincs több tétlen munkás, amit a mutaliskek „jutalmazhatnának”, nincs több tétlen command center. Nevetséges.” Ez tényleg tragédia. Legyártottad az egységet és nem feleslegesen?? Hát ez nevetséges, mi az, hogy az egységek teszik a dolgukat ? Ez igy rossz, az összes egység álljon mint egy halom szar amig ki nem lövik xD

    “Azt figyeltem, hogy el tudok menni a marauderig fal nélkül, amikor a protoss zealottal nyitott elsőnek, amint a te első egységed elkészül a zealot pont eléri a bázisod.” Hát azért ez map mérettől is függ.

    “Ami a versenyjátékot illeti, ostobaság lenne ilyen korán dönteni erről (mégis sok postoló nem szégyelli ezt tenni), hogy a Starcraft II “olyan lesz, mint a Warcraft” vagy “túl könnyű”. ” ebben teljesen igaza van tiszta vicc hogy néhányan már most megprobálják eldönteni 😀

    A forditás helyenként olyan mintha valami “BOT” csinálta volna, a mondatok annyira értelmezhetetlenek hogy 3 szori átolvasás után sincs fogalmam hogy mit akar egyik másik jelenteni.

    Amit irt az érdekes a véleménye nagyrészével pedig egyet lehet érteni.

    Reply

  • nrvn

    |

    Köszi a bókot, de sajnos nem nagyon lehet mit tenni, ha igy ir a srác. Hidd el hogy pár mondat igy is ki lett hagyva mert egyszerűen értelmezhetetlen volt amit irt. Azok amik meg ilyen (finoman szólva is) furcsára sikeredtek, hát ez van… majd megkérdem, hogy irjon érthetöbben 🙂

    Reply

  • Strogg

    |

    Abba meg eleve biztos vagyok, hogy nem a fordítás rossz, mert se nrvn, se Velral nem adott még ki a kazéből rossz munkát… Talán mielőtt lefikázod a fordítást, olvad el az angol verziót, CFOX.

    Reply

  • nop

    |

    Jó, hogy le lett fordítva, kár hogy ennyit késett.
    A fordításhoz meg annyit, hogy nem hiszem, hogy az eredeti íróra kéne fogni az értelmetlen mondatokat. Egyrészt valszeg jól írta, és te nézted félre, vagy ha rosszul írta, akkor sem mentség, hogy nem javítod ki, eltérhet az eredeti szövegtől, csak legyen inkább magyaros.
    Ezeket remélem építő kritikának veszed nrvn, nem akarlak megbántani, gondolom sokat szenvedtél vele.
    Fordíts még csak így tovább:)
    Amúgy aki megérti az angolt, az sose fordítást olvasson.

    Reply

  • BlaZ

    |

    sose volt agya a gyereknek.

    Reply

  • nrvn

    |

    #19 Nem veszem sértésnek, de nyugodtan nézd meg az eredeti szöveget. Sok helyen tényleg nagyon értelmetlen amit ir, LEGALÁBBIS magyar nyelvre leforditva. Angolul biztos hogy értelmes, de magyarul látod, ilyen hülyén hangzik. Ez sajnos a forditás velejárója, hogy nem lehet (sajnos én legalább is nem tudom) 100% magyarra – másképp fogalmazva: érthetőre – leforditani az ilyen bugyuta részeket.

    Ennek ellenére sztem jól sikerült, és sokaknak nagy öröm akik nem tudnák amugy leforditani 😉

    Reply

  • BlaZ

    |

    nrvn. kasza lett a fordítás, köszönjük szépen.

    Reply

  • Lord_Crusare

    |

    Tudod nrvn, nem véletlen, hogy a “szakfordító”, illetve “műfordító” egy külön szakma, amit 5 éven át tanítanak egyetemen 😉 . Én megnéztem az eredetit, és mint egyetemen fordítást tanulónak, az a véleményem, hogy a fordításod sok helyen bizony hibás. Az eredeti írásban semmi furcsa, vagy rosszul megírt dolog nincs, egyszerű angol szófordulatok vannak benne.

    Pl. “The initial complaints from earlier gameplay videos still hold ground though” – Erre a te fordításod: “A kezdeti baj a korai játék videókból még mindig tartogat földi gondolatot”… A helyes fordítás: “A korai játékvideók alapján felvetődött problémáknak továbbra is van valóságalapja”.

    Szerintem neki fogok állni én is cikkeket fordítani, és beküldöm… Tud valaki valamilyen cikket, ami még nincs meg magyarul, és jó volna, ha meglenne?

    Reply

  • BlaZ

    |

    balhé

    Reply

  • nrvn

    |

    Nolátod ez a különbség közted és köztem. Te tanulod a nyelvet, én tanultam. Speciel most nem tanulok semmilyen nyelvet, ezért is jön jól ez a néhai forditás. Az, hogy ilyenre sikerül, hát megvallom öszintén de nem az én hibám. Tőlem ennyire telik, de nagyon szivesen átadom a dolgot másnak, de ugye mindig van egy probléma, jelen esetben hogy senki nem vállalná el. A magam szintjén én is simán megértem a forditást, nem magamnak forditottam, hanem azoknak akik nem tudnak olyan jól netán egyáltalán nem tudnak angolul… úgy érzem, azoknak ez a szintű forditás böven meg fog felelni. Ha nem, hát nem bánom, több szabadidöm marad 🙂

    Reply

  • Lord_Crusare

    |

    Kérlek ne érts félre, nem sértésnek szántam, amit írtam, remélem nem az jött le 🙂 .

    Reply

  • nrvn

    |

    Nem, nem vettem annak, de éppen te tudod a legjobban akkor, hogy nem éppen könnyű egy szöveget leforditani. Ezeket azért csinálom, hogy java részt szinten maradjon az angolom, amig újra nem lesz – talán jövöre, de nem biztos – vagy el nem végzem a szakmát és neki nem ülök egy intenziv tanfolyamnak.

    Ha forditani akarsz, akkor itt van pár, de ezen kivül is van még. Ezek inkább a játékkal kapcsolatos dolgok.

    http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=81934

    Innen a Zatic és Intrigue már megvan 😉

    Reply

  • Lord_Crusare

    |

    #28 Ez egy elmélet arról, hogy szerintük hogyan kéne működnie a kitermelésnek, nem hiszem, hogy lefordítom.

    Viszont most nekiestem NeoIllusions Zerg elemzésének, szerintem holnap vagy holnapután egész biztosan kész lesz, és beküldöm.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Ahogy gondolod, csak egy ötlet volt…

    Reply

  • Zedas

    |

    Non, majd játszunk? Írj mélt.

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Ahogy látom, pár embernek tetszik a cikk, attól még, hogy nem angol szakosak fordították. 😀 Attól még a lényeg érthető, nekem “csak” középfokú nyelvvizsgám van.
    Ahhoz az eredetihez képest, amit nrvn nekem küldött, csak az általa kihagyott mondatokat próbáltam javítani. Szóval szánom-bánom, de a többi részt nem néztem át rendesen. 🙂

    Részemről is az a helyzet, hogy a “szinten tartás” miatt fordítok, tudom, hogy ez nem az a tökéletes szakfordítás. Már 4 éve volt a vizsgám, és sajnos nem sok lehetőségem volt azóta angolt használni.
    Én úgy veszem, bármilyen negatív kritika lehet építő jellegű.

    Lord_crusare nagyon örülnénk, ha te is küldenél fordításokat, szívesen látjuk. Hidd el, ebből én és nrvn is egyaránt tanulnánk. 😉

    Reply

  • Aston

    |

    Uraim nem háborogni kell, hanem beküldeni a módosításokat, amiket TE szebben, magyarosabban, értelmesebben tudnál fordítani!
    Egyszer be fogom vezetni a nem építő jelleggel érkezett fikázó kommentek automatikus törlését.

    Szép cikk, köszönjük!!!

    Reply

  • Tauren

    |

    Hát nem tudom Aston, de épp nem volt fikázó, hiszen senki sem sértődött be a #9 komment után, hiszen akik most írtak mondtak valami hibát, de rögtön oda írták, hogy csak mondták, nem fikázták, és ebben semmi probléma nincs. Csupán egymás angol tudását adják egymásnak, amiben én angol szakos létemre nagyon bénán űzöm, úgy hogy csak így tovább a fordítóknak, és remélem egyszer én is így fogom érteni az Angol nyelvet. 😀

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.