Starcraft Ghost Academy és új map

inkwizitor . Hírek 2306

A StarCraftWire.net lepett meg a minap, két szemezgetni valóval minket.

Az egyik egy új 1v1es Stracraft2 pálya amit a Starcraft Twitteren tettek közzé:

A pályán a két játékos a bal felső és a jobb alsó sarokban kezd. Három Xel’Naga observatory található a középen és láthatóan a magaslatért folyik majd a harc.

Biztos izgalmas meccsek fognak születni. Talán a következő BR is itt zajlik majd.

A másik pedig a Starcraft Ghost Academy képregényhez egy trailer:

StarCraft Ghost Academy vol.1 Trailer


inkwizitor

Hát hol is kezdjem:P fanatikus starcraft rajongó vagtyok de mindent szeretek ami blizzardal kapcsolatos imádok rajzolni és olvasni a stacraft könyveket...

Comments (55)

  • Peter1984

    |

    Szép, bár nem szerettem sose az ilyen homogén versenymapokat. Sokkal jobb az olyan aminek minden része különböző, máshogy lehet bejutni az ellenséghez. Legalábbis érdekesebb az biztos 😛

    Reply

  • Zordlord

    |

    Azok, de szerintem te se szeretnéd azért veszíteni mert peches helyre kerülsz 😛

    Reply

  • DarkDevil

    |

    „A másik pedig a Starcraft Ghost Academy képregényhez egy trailer” Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    bár nemértem minek neki trailer de akkor is jó hír számomra mert StarCraft könyv őrült vagyok 😀 😀

    Reply

  • DarkDevil

    |

    Bár sajna nem fordítják a többi könyvet magyarra pedig jó lenne 🙁

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Ezt a mapot pont tegnap néztem twiteren. Egyébként a két dolog nem zárja ki egymást, egy rész a más landtype nem okoz balance problémát (egyik helyen havas másik helyen sáros ez nem okoz különbséget) mint ahogy elég minimális a különbség a között is hogy egyik helyen szűk átjáró két darabos szikla között, másik helyen szűk átjáró 2 szakadék közt, vagy folyóval határolt terület és szakadékkal határolt terület ez is mindegy. Szóval azért nem kell 100% osan homogénnek lennie attól még lehet balance, mint ahogy szimetrikusnak se kell igazából lennie (főleg nem 2 vagy több szimetria tengellyel). Szerintem mégis azért preferálják a homogén megoldásokat, mert így az egész áttekinthető, egyszerű és főleg eleinte ez szempont a tervezésénél és az e-sportnál is. Aztán majd jöhetnek a sokkal bonyolultabb és nehezebben áttekinthető pályák is amik attól még balancosak lesznek.

    Én igazából már egy sok v sok pályára lennék kíváncsi mert ott azért sok múlik az elrendezésen meg a terepviszonyokon hogy mennyire játszható egyáltalán egy 3v3 vagy 4v4 mondjuk.
    És még egy megjegyzés, nem tudom mennyire lesz ugyan igény az sc2 ben nyílt terepeken való csatára bár gondolom az a zergnek kedvezne inkább azonban az is feltűnő hogy a bemutatott pályák mindegyike tele van zsúfolva terep elemekkel ami egyfelől nem nagy baj másfelől viszont nyilván azoknak kedvez akik a terepet jobban ki tudják használni és a sok közelharcossal dolgozó zerget szerintem hátráltatja. A dolognak viszont hatalmas előnye hogy az új jelszó a mobilitás és nem a mass. Mgis ugy vélem kell valami majd a zerg kezébe is mert ő égis csak tömegeket lesz kénytelen mozgatni olyan nehéz terepen ahol a többiek pár egységgel szaladgálva felveszik vele a harcot.

    Reply

  • Tauren

    |

    Ez az Starcraft MANGA zsír király.
    Már nem tudom hány Warcraft is van, de végre lesz Starcraft Manga is, király lesz.
    Tök jó lesz, hogy a Starcraftot is le Animesítik. 😀
    És ráadásul a kis Nova cicárol fog szólni, YES!!!!!!

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    Nem akarlak elkeseríteni,de a Starcraft: Frontline mangából már 4 rész is megjelent.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    nem rosszak az sc könyvek, sőt, az első pl kifejezetten jó, szerintem már-már irodalmi értéket is képvisel, mindenesetre tényleg el lehet többszeör is olvasni. viszont cserébe meg többel is el vagyok amradva, pl. a pengék királynőjét a mai napig nem siekrült kölcsönkérnem 😀

    a pálya meg kicsit érdekes, mert a sárga expeket leszámítcva nagyon sok van oldalt is, és onnan pl clifferekkel simán be lehet a be ne mvédett maint támadni, és hátegyik oldala sincs a pálya szélén, tehát túl költséges lenne bevédeni. szóval szerintem sok reapert fogunk itt látni 😛

    Reply

  • Lama Roid

    |

    Ezek nem mangák 😛 A manga az a japán képregény, ez csak simán amcsiregény 😀 És szerintem nem japánok rajzolják 😀 Egy manga nem attól manga, hogy milyen stílussal lett rajzolva, hanem az, hogy HOL rajolták, mint pl: ANIME: Japanese Animation 🙂

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Lama Roid #9 üzenetére:
    nekem a Tokyopop elég japánnak tűnik ahogy a stílusa is manga…

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Összezavarsz Promie, akkor lehet nem ott vannak a start locationök ahova én gondoltam ?

    Reply

  • Animebj

    |

    A map külsőre (és madártávlatból) nem nézz ki jobban, mint a War3-as mapok, őszintén, „csak” a textúrák lettek jobban kidolgozva. A trailerben látott képregény stílusa pedig nem manga, sokkal inkább „elmangásult” amerikai stílusról tanúskodik (lásd: Tini Titánok). Ez önmagában nem gond, mivel több hihetetlen mértékben elbutított, torz rajzstílust használnak arrafelé, így az átvétel kifejezetten jót tett.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Animebj #12 üzenetére:
    ettől még mindenhol mangának írják ezt is és a frontline-t is. ráadásul a kiadó is japán
    a rajzoló nem tudom ki de meg merem kockáztatni hogy ő is az.
    (igen rajzolásában nem teljesen tükrözi a manga stílust de továbbra is fenn tartom hogy az)

    Crafty: leírtam hol vannak a locationok

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Én elolvastam de ezek szerint Promie nem. Vagy legalábbis amit írt nekem nem tűnik, hogy odaszámolta a két start pontot.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    http://starcraft.incgamers.com/blog/comments/new-starcraft-ii-1v1-map/
    The map appears to sport two low-ground start positions in the top left and bottom right corners of the map. Having your main base on the low ground can lead to seriously dangerous containment strategies. It seems that both players will have to battle for the high ground to keep from getting bottled up in their own base. I look forward to playing and watching some great games on this new battleground.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    ja lol, nem is ovlastam, hogy szerintetek a bal felsőben és a jobb alsóban vannak a locationok,… akkkor meg mi az extra a pályában? hgy középen magasabb? sokka nagyobb lenne a kihívás, ha a magas térfélen lenne a két kezdő, és akkor vagy ott nyomulsz sikeresen, vagy a másik hülyére expeli amgát alacsonyon és bealáz

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Promie Motz #16 üzenetére:
    nem értem, hogy mi a különbség a kettő általad említett variáció között.

    Reply

  • Peter1984

    |

    Felfelé nehezebb támadni

    Reply

  • sweeping

    |

    Úristen Promie ez fájdalmas. Látszik hogy életedben alig sc-zétél.
    Elég rápillantani és az ember már tudja is hol van a kezdőhely, még elolvasni se szükséges.

    Tartok egy kis sc-s felvilágosítást remélem nem sértődsz meg 🙂
    Először is egy mainak védhető helyen kell lennie. Ennyire nyílt terepen nem lehet, ez a terránnak baromira nem kedvezne. Szóval egy bázisnak vagy egy szűkületben kell lennie vagy egy magaslaton ahol van egy feljáró. Meg kell hagyni a lehetőséget a terránnak ha akarja 1 vagy 2 supplyval és egy raxal blockolni tudjon. Persze vannak sc-ben olyan mapok ahol nem lehet jól zárni, és senki se falaz, de azok se ennyire nyitottak. Sokkal zártabbnak kell lennie.
    Továbbá egy bázisnak nagynak kell lennie, elég az eddigi br-eket megfigyelni. Ugyan olyan lesz ezen a téren mint az sc. Nagy bázis kell hogy ne kelljen a pályán összevissza építkezni hanem hogy minden egy helyre kerülhessen a mainre. Ez sc-ben is így volt és sc2ben is így lesz. Ritka lesz az amikor raxokak gw-ket (harci egységeket gyártó épületeket) valaki már nem csak a mainre rakja. Persze ez is előszokott fordulni, de ez már csak az ilyen baromi hosszú fél órás játékokban amikor már nem fér el. (Na meg akkor amikor valaki cheesel proxy gw ki a pálya közepére és rush, na meg amikor valaki blockra használja pvz-ben.)
    Ja még valami, az is fontos hogy a bázisod védett legyen, az nagyon imba lenne ha a terrán siege tankal kilőhetne a mainen lévő nexust messziről egy magaslatról. Márpedig ebben az esetben megtehetné, amit még könnyű is lenne bevédenie és a 13 siege tank range elképesztően nagy, pedig sc-ben se volt kicsi 12-vel a lőtávolsága. Szóval teljességgel lehetetlen hogy az kezdőhely legyen 🙂

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Én a bal alsóra meg a jobb felsőre gondoltam alapból, hogy mainek lehetnénenek. és szerintem akkor sokkal izgalmasabb lenne a pálya szerkezete, több gyors be és kitámadást lehetne vezérelni, mintha a másik két sarokban, átlósan lennének a mainek. Arról nem is beszélve, hogy feelingesebb is lenne, ha a magaslaton kezdenének egy szinten, és a többi hadszintér egyre lejjebb lenne hozzájuk képest

    Reply

  • sweeping

    |

    Nem így gondoltad Promie:
    http://kephost.com/images/43imba.png ?
    Mert ez nagyon imba, túl nyitott is, továbbá a main elhelyezése is hátrány pl a protossnak terrán ellen

    Ha meg teljesen fel gondoltad az még nagyobb hülyeség mert 3 perces game lenne az összes 😀

    Reply

  • Rayman

    |

    #20
    Nyugi Promie lesz is ilyen, csak ott ugy lesz, hogy magas szinten kezdunk, es az alacsonyabb szinteken kuzdunk, ahol idokozonkent jon fel a lava es megol mindent amit talal, ha nem menekultok el 😉

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Rayman #22 üzenetére:
    Te ember! Az single player amiről te beszélsz….

    Reply

  • Rayman

    |

    Válasz inkwizitor #23 üzenetére:
    Abba van ilyen igen, de biztos fognak csinalni a fanok ilyen palyat.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Rayman #24 üzenetére:
    de itt most sima multiplayerről van szó és normális mapokról nem costume made szarságokról meg campaign-ról.

    Reply

  • Rayman

    |

    Miert szerinted nem lehet ilyen palya a rendes multi mappok kozott?

    Reply

  • outro

    |

    Szerintem is simán lehet. Az más kérdés hogy a versenyeken biztos nem használnának ilyen mappokat. Van elég sok más amire oda kell figyelni a láván kívül is egy komoly meccsen.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    ah no comment…

    Reply

  • sweeping

    |

    Biztos hogy nem lesz egyetlen egy ilyen ladder map se amin feljönne a láva ez 100%
    Milyen lenne már véletlen nem figyelsz és elégnek a munkásaid vagy az egységeid lol már
    Viszont az tény hogy lesznek ilyen sima fun pályák costume gamera ladderen kívül, ez nem is kérdéses.
    Amin haverokkal lehet majd hülyülni

    Reply

  • _BlackGrim

    |

    Van egy hasonlo pálya sc-ben, csak ott 4személyes a map és a main mögött van még 1 exp, de ezeket leszámítva az első és a második exp elhelyezkedése és a pálya azon részre megegyeezik. Am a pálya neve Sword in the Moon vagy Return of the King nem tudom melyik map az, mert mindkettőt nagyon útálom^^.

    Reply

  • JaReL

    |

    Nem tom mi a gondod inkwizitor… Szerintem is tök jó lenne az olyan multi map ahol fennsíkon van a main meg az expek is, a low groundon meg lávamentes időszakban megy a harc, aztán visszavonulás mert forró a talaj… Olyankor meg olyan a pálya mintha szigetes lenne, és mehetnek a légi csaták!

    Tudom nem tipikus versenymap, de nekem már a könyökömön jön ki a LT meg a BGH! Hiányoznak az újító jellegű pályák, amit nem csukott szemmel jársz végig, mert már annyira ismered…

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz JaReL #31 üzenetére:
    de a cikkben ladder mapról van szó és mindenki arról beszélt, erre meg valamelyikőtök előhuzakodik a lávás marhasággal amivel nem is lenne gond ha sima fanmade mapokról lenne szó de még csak meg se lettek említve szóval barmira nem értem hogy jön ide….
    persze jó ötlet meg minden de szó sem volt róla egyik hozzászólásban sem és a cikkben sem
    nem mintha néha nem lenne off a cikekkben de oda is általában valami logikus úton jut el az ember de ebben semmi értelmes ok okozati összefüggés nincsen.

    Reply

  • Rayman

    |

    Válasz Promie Motz #20 üzenetére:
    En erre valaszoltam, hogy a lavas dologgal izgalmasabb es feelingesebb lenne a dolog? Mi ebbe olyan erthetetlen?

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Jó, én nem is oda néztem, ahova rajzoltad a piros x-eket, hanem a még eggyel feljebb lévő szintre, mert nem néztem meg, hogy ott nincsenek mineralok 🙂 Azt hitem, ot is vannak, annyra alaposan nem néztem meg a mapot, sry

    Reply

  • Promie Motz

    |

    a lávás dolog meg simán lehetne pl úgy, hogy két kilőhető szikla között (a két main között) van egy út, amin csak minden páros percben lehet végig menni, a páratlanokon láva alatt van.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Rayman #33 üzenetére:
    hagyjuk mind1 nem érted, nem kívánok jobban belefolyni.

    Reply

  • Rayman

    |

    Szerintem is hagyjuk, de itt nem en vagyok az, aki nem ert vmit.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    muszáj volt rátenned még egy lapáttal…

    Reply

  • Peter1984

    |

    Én pl simán el tudnám képzelni hogy a pályát keresztbe átszeli egy folyó, aminek a két szélén el lehet menni katonákkal, illetve középen lenne egy híd. A folyó meg 15 percenként kiöntene , és 5 percre ellepi a hidat. Addig meg csak dropshippel lehetne átmenni. Multipályának is simán jó egy ilyen.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Persze persze fel lehetne használni itt a lehetőségeket interaktívabb pályák létrehozására, de hát mindig vannak konzervatív urak akik szerint ez így már túl bonyolult lenne. Érdekes az MBS nél az volt a baj hogy túl egyszerű, most akkor az a kérdés miben másabb a változó terepre figyelni mint, arra hogy egyenként kell az összes házat kijelölni ? Talán az egyik picit fantáziadúsabb meg szórakoztatóbb. Én nem zárnám ki élből hogy lenne olyan ladder pálya ahol a terep változik, ha nem is a legnevesebb tournamenteken, de ez is csak egy játék mechanika amit meg lehet szokni, csak 10 éve még nem keltett felháborodást hogy a szedők semmit nem csinálnak amíg egyenként nem adod ki nekik a parancsot a szedésre, most meg mindenki húzodozik mert +1 dologra kell figyelni ? Így is elég régi vágású lesz a játék semmi ilyen alapjában megrengetőt nem ígér egyelőre, ami nem baj éppen csak nem túl előnyös.

    Reply

  • nrvn

    |

    Válasz Crafty_FOX #40 üzenetére:
    Nem az a baj, hogy +1 dologra kell figyelni, hanem hogy az a +1 dolog túlságosan is befolyásolhatja a játék menetét…

    Reply

  • sweeping

    |

    Hát ez az, ez egy akkora….
    Poén a haveroddal, poén valami fun gameban.
    De esélytelen hogy ilyen ladderban szerepeljen, ez nem lutri hogy legyen 5 lávás rész meg még kitudja hány milyen extrával felszerelt robbanós rész. Nehogy már a szerencsén múljon hogy ki nyer…

    Persze lehetne csinálni olyan pályát ami tele van csapdákkal lávával meg minden szarral de mi lenne annak az értelme?
    Na jó inkább ne válaszoljatok.
    Persze poén umsben vagy costume gameban de nem ladderban.
    És ilyen nem lesz az 100% legalábbis ladderban nem.
    És igen erre merem mondani hogy soha nem lesz!

    Reply

  • Zordlord

    |

    Igen, nagyon funok lennének. Másrészt szerintem sem lesz ilyen versenyeken… na és amikor kijön, már akkor is lesz vagy 120 ilyen és hamar meg lesz unva.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Mondtam én hogy versenyen ilyen lesz ?
    Mellesleg war 3 ban egyáltalán nem megoldott dolog a drop ebből következően a mérget bemertük volna venni arra hogy szigetes pályák kizárva. Van szigetes ladder map -.-

    Reply

  • JaReL

    |

    Válasz sweeping #42 üzenetére:
    Mi a szerencse abban, hogy 5 percenként bemondja egy hang, hogy „VIGYÁZZ, VIGYÁZZ JÖN A LÁVA!” (ugyanúgy mint a singleplayer videoban) és még van egy kis időd, hogy visszahúzzál a fennsíkodra??? Ez nem szerencse kérdése!

    Előre számolsz már azzal, hogy nem érdemes lowgroundra építkezni, meg, hogy nem érdemes hatalmas földi seregeket gyártani, és jobb ha gondolsz a légvédelemre is mert lávás időszakban valszeg onnan jön majd az ellen…

    Ha meg lenne a sarokban egy kis visszaszámláló a következő lávafolyam kiöntését jelezve, akkor minimális odafigyeléssel simán színesítheti a játékmenetet!

    Persze szívás, ha pont a végső ostromra készülnél, hogy bedaráld földi egységekkel az ellenfeled, és ekkor vissza kell vonulnod mert jön a láva, neki meg lesz egy kis ideje, hogy talpra álljon… De ha figyeled a számlálót, akkor jól tudsz időzíteni. Ha meg mégsem, de nálad van az előny, akkor az a kis lélegzetvételnyi szünet amit a halódó ellenfeled nyert, már nem fogja megfordítani a csata menetét…

    Összegezve: szerintem jó lenne ez a dolog, én nagyon szívesen játszanék ilyet! Versenyeken nem nagy esélyét látom, de nem kizárt. A nézőknek is a kedvében kell járni, a sok kis koreai meg maga alá szarna, mikor a nagy csata közepén villogni kezdene a „LAVA WARNING!” felirat a kivetítőn… 🙂

    Reply

  • Zordlord

    |

    Off: bódog karácsonyt mindenkinek 🙂

    Reply

  • l.lantai0828

    |

    Válasz Zordlord #46 üzenetére:
    Ja 🙂

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz JaReL #45 üzenetére:
    Megsúgok valamit, nem lenne E-Sport és sc-nél maradnának a koreaiak.
    Nem a blizzard dönt a játékról hanem a progamerek. Ha nincsenek progamerek a játék megbukott mert E-Sportnak készült
    Márpedig ilyet a koreaiak tuti nem akarnak szóval nem is lesz.

    De nyugi biztos lesznek ilyen fun ums pályák ahol el lehet szórakozni

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Csak azt nem értem sweep hogy tudsz mindent ennyire biztosan állítani ?
    Egyébként szerintem a blizzard dönt a game ügyében és mivel tudják hogy az eladások 1% át sem teszik ki a pro gamerek nem hiszem hogy egyes balance kérdéseken kívül sok beleszólásuk lenne a dologba, és egy új játékmechanika nem balance kérdése.
    Mellesleg ezt már rég megbeszéltük hogy ha a mostani pro gamereknek valami majd nem tetszik és nem térnek át sc2 re, a világon semmi nem fog történni mert rögtön helyükbe lépnek 100 an. Hol van az megírva hogy ugyanazok lesznek a 2 pro gamerei akik az 1 ben is azok voltak ? Szerintem pont hogy elég kis átfedés lesz. Sok lesz az új arc régiek közül meg biztos sokan nem térnek át vagy abbahagyják az e-sportot és csak hobby szinten tolják majd.

    És ezzel nem azt akarom mondani hogy tuti lesznek majd ilyen pályák mert én nem állítanám annyira biztosan a dolgokat mint te sweep, de abban biztos vagyok hogy ez a kérdés a designereken múlik és nem a pro gamereken, és ha nekik tetszik az ötlet lesz ilyen ladder map, ha pedig nem akkor nem lesz.

    Ja és hogyha meggondolod a pálya feature-ökből még egyelőre a bokor, a watch tower meg a destructable rocs valósult meg, ami annyira azért nem sok, főleg hogy ez utóbbi már sc1 ben is volt ilyen olyan formában.

    Jha és Boldog karácsonyt mindenkinek, örülnék legalább egy meglepetés szerű BR nek a fa alá 😀 bár az még akkor is csak holnap délután lesz aktuális (az amerikai ajándékozási szokások és az időeltolódás miatt)

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Viszont az a progamereken múlik, hogy meddig fog népszerű maradni, mert ha ők nagyon fújni fognak rá, hogy ez úgy szar, ahogy van, akkor biztos, hogy nem fognak mellette a rajongók csak úgy 10 évet lazán eltölteni. Az SC1 10 évében pigenis fontos szerepe van annak, hogy a progamerek népszerűsítik mind a mai napig, és ez szerintem rendesen meg is látszik az eladásokon (bár e nélkül is szép számban elkelt volna, de ekkora siker tuti nem lett volna az sc)

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.