A nagy LAN vita

Astonkacser . Hírek 2264

chokingIgen sajnos hivatalosan is el kell ismernünk, hogy a Starcraft2-ben nem lesz LAN lehetőség.

Ez a hír így önmagában elsőre nagyon kiábrándítónak tűnhet, de (szerintem) ha kicsit komolyabban belegondolunk, lehet, hogy mégsem. Persze, mindenképpen rossz dolog ez, de talán tényleg érdemes akkora feneket keríteni neki?

Az eddig olvasott érvek közül egy pár: nem lehet majd LAN partyt csinálni, sokaknak lassú az internete vagy nincs is (??), ez így megöli a progaminget, nagy lesz a lag és élvezhetetlen lesz a játék. Egyrészt szerintem érdemes végiggondolni, hogy anno egy 56K-s modemmel is lehetett battle.neten játszani, másrészt egy 5-10 fős lanpartyhoz szerintem így-se-úgy-se kell majd egy valami batár gyors internet. Gyakorlatilag leültök a haverokkal, a router kiosztja a netet, felmentek mindannyian a battle.netre és az élmény ugyanaz, ha nem jobb a battle.net extra fícsörei miatt (például random módon behívhattok egy 8. embert ha csak 7-en vagytok).

Ja, hogy ehhez meg kell venni mindenkinek a Starcraft2-t? Meg ám, és talán ez is a cél. Megöli a progaminget? Ha jól tudom a Blizzard a World of Warcraft bajnokságokra saját WoW szervert cipel, tehát ha valaki versenyt akar csinálni (Korea), akkor bizony ennek a futtatási jogát meg kell majd vásárolnia.

Ha jól látom igazából nem vesztünk semmit, a Blizzard pedig több pénzt nyer. Most megint lehet anyázni, de semmi értelme. „Money makes the world go round” és ezt tényleg így van. Miért lesz neked jobb, ha a Blizzardnak több pénze van? Mert anno kb. 1-2 játékot fejlesztettek egyszerre, a World of Warcraft óta (11,5 millió elégedett előfizető) pedig jelenleg 4 komoly játékon is dolgoznak (World of Warcraft, Starcraft2, Diablo3 és egy be nem jelentett, és talán még egy 5. amiről még be sem jelentették, hogy még nem jelentették be?). Ergó a Blizzard a pénzzel a játékosokat is kiszolgálja, ez pedig nagyon fontos.

Na. Kicsit sokat írtam, valójában azt szerettem volna, hogy akkor most mindenki gondolja át ezt még egyszer, és tessék elkezdeni beszélgetni, normális hangnemben, nem anyázva, nem a másik torkának ugorva, hogy „mert te hülye vagy”, hanem ép ésszel az érvek és ellenérvek felsorakoztatásával. A banhammer lobog.

UPDATE: Annak aki még mindig nagyon kiábrándult, az aláírhatja az ezügyben létrehozott online petítiót. Eddig 1500 aláírás gyűlt össze.


Comments (71)

  • K4E

    |

    Nos igazából ezzel nincs is baj… csak még is kár érte ,hogy nincsen benne LAN értem én ,hogy a blizznek kell a pénz 😀 de legalább nem tette fizetőssé a Battle.net-et . Aminek én nagyon örülök :’) . De hiányozni fog a LAN =(

    Reply

  • GeryGTK

    |

    De am mérnem lehet a lant is úgy mint a Bnetet? csak ha megveszed akkor műkszik-.-

    Reply

  • Aston

    |

    #2: A battle.neten reklámokat is megnézel … pénz.

    Reply

  • LordDraven

    |

    Sajnálom, hogy nem lesz lan 🙁 Nálunk itthon 3 gép van,és nem egyszer ültünk éjszakákon át az sc elött (direkt lanon), hogy addig mehessen ezerrel a torrent feltöltés 🙂
    Mondjuk mi mindig a gép ellen nyomtuk, egyikünk sem profi benne, de élvetük.
    Ettől függetlenül nem fogok belehalni. Remélem azért a blizz nem esik át majd a ló túloldalára pénzéhség terén..

    EDIT: Egyébként meg elképzelhetetlennek tartom, hogy idővel ne jelenjen meg hozzá valami okosság, ami előhozza a lan opciót, vagy mint az fps-ekben konzolos babrálással mégis lesz stb. stb.
    Hangsúlyozom, IDŐVEL, és valami 3rd party cuccra gondoltam.

    Reply

  • kandras

    |

    Kissé demagógnak érzem ezt a szöveget. Oké, hogy ez egy fansite, de egy ilyen szöveget, hogy „Ha jól látom igazából nem vesztünk semmit” mégis ki vesz be? Kivesznek egy feature-t egy játékból és „nem veszítünk semmit”? Ez már csak logikailag se helytálló.
    Nem jól van ez így… Ha csúnyaságot csinál a Blizzard tessék beismerni, neadjisten egy icipicit felháborodni. Más kiadók kapják folyton a savazást, mert másolásvédelmet mernek tenni a játékaikra a Blizzard pedig kivesz tartalmakat és még örüljünk is neki, hogy ennek hála több pénzük lesz?
    Lehet, hogy a tisztelt cikkíró nem fogja hiányolni a LAN módot, de itt Jászbivalyhónalján, ahol még nincs sokmegabites internet ez csúnyán elb*ssza a sokfős lanparti lehetőségét. Pedig marha jó a közösség és rendszeresen szervezünk akár 20 fős lanokat is.
    De most nem is az a fontos, hogy ki jár pórul meg ki nem. A Blizzard kurtítja a játék tartalmát, legyünk már szomorúak, elkeseredettek, haragosak emiatt, ne örüljünk már ennek…
    Azon a részen pedig már nem kezdek el lovagolni, hogy a cikkíró szerint a wow sikere jót tett nekünk, nem wowozó blizzardfanoknak, szerény véleményem szerint pedig a wownak köszönhetően 6 éve nem láttam új Blizzard játékot, pedig annak idején évente kaptunk egyet, mert ez nem kapcsolódik szorosan a témához.

    Na, lehet lepontozni 😀

    Reply

  • Silentcontrol

    |

    Válasz kandras #5 üzenetére: sok csúnya dolgot írtál jobb lesz ha kiszerkeszted mer ASTON meglátja és irgumburgum lesz

    Reply

  • kandras

    |

    Válasz Silentcontrol #6 üzenetére:
    Azért remélem ez itt nem így működik, az túl frostshockos lenne, de ha mégis akkor így jártam.
    Azért az elejét árnyaltabbá tettem kicsit, biztos, ami biztos 😀

    Reply

  • Promie Motz

    |

    én mindenben egyet értek a Blizzel! Ők jó játékokat csinálnak, és amilyen gyakran adnak ki egyet-egyet, azt vegyék meg az emberek. És tudom, hogy nem mindenki olyan gazdag, hogy ezt csak úgy zsebből meg tudja venni, de akkor el kell menni kis mellékest vállalni, diákmunka stb, ha plussz pénz kell, más is azt csinálja. Biztos ezzel nem leszek ma a legnépszerűbb ember, de Pecunia non olet. Tessék megdolgozni, a Blizz is azt csinálta az elmúlt pár évben

    Reply

  • BoneHeart

    |

    Ez igen, ismét győzött a pénz! (Y)
    Remélem az összesnek csuklik most az anyja aki ezt kitalálta.

    Reply

  • Velral

    |

    Eddig marhajól elvoltam LAN nélkül, ezután se lesz másképp. Lehet, hogy egy nagy élményről maradtam le, de az itteni fórumozók egy részével volt szerencsém a Battle.neten játszani. Tökéletes volt az is. Mivel sokan vannak, akik az ország különböző pontjain élnek, kissé bajos lenne összehozni velük egy LAN partit. 🙂 A B.neten sokkal könnyebb.
    Azokkal a korábbi véleményekkel pedig, hogy routerrel megoldható, és hogy a B.neten is lesz LAN, teljesen ki vagyok békülve. Azok, akik továbbra is ellene vannak, ott a lehetőség a Starcraft 1-es LAN partira.
    Megmondom: ha lenne lehetőségem, én is örülnék egy jól megszervezett LAN-os mókának a SC2-ben. Most ez van, ha itt egyesek elkezdenek balhézni, attól még nem fog a Blizzard máshogy dönteni. Meg kéne békülnötök vele. Annyira gáz azt olvasni, hogy néhányan így „vitatkoznak”. Ez egy játék, nem az életetek múlik rajta, kicsit több kultúrát, nem? Ja, és meg kéne érteni a másikat. Engem nem zavar, hogy néhányan a Blizzardot szidják, csak egymást nem kéne. Tudtommal egy fórumozó sem tehet a LAN kivételéről. 😉

    #5 Astonnak igenis igaza van, ha nem lenne a Wow, valószínűleg egy gyengébb, rosszabbul kivitelezett, arányában rövidebb Starcraft 2-t kapnánk (nem is beszélve a Diablo 3-ról). És igen, sajnos a pénz mozgatja a világot. Viszont a Blizzard visszaforgatja a bevételét a JÁTÉKOSOK érdekében, és persze a saját jövőbeni biztos bevétele érdekében. Most mi a jobb? Egy nyereséges „pénzéhes és gonosz” cég, vagy egy válságban tengődő, ócska folytatásokat kiadó? Azt egy szóval sem mondták még, hogy SOHA sem lesz a Starcraft 2-ben LAN. Én örömmel adok pénzt egy minőségi játékért, amibe még később akár be is tehetik a LAN-t. Addig meg marad a B.net. 🙂

    Reply

  • kandras

    |

    Válasz Promie Motz #8 üzenetére:
    Azt vedd észre, hogy annak, amit írsz semmi köze ahhoz, amiről szó van. Te itt warezről beszélsz, meg hogy fizessünk a Blizzardnak ők meg kivettek egy lehetőséget a játékból. Én, aki meg fogom venni a játékot lesz*rom, hogy mi van a warezosokkal, én ebből az egészből annyit fogok látni, hogy mínusz egy lehetőség a játékban.
    De nem csoda ez a félreértelmezés, hisz erről szól ez a demagógia: azt, hogy a Blizzard kivesz egy szolgáltatást a játékából a demagógok igyekeznek átalakítani azzá, hogy ezzel a húzással igazából mindenki csak jól jár és az egész azért van, hogy a warezosok kapják be.
    Fel se fogják sokan, hogy ez egy tartalomkurtítás amit nem a warezosok fognak megbánni, mert nekik úgyis pár héten belül lesz rá megoldás, hanem a tisztességes vásárlók.
    Aki szokott warezolni az tudja jól, hogy a legtöbb játék esetében a warez a single playerről szól. Annak is örülnénk, ha holnap a Blizzard bejelentené, hogy nem lesz single player kampány, mert így elejét veheti a warezolásnak? Persze ez szélsőséges példa, nyilván ilyet nem fognak bejelenteni, de valami ilyesmi történt most nagyon kicsiben. Ha mi magunk nem használnánk amúgy se a LAN opciót, akkor örüljünk, hogy minket ez nem érint de kicsit érezzünk együtt azokkal, akik örültek volna annak, ha van LAN a játékban. Szerintem.

    Reply

  • kandras

    |

    Válasz Velral #10 üzenetére:
    Imho nem volt itt semmi komoly veszekedés és egy fórum pont arra van, hogy kifejthesse mindenki a véleményét,ha meg elharapódzna a dolog szerintem úgyis közbelépnének a moderátorok (ha vannak) 🙂

    Én részemről nem vagyok biztos benne, hogy okos dolog megmondani, hogy „ha nem lett volna wow rosszabb lenne a Starcraft 2 és a Diablo 3”, mert egyrészt még meg se jelentek másrészt eleve lehetetlen tudni, hogy „mi lett volna ha”. Az biztos, hogy a wow előtt a Blizzardtól évente kaptunk olyan minőségi játékokat, hogy most is bármikor előveszem őket. És akkor még fura mód nem kellett ilyen kompromisszumokat kötniük, mint amilyen ez is, pedig akkor még nem volt ott az a „minden játékot jobbá tevő” wowos pénz…

    Azzal egyet értek, hogy legyenek pénzéhesek, mindenki az. De amikor egyértelműen a nagyobb anyagi haszon reményében silányítanak a minőségen, amikor a pénz a minőség elé kerül, amikor csak azért, mert a piackutatóik azt okoskodják ki, hogy kevesebb vásárlót veszítenek a LAN kivétele miatt, mint amennyit nyernek és ez elég ahhoz, hogy kivegyenek egy szolgáltatást akkor szerintem könnyen adódhatnak komolyabb problémák, mert azt azért elismerem, hogy ez nem olyan durva dolog.

    Reply

  • Velral

    |

    Válasz kandras #12 üzenetére:

    Ez mind igaz, okos érvelés, elfogadom.
    Ezelőtt kevesebb pénzből is meg tudtak csinálni egy olyan legendát, ami még 11 év után is népszerű maradt.
    A játék folytatásából kimaradt egy lehetőség. Ez szomorú, de joguk van hozzá. Nem hiszem, hogy a Starcraft csak és kizárólag a LAN miatt lett népszerű. Részemről jobban örülök egy érdekes történetű, izgalmas Terran kampánynak, mint a LAN lehetőségének. Ha ez az ára, felőlem legyen.
    Akik fájlalják, hogy nincs LAN, igazuk van. Akik nem, azoknak is, mert helyette a 2.0-ás Battle.net remélhetőleg sokkal jobb lesz. 🙂

    Reply

  • JaReL

    |

    Custom game lehetőség azért lesz? (Vagyis tudok multizni gép ellen anélkül, hogy net kellene?)

    Reply

  • Aston

    |

    Válasz Silentcontrol #6 üzenetére:
    Olvasgasd Kandras hozzászólásait egy kicsit és próbáld felmérni az esztelen anyázás és az értelmes hangnemben megfogalazott véleménynyilvánítás közötti különbséget. Azért biztos ami biztos egy hónap szünidőre küldelek.

    Remélem senki sem gondolja, hogy kitiltanánk bárkit is azért, mert más a véleménye. Az értelmes szöveget szívesen olvassa bárki. Egyet érteni nem kell, sőt, amit írtam azt nem azért írtam, mert én vagyok itt a fasza gyerek és punktum, hanem azért mert én veszem a fáradtságot és leírom. Ha másra nem is, de vitaindítónak mindenképpen tökéletes.

    Ettől függetlenül továbbra sem értek egyet, de igen, 6 éve nem láttunk játékot, ez sajnos engem is bánt, de azért a dolgot árnyalja az, hogy 2 wow kiegészítő azért kijött. Én mindkettőt élveztem, mondjuk csak egy hónapig.
    Ja és még annyit szeretnék hozzátenni, hogy én nem örülök, idézem magamat:
    „Persze, mindenképpen rossz dolog ez, de talán tényleg érdemes akkora feneket keríteni neki?”
    Egyszerűen én nem látom ezt annyira vészesnek és megpróbáltam leírni, hogy miért gondolom így.

    Reply

  • LeechKing

    |

    Tök mindegy mit csinál a Blizz, úgyis leemulálják. Ha a WoW szervereket csak 70%-osan is, de a Starcraft 2-t nem lesz nehéz „LANosítani”, higgyétek el nekem. Úgyhogy ne féljetek, LESZ LAN, csak illegálisan, az meg már nekünk szegény magyaroknak már nem oszt nem szoroz, lényeg a fülledt szobákban eltöltött heves Starcraft-ozás élménye.

    Reply

  • Zenorbi

    |

    És arra senki sem gondol itt, hogy létezik olyan is, hogy Bonjour? Vagyis felmész a battle.net-re, megcsinálod a szervert jelszóval (1. csak az játszik, akit te akarsz, mint a LAN-ba), majd amikor csatlakoznak, akkor megnézi, hogy az illető elérhető-e Bonjour-on, és ha igen, akkor közvetlen csatlakozik hozzá. (2. gyors) Már bocsánat, de miért nem veszed meg a játékot, ha jó, és igazán megérdemli? Ha mégis ingyen akarod magadnak, akkor legalább örülj neki, hogy ingyenesen játszhatod a single player-t. Ha te már olyan extrát is akarsz mint a multiplayer, mert te úgy gondolod, hogy ingyenbe az is benne van, akkor így jártál. A játékot emberek programozzák, a battle.net a Blizzard-nak sem ingyenes, miért lenne neked az? Ha te valaha is programoztál rendes programot (nem webes nyelven), akkor tudod, hogy milyen rohadt nehéz megírni még egy tetris-t is. Igazán megérdemlik az a kis pénzt.

    Reply

  • Lama Roid

    |

    akkor mint utolsó hsz:

    DE AKKOR MIKOR JELENIK MÁR MEG???

    Reply

  • Vincze01

    |

    Válasz Velral #13 üzenetére:
    „Nem hiszem, hogy a Starcraft csak és kizárólag a LAN miatt lett népszerű.”

    Én spec, és az összes ismerősöm akivel játszani szoktunk, azért ismertük meg, mert a gimis koliban a felsőbbévesek a számtechteremben lanoztak, és miis beszálltunk… Bnetezni nem tudtak, mert az levolt valahogy tiltva… Persze megvettem idővel a játékot h tudjak bnetezni, de ha nem lanoznak akkor kitudja mikor ismerem meg…
    A lényeg amit akarok mondani, h sztem elég nagyban számítottak a jókis lanpartik, és sztem sokan így ismerték meg. Nem is tudom meddig nemis csináltam küldetéseket, mert a lan az azért mégiscsak lan, és jobb emberek ellen küzdeni mint gép ellen.

    Reply

  • xboxman

    |

    Válasz Vincze01 #19 üzenetére:
    nekem az első számítógépes élményeim közé tartozik a starcraft, lanartihoz csak jóval később volt szerencsém (4-5évvel később) akkor is csak 2szer, utánna 1 évre jött a bnet, de akkor is 7éveskoromtól imádom ezt a játékot 😀
    anno még a HGMA volt az amit orbaszájba toltam bneten 😀

    amugy ez faszság hogy kivették, hova kell ezeknek annyi pénz? én így is megvettem, volna gyűjtői kiadásban meg úgyis megveszem.a Blizzardnak meg rohadtul nem szorul rá arra a kis extra pénzre, az egész SC2 és Dio3 fejlesztési költséág néhányhavi WoW pénzből visszajön, nemtudom mit zs*dóskodnak….

    Reply

  • 84Noname

    |

    Az nem lehet egyébként, hogy lesz úgymond „lan”, csak a bnet alól. Tehát, hogy online kell lenni, hogy mondjuk játszhass, de maga a gém adatcsere már a LAN-on megy… és így nem lennének sávszél gondok…Vagy ez most naív volt és minden a versenyjogok eladására megy ki?

    Reply

  • Dav

    |

    Válasz Vincze01 #19 üzenetére:
    a múltidőn van a hangsúly. 98-ban(de még 2002-ben is mikor kijött a WC3) még nagyon nagy szó volt a net. akinek volt az is 56k-val erőlködött horror pénzekért.
    2009-et írunk. ma már kb 100x annyi elérés van mint 98-ban és józsinéninek is megabites netje van.

    Reply

  • DJackson

    |

    Válasz 84Noname #21 üzenetére:

    de és valszeg így is lesz. Az esetek többségében csak egy ip cím check kell hozzá,mert mindenkinek ugyanaz lesz. az nem olyan nagy cucc. Erre szükség is lesz, mert máskülönben 2 átlag belhasználó se tudna egymás ellen játszani bneten, ha lanban van a gépük. Legalábbis sc-vel nálunk ez gond volt. Csak úgy ment, hogy registry állítással, + router portkonfiggal… Márpedig a legtöbb ember sztem nem tudja hogy kell forwardolni. Esetleg elképzelhetö, hogy a játékban lesz portválasztási lehetőség, de a routert akkor se ússzák meg az emberek. Szóval az alternatíva az lenne, hogy megnézi egyeznek-e az ip-k az összes játékosnál, ha igen, akkor lan módba vált valahogy.

    Reply

  • Vincze01

    |

    Én még olyat is eltudnék képzelni, h miután megvette sok-sok ember, azután valami pach formájában, vagy pl az uccsó részét a játéknak már lannal adják ki. Ha csak a pénzcsinálás a cél a lan kivételével, akkor simán eltudom ezt így képzelni.

    Reply

  • Antares

    |

    Már egészen régóta sejteni lehetett, hogy így lesz nem? Azóta sem tetszik jobban az ötlet mint mikor csak sejtésként hallottam.

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Aludtam egyet a dologra és arra döbbentem rá, hogy talán mégis csak javunkat fogja ez szolgálni, mert ha csökken a kalózkodás többet sikerül belőle eladni, ezáltal nagyobb lesz az érdekeltsége a játéknak hosszabb távon is azaz:
    Jobban fognak oda figyelni a játékra, hogy az ÖSSZES RETARDÁLT CHEATERT azon nyomban kibelezzék a bnet 2.0-ról. És mivel nagy lesz a forgalma, ezért akár 5-6 év után is rendesen fogják felügyelni… Nem úgy, mint a war3-nál 6 év után, hogy 25-50% esélyed van arra, hogy MH-osokat kapjál… 🙁

    Azt is viszont be kell látnunk, hogy nem MO.-hoz képest viszonyították az átlag net sávval rendelkező embereket hanem Nyugat-Európa, Amerika és stb. És mivel ezeken a helyeken már mindenkinek über netje van, ezáltal fölösleges opcónak tarthatták a LAN-t beépíteni a játékba. (” Mert csak úgyis azok fogják használni, akiknek nincs meg eredetiben…”)

    Reply

  • dulo

    |

    Sziasztok,

    Szerintem nem lesz ez akkora gond 🙂
    Természetesen érdemes megvenni (én is így fogok tenni, már csak azért is mert én is fejlesztő vagyok :), de azért az is valószínű, hogy ahhoz, hogy otthon ketten le tudjuk ülni játszani multit egy évben 2x (pl feleségemmel) nem fogunk két sc2 venni. Azzal viszont én sem értek egyet, hogy egy játékból (ami igen nagy múltra tekint vissza LAN terén) egy ilyen opciót csak úgy kihagynak.

    Ez pedig szerintem simán megoldás lesz erre a problémára.
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Hamachi

    http://forum.starcraft2.hu/viewtopic.php?f=35&t=187&st=0&sk=t&sd=a&start=20

    üdv
    dulo

    Reply

  • kandras

    |

    Én azért kicsit sajnálom, hogy ennyire hatott a demagógia és sorba mindenki közli, hogy még örül is annak, hogy kevesebb szolgáltatást fog tartalmazni a játéka.
    Többen is írták és én is egyet értek: semmiféle kicseszést nem fog ez hozni a warezosoknak, mert baromi hamar lesznek tört battle.net 2 szerverek, sőt, megkockáztatom, hogy a warezosok csinálnak sufnituning megoldást LANra is úgyhogy megvan az esélye, hogy még többet fog tudni a játékuk, mint annak, aki eredetiben veszi meg… 🙂
    Ahogy korábban utaltam rá, ha a warezolás mennyiségét akarjuk csökkenteni kérvényezni kéne, hogy szedjék ki a singleplayert a játékból, az az, amiért a warezosok 90%a letölt egy játékot.
    Na csak ennyit szerettem volna így utoljára mondani, nehezen, de elfogadtam, hogy a blizzardos rajongóké egy érdekes népség: örülnek, ha kevesebbet kapnak.
    Mi pedig közösen döntésre jutottunk a 7 barátommal: nem vesszük meg a játékot. Csak hogy lássátok, hogy ilyen is előfordul.. 🙂

    dulo: a Hamachinak ehhez semmi köze, a Hamachi ponthogy LANt emulál interneten keresztül.

    Reply

  • Zedas

    |

    /* FIGYELEM, ÉRTELMES HOZZÁSZÓLÁS!!! 😀 */

    A lannal kapcsolatban szeretnék egy félreértést eloszlatni: mivel az összes RTS úgy van megoldva (nyilván SC2 is), hogy a bnet, gamespy, stb. csak a játékosokat hozza össze, és utána azok direktben kommunikálnak, ezért a játék elindításához kell csak bnet, a játékokat már lokálban fogjátok játszani, tehát baromira nem fog számítani, hogy esetleg lassú a web. A kalózkodás visszaszorítása miatt csinálták ezt a lépést.

    Reply

  • kandras

    |

    Válasz Zedas #29 üzenetére:
    El kell, hogy keserítselek, de nagyon rosszul tudod. Internetes protokollon keresztül zajlik minden, semmi köze sincs ahhoz, hogy helyi hálóban is össze vannak-e kötve a gépek.

    Reply

  • Zedas

    |

    #30:

    1. Mi az az internetes protokoll? Csak nem TCP/IP??? Jéééé!! És szerinted a lanon mi van?
    2. A lanon az eszközök feloldják a TCP csomagok IP címeit, és nem megy ki a kommunikáció a netre.

    „El kell, hogy keserítselek, de nagyon rosszul tudod”

    jézusom.

    Reply

  • kandras

    |

    Válasz Zedas #31 üzenetére:
    Próbálj meg 2 lanra és netre is kötött gép között MSNen fájlt átküldeni és nézd meg, hogy mennyire megy át LANra az adatforgalom 🙂
    A hálózat nem így működik… egy IP cím egy hálózatra vonatkozik és az adat végigzongorázza a kötelező állomásokat még akkor is, ha a kezdeti és a végső IP megegyezik és a kötelező állomások között egészen biztos, hogy van egy battle.net szerver is a csalást kiszűrendő.
    Én se vagyok egy hálózati expert de annyit azért tudok, hogy ez nem úgy működik, hogy csak úgy találomra átáll az adatforgalom az optimálisabbra.
    Az lehetséges lenne, hogy a lan funkció eléréséhez be kell jelentkezned battle.net-re, de ha így lenne, akkor ezt nyilatkozták volna.

    Reply

  • Zedas

    |

    #32:

    Najó, hagyjuk. Látom képben vagy a socket kapcsolatokkal, IP címekkel, mindennel. Én végülis ilyeneket fejlesztek, de az mind1. Ha az MSN így csinálja, akkor csak így lehet.

    Reply

  • kandras

    |

    törölhető… (delete gomb valamiért nem jó). Felesleges ezen vitatkozni…
    Igazából az előző hozzászólásom is. Kitalálunk már mindent, azt is, hogy az online az igazából lan, csak hogy levédjük ezt a döntést…

    Reply

  • Zedas

    |

    #34:

    Amiket te használsz, azok kliens szerver alapú alkamazások, amiknél az összes csomagnak egy szerveren kell átmenni. A kliensek tudják a szerver címét, egy porton keresztül felkonnektálnak rá, és ezután socket kapcsolatot építenek ki. A csomagok azután ezen keresztül mozognak. Ilyen megoldás maga a web is, ott a böngésződ a szerver 80-as portjára megy fel, és egy HTTP kérést küld a szervernek, amit az kiszolgál (itt a kapcsolat nem állandó mondjuk, de a lényeg stimmel). A battlenet is egy ilyen jellegű szolgáltatás, így tudsz chatelni a többiekkel stb.

    Miután a kliensek megtalálták egymást a battle net segítségével, megtudják egymás IP címét, és ezután P2P vagy kliens / szerver hálózatot építenek egymással ÉS A SZERVER KIHAGYÁSÁVAL egymás között cserélnek csomagokat. Ezért van az, hogy ha a battle.net kapcsolatod elveszik, attól még most is tudsz tovább játszani, de a pontszámod nem lesz tárolva (ugyanis az a szerveren tárolódik) de a játék adatok mozgásához nem kell (és terhelési okok miatt nem is lehet) a szervert használni. Itt jön be a képbe a routerek stb. okossága, ugyanis ha ők látják hogy a két (vagy több) kliens, akik között az adatok mozognak lokálisan helyezkednek el, akkor nem küldik a világ körüli útra a TCPIP csomagokat, hanem szimplán eljuttatja a másik kliens(ek)nek.

    A WoW pont hogy nem így működik, ott a szerver végig szükséges a játékhoz, hiszen ott történik minden, a kliens csak megjelenítést végez lényegében.

    Reply

  • Aston

    |

    Van abban valami, amit Zedas mond, de ez implementáció függő. Ha a jelenlegi architektúra olyan mint a régi, tehát a battle.net összehozza a játékosokat, utána azok direktbe egymással folytatják a kommunikációt, akkor a battle.net tényleg csak a bejelentkezéshez kell, utána LAN sebességen játszotok egymással.

    Viszont szerintem ez csak Custom game esetében van így. Egy ladder meccs során ha az előbb említett módon történik a kommunikáció, akkor kinek a feladata az, hogy a játék eredményét közölje a szerverrel? Itt nyilván durva csalásra van lehetőség, tehát szerintem a ladder meccsek során az egyes kliensek a battle.nettel is valamilyen formában kapcsolatban vannak.

    Az, hogy az SC2-ben milyen módon programozták le a kommunikációt, tehát minden egyes adatot a szerverrel is közölni kell-e, vagy csak egymással, vagy hibrid módon az információk nagy része egymás között zajlik, és közben elmegy pár csomag a szervernek is, ami ha kicsit késik is, nem okoz lagot a játékban.

    Szerintem erről a fejlesztőket kell megkérdezni. Ha lesz rá érkezésem, akkor meg is teszem. Viszont ez egy nagyon jó kérdés.

    Kandras viszont azt azért el kell ismernünk, hogy attól még, hogy 2 számítógép között te már küldtél át fájlokat MSN-en keresztül, attól még nem leszel hálózati programozó.

    Reply

  • aarchie

    |

    Sztem is Kandrasnak van igaza..

    Reply

  • kandras

    |

    Válasz Zedas #35 üzenetére:
    Szerinted ha ez így működne, akkor ezt miért nem kommunikálja le a Blizzard…? Mert akkor elejét vehetnék az egész felhördülésnek? 🙂

    Amúgy ahogy írtam már nem hiszem, hogy ne futna át minden adat valami blizzardos ellenőrző rendszeren. Nem lovagolnának annyit az új csudijó battleneten, ha az egész annyiból állna, hogy játékostársat keres neked aztán a végén fogadja az adatokat a meccsről, ha még neadjisten online vagy. Márcsak a csalók kiszűrése miatt is fontos szerintem a folyamatos kommunikáció egy központi szerverrel.

    De ezen tényleg kár vitatkozni, mert én biztos, hogy nem értek hozzá és szerintem Te se tudhatod, hogy pont a battlenet 2 milyen elven, hogyan működik, hiába vagy esetleg szakmabeli.

    Reply

  • Aston

    |

    Kandras még egy dolgot szeretnék hozzátenni, immáron harmadszor is, ahhoz amit írtál, hogy nem, nem örülünk hogy nem lesz LAN, csupán megértjük a helyzet mögött valószínűleg álló okokat és nem nem demagóg a duma, puszta vélemény, amit te is írhattál volna.

    Reply

  • kandras

    |

    Válasz Aston #39 üzenetére:
    Elnézést, ma már nem amiatt írtam, amit Te írtál, hanem tegnapról mára írta 1 vagy 2 ember is, hogy aludt rá és rájött, hogy ez igazából csak jobb lesz nekünk ezzel, amivel én továbbra se értek egyet akkor se, ha emiatt nem 10, hanem 15 millióan veszik majd meg a játékot (amit továbbra is kétlek ismerve a warezvilág leleményességét, de ez csak egy vélemény).
    Viszont a demagógozást abbahagyom, annyit mondtam már, hogy demagóg lettem, ez teljesen jogos észrevétel 🙂

    Reply

  • Aston

    |

    Zsukov azzal érvelt, hogy ha a LAN eltávolításával a Blizzard bevétele nő, akkor az nekünk jobb lesz, mert kemény pénzeket tudnak beletolni abba, hogy a battle.net még jobb legyen, például cheaterek kiszűrése, extra feature-ök, satöbbi. Ezáltal akár még örülni is lehetne ennek a döntésnek. Szerintem ott lehet a gond, hogy túlságosan csak a saját magad térfeléről nézed a dolgokat. Lenne egy kérdésem: volt olyan Blizzard játék az életedben, amit megvettél vagy szereztél kulcsot és úgy játszottál vele online?

    Reply

  • Zedas

    |

    Van abban valami, amit Zedas mond, de ez implementáció függő. Ha a jelenlegi architektúra olyan mint a régi, tehát a battle.net összehozza a játékosokat, utána azok direktbe egymással folytatják a kommunikációt, akkor a battle.net tényleg csak a bejelentkezéshez kell, utána LAN sebességen játszotok egymással.

    Nézd, én még nem láttam olyan RTS játékot, ami ne így működött volna. A szerver képtelen lenne több száz játékot elvinni használható latencyvel. Egyébként amit én írtam még 99-ben (?) az is így működött: http://www.zedas.hu/render.htm?xml=powermad.xml&xsl=details.xsl&back=white
    2006-ban meg egy socket alapú netes kvíz játékot csináltunk linuxos szerverrel és java appletekkel a 80-as porton keresztül, az meg olyan volt mint a bnet, csak ott a játékok is a szerveren keresztül mentek. Csak azért írom hogy már sikerült végigszívnom a dolog minden aspektusát.

    Viszont szerintem ez csak Custom game esetében van így. Egy ladder meccs során ha az előbb említett módon történik a kommunikáció, akkor kinek a feladata az, hogy a játék eredményét közölje a szerverrel? Itt nyilván durva csalásra van lehetőség, tehát szerintem a ladder meccsek során az egyes kliensek a battle.nettel is valamilyen formában kapcsolatban vannak.

    Erre különbőző taktikák vannak, általában minden kliens lejelenti az eredményt és ha minden egyezik, akkor jó az eredmény, ha nem, akkor lehet a játék érvénytelen és egy moderátod megnézi hogy ha valaki túl sok ilyen játékot játszik és bannolja.

    Az, hogy az SC2-ben milyen módon programozták le a kommunikációt, tehát minden egyes adatot a szerverrel is közölni kell-e, vagy csak egymással, vagy hibrid módon az információk nagy része egymás között zajlik, és közben elmegy pár csomag a szervernek is, ami ha kicsit késik is, nem okoz lagot a játékban.

    Ez azért nem jó megoldás, mert akkor a szerveren is kellene futnia egy játéknak (összes junit stb.) és még ha nem is kell a grafikai megjelenítéssel szarakodni, akkor is rengeteg erőforrást emészt fel. Magukkal az adatokkal nem tud mit kezdeni a szerver egyébként, csak így. A lejelentősdi a legbiztonságosabb és legegyszerűbb megoldás.

    Reply

  • kandras

    |

    Válasz Aston #41 üzenetére:
    Nekem? Miazhogy, külön kis Blizzard polc van a szekrényemben 😀 War3 meg alap wow CE-s is.
    Starcraft is megvan eredetiben, akkor abból egyetlen eredeti példánnyal NYOLCAN (!!) játszhattunk LANon legálisan, dehát változik a világ…

    Szerk.: azzal mondjuk egyet értek, hogy CGnél felesleges a blizzard szerveren keresztüli kommunikáció, de szerintem túlságosan versenyorientált játék a starcraft ahhoz, hogy egy ladder meccset elintézzenek egyszerű utólagos adategyeztetéssel.
    Viszont ahogy már írtam is szerintem ha nem kéne neki sávszél akkor ezt hozzátették volna blizzardék a sajtótájékoztató anyagához, merthogy a felháborodás alapja pont ez (a warezos nyöszörgés engem se érdekel és nem is a warezosok szószólójaként jöttem ide 🙂 ).

    Reply

  • Zedas

    |

    Egyébként az is segíthet megérteni a lokális dolgot, ha végiggondoljátok, hogy kifelé a lan-ról az összes gép egyetlen egy gépnek látszik, egyetlen egy IP címmel. A router onnen tudja hogy melyik csomag kinek szól, hogy a MAC address alapján (ami az összes hálózati eszköznek egyedi van a világon – elméletileg) kinyomozza. Tehát ő azonnal látja hogy ha két lokális kliens akar egymás között kapcsolatot kiépíteni (tehát EGYMÁSSAL és nem a szerverrel) és eleve nem küldi ki a csomagokat (mivel tudja hogy a forrás és cél MAC addressel rendelkező gépek is az intraneten vannak).

    Ps.: Látom valakinek sikerült a #29, #31 és #33-ra is 1-es ratingot nyomni. Gratulálok. Ilyenkor azért felmerül bennem, hogy tulajdonképp mi a francnak írogatok ide, egyrészt a 95% fel sem fogja mit akarok mondani, a maradék 5% meg már úgyis tudja.

    Reply

  • kandras

    |

    OFF
    Válasz Zedas #44 üzenetére:
    Még mielőtt azt hinnéd, hogy én voltam: nem 😀 Nem ratingelek, talán ha egyszer nyomtam véletlenül rá valakinek, nem tartom túl hasznos dolognak ilyen kevés raitingelő mellett, mert így még nagyon kiütközhetnek akár személyes ellentétek is 🙂
    Szerintem Te se foglalkozz vele.

    Reply

  • nrvn

    |

    Én megmondom a frankót, hogy halvány lila fingom sincs miket írkáltatok ide, a felét se értettem, ám azt tudom, hogy lan ide, lan oda engem nem érint ez a funkció így nem is fogok sírni utána.

    Reply

  • Avatar17

    |

    Ezen olyan jót elvitáztatok, csak egy észrevétel. Alap SC-t ha felteszitek és megnézitek, akkor látni fogtok 4db netes opciót, ha feltoljátok rá az 1.16.1-et már 5db van. SC2-ben is lehet majd vmi hasonló dolog sztem.

    Reply

  • kandras

    |

    Válasz Avatar17 #47 üzenetére:
    Az akkor a technológia fejlődése miatt történt, mint ahogy a warcraftból is kiadtak battlenet editiont.
    Persze ettől még nem lehetetlen valami hasonló, ha esetleg kiderül, hogy rosszul számoltak és sokan nem veszik meg a lanhiány miatt a játékot (amit kétlek).

    Reply

  • Avatar17

    |

    Válasz kandras #48 üzenetére:
    Nem tom hogy működik pontosan, nem rég óta tudok a netes részhez hozzászólni. Csak egy meglátás volt. 🙂 + egy Reménysugár 😀

    Reply

  • 84Noname

    |

    ZED
    Mit törődsz te a ratingal? 🙂
    Jó, hogy elmondtad…én pl tök sötét vagyok ezekhez, de most azt hiszem értem. Persze lehet megcáfolom magam, de az jött le, hogy ilyen módon a hálózatban lévő gépeken nagyon jó latency lenne (van) a bnetes játék során… tehát a LAN szervezést nem akadályozná ilyen szempontból a hagyományos lan opció hiánya. Nem?

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.