1.4.3-as Patch

Yashock . Hírek, Patch 3311

Blizzard tájékoztatott minket arról, hogy milyen változások lesznek 1.4.3-s patchben nagy valószínűséggel.

  • Mule-ok ugyanannyi mineralt szednek a high yieldről, mint a sima mineralról
  • Snipe ütése megváltozott 45-ről, 25+25 Psionic-re
  • Pheonixhez mostantól lesz lőtávolsági fejlesztése Fleet Beaconből
  • APM / CPM változtatások

Mule-ok ugyanannyi mineralt szednek a high yieldről, mint a sima mineralról:
Figyeltük, hogy milyen hatása van MULEnak a high yielden (sárga mineral) a matchupokra. Másrészt ez olyan kérdés, amelyről a prok és közöség egyaránt beszélnek.
Több forrásból is szereztünk információt ezzel az üggyel kapcsolatban: GSL-en nincs high yield egyáltalán, más fő kupákon még midnig van high yield, a saját ladderünkön tornament pályákhoz hasonló pályákat használunk. A tapasztalatok alapján úgy döntöttük, hogy MULE ugyanolyan gyorsan szedjen mineralt a tipusától függetlenül, így maradhatnak high yield expek a ladder pályákon. Ez a változás segít megtartani a risk vs. rewardot (kockázás és jutalom) ugyanakkorának mind a 3 fajnál, amikor kiexpelnek high yieldre.

Snipe ütése megváltozott 45-ről, 25+25 Psionic-re:
Úgy éreztük, hogy Snipe túl erős volt Broodlord és Ultralisk ellen. Főleg profi szinten láttuk sok meccset, ahol Terran nagyon defenzíven játszott, miközben massolta a ghostot, amivel counterelt Zerg minden lehetőségét.
Habár nekünk tetszik, ha kreatívan és szokatlanul használnak valamilyen egységet, úgy éreztük, hogy ebben az esetben a Snipe túl erős a zerg legdrágább egységei ellen. Amikor ezzel a képeséggel foglalkoztunk, próbáltunk olyan számot keresni, hogy a Snipe továbbra is hasznos taktika maradjon, viszont nem annyira erős mint most. Ezzel a változtatással, a Broodlord 10 Spinetól fog meghalni 6 helyett (Regenerálást belevéve), Ultralisk pedig 21-től 11 helyett. Emiatt jelentősen nagyobb mennyiségű ghostra és felhalmazott energiára van szükség ehhez a taktikához, ami nekünk tetszik, mert korábban Terrannak ritkán kellett odafigyelni, hogy hogyan költse az energiáját.

Pheonixhez mostantól lesz lőtávolsági fejlesztése Fleet Beaconből:
Régebben már beszélgettünk arról, hogy Protossnak azonnal kell-e adni új lehetőséget, hogy leszámoljanak Mutaliskekkel PvZ-ben, vagy várhat-e HotS-ig. Sok tesztelgetés, vizsgálás és áttekintés profik és közöség véleményeiről úgy döntöttük, hogy már ebben a patchben teszünk valamit ez ügyben.
Pheonixnek 6-s lőtávolsága lesz fejlesztés után, amivel könnyebb lesz leszámolni nagy létszámú Mutaliskkal. Előző patchben, mikor Protoss megpróbált kimozdulni, akkor a bázisai rendkivül sebezhetővé váltak. Létező lehetőségek mass Mutalisk ellen drága és nem voltak mindig hatásosak. Ennek a fejlesztésnek segítenie kell Protoss játékosoknak azzal, hogy ad lehetőséget reagálni kisebb mennyiségű Pheonixxel, és egy kis microval hatásosan védekezni Mutalisk hordák ellen. Ezen kivül, fejlesztett Pheonixek adhatnak jobb map controlt Protoss játékosoknak a PvZ-ben.
Viszont azt akartuk, hogy mutalisk készítése maradjon hasznos taktika PvZ-ben, és szerintünk az. Habár nem a legideálisabb ötlet erőltetni rengeteg Mutalisket, de párosítani őket Infestorokkal és/vagy Corruptorokkal segíthet fejlesztett Pheonix ellen.

APM / CPM változtatások:
Sokan aggodtak és vitatkoztak arról, hogy az APM pontos szám legyen vagy móka, amilyen már régóta volt. Sok visszajelzés után mindkét oldalról úgy döntöttük, hogy visszahozzuk a régi, klasszikus APM-t, ami mutatta az összes cselekvést. Közben, EPM (effective actions per minute) továbbra is aktuális parancsokat mutatja majd, mint az előző patchben.
Így profi játékosok, akik meg akarják mutatni mennyire gyorsan játszanak APM-t használhatnak, míg olyan játékosok, akik csak meg akarják tudni, hogy mennyire pontosak és hatásosak a cselekvései EPM-t nézhetik.

Forrás:


Comments (105)

  • flashYTo

    |

    Válasz Tadzsin #98 üzenetére:
    Yashoknak teljesen igaza van én is nézek elég sok streamet és igenis azt csinálják a terranok amit mond. Amikor ráül a zergre akkor próbálj meg kiexpelni úgy hogy odajön 5 siege tankkal mass marine marauder meg stb bebunkerez meg ha szerencséd van turretet is rak ő meg közbe vígan expeli a harmadikat közbe meg már húzza a negyediket és folyamatosan szarja a marinokat oda hozzád. Ráadásul rendben van hogy a zerg kihúzhat akármennyi dolgozót csak ha pont akkor jön rád és nincs lárvád amiből rögtön egységet tudsz varázsolni mert éppen az expet akarod tölteni akkor írhatod a GG-t nyugodtan. Míg a terran lerak 6 rax-ot és csak ömlik ki belőle az egység.

    Reply

  • rici

    |

    Válasz Nova #5 üzenetére:
    nem veletlenul

    Reply

  • yak

    |

    Válasz flashYTo #101 üzenetére:
    ZvT-ben zergnek sokkal könnyebben van mapcontrolja, a semmiből meg nem szoktak előtűnni bio+tank seregek. Ha túl greedy vagy Zergként, az a te bajod.
    6 Rax? a másik két fajnak is vannak allinjei.

    Játssz párat terranként, hogy nem csinálsz orbitalt. Majd nézd meg, hogy a P meg a Z mennyivel több mineralt szed nálad az első 15 percben ha békén hagyod.

    Reply

  • flashYTo

    |

    Válasz yak #103 üzenetére:
    Ez nem a map controllról szól mert ha támad azt látom mert a xel naga általában mindig a zergé de amikor rád telepszik és hozzád küldi a unitokat te meg pl húzol mutákat hogy majd bebontod az ecoját az esélytelen mert addigra szét turretezi magát. A másik amikor all in-zik akkor meg próbáld meg megfogni ha sikerül és menj egy countert és nézd meg mekkora serege van amikorra odaérsz. Kb visszahúzza azt a mennyiséget amit elvesztett az income-ján meg se látszik hogy all in-zett, a te egységeid meg semmit nem tudnak ellene tenni hogy esetleg megüsd az ecoját. A map contollom nem szokott rossz lenni nem mondom hogy a legjobb de nem is a legrosszabb. Egyébként meg nem csak én mondom azt hogy a mule nem fair a zerg és a p ellen hanem magasabb szinteken is mondják. A ghost meg egyszerűen szégyen hogy a zerg legerősebb egységeit üti 2-3 lövésből. Főleg late game-ben amikor rá massol a ghostra.
    Az all in-ról meg annyit hogy terrant nem igazán lehet be all inezni csak ha low a protosst sokkal könnyebb. De pl ha az all in nem jön be z-vel akkor kb kikaptál nem úgy mint a t-nél.

    Reply

  • Jugin

    |

    Erre talán a mai GSL-en Maru Prime és Morrow elő meccse jó példa lehetne, ahol a T először beküldött pár helliont, amit a Z vissza is vert, majd jött egy marine+tank adag, amit Morrow szépen kivédett és kis idő múlva jött a következő adag. Egyszerűen nem volt annyi egysége, hogy reagálni tudjon a folyamatos támadásokra. Gondolom ez is valami betanult taktika lehet, mert a következő meccs sem történt másként. Hatásos 2 base-es taktik annyi szent 🙂 Ok, hogy koreai meg minden, de a végén olyan megkönnyebbült arca volt, mintha veszett játszmát hozott volna vissza 🙂

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.