Blizzard gyors interjú még az MLG Anaheim-ről

DACA . Interjú 1683

A hónap elején tartották meg Anaheim-ben az aktuális MLG-t, melyen ugyebár a Heart of the Swarm is képviseletét tette a Blizzard jóvoltából. A fejlesztők közül ott volt például Dustin Browder (Starcraft 2 vezető dizájner, vagy David Kim (játék balance-ért felelős). Az eseményen ott volt az SCLegacy is, akik egy rövid interjút készítettek David Kimmel és Dustin Browderrel.

SC:L – Nos, kíváncsiak lennénk a véleményetekre – ugyebár láttuk az MLG-n, hogy új egységek kerültek a Terran oldalhoz, a Widow Mine és a Warhound személyében. Ezek nagyban hasonlítanak a Spider Mine és a Goliath egységekhez. Hogyan győznétek meg azokat a játékosokat, akik szerint a Spider Mine és a Goliath visszajöhetett volna a játékba?

DK – Az ok, hogy miért nem akartuk viszontlátni a Spider Minet a Widow Mine helyett, hogy nem szerettük volna tovább erősíteni a Siege Tank vonalat. Ugyebár, a Widow Mine jelen pillanatban egy sokoldalúbb taktikai lehetőséget ad a Siege Tankokkal (nehezebb), a Widow Mine elpusztítja a közelében lévő egységeket bizonyos időt követően, míg a Siege Tankok automatikusan lőnek, tehát kárba veszhet majd bizonyos damage. Ezért mi úgy gondoljuk, nem igazán fogják a játékosok a Siege Tankokkal együtt használni ezt az egységet. E célból került a Widow Mine a játékba.

Továbbá, a Warhound a Goliath-al szemben egy teljesen különböző egység, mivel a Warhound nem tud támadni légi egységeket. A Warhound jelen pillanatban egy nagyon erős egység minden mechanical unit ellen a földön, míg a Goliath nem volt az. Annyi a hasonlóság köztük, hogy ugyanúgy egy közepes méretű mech egység. Nem hiszem, hogy ez megkérdőjelezne bármit it.

SC:L – A kérdés a Pylonnal kapcsolatban az, hogy képes lesz-e felwarpolni majd az egységeket a különböző magaslatokra. Hogy álltok most ezzel, mert sok mindent lehetett hallani – a Warp Prismt is többet lehetne látni.

DB – Ez mindenképpen egy kényes kérdés, de majd meglátjuk hogy alakulnak a dolgok. Úgy gondoljuk, hogy a felwarpolási lehetőséget ki kellene vennünk. Ez a dolog nagy számban eredményezett cheese játékokat, túl sok all-in volt ebből, és úgy gondoljuk, ezt igen nehéz counterelni is. A probléma tehát az, hogy sok a cheese játék és az ebből adódó érdekesnek mondható buildek. De majd meglátjuk. Ebben a pillanatban azt mondom hogy „nem”, de nem fogunk megállni, tovább figyeljük majd az eseményeket és a visszajelzéseket.

Forrás:


Comments (23)

  • Eyesis

    |

    Kíváncsi vagyok mennyi ideig kell várnom, hogy a balance flame beinduljon 🙂

    Reply

  • Isaac

    |

    Válasz Eyesis #1 üzenetére:
    Le vagy maradva már a Battle report-ok óta tart

    Reply

  • Novver

    |

    OP TERRAN!!! You happy nao?

    Reply

  • Eyesis

    |

    Válasz Novver #3 üzenetére:
    🙂 persze 🙂 pont a leggyengébbet kell op-zni 🙂
    Nézegettem mostanaban MLG es dreamhack tvz-ket tvp-ket, és én pont azt látom, hogy a terran csak egy két ultra high apm playernál tud labdába rúgni, de még akkor is kikaphat..
    Amúgy jól látom, hogy a zergek már egészen pofátlanok? 2 exp, only queens, és nem nagyon lehet ellene mit csinálni? 🙂

    Reply

  • Rayman

    |

    A Viper(?) odahuzas kepessege hat sajat egysegre is, illetve okoz ezzel serulest?

    Reply

  • balimko

    |

    Válasz Rayman #5 üzenetére:

    Mekkora értelmes kérdés!
    Elvileg a viper kirántása nem okoz sebzést, de ha lehet saját egységre is alkalmazni nagy lenne
    (pl roach blink 😀 ) vagy infestorokat menteni a bajból.

    Reply

  • dreAm

    |

    Válasz Eyesis #4 üzenetére:
    ezen felröhögtem

    Reply

  • Rayman

    |

    Válasz balimko #6 üzenetére:
    En masra gondoltam, az artalmatlan Viperrel a zerglingek, vagy zealotok felett repulve hirtelen behuzni 1-2 banelingedet 😀

    Reply

  • huncs

    |

    Válasz Eyesis #4 üzenetére:
    Igaziból akik már féléve sírnak, hogy valamelyik faj (P vagy T imba) annak mondhatod. Dreamhack alatt csomó most feltörekvő emberkére (Zergekre) írták a kommentelők, hogy a patch előtt noname senkik voltak, és a patch mennyit dobott rajtuk, hogy hirtelen ismertebb játékosokat vernek meg szinte könnyűszerrel.
    Én nem fogok ezért sírni, mint ,ahogy rengetegen, nyilván a Blizz is látja ezt, amúgy a legutóbbi 6 MLG-ből 4-et zerg és 2-t terran nyert meg és az utolsó 3 pedig zerg. Nem azt mondom ez sokat jelentene, de a folyton síró zergek ha nyert egy számukra nem szimpatikus P egy kört már nyávogtak.

    ui: Ez a hozzászólás egyetlen olyan zergnek nem szól, aki esetleg tudja objektívan nézni a dolgokat, ők nyilván nem sértődhetnek meg, mert rájuk nem vonatkozik, akik meg sírni szoktak mindenért, azoknak a véleménye meg éppen nem érdekel.

    Reply

  • zf79

    |

    Válasz Rayman #5 üzenetére:
    Igen, lehet saját egységre is castolni. 🙂

    Reply

  • Eyesis

    |

    Válasz huncs #9 üzenetére:
    Nekem nincs azzal bajom, ha zerg vagy protoss nyer. Teljesen mindegy melyik fajjal játszik az a játékos, aki megnyer egy nagyobb versenyt. Az viszont tényleg idegesít, amikor az egyik oldal látványosan sokkal jobban játszik, mint a másik, és mégis a gyengébb játékos nyer. Már az is idegsít, ha egyáltalán játékban van még egy gyenge játékos. Ha megnézed a meccseket, akkor mikor terran győz, akkor tényleg minden tipp topp a játékában. Amint elhibáz egy split-et, vagy emp-t, máris hátrányból játszik, és sokat kell hibáznia az ellenfélnek, hogy vissza tudjon jönni a játékba. Ha jön egy koreai terran, aki minden egyes egységet egyesével külön tud irányítani, figyeld meg, hogy nerfelni fogják addig a terrant, amíg már csak akkor tud valaki játszani más faj ellen, ha úgy játszik, mint ez a szuperhero 🙂
    Összegezve, nincs bajom egyik fajjal sem, de a meccseket, mint néző, sokkal kevésbé élvezem így.

    Reply

  • CT.CacoS

    |

    Szerintem jót tett az utóbbi patch a starcraft 2-nek. A metagame sokat változott, minden zerget tartalmazó matchupban.

    „Az viszont tényleg idegesít, amikor az egyik oldal látványosan sokkal jobban játszik, mint a másik, és mégis a gyengébb játékos nyer.” Mutass példákat. 🙂

    „Amint elhibáz egy split-et, vagy emp-t, máris hátrányból játszik, és sokat kell hibáznia az ellenfélnek, hogy vissza tudjon jönni a játékba.”

    A másik két fajjal is el lehet veszíteni a gamet egy pillanat alatt.

    A terrant jó ideje nem nerfelték, a többit viszont folyamatosan „erősítették”.

    Reply

  • breach

    |

    Válasz CT.CacoS #13 üzenetére:
    jah egy 50-50% TvZ matchupbol egy 35-65% ostobasagot csinalt a patch! JOT TETT MINDENKEPPEN! 😀

    Reply

  • CT.CacoS

    |

    Válasz breach #14 üzenetére: http://imgur.com/a/5uKDQ KOREA 😀
    Igen most 65-35, viszont voltak olyan időszakok, amikor majdhogynem az ellenkezőjét láthattuk.
    Az overlordspeed kellett, ezt te is tudod. A queen buff pedig gyengítette a legtöbb hellion nyitást és early pressuret.
    Mivel a zergek a játék elején szabadabban droneozhatnak, egyre több a cc first. Van még sztem pár érdekes bo, timing amire hamarosan fény derül. (Pl. alive cc first-> 1 barakk 1 refinery reactor -> mass bio) Remélhetőleg hamarosan megint közelebb leszünk az 50-50-hez.

    Szvsz a 65-35-höz nem csak ez a patch járult hozzá, hanem az is, hogy a zergek jobban játszanak, egyre jobban kihasználják a faj adta lehetőségeket.

    Reply

  • crepitation

    |

    Válasz CT.CacoS #15 üzenetére:
    Így van, ha egyszer a T OP volt még az elején, akkor most nagyon helyes hogy a Z OP! hiszen ettől lesz egyensúlyban a játék! a logikád fantasztikus

    Reply

  • DACA

    |

    Válasz crepitation #16 üzenetére:
    Cacos csak leírta a tényeket, nem hinném hogy ezt az „op”-zásba kéne átvinni.

    Reply

  • crepitation

    |

    Válasz DACA #17 üzenetére:
    de tény, hogy az elején op volt a terran… az hogy most a z az marad-e vagy beáll normálisra, majd eldől

    Reply

  • Eyesis

    |

    Válasz CT.CacoS #15 üzenetére:
    Mondtam példákat, a legutobbi MLG és Dreamhack, de úgy igazán BratOK vs Dimaga húzott fel. Tök jó, hogy a zerg már nyugodtabban dronozhat, fantasztikus, remélem lassan már 4 hatcheryvel fognak kezdeni.

    Reply

  • CT.CacoS

    |

    Válasz Eyesis #19 üzenetére: Nem láttam a meccset. BratOk látványosabb jobban játszott? xd
    Dimaga gyengébb lenne, mint BratOk? O_o xd

    Dreamhack Brat_OK ), Keen-t pedig Stephano.

    MLG :O:O? MKP-t egy zerg tudta megverni, aki nem más, mint Drg. Alive-ot polt ejtette ki. Ganzi-t Inori(P). Pumat Drg…

    A fajok eloszlása a vége felé egészen balanceos volt: 2P, 2T,2Z

    Mostani GSL Code S-ben a fajok eloszlása: 5-5-4.

    Reply

  • CT.CacoS

    |

    Válasz crepitation #18 üzenetére: 1. Breachnek válaszoltam, nem neked.
    2.Egy szóval sem említettem, hogy a t op volt.

    ” Így van, ha egyszer a T OP volt még az elején, akkor most nagyon helyes hogy a Z OP! hiszen ettől lesz egyensúlyban a játék!”

    Kérlek áruld el, hogyan jutottál ezekre a gyermeteg következtetésekre?

    Mképpen jót tett ez a patch, hiszen rávilágított a tvz lategame gyengeségeire.

    A másik 2 matchupban pedig kifejezetten pozitív hatásai vannak.

    Reply

  • crepitation

    |

    Válasz CT.CacoS #21 üzenetére:
    tehát ha te breachnek írsz, arra nem reagálhat senki más? ok. arra meg hogy a t régen op volt elég könnyű rájönni. pl. a régi gsl faj eloszlásokat megnézhetnéd, és természetesen nem azért nerfelték annyit mert a blizz utálja a t-t hanem mert tényleg szükség volt rá. ” A másik 2 matchupban pedig kifejezetten pozitív hatásai vannak.” ez igen értelmes kiegészítés. most a zvp-re meg zvz-re gondolsz? p ellen nyilván nem lehet negatív hatása egy buffnak, z ellen meg nem értem mitől pozitív, de biztos igazad van.

    Reply

  • Eyesis

    |

    Válasz CT.CacoS #20 üzenetére:
    Drágaszágom. Mondom AZON a meccsen, amit mondtam, MLG, BratOK vs Dimaga, azon SOKKKKKKKKKAL jobb játékosnak látszott BratOK. Ezt én mint fogalmatlan néző éreztem és ehhez jogom van.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.