Starcraft 2 Fan Site QnA sorozatok – SC2pod + kék infok
Nos az úgy volt, hogy … Mindegy! Úgyse a szánalmas kifogásaimra vagytok kíváncsi hanem a szaftos kék infokra, amit Cavez barátunk válaszolt meg legutóbb az SC2pod-os srácok kérdéseire. Azonban előtte, mint mindig jöjjön egy kis kék morzsa Karune-tól és Cydra-tól. Hátha ő is tud mondani egy-két újdonságot:
- A Mothership mostani 3 képessége a következők:
- Cloak Field (passzív): A Mothership körüli épületek és egységek láthatatlanná válnak.
- Vortex: Létrehozz egy antigravitációs mezőt, amivel a kijelölt területen lévő egységeket cselekvés képtelenné teszi.
- Wormhole Transit: Ezzel a képességgel a Mothership pillantok alatt képes visszamenni egy protoss épülethez.
- A Changelinge-t csakis egyszer tudod átalakítani az egyik Tier1-es egységre. Utána már nincs vissza út.
- A Reaperek aknáit több funkcióra is használhatjuk. Egyrészt nagyon jó az álló és csopotosított egységek ellen, amik védekeznek. Másrészt a gyenge védellemmel rendelkező expek likvidálására.
- A nullifierek szintén hasznosak az expeknél gyanutlanul bányaszó parasztok ellen. Ugyanis a Force Field-del könnyedén elzárhatjuk a menekülési útvonalukat és néhány Stalker-rel másodpercek alatt elvégezhetjük a piszkos munkát.
És akkor jöjjön az SC2pod QnA-ja, amit (a legújabb tagunk a Starcraft2.hu csapatában) Cho szokásához híven lefordított nekünk:
1. Mennyire fogja a StarCraft 2 támogatni a széles képernyős monitorokat? Ha a kép nem lesz nyújtva, akkor a tradícionális vagy a szélesképernyős formátum közül valamelyik előnyt fog élvezni azáltal, hogy többet lát majd a csatatérből. Lehet tudni melyik ebből az igaz?
[Dustin Browder] Bár a széles képernyős monitorok egy kicsivel többet látnak majd egyszerre a harctérből, az így szerzet tényleges vizuális előny mégis elég kicsi. Azonban a versenyszerű játéknál persze ez a kis előny is lényeges lehet.
2. Amikor egy álcázott/láthatatlan egység mozog, egy grafkai hatás sejteti a jelenlétét.
Az Infestorok föld alatti közlekedése közben megfigyelhető hasonló jelenség?
[Dustin Browder] Az Infestorok ugyanúgy néznek ki burrow közben mint az összes többi zerg egység, és ugyanúgy nem láthatóak ha csak nincs egy detektor a közelben. Másrészt viszont, amikor az infestor a felszínen mozog, nyálkás csíkot húz maga után, mely egy rövid idő után eltűnik. De emellett gondolkodunk azon a lehetőségen is, hogy egyfajta vizuális effektust alkalmazunk, amely arra enged következtetni, hogy egy Infestor mozog a közelben a föld alatt, hasonlóan ahhoz, ahogy a láthatatlan/álcázott unitok „láthatóak” mozgás közben.
3. A Collossus támadása sokszor megváltozott az idők folyamán. Jelenleg hogy működik?
[Dustin Browder] Bár még mindig a balanszolás közepén tartunk, jelenleg a Colossus 23-at sebez, de kétszer támad, 6-os lőtávja van amelyet egy fejlesztéssel 9-esre lehet növelni. Amikor a Colossus támad, vízszintesen kiterjedve sebez ahhoz képest amerre néz. Ez a fajta területsebzés kiemelkedően hatásos egy csoportban álló, alacsony életerejű egységek ellen.
4. Hogy szerepelnek mindez idáig az új makro mechanizmusok? (Mule, Spawn larva és a Dark Pylon)? Sűrűn használják őket a teszt játékokban? Mennyivel többet szállít a Mule fordulásonként mint egy SCV? És ez most Mule, MULE vagy MUL-E?
[Dustin Browder] Az új makro mechanizmusok nagyszerűen szerepelnek eddig, de igazán arra vagyunk kíváncsiak, hogy a játékosok hogyan és mennyire használják majd őket a bétában. Jelenleg egy MULE háromszor annyit bányászik körönként, mint egy SCV.
5. Mi a Radar tower mostani állapota? Funkció tekintetében eléggé átfedés van a Missile Turret és a Radar tower között. A „ködbe látás” képessége igazolja egy új épület szükségességét amely 25(ásvány)/100(gáz)-zal drágább a Missile Turretnél, attól függetlenül, hogy több életereje van?
[Dustin Browder] A Sensor Tower már nem detektor épület, hiszen ezt a szerepet a Missile Turret látja el. Azonban a Sensor Towerrel látható lesz az ellenséges egységek mozgása a ködben valamint ha már nincs rá szükség,akkor le lehet bontani és így visszanyerni a befektetett nyersanyagokat.
6. A közelmúltban frissítettétek egy pár egység (Baneling, Drone, Hydralisk stb.) 3D-s modelljét, aminek következtében sokal részlet gazdagabbak lettek. Mely más egységeknél várható hasonló frissítés a közeljövőben?
[Dustin Browder] Az összes zerg egység és épület hasonló fejlesztésen esik át jelenleg. Ez idáig is volt már jó pár hasonló fejlesztés, de jelenleg az Infestor, a Roach és a Corruptor modelljét finomítjuk. Ezen folyamat során új modellek is születhetnek ha a szükség úgy hozza. Az Infestornak, a Brood Lordnak, a Spaning Poolnak és az Ultralisk Cavernnek is új modellje van ahhoz képest, amit a közösség már korábban láthatott.
7. Hogyan alakul a zenei része a munkának? Lesz esetleg olyan a Brood waban már megismert zenei motívum amely visszaköszön a StarCraft 2-ben vagy minden teljesen új lesz?
[Dustin Browder] Lesznek átdolgozott művek melyeknek a StarCraftban hallható számok szolgálnak alapul és lesz sok új is melyeket az eredeti játék zeneszerzőjének, Glenn Staffordnak vezényletében hallhatunk.
8. Le kell a légi szállítóegységeknek (pl: Medivac Dropship vagy Overlord) szállniuk vagy valamilyen speciális mozdulatot végrehajtaniuk az egységek kirakodásához?
[Dustin Browder] Jelenállás szerint csak a Medivacnek van külön animációja az egységek kirakodásakor. Az összes légi szállítóegységre – Medivacre, a Warp-prismre és az Overlorda – igaz, hogy az egységeket egyesével, két egység között pedig kis szünettel rakodják ki, ez azonban persze még mindig balansz tárgya.
9. Mennyit sebez a Void ray? Milyen időközönként és hogy nő a sebzése?
[Dustin Browder] A Void ray az első fázisban 6-ot, a másodikban 12-t, a hamadikban 24-et sebez. Ezek a fázisok 3mp-enként váltanak felfelé.
10. Mi a Coruptor jelenlegi szerepe? Még mindig rendelkezik az „ágyúvá alakító” képességgel? Ha igen, az hogy működik most?
[Dustin Browder] Amikor a Corruptor megöl egy ellenséges légi egységet, az egység halála után egy helyhez kötött „toronnyá/ágyúvá” alakul. Ez az „ágyú” jelenleg 7-et sebez 6-os lő távban és támadhat légi egységeket valamint szárazföldi egységeket és épületeket is. Az ágyúkat a játékos irányíthatja, így lehetőség nyílik velük koncentrált tüzelésre is.
11. Melyek voltak a legnehezebb választások/döntések melyeket meg kellet hozni a StarCraft 2 fejlesztése során?
[Dustin Browder] Sok nehéz válaszút elé kerültünk a játék fejlesztése folyamán. Ezek közül talán az egyik legnehezebb az volt, hogy eldöntsük, mely elemek szerepeljenek a StarCraftból a StarCraft 2 ben és melyek ne. A következő talán az lehetne, hogy mely új mechanizmusok érdemesek arra, hogy bevezetésre kerüljenek a StarCraft világába. A komoly játékmenet, melyet a StarCraft mindig is nyújtott, valamint a vonzó/tetszetős kinézet összeegyeztetése is nagy kihívás. Összességében reméljük, hogy ezen döntések meghozatalának következtében a játékosok a lehető legjobb játékélményt kapják StarCraft 2vel.
Forrás:
Comments (28)
Dragon
| #
WOOOOOOOT!
Reply
inkwizitor
| #
akkor már ide is:
még egy pár régi->új modell kép
meg még ez az (érdemes végig zongorázni őket) bár sajnos nem a legtisztább a minőség mert scannek.
http://starcraft.incgamers.com/gallery/showphoto.php?photo=2415&size=big
http://starcraft.incgamers.com/gallery/showphoto.php?photo=2425&size=big&cat= (Add-on Add-on?)
Reply
inkwizitor
| #
még valami: http://starcraft.incgamers.com/blog/comments/breaking-news-chinese-starcraft-2-beta-starts-in-may/
Reply
Cho
| #
ÖÖÖ… a drone os soron ( Inkwizitor elsö linkje) a legalsó modell tudtommal az Overseer nem pedig a Corruptor mivel az már ottan van az elözö oldalon. Ez elég kolosszális hiba legalább is nálam… vagy vmit nagyon benééétem és jöhet a bash a fejem re 🙂
Reply
Cho
| #
Ja és hogy Zsukovnak ne kelljen óránként kék postokat szerkesztgetnie 🙂 :
2 órája jött, hogy: a Nighthawk rakétája (Hunter Seeker missile) támadhat e épületet
?.
Válasz: nem, csak egységet, de sebezhet épületet ha egy mellete álló egységet talál el, mert splashben/területre sebez a rakéta.
Reply
Kex)
| #
#4 Igen, hát ezt elk*rták 😀
Reply
Sandormaster
| #
Bakker még a balanszolás közepén tartanak?! Ebből karácsony lesz….az de kemény, elmondhatják a Blizznél hogy 3 évig etették infókkal a népet, az EA-nél ez idő alatt 6 NFS részt készítettek volna 😀
Várjunk csak, anno mintha mondták volna a bejelentés idején hogy már pár éve akkor is készült, mondjuk egy laza 5-6 éve nyomják neki 😀 Az biztos a Duke Nukem Forevert nem adnám a kezükbe, bár az ő szájukból biztos jobban szólna a „When it’s done” 😀
Reply
inkwizitor
| #
csak az EA szar játékokat csinál manapság amíg a Blizz nem
Reply
inkwizitor
| #
amúgy olvasd el a 3mas kommentben lévő linket (idegesít hogy nincs szerkesztés)
Reply
KennyGTP
| #
A Coruptor-al megölt egységeknek adhatnának egy very slow mozgást, mert ez a helyhez kötött löveg így nem igazán használható pláne ha rossz helyen ragad le a megölt ellenségem egysége, szal kérdés hogy majd érdemes-e a (gyors)Mutalisket Corruptor alakítani (ezzel a low képességgel).
Reply
Sandormaster
| #
Válasz inkwizitor #8 üzenetére:
Ezt én is tudom, kicsit ironizálni akartam, de most már tényleg csipkedhetnék magukat Blizzék bár továbbra is tartom hogy nem érdekük egy szeptemberi megjelenés, ebből év vége lesz 🙁
Reply
Cho
| #
a saját, 4es számú kommentemmel kapcsolatban: Köszönöm az 1 pontot annak aki adta, de ha már ilyen kedves legalább magyarázza meg, mert én vhogy nem értem 🙂 ty
Reply
DJackson
| #
ebböl 2010 lesz értsétek meg.
Reply
inkwizitor
| #
Válasz Cho #12 üzenetére:
még mindig te állsz a legjobban. mi egyet se kaptunk 😀
Reply
K4E
| #
WTB Beta key for SC II ezért nem szeretek ide feljárni mert minnél több infom van róla annál jobban szeretném már kipróbálni és mivel nem vok az a szerencsés ember [gondolom én]… ezért inkább csendben WoWozgatok addig
SC II beta [ROLL]
100 (1-100)
Reply
Crafty_FOX
| #
#9 Egyetértek, mi a szösz lett a szerkesztéssel ?
#10 Kenny valószínüleg az van hogy a corruptor amugy is nagyobb dmg el megy meg több hp val így mindenképpen jobb AA mint a mutalisk (már cska azért is mert a muta multi funkcionális és alapszabály balance rts ben hogy a multifunkciós unitok a szakosodottakhoz képest gyengébbek) szóval az átalkítás már csak afféle plusz ami inkább az ellenfélhez való balancolásnak szól semmint a mutaliskhez.
#12 Ha szándékos volt bárki részéről akkor elég low húzás volt (biztos egy trollbot xD) de azért nem nehéz mellé clickelve leosztályozni valakit 😀 szóval még a „véletlen” is közbeszólhatott.
Az 1. válasz érdekes, nem igazán tudom mire vélni. Kicsit olyan mintha azt mondták volna nek,i hogy a game imba lesz, és ő nem hivatalból ellenkezett volna, hanem csak annyit mondott, hogy „hát igen az lesz”. A másik értelmezése a dolognak, hogy gazdasági válság van, és a monitor gyártóknak is jól jönne ha Jürgenke lehúzná a fatert egy új széles monitorra hogy ő legyen a „pro” (mert mondjuk meggyőződése hogy annyin mulik).
A 2. válasz olyan mint egy jól megírt beadandó dolgozat, mellé duma aztán a végén 1 értelemes mondatban a lényeg.
Állítom ezt a kolosszust heggesztik meg a legnehezebben, gyakorlatilag a fejlesztés kezdete óta egyfolytában variálják, és minden fázisban közlik hogy szerintük nagyon jó meg balance…aztán csak megváltozik valamiért 😀
A 4. válasszal elégedett vagyok, asszem az a 3 szoros termelés el is dönti a kérdést, hogy megéri e majd használni, szerintem simán.
5. ös a radar towerrel kapcsolatba, hát nem tudom nállam az nem egy nagy érv egy épület melett hogy „de el is adhatod” 😀
6 os GJ csak így tovább
7 es Jó megoldás lesz egyszerre újított muzsika és régi „klasszikus” is.
8 Ha balancolják akkor prima a leszállós ötlet.
9 Tehát mai kérdésünk : mennyit sebez 9 mp alatt a void ray (vigyázat becsapós kérdés) 😛 ui.: csak ennyire konkrét amit a blizzard mond általában -.-
10. jó cucc lesz nem vitás és taktikai tényező is mivel a légtérből való kiszorítást oldhatja meg a zerg ha kellő számmú repcsit vadás le velük (ha egy támadási irányból már 1-2 nagylétszámú légi támadás fail, akkor a jövőben mégkevésbé valószínű a sikeres légitámadás abban a körzetben, így mindkét fél taktikázásra van kényszerítve)
11. Szerintem ne kerteljetek mondjátok ki hogy a colossusal van a legtöbb probléma 😀 😛
Reply
metromental
| #
Válasz Crafty_FOX #16 üzenetére:
nem tudsz aludni és azért írtál ilyen sokat? 🙂
Reply
Cho
| #
@ Inkwizitor: köszi, így már szinte örülök az 1 pontnak 😀
@Crafty_FOX: minden elképzelhető 🙂
másik: HA (és csak akkor!) úgy van ahogy gondolom, akkor a void ray, „szakterminológussalélve” 😛 „hegesztve” sebez, ergo mpként.
tehát ha a 9mp ig folyamatosan lő 1 unitot, akkor 3×6( 1st stage)+3×12(2nd stage)+3×24(3rd stage) et sebez ami 18+36+72= 126 dmg és ez mpként 24gyel nő innentől amíg ugyan azt lövi, ami nem is annyira sok ha azt nézük h az enemy 9 mpig hagyta h lőjjed azt a cuccot :D, vagy hogy 3 mp alatt 1 marinet sem öl meg, pláne meg hogy a colossus annyit sebez most amennyi, csak hogy konkrétan megfogalmazzam 😛
Ja és köszönöm az 5 pontokat is 😀 az 1-gyel sincs bajom, csak ha nincs indoklás, mert úgy nehéz tanuni belőle, hogy mi nem tetszik másoknak 🙂
Reply
Promie Motz
| #
\/\/00000007!
Reply
L4.ZsukoV
| #
Komment szerkesztési lehetőség visszaállítva, de aztán nem visszaélni vele! 😉
Reply
Izee
| #
Azt észrevettétek hogy a zerg összehasonlításnál ahol van az ultra, a muta meg nem emléxem mi az van írva hogy StarCraft III
Reply
aminemfoglalt
| #
Köszi a hírt.
Látom nagyon foglalkoztatja őket a colossus, de ellenben pl az archanról nem sokat beszélnek. Mert az ok, hogy nem utóbbi helyére tették be, hanem a reaver helyére, de mégis nagyon az SC1-es archan tulajdonságaival kezd bírni(értem ezalatt a „kis területre” sebzést és a viszonylag magas életet). Én kezdek aggódni az archan létjogosultságáért, főleg hogy az nem tud „hegyet mászni”.
Egyébként lehet hülye kérdés, de medic már nem lesz ugye? akkor most a szállítóhajó fog gyógyítani is, vagy hogy is van ez?
@Cho #18: Logikusnak tűnik a számításod, de szerintem vmit kihagytunk, egyrészt mert az tényleg nem lenne vmi nagy szám, ha utsó fázisban is csak mp-enként 24et sebezne, mert ugye nagyjából más egység is 1 mp-enként lő és azok nincsennek célponthoz és helyhez kötve… pl a 20at levegőbe sebző hydra…
A másik, hogy a videóban(az elsőben, tudom régen volt) úgy szétkapták a BCket, hogy öröm volt nézni. 24es sebzéssel nem ment volna
Reply
DJackson
| #
#22: az első vidiben fel voltak turbózva a sebzések, sőt még csaltak is 🙂
ami jó lesz benne hogy követi a menekülö egységet lövés közben. Mivel földre és levegőbe is tud lőni ezért ahogy Crafty mondta nem lehet brutális.
nem lesz medic jelen állás szerint.
a kolosszussal meg az a baj hogy minden egység meg tudja támadni, ellenben ö nem tud levegőbe lőni. Kell az archon 🙂
amúgy jó kis kuna volt ez! thx
Reply
Crafty_FOX
| #
cho és „aminemfoglalt” is félig meddig észrevette amit mondani akartam a dologgal. Cho végzett is egy számítást a saját becslése alapján de a lényeg az, hogy ezzel az információval a blizz valójában nemsokat közölt, mert magában a sebzés (főleg) egy „heggesztés” típusú folyamatos támadásnál elégtelen adat. Lényeges kérdés ugyanis, hogy mennyi időnként is realizálja ezt a sebzést. Lehet a framek bárhányszorosa és köztük ugye 1 sec is, de amig ezt nem tudjuk addig nem konkrét a void ray sebzése, annak ellenére, hogy valaki bztos elégedetten dőlt hátra, hogy ez ügyeben felvilágosította szépen a népet xD
Reply
aminemfoglalt
| #
@DJackson:
Hát én így se vagyok kibékülve ezzel a kolosszussal.
És én úgy értettem, hogy a mutalisk nem lehet túl brutális. De a VRay szerintem nem egy kategória a mutaliskel, már csak azért sem, mert sokkal lassabb és persze protoss, amivel gondolom mennyiségben és tulajdonságokban is jócskán eltér a zerg könnyű, repülő egységtől. Mondjuk csak az sc1 alapján találgatok.
Bár ez a kérdés már kezd eltérni a témától, remélem nem lesz gond.
De nem igazán látom át, milyen szerepeket fognak játszani a protoss légi egységek. A fenixet jól kitalálták mint anti air unitot, de az nem volt tiszta, hogy egyébként tud-e földre támadni mint a scout. A carrier szerepe gondolom nem változik, de a ez a void ray mire is fog szolgálni pontosan, az már végképp követhetetlen(ahogy a terra lépegető is, lehet egy dologra szánták)… és akárhogy számolok, nekem hiányzik egy légi „caster”, álá arbiter… lehet a mothershipet szánták helyére, de az igen fura lesz akárhogy oldják is meg.
Ja és amiről még nem nagyon szólt a fáma, hogy az immortal pajzsát mekkora támadás aktiválja. Mert ha már az ultralisk is, akkor nagyon masszív lesz, de ha szinte csak a tank siage mod, akkor meg talán épp ellenkezőleg.
(lehet kicsit sokat írtam, sry, de már nagyon sc2 játszhatnékom van :D)
Reply
CsigaBig
| #
Remélem idén azért kint lesz a game.
Reply
KennyGTP
| #
Remélem hogy a Lurker-nek is adnak egy új modellt vagy legalább finomítanak rajta :D.
Reply
KennyGTP
| #
Frissíttet
Queen model: http://www.sc2pod.com/img/gallery/817.jpg
Spaning Pool model: http://www.sc2pod.com/img/gallery/816.jpg
Reply