A nagy LAN vita

Astonkacser . Hírek 2265

chokingIgen sajnos hivatalosan is el kell ismernünk, hogy a Starcraft2-ben nem lesz LAN lehetőség.

Ez a hír így önmagában elsőre nagyon kiábrándítónak tűnhet, de (szerintem) ha kicsit komolyabban belegondolunk, lehet, hogy mégsem. Persze, mindenképpen rossz dolog ez, de talán tényleg érdemes akkora feneket keríteni neki?

Az eddig olvasott érvek közül egy pár: nem lehet majd LAN partyt csinálni, sokaknak lassú az internete vagy nincs is (??), ez így megöli a progaminget, nagy lesz a lag és élvezhetetlen lesz a játék. Egyrészt szerintem érdemes végiggondolni, hogy anno egy 56K-s modemmel is lehetett battle.neten játszani, másrészt egy 5-10 fős lanpartyhoz szerintem így-se-úgy-se kell majd egy valami batár gyors internet. Gyakorlatilag leültök a haverokkal, a router kiosztja a netet, felmentek mindannyian a battle.netre és az élmény ugyanaz, ha nem jobb a battle.net extra fícsörei miatt (például random módon behívhattok egy 8. embert ha csak 7-en vagytok).

Ja, hogy ehhez meg kell venni mindenkinek a Starcraft2-t? Meg ám, és talán ez is a cél. Megöli a progaminget? Ha jól tudom a Blizzard a World of Warcraft bajnokságokra saját WoW szervert cipel, tehát ha valaki versenyt akar csinálni (Korea), akkor bizony ennek a futtatási jogát meg kell majd vásárolnia.

Ha jól látom igazából nem vesztünk semmit, a Blizzard pedig több pénzt nyer. Most megint lehet anyázni, de semmi értelme. „Money makes the world go round” és ezt tényleg így van. Miért lesz neked jobb, ha a Blizzardnak több pénze van? Mert anno kb. 1-2 játékot fejlesztettek egyszerre, a World of Warcraft óta (11,5 millió elégedett előfizető) pedig jelenleg 4 komoly játékon is dolgoznak (World of Warcraft, Starcraft2, Diablo3 és egy be nem jelentett, és talán még egy 5. amiről még be sem jelentették, hogy még nem jelentették be?). Ergó a Blizzard a pénzzel a játékosokat is kiszolgálja, ez pedig nagyon fontos.

Na. Kicsit sokat írtam, valójában azt szerettem volna, hogy akkor most mindenki gondolja át ezt még egyszer, és tessék elkezdeni beszélgetni, normális hangnemben, nem anyázva, nem a másik torkának ugorva, hogy „mert te hülye vagy”, hanem ép ésszel az érvek és ellenérvek felsorakoztatásával. A banhammer lobog.

UPDATE: Annak aki még mindig nagyon kiábrándult, az aláírhatja az ezügyben létrehozott online petítiót. Eddig 1500 aláírás gyűlt össze.


Comments (71)

  • Shakuras

    |

    Kandrasnak igaza van, aki megveszi a játékot normálisan az télleg kevesebbet kap a lan kivétele miatt, de aki veszi a fáradságot hogy megveszi a játékot akkor már ki nem sz**ja le hogy most van-e lan vagy nem? Van bnet helyette, itt csak azok szivnak akik nem akarják megvenni a játékot és úgy akarnak lanozni+hamacsizni mint pl Én…
    De Astonnak is igaza van, nem érdemes nagy feneket keríteni neki. Aki megveszi annak tökmind1.

    Reply

  • aarchie

    |

    Igazából azért nem mindegy, mert amellett, hogy TE kiadsz 12K-t a játékért, tuti nem lesz meg a lanpartys haveroknak. Szóval a lant ugyanúgy bukod..:)

    Reply

  • 84Noname

    |

    Igen…ha te veszel egy ferrarit, akkor a szomszédpistának is adjanak egyet inygen, hogy tudjál ismerőssel is gyorsulni… ez szar egy érvelés sztem…

    Reply

  • Zenorbi

    |

    Válasz dulo #27 üzenetére:
    Erre már kitaláltak egy megoldást. Spawn game-nek hívják, az SC1-ben is volt. Lényege, hogy telepítésnél spawn-ot nyomsz, ekkor felteszi a játékot úgy, hogy csak multiplayer lehessen. Felmegy ő is, te is a battle.net-re, csinál az eredeti egy játékot, és a másik csak ahhoz tud csatlakozni akié az eredeti. Ha nem hiszitek, kukkantsatok bele az SC1 manual-jába, ott van (már akinek eredeti).

    Reply

  • The Zerg Overmind

    |

    Szerintem single player sem kellene (custom game sem) és így tényleg egy warezos sem töltené le. Vagy várjunk csak, a multit feltörik és akkor már megint warezolnak… MEGVAN: ne legyen multi se, de mivel így bennemaradnak a modellek a játékban könnyű lenne megoldani a problémát, így vegyük ki azokat is meg a zenét is amit lewarezolhatnak és hallgathatnak az emberek, és egyúttal így már map creator sem kell :
    a credits, a load game és az options menüpont ellenben bennemaradhat a játékban. Mivel így nem veszik meg csak a hardcore fanok, így valahogy kompenzálni kell a veszteséget, így a 3 rész mindegyikét külön-külön 100000 HUF-ért kéne árulni árulni!
    Így legalább a modderek jól ellehetnek! Megírthatják a single- és multiplayer módot, az egységmodelleket, a zenét és a map creatort is!

    Reply

  • Zedas

    |

    #50: Igen, a mi szempontunkból ez a lényeg 🙂

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    „Mi pedig közösen döntésre jutottunk a 7 barátommal: nem vesszük meg a játékot. Csak hogy lássátok, hogy ilyen is előfordul.. :)” (Kandras) —> Nagy veszteség lesz a Blizz-nek… 😛

    Egyébként a várható több milliós eladás mellett miért lenne értelme egy LAN funkciót beépítenie a játékba tízen valahány ezer ember miatt?

    Válasz The Zerg Overmind #55 üzenetére: Gratulálok az értelmes hozzászólásodhoz vagy inkább az érzelmi indulatodhoz?

    Reply

  • nrvn

    |

    Téved Zsukov, tévedsz. Ez nem érzelmi indulat, csak értelmi szint…

    Reply

  • DJackson

    |

    Zed te látom nagy fajin vagy hálóból 🙂 szóval lenne hozzád kérdésem.

    A következő volt a felállás. Ketten lanböl és egy ember kívülröl akartunk játszani összesen így 3an a bneten egy gameben. A játékba be tudtunk lépni, de valakinek nem volt meg a map és folyton azt írta hogy
    „scenario is still being distributed…” vagy ilyesmi. Akkor ez a portforward hiánya volt-e? Mióta elvileg van portforward ezt nem tudtuk kipróbálni mert a 3. fél eltünt hehe. A másik kérdés, hogy ha meglett volna mindenkinek a map, akkor ment-e volna? Szóval a gameben kell-e hogy a host vagy valaki aktív legyen, vagy csak az a helyzet hogy a map letöltéséhez ugye 1 aktív fél kell, nade magával a játék folyamatával mi a helyzet? Csak passzív emberek tudnak gamelni? Na ez már sok kérdés volt…

    Illetve érdekelne az is, hogy miért van host szerep a játékban? Tfh valaki már belépett, de a kreátornak nem tetszenek az allyk vagy nemtom… és kilép akkor megszünik a játék. Ha már beléptek a többiek nem folytathatnák? Vagy a start gomb vándorlását nem vennék be a júzerek vagy miért van ez így?

    Kösz a válaszokat 😉

    Reply

  • Zedas

    |

    #59:

    Ha megvan mindenkinek a map, akkor nyilván nem distributál, a portnál meg csak a 6112-est kell átengedni, viszont a több gép egy lanon gáz lehet, mert a router csak egy belső gépet tud összekötni egy porttal. A lényeg az, hogy ilyenkor érdemes emailen vagy skypeon, stb. átküldeni a mapot (mégjobb ha mindenki eleve leszedi az iccupos mappacokot és felrakja – már ha normál multiztok). Ez egyébként szerintem nem a portforward hiánya, hanem valami SC specifikus bug. Remélem a bnet2-ben már újraírják az egész hálókódot, mert ezen nagyon látszik a 11 év…

    A host azért kell, mert P2P-t nagyon nehéz leprogramozni, meg erőforrásigényes is, sokkal jobb a kliens-szerveres megoldás, ilyenkor pedig kell hogy legyen egy kitűntetett host. Ezt átveheti már más is menet közben (pl. a játék kreálója kilép menet közben), de amikor maga a játék elindul, akkor sokkal könnyebb szinkronizálni az egész hóbelebancot, ha csak egyetlen egy fix embernél vannak a beállítások.

    Ezzel válaszoltam a kérdésedre?

    Reply

  • DJackson

    |

    teljes mértékben, köszi ! 🙂

    Amúgy valami portot lehet konfolni a registryben battle.net kulcsnál a game data port duplaszónál asszem. Amit nem értek, hoyg ezt hiába állítom, az sc indítása után az eredeti 6112 porton is lesz egy socket, a tcpview.exe szerint. Talán ez is azért van mert régi a game. Amúgy meg kiráylok voltak annó a blizzesek, a rendszer még 11 év után is jól használható. Hm 🙂

    Reply

  • JaReL

    |

    Most, hogy végigolvastam mind a 61 hozzászólást, én is mondok egy véleményt:

    Valószínűleg nem fogom megvenni a játékot az elsők között. Miért is tenném? Warezos cuccal, net nélkül is tudom játszani a single palyert. Igaz, így a haverokkal sem tudok majd játszani, mert nincs lan, de az évente 2-szer, 3-szor megrendezett lanparty miatt nem fogok fizetni többtízezer forintot… Még akkor se érné meg kétszer megvenni, ha öcsémmel minden hétvégén játszanánk egy pár játékot…

    Én az SC-t a gimiben a délutáni lanpartikon ismertem meg. Utána crack-elt verzóval tanultam meg itthon játszani, hogy májer lehessek a suliban. Eredetiben csak gimi után vettem meg a játékot, hogy az országban szétszéledt, immár egyetemista haverokkal is tudjak játszani.

    Egyébként nem szerettem soha a b.netet. Tele van hackerrel, meg profikkal akik noobokat hívnak játszani és 5 perc alatt kinyírnak, ha meg netán nem, akkor még ők sírnak, hogy te nem is vagy noob… Meg persze rengetegszer bekerülsz egy ismeretlenekkel teli csapatba, ahol 4 haver az ellenfél, akik tök összeszokott közös hadműveleteket tolnak, nálatok meg van egy arc aki a parancsokat osztogatja, meg anyázik, de ő a legszarabb játékos köztetek… Szal szerintem battle.netezni csak haverokkal együtt éri meg, vagy ha egyedül is pro szinten tolod…

    Én a lanpartyra esküdnék mindig…de az már nem lesz. Mert ha a haveri körből 2-3an meg is vennénk a játékot, a szokásos lanpartyzós 6 fős asztaltársaság akkor sem tudna együtt SC2-zni… Ezért tehát nem is veszem meg… Talán majd ha kijön a 3 rész egybe díszdobozba és lemegy annak is az ára 5ezer alá… Szal kb 10 év múlva…

    Még valami: igazatok lehet, hogy így többen megveszik a játékot. De csak azok közül, akik már ismerik. Tehát ha 100 ember most várja már az SC2-t, akkor abból mondjuk 75 meg is veszi (sokan csak mert muszáj)… Viszont, ha lenne lan, akkor a 100ból még így is megvenné 50, de kb másik 100 ember ismerné meg sulibeli lanpartykon, meg haveroknál a játékot, akik közül 30-40-en rögtön meg is vennék a játékot, így összességében 2-szer több emberhez jutna el a játék és jóval többen vennék meg… Szerintem legalábbis…

    Mindegy. Lehet velem nem egyetérteni, nem érdekel… De higgyétek el – akár a lan hiánya miatt, akár nem, de – az eladási listákon a SC2 nem lesz képes utolérni az SC-t! Ezt le merem fogadni!…

    😉

    Reply

  • Farrun

    |

    lassan 17000 aláírás gyűlik össze…

    Reply

  • DJackson

    |

    10 millánál talán észrevennék hogy van ilyen szavazás.

    Reply

  • BoneHeart

    |

    vagy pedig kitalálnak rá vmi megoldást. lásd garena,vagy bnet emulátorok. kani.hu és társai. Elég neves játék, sztem sok cracker csapat rá fog állni.

    Reply

  • The Zerg Overmind

    |

    Indulat elsősorban. A blizz volt az egyik utolsó normális fejlesztő. Volt. Kizárt hogy a warez miatt lenne. Ez olyan mértékben lesz a warez ellen hatásos mint az sc1-ben a jelszóvédelem… de legalább szivathat. Ameddig nem láttam a bnet 2.0-át addig nem bízok benne, mert az 1 igenis belaggolt (nem a netem volt szar), meg kifagyott stb… A LAN mindig is jobb volt ilyen szempontból, még hamachin keresztül is. A gosuk sem szeretnek neten keresztül nyomulni tudtom szerint, mert a LAN nekik is jobban bejön.

    Reply

  • JaReL

    |

    Ha annyian örülnek annak, hogy nem lesz lan, mert így „mindenki jobban jár”, akkor milyen király lenne, ha a battle.net-ért kéne fizetni, a lan pedig alapból benne lenne a játékban… Az már nem tetszene, mi? Pedig a blizz abból a pénzből is biztosan csak „nekünk tenne jót”, szal annak is örülni kéne! Én tutira tök happy lennék és akkor majd én hurroghatnám le a ti anyázós kommentjeiteket… De azt is el tudom épzelni, hogy nektek az is tetszene, mert a blizz csinálta és ő mindig mindent jól csinál… Pfff… Birkák… :S

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Válasz JaReL #67 üzenetére: Ha fizetős lenne a bnet 2.0, akkor elbúcsúznék attól a tudattól, hogy megveszem az sc2-öt és helyette elmennék left 4 deadezni… 😛
    Mellesleg ne magadból induljál ki, hogy ilyen-olyan megjegyzéseket tenne a fizetős Bnettel kapcsolatban, mert itt nem ez az átlag szint…

    Reply

  • Necrolyte

    |

    Nem hinném, hogy a lan kivétele megmutatkozna az eladási statisztikákon. Nagyon szűk az a réteg, aki lanozna, de nem bnetezne. Viszont ebből nem az következik, hogy nem baj, ha kiveszik. Hanem az mindegy, hogy létezik-e benne lan vagy sem. Egyelőre. (amíg a bnet2 nem fizetős)

    És igenis baj, hogy kiveszik a lan-t, mint szolgáltatást. Ugyanis a multihoz mostmár Blizzard szerver kell. Ha az valami probléma miatt nem működik, akkor hogy játszol addig multit? Sehogy. Persze, ilyen biztosan ritkán történik meg.
    Csak egy új program kevesebb hibalehetőséget tartalmazzon, mint az elődje és a régebbi hasonló programok. Ez szerintem lényeges.

    Reply

  • sc2.huser

    |

    30903 Total Signatures
    csak így tovább

    Reply

  • 84Noname

    |

    Olvasom itt a hozzászólásokat… és fogom a fejem. Mos őszintén… várom egy olyan hőbörgő ember válaszát, aki MEGVESZI a játékot. Miért olyan nagy istenverése, hogy nincs LAN opció? Bocs de egyszerűen nem értem… Olyan ne írjon aki nem veszi meg… mert ugye az ő véleménye miért is számítana…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.