EG.IdrA: „Szeretném helyrehozni ezt a botlásomat”

Hero . Interjú 1212

Alapvetően nem kedvelem túlzottan – aki most azt hitte, hogy majd azt írom, hogy Idrát, az a továbbolvasás előtt szépen meghallgatja ezt a számot, és mélyen magába néz – az olyan kis interjúkat, ahol nagyon ismert játékosok szólalnak meg, mert amondó vagyok, hogy akkor inkább személyiségügyileg ismerjünk meg olyan játékosokat, akik sokszor szem előtt vannak, de úgy igazán nem tudnánk róluk pár mondatnál többet mondani. Vagy lányokról; nekik nem kell ilyen kritériumoknak megfelelniük. In your face, egyenjogúság!

Visszatérve: az ilyen kaliberű játékosoktól inkább komolyabb jellegű (pl. Sheth) interjút fordítok. Vagy ha esetleg  valami apropója van a dolognak. Erre a mostani interjúra egyik kritéria sem illik, de egyrészt vannak itt Idra fanok, akiknek azért néha a kedvükben jár az ember, másrészt érint olyan dolgokat is Mr. Greg Fields, amikről a közeljövőben én is tervezek egy-két (kit áltatok: sok) szót ejteni.

Az interjúban szó esik Idra teljesítményéről, felkészülésről, MLG-ről, és persze balanszról. Bevezetőképp ennyit, hiszen remélhetőleg senki sem akarja olvasni az ilyenkor kötelezően elhadart Idra az SC2 rosszfiúja, aki …. blabla, bla, balansz, blabla, összetűzés, blaaaa, mc, blabla bad manner…

Shiro: Már egy ideje Koreában tartózkodsz. Örülsz, hogy ismét több időt tölthetsz az Államokban?

IdrA: Nagyon is! Korea nagyszerű, de jó lesz ismét a barátaimmal lógni, angolt beszélők között lenni és külföldi tornákon versenyezni. Szerencsés vagyok, mert mindkét helyen nagyon jól érzem magam.

Shiro: Jó pár hónapja annak, hogy megkezdted a felkészülésed a SlayerS házban. Fejlődtél a kiérkezésed óta? Ha igen, milyen területen?

IdrA:  Több területen is hihetetlenül sokat fejlődtem. A koreai szerveren való ladderezés rákényszerít, hogy sokkal kifinomultabban és biztonságosabban játsszál, mert mindenki egy jól kiépített, agresszív játékkal lép fel ellened. Itt semmit sem hanyagolhatsz el. Na és persze ott van a SlayerS tagokkal való gyakorlás, ami a legjobb módja az általános fejlődésnek, hiszen hozzászoktat a kiváló játékosokkal vívandó csatákhoz.

Shiro: Némi port kavart a nemrégiben megrendezett showmatched aLive elle, miután egymás után kétszer is six-pooloztál. Elmagyaráznád, hogy miért alakult ez így?

IdrA: Kétszer is sikeresen becheeselt a map poolban lévő két leginkább Zerg favorit pályán, és ez csak egy showmatch volt, amire pár órával előtte kértek fel. Alive egy kiváló játékos, aki hajlandó kockázatokat vállalni, egy ilyen játékost pedig nagyon nehéz megverni. A map poolt elnézve nem gondoltam, hogy 0-2-es hátrányból lett volna reális esélyem visszajönni.  A meccsek amúgy sem lettek volna szórakoztatóak, ha csak a szerencsére bízza a kimenetelüket, szóval six-pooloztam, hogy így vagy úgy, de túl legyünk rajta.

Shiro: Nem volt egyszerű az elmúlt hetekben IdrA rajongónak lenni, a dolgok pedig nem alakultak túl mesésen számodra az online versenyeken, amiken az utóbbi időben részt vettél. Az élő tornák azonban más kategóriába esnek – te pedig köztudottan jól teljesítesz ezeken. Más neked, amikor nem a saját gépedről játszol, hanem egy személyes részvételt igénylő versenyen ülsz le egy fontos meccs elé?

IdrA: Hát, néha egyszerűen csak elveszítesz meccseket. Kissé felfújták ezeket a dolgokat. Az olyan meccseket egyenesen értelmetlennek tartom, ahol a két játékos két különböző szerverről játszik. Azokat a meccseket, amiket a koreai szerveren vagy a GSL-en játszottam mind nagyon jó játékosok ellen vívtam; némelyüket nem a legideálisabb körülmények között. Az embereknek nem kellene túlvizionálniuk ezeket a vereségeket. Azt is érdemes észben tartani, hogy a felkészülés eredményei nem látszanak meg egyik napról a másikra, idő kell hozzá.  Majd két hónapja gyakoroltam folyamatában az EG házban Raleigh előtt, ahol is szörnyen leszerepeltem, aztán egy igazán jó szériám következett az IEM/Orlando/ASUS versenyek alatt.  Sokkalta jobban játszom most, mint amikor legelőször voltam Koreában. Szerintem nagyon jól fogok szerepelni az elkövetkezendő tornákon.

Shiro: Hogy érzed magad így a Winter Arena előtt?

IdrA: Jól. Kemény verseny, ahol bárki kikaphat már az első fordulóban is, hogyha rosszul jön ki a párosításokból, vagy a szerencse elpártol tőle, de én jól fogok játszani.

Shiro: Az MLG több jelentős változtatást is bejelentett a versenyformátumukkal kapcsolatban. A Winter Arena első 16 helyezettje bekerül a Csoportkörbe, felváltva az előző, pontrendszeres struktúrát. A maradék 16 játékos pedig az Egyenes Ág ötödik fordulójába kerül. Mit gondolsz erről az új rendszerről, mint egykori, Csoportkörbe tartozó játékos?

IdrA: Ez egy lépés a helyes út felé. Tavaly túlságosan is könnyű volt megtartani a Csoportkörös tagságod.

Shiro: Van valaki, akivel különösen játszani szeretnél a Winter Arenában?

IdrA: NesTeavel szeretnék játszani. A GSL-es meccsünk több okból kifolyólag is elszomorító volt. Szeretném helyrehozni ezt a botlásomat.

Shiro: Régóta hangoztatod, hogy a Zerg gyengébb, mint a másik két faj. A legújabb patch egy igen jelentős nerfet tartogat a Terran végjáték számára a Snipe sebzésének 25-re csökkentésével, ami plusz 25-öt sebez Psionic egységek ellen. Ez majd a Zergek malmára hajtja a vizet? Valamint jelentős változásnak tartod a ZvP-ben az új Phoenix fejlesztést.

A ghost változtatás abból a szempontból túl sok, hogy a bio alapú stratégiákat mid game allinekre fogja alapozni. Amennyiben a Zerg biztos gazdasági háttérrel eljut a broodlordig és az infestorig, míg te biot játszol, a vereséged borítékolható, ha a Zerg rendesen kivitelezi a dolgokat. Ez viszont előbb-utóbb azt fogja okozni, hogy a Terranok ismét felfedezik a passzív mech játékot, ami a legtöbb pályán erősebb, mint a ghost alapú játék.

A phoenixes dolog pedig egy kibaszott nagy hülyeség, és ismét csak azt bizonyítja, hogy a Blizzard vagy egyáltalán nem látja át a saját játékát, vagy pedig nem a versenyszintre balanszol. A mutákkal az a gond, hogy mid game map controlt adnak a gyors ellentámadási potenciáljukkal, ami azt jelenti, hogy minden Protoss támadás all-inbe fog torkollni. Ez lehetővé teszi a Zergnek, hogy viszonylag szabadon expeljen, macrozzon és techeljen, ráadásul a mutákkal nagyon jól lehet harassolni, és általában végezhetsz is velük a Protossal, ha sikerül kizökkentened. Ha a Protoss jó gazdasággal, cannon + templar védelemmel és blink stalker, arhon, templar, mothership sereggel lép be a végjátékba, akkor ez legyalulja azt a Zerget, aki muta-központű seregen próbál maradni, és ez az a szituáció, amikor a phoenix fejlesztés szóba jön.

Ráadásul ha megnézed a legutóbbi meccseket és a progamerek, köztük MC kommentjeit a ZvP kiegyensúlyozottságáról, akkor azt láthatod, hogy egyre inkább a Protossoknak kedvez ez a párosítás. A muták unalmas meccsekhez vezetnek, ezen pedig változtatni kellene, de a Protossok 2 base all-injei és a sentry-központú játékai jóval erősebbek és sokkal nagyobb problémát okoznak a ZvP-ben. A broodlord/infestor bunkerjáték vs vortex végjáték szintén borzalmas, és javításért kiált. Ez a matchup alapjaiban rossz. Minden azon dől el, hogy a Protoss le tudja-e tenni a kívánt helyekre a forcefieldjeit, és hogy a Zerg el tud-e kerülni egy jól elhelyezett vortexet, ha a végjátékba ér a meccs.

Forrás