Akarod, hogy beszéljünk róla?

Astonkacser . Hírek 1999

Lassan megírom a havi jelentéseket, és arra gondoltam (mint az ilyenkor szokott lenni), hogy ha van valami kérdésetek, akkor azt megvitatjuk, aztán beleírom a jelentésbe, aztán elküldöm a community teamnek, aztán meglátjuk, hogy jön-e rá válasz, vagy sem. Általában nem jön válasz.

Éppen ezért, kicsit fogjuk fel másképp. Használjuk ki ezt a témát most arra, hogy a felmerülő kérdéseket megvitassuk. Ha valami nem világos, vagy nem tudod, hogy van-e róla infó, egyszerűen kikombináltál valamit és érdekel mások véleménye, akkor oszd meg, és vitassuk meg. Aztán (ettől teljesen függetlenül) majd elküldöm a Blizzardnak is azokat a kérdéseket, amikre nem tudtunk választ adni egymásnak.

Rengeteg dolog történt az elmúlt hetekben a Blizzconnak köszönhetően. Lehullott a lepel a Battle.net 2.0-ról, megmutatták hogy a pályaszerkesztő mi-mindenre lesz képes, láttuk az összes hangszínészt és azt, hogy milyen félelmetes szenvedéllyel állnak neki a szinkronmunkálatoknak. Ki lehetett próbálni a singleplayert és megtudtuk, hogy már a Zergek kinézetét finomhangolják, volt 2v2 tournament és talán most már biztosra vehetjük, hogy még idén érkezik a béta. Szóval tuti vannak kérdések, hadd jöjjenek!


Comments (51)

  • sweeping

    |

    Ha mindenki csak 1 accountot regisztrálhat, akkor hogy tudja a klánja nevét feltüntetni a nevében?
    (Ezt először szul tette fel máshol, és valóban ez egy nagyon fontos kérdés)

    Reply

  • Strogg

    |

    Mikor jön ki a StarCraftII?

    Reply

  • keedav

    |

    Válasz sweeping #1 üzenetére:
    Már volt róla szó, hogy mindenkinek saját alias-ja lehet, és nem kell egyedinek lennie (Gandalfos példa). Tehát nem az account név lesz a játékban a játékos neve.
    Amúgy meg elég valószínű, hogy lesz valami klán támogatás a Battle.netben, az is lehet, hogy név után még személyes üzenetet is lehet írni.
    Kérdés: mondták, hogy lehet saját kampányt csinálni a mapeditorral több mapot összefűzve. Lehet e saját point-and-click részt csinálni a mapok között, saját kamera- és karakterpozícióval, akár saját modellekkel?

    Reply

  • Strogg

    |

    Válasz sweeping #1 üzenetére:
    Szerintem meg lehet változtatni a neved.
    Válasz keedav #3 üzenetére: Az eddig látottak alapján szerintem biztosan lehet majd.

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    Üdv mindenkinek

    Ez a kérdés inkább a Fun made mapekhez kapcsolódik.A hero-k fognak tudni tárgyakat felvenni ill. használni, mint a Warcraft III-ban pl. Dota, Eota, 10 kicsi Blademaster stb.?

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz ProfessorJ #5 üzenetére:
    igen

    saját kérdéseim:
    a TPS-ben a ghostnak(nova) volt animációja a hátráláshoz is. ez a többi egységhez is meg lesz csinálva? mert ugye sima játékban nincs rá szükség de tps-ben igen

    másik kérdés:
    akkor ez a map vásárlás és join letöltős dolog hogy is lesz? csak az tud joinolni aki megvette a mapot?
    mert akkor elég gázos lenne így a kreálás meg a játszás.

    Reply

  • Sydra

    |

    Kérdéseim:

    1. Map editorban lehet e új nyersanyagokat berakni a játékba?

    2. Lehet e ablakokat és konzolokat tervezni map editorban, amik játék közben behozhatók? (mint pl Diablo-ban a Skill Tree és hasonlók)

    Reply

  • Zenorbi

    |

    Nekem olyan kérdésem lenne, hogy lehet-e majd az editorban a dependenciát (függőségi listát) módosítani. Vagyis pl ne kelljen a Terran Factory a Science-hez, meg ezek. Na meg, hogy lehet-e majd olyat, hogy Gateway-ből jön a Carrier meg ezek.

    Reply

  • SzuL

    |

    a ligákban mi alapján lehet mászkálni? ötleteket hallottunk, de konkrétumokat szeretnék 🙂

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #1 elavult kérdés már war3 ban is kiirja a neved mellé a klán rövdidtést a profilba meg a klán teljes nevét szoval ezt már rég megoldották semmit nem kel la nevedbe beleirni.

    #5 Állítólag igen

    #7 Miért ne lehetne ? Konzolt is lehet volt a wc3 modokban bőven.

    #8 Érdekes hogy ez még valakinek kérdés….mégis mire lenne jó az editor ha még erre sem ?

    #9 Igen kéne valami magyarázat hogy mi alapján lesz

    A tourokról mondhatnának ezt azt lesznek e és milyen bonuszokat építenek be (ugye wc3 ban volt az icon rendszer) mondhatnának valamit az achivementekről (verd el bisut egy kézzel vagy storkot részegen…. 2 szer :D)
    Szólhatnának arról is valamit hogy bigteamekben mi alapján működik az AMM (nincs liga osztály) meg hogy lesz e Random Team vagy ezúttal megkímélnek minket ? 😀 Ha viszont lesz akkor milyen programot kívánnak arra írni hogy a vicces team killereknek eltörje az egér a csuklóját ?
    Ja és mivel sajnos meg-meg esik a disconnect lesz e valami fair rendszer arra hogy áthúzzam a zsetont valakiből aki kidiscelt hogy legalább egy hangyapöcsnyi esélyünk legyen ha már úgyis hátrányba kerültünk
    Ja és továbbra is érdekel hogy be tpzhetem e a protko ally pylonjához a saját warpgatemből az űrszemetet, meg hogy megetethetem e az ally nydius kukacát a saját zergjeimmel esetleg begyömöszölhetem e a haver dropshipjébe a saját marinejaimat ? mert ez ugye némileg új szintre emelhetné a a kooperációt (tekintve hogy egyvalakinek elég techelni a fuvarra a másik spamolhat inkább armyt)

    Ja és hogy mekkorák lesznek az átlag mapok ? (nyilván más más 1v1 ben 2v2 ben 4v4 ben ffa ban stb de mekkora lesz a különbség stb) Csak azért érdekel mert wc3 ban a human totál imba egy idő után a teleportjával a a közepes/nagy mapokon, nos eddig sc nél ebben a protoss messze vezető, szóval jelen állás szerint minél nagyobb a map annál jobb protossnak lenni.

    Reply

  • DarkDevil

    |

    Engem az érdekelne milyen lesz a gépigénye??

    Reply

  • Zenorbi

    |

    #10: Azért kérdeztem, mert a mostaniban is lehet scmdraft 2-vel extreme dolgokat csinálni, ami a staredit-ben nincs, de ezt valahogy mégse lehet állítani.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Crafty_FOX #10 üzenetére:
    Természetesen átveheted az irányítást az egységei felett.
    Én erről már jó egy évvel ezelőtt olvastam. Végül is wc3ba is volt ilyen itt miért ne lenne.

    Az a gond, hogy az rettentően hülyén nézne ki, hogy ha medivacba ultralisket lehetne tenni.
    Meg ha Warp prism szállítaná a Marudereket.
    Vagy ha a nyduson keresztül terran illetve protoss flották mászkálnának, stb, stb…

    Hogy ezt miért mondom?
    Mert olyan nincs, hogy csak akkor használhatod a társad szállító eszközeit, hogy ha mindketten ugyan azzal a fajjal vagytok. Mert ez valószínűleg akkora előny lenne, hogy nem lennének tz meg pt meg ilyen párosok, hanem mindenki tt zz meg pp nyomatná magasabb szinten ami rettentően szar lenne.

    Reply

  • Leto

    |

    Mi lenne, ha az egyjátékos mapokat egy külön mappában el lehetne érni? hiszen…
    1. a kezdők sokat tanulhatnának a blizztől, hogy egy single-player map hogyan van felépítve ezt vizsgálgatnák
    2. előbb utóbb valamilyen extractorral amúgy is valaki kicsomagoltatja őket, ezzel időt spórolnának, a blizznek meg ez csak 2 kattintás lenne (copy-paste)…
    3. gondolom azért nem lesz kooperatív kampány mert nincs idő a teljes balance-ra. Hát biztosak lehetnek benne, hogy a playerek pár hét alatt megcsinálják a 2-3 személyes single kampányt. Jómagam is csináltam már ilyet (akit érdekel az írjon :D), és azonnal neki fogok kezdeni hogy megcsináljam az SC2ősöket multira.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    lesz valamilyen tutorial a mapediroban? vagy neten kell majd keresgélni utánuk?

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #12 Az a lényeg majd lehet ez 100%

    #13 Igen csak nem a unit irányítás volt a kérdés (naná hogy átvehetem) hanem a resource, azt ugyanis nem lehet átvenni csak elkölteni wc3 ban is, az meg hogy az okos társam tier 1 en van 20 perc után és tudok vele gyártani footment annyira nem kielégítő 😀 Inkább átvenném a zsetont és értelmesebb dolgokra költeném

    Hát lehet érdekes lenne az egymás szállítgatása bár szerintem praktikai akadálya nem lenne (most azért mert sc1 es szemmel nehéz elképzelni a fajok együttműködését mert ott nem igen van nagy teamezés) ez olyan dolog wc3 ban is segíti az unholy aura a paladint is pedig a 2 dolog lore szinten elég hülyén jön össze. Tehát csupán ezen az alapon nem zárnám ki a dologot, ha mégis ki lesz, annak szerintem sokkal inkább balance okai lesznek.
    A párosokban egyébként megint nem érzem az imba faktort mert oké ha tt ben lehetne dropshipelni egymást az mindenképpen egyfajta előny lenne, viszont azt se felejtsük el hogy rögtön jönnének az egy fajba rejlő hátrányok is. Gondolok itt arra hogy egy fajnak adott egységeire 2 faj 2 féle countert is hozhat (most az egyszerűség kedvéért tegyük fel hogy 1 counter van hogy ne kelljen szorozgatni) még ezek így 2 féle ellencountert is igényelhetnek. Röviden az egyik csapat többféle egységből válogathat így adott gyengeséget többféleképpen is kihasználhat, még az 1 fajú félnek 1 megoldása lesz 1 fajta gyengeségre. ( megint tekintsünk el a szorzóktól). Elvileg tehát a duplafaj nem éri meg, szóval ez a speciális előny (a fuvar használata) csak segítene rajta.

    Ezt balancolni viszont tényleg nem lenne egyszerű, szóval valószínűleg vagy mindenki szállíthat mindent vagy senki semmit és kész.

    Reply

  • Sziget

    |

    lehet-e controllhoz rallyzni az épületeket? tehát ha gyártok egy zealotot az egyből bekerül a 3as gombon lévő csapatba

    Reply

  • Bandris

    |

    Elvileg mikor jelenik meg?

    Reply

  • Strogg

    |

    Majd ha kész lesz. Egyébként 2010 első félévére ígérik.

    Reply

  • HiNZi

    |

    Sziasztok! Lehet hogy hülye kérdés, de csak az játszhat majd a bétával aki kap a blizzárdtól beta kulcsot? És ha igen nem lehet kérni 1et? Battleneten regelve vagyok béta test settinget is megcsináltam.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Sziget #17 üzenetére:
    Úristen ez meg milyen kérdés 😀 Szerinted ezt hogy a francba lehetne megoldani?
    Szerintem kivitelezhetetlen…
    De még ha megoldható is lenne mi értelme lenne most komolyan?

    Ilyen 1000% hogy nem lesz!!!!:D:D

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz HiNZi #20 üzenetére:
    ha szerencséd van majd kapsz amúgy nem tudsz nélküle bétázni majd.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #21 Ezt úgy írtad mintha programozás technikailag lenne lehetetlen pedig abbóol a szempontból simán megoldható. Más szempontból viszont értelmetlen és amúgy is továbbcsökkenti a macrot, szerintem sem lesz, azért aki azt a fáradságot nem veszi hogy csapatba rakja a unitokat az túl lusta az sc hoz 😀

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Crafty_FOX #23 üzenetére:
    Hát na ja, lassan már olyan igények jönnek mint pl:
    Automata munkás gyártás, ki és be lehet kapcsolni, ha be van akkor automatikusan gyártja a munkásokat, amik persze egyből mennek dolgozni a minerálra.
    Meg auto macro gomb, ha felmegy a pénzed beállíthatod, és akkor az épületekben random alapon unitokat vesz, mikor melyiket, ez hátrány is mert nem te döntöd el mit veszel, de legalább lekölti a pénzedet.

    Ezek után már csak valami automata micro gomb kéne. Mondjuk megnyomod a delete gombot és automatikusan átveszi az ai a sereged felett az irányítást.

    Na most már annyira egyszerű a játék, hogy a játékkal se kell fárasztanotok magatokat csak nézni kell és gyönyörködni a grafikában 😀

    Reply

  • xboxman

    |

    Válasz Leto #14 üzenetére:
    örömmel fogadok mindennemű coop pályát/kampányt!
    itt a régi msn/mailem: vegyél fel vagy küldd el őket csak úgy:
    xbox360[kukac]citromail.hu

    a kérdésem pedig: még a kezdeteknél felröppent egy hír hogy az összes original egységet lemodellezi a kedves blizz, ugye sok régi egységet látunk újra, de van még jópár amit nem, akkor ki mit tud róla, lesz minden vagy csak kb a fele amit például eddig láttunk?

    kérdés 2: critterek, ki mit tud róluk? 😀 tudom hogy ez kurvára érdektelen de egy kis színt visznek a játékba (jó nem mintha nem lenne elég sokrétű az amúgy is)

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz xboxman #25 üzenetére:
    critterek: lesznek. már lehetett látni őket azon a pályán amikor emelkedik a láva.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #24 FELTALÁLTAD sweep!!!! starcraftos robotpilóta FTW 😀 (win BOT)
    reklám szlogen az lenne: …. ülsz oszt nézel….

    Reply

  • Sydra

    |

    Válasz sweeping #21 üzenetére:
    Supreme Commander-ben van ilyen, úgyhogy sztem nem véletlenül kérdezte Sziget. Ettől függetlenül SC2-ben sztem sem lesz.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Sydra #28 üzenetére:
    Nem ismerem ezt a játékot, de ennyire tényleg ne egyszerűsítsék le a starcraft2-t különben tényleg nem fogok vele játszani. Egyszerűen már nem lesz értelme

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Sydra #28 üzenetére:
    csak a suprime commender olyan szempontból más hogy az nagyjából arról szol hogy csinálsz egy nagy sereget és letarolod a pályát.
    (ettől függetlenül nem rossz játék)

    Reply

  • 84Noname

    |

    Azért én is eljátszogattam a gondolattal… kéne a 2v2 gémekbe egy olyan kapcsoló, amivel meg tudsz osztani, illetve át tudsz adni unitokat az allidnak. Kijelölöd a droppshiped aztán egy speckó gombbal megosztod az aliddal. Így mindketten tudjátok irányítani, ki be pakolgatni meg hasonlók… Balancra borulna minden az ziher, de azért kipróbálnám, ha lenne ilyen…

    Reply

  • Zenorbi

    |

    Esetleg még olyan eszement dolog, hogy saját AI-t írni? Mármint hogy vannak az alap parancsok, a mozogj, támadj meg ezek de pl tök jó lenne az olyanokhoz mint CatsAndMice-hoz gépet írni, vagy egyéb nem épp alap AI-ra tervezett játékhoz. Vagy lehet ez már benne van a scrollozós lövöldözős játékba? Egyébként a programozási rész olyan lenne mintha rendes programozási nyelvbe írnád, vannak változók, meg ciklus, meg úgy ezek. És akkor ez még egy bevételforrás is lehetne a Blizzard-nak, ha a Battle.net-en lehetne árulni az általad megírt AI-okat.

    Reply

  • butcher

    |

    #31 erre már sima game-be is gondoltam hogy lehetne. Alapból irányíthatnád az alliaid egységeit. Úgy lehetne hogy ha a tuladonosa ad ki rá parancsot a tiédet nem veszi figyelembe, tök egyszerű lenne. Csomószor kellhet mikor épp valamire nem figyel akkor te el tudnád húzni az útból stb. Arról nem is beszélve ha szakad vagy kilép tudnád használni tovább az egységeit 😀

    És unballance se lenne mert ugye ellenfél és így tudná használni.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #31 #33 gratulálok srácok feltaláltátok a shared controlt ami úgy 5 éve van a warcraft 3 ban 😀 opcionálisan megoszthatod csapat társaiddal az irányítás. Annyi korlát van a dologban hogy nem tudod használni a pénzét (se gyártani nem tudsz vele se unitot termelni) viszont irányíthatod bármelyik unitját. Azért azt ajánlom csak annak adj sharet akiben megbízol szóval rt ben totál kizárt hogy bárkinek is sharet adjak.

    És igen a jobb teamek mint mi pl (hát igen :P) simán segítenek egymásnak a microban is ha kell és van ráérő figyelmük. Gyakran van az is hogy néhány unitot a másikra bízunk hogy használja, vagy ha valamelyik társunk már elvesztte seregét bázisát (esetleg még a hősét is) akkor besegíthet a többieknek.
    Wc3 ban egyébként ez működik a ballonokkal is (szóval a dropal) de ott nagyon ritkán van és csak nagyon kicsi jelentősége a dolognak, így azt nem mondhatnánk hogy ott nagyon bonyolult balancolási döntés lett volna hogy ez lehetséges legyen e vagy sem.

    Sc2 ben viszont kulcs jelentősége lesz ezért várom én is kíváncsian hogy lehet e majd.

    Reply

  • Sydra

    |

    Én opcionálisan beraknám a közös nyersanyaghasználat lehetőségét. Az egyik player csak bányászik a többi, meg megy támadni. Tök jó mókákat lehetne így szervezni.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Sydra #35 üzenetére:
    Team melee üzemmód erre szolgál, akár 4en is irányíthattok egy fajt. Egy fél macrozik másik 3 microzhat a legyártott unitokkal.
    Annak az égvilágon semmi értelme, hogy legyen egy olyan opció, hogy valaki egyszerre 3 fajjal macrozhassan a többi játékos meg microzzon. Nem lehet egyszerre 3 fajjal jól macrozni.
    Az a baj hogy ezt a fun opciót csak az amatőrök használnák, mert poén. Csak ők ehhez túl low skillel rendelkeznek.
    Egy pro-nak még csak-csak menne. De egy amatőrnek ki van zárva.

    Nem csak bányászásból áll a dolog, építkezni kell gyártani az egységeket. Gondolkozni, hogy mi a legütősebb kombináció, kinek milyen egységet gyártson mire tekkeljen stb, stb… Lehetetlen

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #35 AJAJAJAAJAAj pont azt ne pls. Ilyen van warcraftban pont elég és feedernek nevezik. Tök jó mert alig kell hozzá skill (elég ha 1 valaki tud játszani a csapatban) és olyan imba hogy a csaknem védhetetlen kategóriában indul. Az sem véletlen hogy a garg feed a legerősebb taktika 3v3 ban. De 4v4 ben is majdnem minden csapat feedel és 2v2 ben is előfordul (emlékszem haverral egyszer csináltunk egy 27-1 es statot szimpla wyvern feedel 2v2 ben, olyan csapatokat vertünk el hogy normális játékkal soha az életbe nem tudtuk volna) de imba ez van. Legalábbis warcraftban az néhány mechanizmus miatt.
    Úgyhogy nem bánnám ha ennyire azért nem állnának rá a dologra starcraftban.

    #36 Ezt a warcraftban említett feedelős módszerrel úgy oldják meg hogy sűrítik a macrot és csak egyik fajjal dolgozzák ki rendesen, ott viszont olyan erős termelést produkálnak amit az ellenfél 3 játékosa együttvéve nem tud felülmúlni (a technikai előnyökről nem is beszélve).

    Reply

  • Zenorbi

    |

    Egyébként nem lenne rossz ez a munkás amint kész küldje mineral-hoz vagy gázhoz, meg olyan, hogy várólistára rakod az egységet, amikor még nincs is rá elég mineral és gáz. Persze ez a kezdőknek lenne egy mód, pl Beginner Melee/Free for All. Nagyon idegesítő tud az lenni, és én mint kezdő, kifejezetten örülnék neki. Nem tudom, nekem nem megy jobban. 1 gép lever a rushával, ha azzal nem, akkor rendesen, nem bírok ennyi helyre figyelni, pedig már 4 éve játszom vele.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #38 Remélem nem sértelek meg de felülvizsgálnám helyedben azt a 4 évet. Ahogy így leírtad 4 alatt illene kicsit magasabb szinten állni. Nem kötekedni akarok de tényleg. Na mindegy.

    Az ötlet amit írtál pedig igazából nevetséges. Tudnod kell hogy a a nooboknak megkönnyítik a játékot akkor a noobok sosem lesznek jobbak hiszen semmit nem fejlődnek a könnyített változat használata közben. Ez a lényeg. Amikor ember erősíteni akarja magát, nem a feladat gyengítésével éri ezt el. Teher alatt nő a pálma biztos halottad már a mondást, ez itt azt jelenti hogy aki kényelmes noob módban játszik noob is marad….
    Ha a játék egyik fontos részét kihagyod soha nem tanulsz meg játszani, ez olyan mintha kapus nélkül akarnál focizni, most üres kapura bárki rúg gólt nem ? Akkor mi benne a pláne ?

    A macrosok így is szisszenek az automining miatt (szerintem az nem nagy gond ha egy unit hasznossá teszi magát abban amire gyártottam, végül is a harcos is visszalő ha bántják) de ha ilyenekkel raknák tele a játékot mitől lenne startégia ?

    Egyébként wc3 ban volt építési (épületekre vonatkozott csak) „várólista” de szerintem a kutya se használta.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Crafty_FOX #39 üzenetére:
    „Egyébként wc3 ban volt építési (épületekre vonatkozott csak) “várólista” de szerintem a kutya se használta.”
    azt te csak hiszed

    Reply

  • Zenorbi

    |

    #39 Hót komolyan 4 éve. Előtte is játszottam, csak utána volt egy nagy nagy szünet. Tudom, magasabb szinten kellene tartanom, hiába. Nemrég olvastam el egy stratégiát, hogy érdemes építkezni, és miket érdemes kombinálni, így már végre le tudtam verni 1 gépet, de eléggé megszivatott. Egyébként most hogy így mondod, tényleg nem kéne bele ilyen. Ha szépen kérem leírná nekem valaki, hogy mire jó a profi játékosoknál, hogy az elején amikor még csak bányászik kattingat mint állat, még bőven nincs pénze újabb dolgozóra, mégis nyomja neki, meg jelöl majd megszüntet, majd jelöl?

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Zenorbi #41 üzenetére:
    Az elején csak felpörgetik magukat.
    Mert a későbbiekben szükségük van a 300apm-re.
    Ha végignézel egy hosszú progamer fp vodot, akkor láthatod hogy a végén ki is használja azt a sok apm-et (Attack/minute).
    Elején meg mindenki próbálja felpörgetni magát.
    Olyan ez mint foci előtt egy kis bemelegítő gyakorlat

    Reply

  • DJackson

    |

    a bemelegítés, felveszik a játék ritmusát, illetve egyesek unalomüzönek is szokták használni.

    De van egy másik elmélet is. 2008-ban készült egy felmérés, melynek tárgya az volt, hogy a dolgozók gyorsabban szednek, ha az embernek közben gyors kézmozdulatai és billentyüzet+egérhasználata van. A felmérésben 200 profijátékos vett részt, ezt hasonlították össze 200 kezdöjátékos eredményével. Az eredmény meglepő volt! A profiknak a legtöbb esetben 5 perc játékidő után több ásvány gyült össze. A végsö elemzésben ugyan szerepelt, hogy nem azért mert a dolgozók „gyorsabban szednek”, hanem mert a profik jobban figyelnek a munkások vételére, de ez csak az apróbetüs rész volt, és sokan már nem olvasták el. Így terjedt el a korai játékban a sok felesleges select és egérrángatás.

    Reply

  • sweeping

    |

    Most kivételesen 2 kommentben reagálok Zenorbi üzenetére bocsika, tudom egybe is megtehettem volna 🙂
    Válasz Zenorbi #41 üzenetére:

    Most őszintén mond meg eddig kb hány gamet toltál le starcraftal?
    Mert én le merem fogadni hogy 4 év alatt 500 1v1-t se toltál le 😀
    Már pedig tudod mit jelent 4 év alatt 500 game :d?
    Semmit, nemcsoda hogy egy computer is elvert.
    Néha mikor kedved van előveszed az sc-t játszol aztán megint félreteszed.

    Tudod mennyit kell ahhoz játszani hogy jó légy?
    Hát ennél sokkal, de sokkal többet, ha nem nyomtál le legalább 1000 gamet akkor sehol se vagy.
    Bizony ám 4 év alatt minimum 1000 gamen túl kéne lenne ahhoz hogy megüss egy alap szintet.
    Ha csak héba-hóba játszol azalatt ki is esel a rutinból, és csak azt éred el amikor újra játszol, hogy felhuzod magadat a teljesen 0-ról a 0 fölé egy harmatgyenge szintre

    Nincs az a tehetség aki nálad jobb lehetne ha csak ennyit játszott mint te.
    Ezt komolyan mondom, én lemerem fogadni hogy nem nálad van a gond!

    Ha most mégis azt mondod hogy te már jócskán túl vagy 500 1v1-en sőt már 1000 is talán megvan, na akkor abban az esetben mondhatjuk hogy nincs érzéked az rts játékokhoz.
    De addig nem!

    (Ui: Az meg nem számít ha ilyen cat & Mouse, meg ilyen sniper paintball meg hasonló beteg ums-el játszottál. Az 1v1-en a hangsúly)

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz DJackson #43 üzenetére:
    Naná hogy jobb a termelésük, tudod mit vettem észre?
    Azt is, hogy már az első 1 perc után is előnyöm van.

    Sokan nem tudják, de vannak olyan mineral kockák, amelyeket a probe lassabban közelít meg.
    Hogy ez miért van az egy jó kérdés, hiába nincs messzebb a többinél, akkor is lassabban szedi.
    Ezt általában szemre is lehet látni.
    Ezekre a mineralkockakra küldöm legutoljára a szedőket, mikor az összes többin már bányásznak.
    A kezdők erre se figyelnek, csak úgy ráküldenek egyre azt helló szia ennyi.
    Ráadásul ez a jobb eset, van hogy még van szabad hely de kettő, három munkást egy mineral kockára küld.
    Persze ha foglalt a munkás automatikusan szabad mineralkokát keres ha még van.
    De ezek is „hatalmas” veszteségek

    Reply

  • DJackson

    |

    én épp most ástam bele magam ebbe a témába sweep. Hogy igaz amit mondtál nem kétséges. Szerintem azzal lehet kapcsolatban, hogy a probe milyen szögben áll be az ásványhoz kiszedni azt, illetve hogy milyen szögben ér a nexhez az ásvánnyal. Ott is van amelyik gyorsabban megfordul, és visszaindul mint mások, és mindig így tesznek. Ott még nem tartok, hogy ránézésre megmondjam mik a gyors ásványok. Jelenleg egy jobb pillanatban meg tudom csinálni, hogy egyböl 4 külön ásványra menjenek.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #42 gondolom az action/minute akart lenni.

    #45 nekem is feltűnt a dolog szerintem az alapvetőleg rácsos terepkezelés miatt van ahol a négyzet élein gyorsabban halad a sprite mint a négyzet átlóján, bár én ezt optikai csalódásnak véltem ezek szerint nem az.
    És ez ne mkizárt hogy a 2. ben is benne lesz mert ezek ilyen kis finom útkeresési hibák meg sprite (2 ben poligon 3 object) méret értelmezési problémák amik kiválthatnak furcsa eseteket. Mondok egy warcraftos példát (mindig azt mondok :P) ott 4 paraszttal is lehet a goldmine- t szedni ha jól pozicionálsz 2 farmot a szedők útjába így azt a kis oldalirányú felesleges mozgásukat (ami a bánya helyzetéből és a rácsos szerkezetből adódik) el lehet tüntetni mivel kényszer pályára kerülnek a szedők, tekintve hogy tiltva van nekik a farmon áthaladás. A fa szedését meg egyenesen kötelező gyorsítani különböző megoldásokkal (ott fordítva van mert a másodlagos nyersanyag a fa van szétterülve és azt lehet szabad ritmusban szedni és az elsődleges nyersanyag a gold van rögzített ütemhez kötve mint az sc ben a gáz)

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Crafty_FOX #47 üzenetére:
    ja elírtam utána meg mar nem tudtam szerkeszteni

    Reply

  • Zenorbi

    |

    #44 Nyert, tényleg csak hébe hóba játszok 1v1-et. És igen, sokszor játszom lökött UMS-es pályákat, ott van sikerélményem 🙂 . Már van 2 db pályám is, egy CatsAndMice [Space] és egy Ghostbusters, ami most van tesztelési fázisba. Na akkor így már megnyugodtam, nem én vagyok a tök béna, csak keveset játszok, és köszönöm a válaszokat.

    Reply

  • SzuL

    |

    egyértelmű, hogy a közelebbi mineralból „többet” szed ki x idő alatt, mint egy messzebbiből. a lámák erre nem figyelnek, míg a prok igen, ezért „jobban” termelnek.
    a két ugyanolyan távolságú mineralról meg annyit kell tudni, hogy a szar útkeresés miatt nagyobb utat járhat be a dolgozó, emiatt lassabban szed az említett tömbből.

    a „gázos” felmérés is erről szólt. (aki lemaradt volna, antares írt egy cikket, amiben kifejti és levezeti, hogy ha jó helyre raksz a főépület és gáz közé egy épületet, akkor több gázad lesz). ez is csak az útkeresést javította, és a szemmel nem látható különbségek kijönnek.
    hogy p00captaint idézzem: „elmondok egy titkot: ha 4 munkással szeded, több gázad lesz”

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.