QnA Batch 52
A bétára várva Karune újabb fontos kérdésekre adott választ. Ezúttal a kampány- és térképkészítést kedvelők kaphattak képet az új, Galaxy névre keresztelt Starcraft 2-es Map Editor újdonságairól.
Térképkészítővel kapcsolatos kérdések sorozata:
1. Továbbra is a ‘JASS’ nyelvet fogja használni, vagy talán egy továbbfejlesztett változatát a ‘JASS’-nak? (Ez a Warcraft 3 térképkészítő script nevének rövidítése. – a szerk.: Bővebben: JASS (A linken angolul van leírás róla.) )
A Starcraft 2 egy teljesen új script-nyelvezetet használ, amit mi ‘Galaxy’-nak neveztünk el. Ez nagyon hasonló a C-hez, és mindenkinek, aki már ismerős a C-s programozást illetően, különösebb probléma nélkül menni fog ez is.
2. Ez a nyelvezet esemény vezérelt vagy objektum orientált?
A nyelv maga nem objektum orientált, bár a működésének nagy része az objektumok kezelése körül alapul. phentermine worldwide shipping cheapest Phentermine Fast buy phentermine hcl
phentermine cheep Phentermine Day is adipex safe
phentermine heart murmur Adipex Prescription generic for ionamin
phentermine hcl prescription diet pills information Dangers Of Phentermine break phentermine
adipex p! Mexico Adipex Diet Pills online prescription for phentermine
37.5mg adipex adipex appetite suppressant 764. No Prior Prescription Required Phentermine pharmacy phentermine?
buy fastin in florida? Over Night Phentermine overnight phentermine brand no script
phentermine 37.5 without a prescription Cheap 37 5 Phentermine „does bontril work better than adipex”
phentermine worldwide shipping cheapest Phentermine From Canada No Prescription adipex same day shipping
phentermine 37.5 mgs Buy Cheapest Phentermine Online „search viagra edinburgh phentermine find”
cheap phentermine guaranteed best prices, Neurotoxicity Phentermine lowest cost phentermine overnight delivery
Order phentermine pills get precription for phentermine 587. Fastin Overnight phentermine 6 pm order
overseas phentermine Internet Prescriptions Phentermine neurotoxicity phentermine
phentermine for weight loss Bulk Order Of Phentermine no prescription needed adipex
diet ingredient phentermine pill, Prescritpion Phentermine phentermine ssri
„generic adipex no prescription” Overnight Delivery Phentermine „generic adipex no prescription”
diet no phentermine pill prescription Adipex Testimonials phentermine 37.5 mg tablets
no rx adipex No Prescription Needed Adipex canadian pharmacy phentermine
phentermine wordwide shipping online cheapest Phentermine 85 buy adipex no rx
phentermine 180 count; Phentermine With Saturday Delivery buy duromine online
phentermine on sale Phentermine With Overnight Fedex Delivery picture of phentermine
phentermine worldwide shipping cheapest Cheapest Price On Phentermine buy phentermine hcl
phentermine cheep Cod Delivery No Rx Phentermine is adipex safe
phentermine heart murmur Adipex Phentermine Online Pharmacy generic for ionamin
phentermine hcl prescription diet pills information Ionamin Capsule break phentermine
3. A Warcraft 3 szerkesztőjével összehasonlítva, mennyivel több, ha egyáltalán ez lehetséges, GUI-t (felhasználói kezelőfelület) lehet a játékban szerkeszteni (ez nagyon limitálva volt a Warcraft 3-ban)?
A játékbeli UI elrendezése adatfájlokba lett kivonva, nagy terjedelemben, azonban nincs térképszerkesztői támogatás ezekhez a fájlokhoz. Tehát lehetséges lesz a játék UI-ét személyre szabni, csak ez nem lesz egy felhasználóbarát művelet.
4. Lesznek figyelemre méltó működésbeli, funkcionalitási változások a Starcraft 2 szerkesztőjében, vagy az új szerkesztő csak általános fejlődésen megy át?
Nem tudok gondolni egy olyan szerkesztői jellemzőre sem a Warcraft 3-ból, kicsire sem nagyra, amit legalább egy kis mértékben ne változtattunk volna meg a Starcraft 2-re.
5. Fejlődni fog a képesség, hogy legyen triggerek közti kommunikáció, például akciók (action), feltételek (condition) vagy események hatására az új programnyelv segítségével?
Egyik kiemelkedő jellemzője lesz a Trigger-szerkesztőnek, hogy támogatja a személyre szabott funkciók magyarázatát, beleértve az akciókat és a feltételeket. Ez azt jelenti, hogy megalkothatod a saját akcióidat, amik a többi akciókból épülnek fel (vagy személyre szabott script kódból), aztán használod a triggerekben, mint bármely más akciót.
6. Hogy fog a hős támogatás különbözni a Warcraft 3 szerkesztőtől? Vagy gyakorlatilag ugyanaz?
Keményen dolgoztunk, hogy létrehozzunk egy hősrendszert, ami még a Warcraft 3-énál is rugalmasabb. Például a térképkészítők megkapják a képességet, hogy meghatározzanak bármekkora számú személyre szabott tulajdonságot, ami megváltoztat egy hőst, a szintje alapján.
7. Lesz-e nyilvános, mindenki számára elérhető API-nyelv ? (Erről már van magyar leírás a linken, a szerk.)
Ahogyan a Warcraft 3-ban, itt is egy nagy mennyiségű „őshonos” funkció képviseli a játék működőképességét, ami scriptekkel elérhető. Hogyha ezt érted „nyilvános API” alatt, akkor igen.
8. Lesznek fejlesztések a „szemétgyűjtőhöz” az új nyelvhez? Például a JASS-ban minden „local variable”-t nullára kellett állítani a használatuk végén, és néhány adattípust el kellett távolítani a játékból (úgy mint Locations-helyszíneket), a használatuk végén, hogy elkerüljük a „memória-hézagot”?
A Galaxy tartalmaz egy robusztus szemétgyűjtő rendszert, mindegyik típushoz, ami egy nagy továbblépés a Warcraft 3 óta (ami technikailag nem is tartalmaz egyáltalán szemétgyűjtő rendszert. A script memória-hézag hibák a Warcraft 3-ból már csak a múltban léteznek.
Comments (16)
Promie Motz
| #
Nem hiszem, hogy ha már lenne annyi programozói ambícióm és szabadidőm, akkor SC2 map editorát nyúznám orrba szájba, de azért köszi a fordítást!
Reply
Zedas
| #
Ne már hogy az object oriented le van fordítva tárgyközpontúra. OMG!!!
2. Is the language event-driven or object-oriented?
2. Ez a nyelv esemény vezérelt, vagy objektum orientált?
stb.
Minden elismerésem az idődért Verlal, meg hogy egyáltalán lefordította valaki, de…
Reply
Velral
| #
Válasz Zedas #2 üzenetére:
Hoppá, tényleg. Javítva lesz. Köszönöm az észrevételt.
Már rég fordítottam, kicsit kijöttem a gyakorlatból. :S
Sajnálom, ha néhol kicsit magyartalan lett. Legközelebb jobban igyekszem. 🙂
Reply
pet3r
| #
Nem kell bántani! Örüljünk, hogy valaki lefordította. Nem lehet elvárni, hogy Velral ismerje az összes létező szakkifejezést.
Egyébként meg aki nem ért a programozáshoz annak tökmindegy, hogy objektum-orintált vagy tárgyközpontú a script nyelv. Aki meg ért hozzá az biztos örül mert ilyen funkciókkal már szinte mindent meg lehet csinálni.
Reply
Strogg
| #
Aki ért hozzá, az ide leírja, és kijavítják 🙂
Reply
Lord_Crusare
| #
Ez nem nagy hír, ma már kb. minden programozási nyelv objektum orientált, ráadásul a fent írtak alapján ez a szerkesztő még mindig nem jelent teljes szabadságot. Továbbá egy előző kommentelővel is egyet kell értenem: én, mint programozó nem valószínű, hogy heteket vagy hónapokat akarok eltölteni SC2 pályák szerkesztésével. Ennek ellenére biztosan lesznek olyan fanatikusok, akik viszont igen 🙂 .
Érdekes amúgy, hogy a válaszadó nem értette a nyílvános API kérdését, ami ugye arra irányult volna, hogy SC2-t lehessen scriptelni külső programozási nyelvből. A normális válasz helyett erre idenyomja ezt a hülyeséget. Na sebaj. Köszi a fordítást!
Reply
aarchie
| #
Mi az a JASS?
Reply
SzuL
| #
talán el kéne olvasni a hírt? „(Ez a Warcraft 3 térképkészítő script nevének rövidítése. – a szerk.: Bővebben: JASS (A linken angolul van leírás róla.) )”
Reply
OverLord
| #
Én már a StarCraft map editorjával heteket szórakoztam el, ugyanígy a WarCraft 3éval. Miután végigjátszottam a StarCraft 2-t egészen biztosan nekiesek a mapeditorjának.
Reply
Qcz
| #
Zsír! Lesz vele móka 😀
A nyolcadik kérdésben a null az nem nulla, hanem null (lásd: http://hu.wikipedia.org/wiki/Null ). Továbbá, az API nem egy nyelv 🙂 Az objektumorientált meg egybeírandó.
Reply
aarchie
| #
a null meg a nulla nem ugyanaz?
Reply
Zedas
| #
#11: Nem.
Reply
CsorvaGep
| #
Érdekes hogy mindenki az OO-n van kiakadva mikor a memória-hézagot inkább szivárgásnak szokták nevezni. Persze nem elvárható hogy a fordító ilyet tudjon, én se tudok mindent 😀
Reply
Qcz
| #
Én pl. mindig csak azt veszem észre, ami nekem szembetűnő elsőre, és az oo helytelen leírásával már rengetegszer találkoztam 😀 A local variablet (=helyi változó) is csak órákkal a kommentem után vettem észre. Egyébként teljesen igazad van, az memóriaszivárgás helyesen.
Reply
CsorvaGep
| #
Válasz aarchie #11 üzenetére:
a NULL az egy tipusfüggetlen nulla
a nulla meg egy egész tipus nulla értéke
Reply