Blizzard gyors interjú még az MLG Anaheim-ről
A hónap elején tartották meg Anaheim-ben az aktuális MLG-t, melyen ugyebár a Heart of the Swarm is képviseletét tette a Blizzard jóvoltából. A fejlesztők közül ott volt például Dustin Browder (Starcraft 2 vezető dizájner, vagy David Kim (játék balance-ért felelős). Az eseményen ott volt az SCLegacy is, akik egy rövid interjút készítettek David Kimmel és Dustin Browderrel.
SC:L – Nos, kíváncsiak lennénk a véleményetekre – ugyebár láttuk az MLG-n, hogy új egységek kerültek a Terran oldalhoz, a Widow Mine és a Warhound személyében. Ezek nagyban hasonlítanak a Spider Mine és a Goliath egységekhez. Hogyan győznétek meg azokat a játékosokat, akik szerint a Spider Mine és a Goliath visszajöhetett volna a játékba?
DK – Az ok, hogy miért nem akartuk viszontlátni a Spider Minet a Widow Mine helyett, hogy nem szerettük volna tovább erősíteni a Siege Tank vonalat. Ugyebár, a Widow Mine jelen pillanatban egy sokoldalúbb taktikai lehetőséget ad a Siege Tankokkal (nehezebb), a Widow Mine elpusztítja a közelében lévő egységeket bizonyos időt követően, míg a Siege Tankok automatikusan lőnek, tehát kárba veszhet majd bizonyos damage. Ezért mi úgy gondoljuk, nem igazán fogják a játékosok a Siege Tankokkal együtt használni ezt az egységet. E célból került a Widow Mine a játékba.
Továbbá, a Warhound a Goliath-al szemben egy teljesen különböző egység, mivel a Warhound nem tud támadni légi egységeket. A Warhound jelen pillanatban egy nagyon erős egység minden mechanical unit ellen a földön, míg a Goliath nem volt az. Annyi a hasonlóság köztük, hogy ugyanúgy egy közepes méretű mech egység. Nem hiszem, hogy ez megkérdőjelezne bármit it.
SC:L – A kérdés a Pylonnal kapcsolatban az, hogy képes lesz-e felwarpolni majd az egységeket a különböző magaslatokra. Hogy álltok most ezzel, mert sok mindent lehetett hallani – a Warp Prismt is többet lehetne látni.
DB – Ez mindenképpen egy kényes kérdés, de majd meglátjuk hogy alakulnak a dolgok. Úgy gondoljuk, hogy a felwarpolási lehetőséget ki kellene vennünk. Ez a dolog nagy számban eredményezett cheese játékokat, túl sok all-in volt ebből, és úgy gondoljuk, ezt igen nehéz counterelni is. A probléma tehát az, hogy sok a cheese játék és az ebből adódó érdekesnek mondható buildek. De majd meglátjuk. Ebben a pillanatban azt mondom hogy „nem”, de nem fogunk megállni, tovább figyeljük majd az eseményeket és a visszajelzéseket.
Forrás:
Comments (23)
Eyesis
| #
Kíváncsi vagyok mennyi ideig kell várnom, hogy a balance flame beinduljon 🙂
Reply
Isaac
| #
Válasz Eyesis #1 üzenetére:
Le vagy maradva már a Battle report-ok óta tart
Reply
Novver
| #
OP TERRAN!!! You happy nao?
Reply
Eyesis
| #
Válasz Novver #3 üzenetére:
🙂 persze 🙂 pont a leggyengébbet kell op-zni 🙂
Nézegettem mostanaban MLG es dreamhack tvz-ket tvp-ket, és én pont azt látom, hogy a terran csak egy két ultra high apm playernál tud labdába rúgni, de még akkor is kikaphat..
Amúgy jól látom, hogy a zergek már egészen pofátlanok? 2 exp, only queens, és nem nagyon lehet ellene mit csinálni? 🙂
Reply
Rayman
| #
A Viper(?) odahuzas kepessege hat sajat egysegre is, illetve okoz ezzel serulest?
Reply
balimko
| #
Válasz Rayman #5 üzenetére:
Mekkora értelmes kérdés!
Elvileg a viper kirántása nem okoz sebzést, de ha lehet saját egységre is alkalmazni nagy lenne
(pl roach blink 😀 ) vagy infestorokat menteni a bajból.
Reply
dreAm
| #
Válasz Eyesis #4 üzenetére:
ezen felröhögtem
Reply
Rayman
| #
Válasz balimko #6 üzenetére:
En masra gondoltam, az artalmatlan Viperrel a zerglingek, vagy zealotok felett repulve hirtelen behuzni 1-2 banelingedet 😀
Reply
huncs
| #
Válasz Eyesis #4 üzenetére:
Igaziból akik már féléve sírnak, hogy valamelyik faj (P vagy T imba) annak mondhatod. Dreamhack alatt csomó most feltörekvő emberkére (Zergekre) írták a kommentelők, hogy a patch előtt noname senkik voltak, és a patch mennyit dobott rajtuk, hogy hirtelen ismertebb játékosokat vernek meg szinte könnyűszerrel.
Én nem fogok ezért sírni, mint ,ahogy rengetegen, nyilván a Blizz is látja ezt, amúgy a legutóbbi 6 MLG-ből 4-et zerg és 2-t terran nyert meg és az utolsó 3 pedig zerg. Nem azt mondom ez sokat jelentene, de a folyton síró zergek ha nyert egy számukra nem szimpatikus P egy kört már nyávogtak.
ui: Ez a hozzászólás egyetlen olyan zergnek nem szól, aki esetleg tudja objektívan nézni a dolgokat, ők nyilván nem sértődhetnek meg, mert rájuk nem vonatkozik, akik meg sírni szoktak mindenért, azoknak a véleménye meg éppen nem érdekel.
Reply
zf79
| #
Válasz Rayman #5 üzenetére:
Igen, lehet saját egységre is castolni. 🙂
Reply
Isaac
| #
TLO üzenete azoknak akik már most a balance miatt sírnak
https://twitter.com/LiquidTLO/status/211285541734453249
Reply
Eyesis
| #
Válasz huncs #9 üzenetére:
Nekem nincs azzal bajom, ha zerg vagy protoss nyer. Teljesen mindegy melyik fajjal játszik az a játékos, aki megnyer egy nagyobb versenyt. Az viszont tényleg idegesít, amikor az egyik oldal látványosan sokkal jobban játszik, mint a másik, és mégis a gyengébb játékos nyer. Már az is idegsít, ha egyáltalán játékban van még egy gyenge játékos. Ha megnézed a meccseket, akkor mikor terran győz, akkor tényleg minden tipp topp a játékában. Amint elhibáz egy split-et, vagy emp-t, máris hátrányból játszik, és sokat kell hibáznia az ellenfélnek, hogy vissza tudjon jönni a játékba. Ha jön egy koreai terran, aki minden egyes egységet egyesével külön tud irányítani, figyeld meg, hogy nerfelni fogják addig a terrant, amíg már csak akkor tud valaki játszani más faj ellen, ha úgy játszik, mint ez a szuperhero 🙂
Összegezve, nincs bajom egyik fajjal sem, de a meccseket, mint néző, sokkal kevésbé élvezem így.
Reply
CT.CacoS
| #
Szerintem jót tett az utóbbi patch a starcraft 2-nek. A metagame sokat változott, minden zerget tartalmazó matchupban.
„Az viszont tényleg idegesít, amikor az egyik oldal látványosan sokkal jobban játszik, mint a másik, és mégis a gyengébb játékos nyer.” Mutass példákat. 🙂
„Amint elhibáz egy split-et, vagy emp-t, máris hátrányból játszik, és sokat kell hibáznia az ellenfélnek, hogy vissza tudjon jönni a játékba.”
A másik két fajjal is el lehet veszíteni a gamet egy pillanat alatt.
A terrant jó ideje nem nerfelték, a többit viszont folyamatosan „erősítették”.
Reply
breach
| #
Válasz CT.CacoS #13 üzenetére:
jah egy 50-50% TvZ matchupbol egy 35-65% ostobasagot csinalt a patch! JOT TETT MINDENKEPPEN! 😀
Reply
CT.CacoS
| #
Válasz breach #14 üzenetére: http://imgur.com/a/5uKDQ KOREA 😀
Igen most 65-35, viszont voltak olyan időszakok, amikor majdhogynem az ellenkezőjét láthattuk.
Az overlordspeed kellett, ezt te is tudod. A queen buff pedig gyengítette a legtöbb hellion nyitást és early pressuret.
Mivel a zergek a játék elején szabadabban droneozhatnak, egyre több a cc first. Van még sztem pár érdekes bo, timing amire hamarosan fény derül. (Pl. alive cc first-> 1 barakk 1 refinery reactor -> mass bio) Remélhetőleg hamarosan megint közelebb leszünk az 50-50-hez.
Szvsz a 65-35-höz nem csak ez a patch járult hozzá, hanem az is, hogy a zergek jobban játszanak, egyre jobban kihasználják a faj adta lehetőségeket.
Reply
crepitation
| #
Válasz CT.CacoS #15 üzenetére:
Így van, ha egyszer a T OP volt még az elején, akkor most nagyon helyes hogy a Z OP! hiszen ettől lesz egyensúlyban a játék! a logikád fantasztikus
Reply
DACA
| #
Válasz crepitation #16 üzenetére:
Cacos csak leírta a tényeket, nem hinném hogy ezt az „op”-zásba kéne átvinni.
Reply
crepitation
| #
Válasz DACA #17 üzenetére:
de tény, hogy az elején op volt a terran… az hogy most a z az marad-e vagy beáll normálisra, majd eldől
Reply
Eyesis
| #
Válasz CT.CacoS #15 üzenetére:
Mondtam példákat, a legutobbi MLG és Dreamhack, de úgy igazán BratOK vs Dimaga húzott fel. Tök jó, hogy a zerg már nyugodtabban dronozhat, fantasztikus, remélem lassan már 4 hatcheryvel fognak kezdeni.
Reply
CT.CacoS
| #
Válasz Eyesis #19 üzenetére: Nem láttam a meccset. BratOk látványosabb jobban játszott? xd
Dimaga gyengébb lenne, mint BratOk? O_o xd
Dreamhack Brat_OK ), Keen-t pedig Stephano.
MLG :O:O? MKP-t egy zerg tudta megverni, aki nem más, mint Drg. Alive-ot polt ejtette ki. Ganzi-t Inori(P). Pumat Drg…
A fajok eloszlása a vége felé egészen balanceos volt: 2P, 2T,2Z
Mostani GSL Code S-ben a fajok eloszlása: 5-5-4.
Reply
CT.CacoS
| #
Válasz crepitation #18 üzenetére: 1. Breachnek válaszoltam, nem neked.
2.Egy szóval sem említettem, hogy a t op volt.
” Így van, ha egyszer a T OP volt még az elején, akkor most nagyon helyes hogy a Z OP! hiszen ettől lesz egyensúlyban a játék!”
Kérlek áruld el, hogyan jutottál ezekre a gyermeteg következtetésekre?
Mképpen jót tett ez a patch, hiszen rávilágított a tvz lategame gyengeségeire.
A másik 2 matchupban pedig kifejezetten pozitív hatásai vannak.
Reply
crepitation
| #
Válasz CT.CacoS #21 üzenetére:
tehát ha te breachnek írsz, arra nem reagálhat senki más? ok. arra meg hogy a t régen op volt elég könnyű rájönni. pl. a régi gsl faj eloszlásokat megnézhetnéd, és természetesen nem azért nerfelték annyit mert a blizz utálja a t-t hanem mert tényleg szükség volt rá. ” A másik 2 matchupban pedig kifejezetten pozitív hatásai vannak.” ez igen értelmes kiegészítés. most a zvp-re meg zvz-re gondolsz? p ellen nyilván nem lehet negatív hatása egy buffnak, z ellen meg nem értem mitől pozitív, de biztos igazad van.
Reply
Eyesis
| #
Válasz CT.CacoS #20 üzenetére:
Drágaszágom. Mondom AZON a meccsen, amit mondtam, MLG, BratOK vs Dimaga, azon SOKKKKKKKKKAL jobb játékosnak látszott BratOK. Ezt én mint fogalmatlan néző éreztem és ehhez jogom van.
Reply