Heart of the Swarm Balance

Eyesis . Blog, HotS béta 1121

Heart of the Swarm Balance

David Kim írt egy kis státusz jelentést, ahol első körben megköszönte mindenkinek, aki a beta-val játszott, hogy számos hibára fényt derítettek, és segítették a balance rögös útján megtenni az első lépéseket. Mi köszönjük David! A végén én már kifejezetten jobban szerettem HotS-al játszani, mint WoL-al.
David reméli, hogy nem teszünk némasági fogadalmat azután sem, hogy a Heart of the Swarm megjelenik, ugye március 12-e után. Na de térjünk is rá, hogy mit gondolnak Blizzard-ék a balance-ról.

Úgy érzik, hogy nincs igazán kirívó probléma, sőt szerintük minden ligában nagyjából kiegyenlített küzdelmekkel harcolunk a pontokért,  azaz a nyerési arány közel 50%-os, és mindegy milyen fajjal játszunk. A hab a tortán, hogy a legjobb 30 GM között is egészen szépen alakult a fajok eloszlása, hiszen 7 zerg, 13 terran, és 10 protoss uralja a lista tetejét, és a Heart of the Swarm versenyeken is elég korrekt a győzelem/vereség arány minden fajjal. Érzésre tehát elégedettek a jelenlegi egyensúllyal, így a megjelenést nem késleltetik, de azt nem mondják, hogy tökéletes, szóval még bőven számíthatunk balance patch-ekre megjelenés után.

Persze mindig figyelemmel kísérik a játszási szokásainkat, és azok változásait, a közösség véleményét és aggodalmait. Úgy gondolják, hogy még nem mindenki vette elég komolyan a játékot, amíg nem élesben futott, ahogy azt a Wings os Liberty beta-jában is megfigyelték, ezért elkerülhetetlen a további finomhangolás megjelenés után. Különösen figyelni fogják a közösség által túl erősnek tartott Hydralisk és Oracle egységeket éles játék közben. Nem akarják elsietni a drasztikus változtatásokat, amíg nem látják, hogy alakul velük a játék.  Azt gondolják, hogy a még idő kell ahhoz, hogy a mester játékosok valódi mesterek legyenek, és szükség van sok sok versenyre is, hogy minél tisztább képet kapjanak a játékról, mielőtt beleavatkoznak.

Természetesen továbbra sem szeretnék, hogy mindenki ugyanazt a stratégiát válassza, így a közösség kedvenceit is figyelemmel kísérik.

A Medivac Ignite Afterburner képességgel túl erős

Aki nem ismerné ennek a képességnek az aktiválással egy ideig lényegesen gyorsabban tud repülni a Medivac, de használat után egy ideig nem lehet újra aktiválni. A Medivac droppokat eleinte sűrűn láthattak a nézők nagyobb versenyeken, de mivel megtanulták jól védeni őket a játékosok, szép lassan eltűnt a játékból. Ezt szerették volna újra visszahozni ezzel a képességgel. Eleinte nyilván nehezebben boldogulnak vele a játékosok, de nem szeretnék még az előtt túlságosan legyengíteni ezt, amíg a játékosok nem tanultak meg felkészülni rá. Ha azt látják, hogy mindent megtettek azért, hogy az ilyen jellegű zavarásokat elkerüljék, mégis túl nagy károkat szenvednek el miatta, akkor muszáj lesz finomítani ezen a képességen, addig marad.

Túl erős a protoss légierő, különösen zerg ellen

Abban egyetértenek az aggódókkal, hogy a Protoss légierő splash damages egységekkel kombinálva nehezen kezelhető zergként, ha kb. 15 percig lerohanás és zavarás nélkül hasonló számú bázisra tesznek szert a játékosok, de ennek semmi jelét nem láttuk eddig pro meccseknél. Többször láttunk már, hogy a protoss játékos ezt a stratégiát választotta, de a sikeresség mértéke még bőven nem igazolja, hogy túl erősnek lehessen mondani. A legfőbb oka ennek az, hogy elég nehéz Protossal lépést tartani gazdaságban, miközben ezt a stratégiát csinálják, és azokon a pro versenyeken, ahol ilyen seregkompozíciót láttunk több nagyon különböző játékmenetben hozták ki, sőt még a pro játékosoknak is bőven van még mit tanulni, hogy a legoptimálisabb ellen-stratégiát hozzák ki a protoss légierő ellen. Tényleg nagyon figyelik, hogy végződnek ezek a stratégiák zerg ellen, de jelenleg úgy érezzük, hogy a protoss légierő tényleg elég erős, de annak semmi jelét nem látjuk, hogy a zerg teljesen esélytelen lenne ellene.

Mindenki vegye figyelembe, hogy a megjelent játék még nem a végleges egyensúlyt jelenti majd, hiszen számos javítás várható még. Folyamatosan figyelik és figyelni fogják a pro streameket, játékokat, versenyeket minden felállásban, és elemzik a látottakat, de meghallgatják a közösség visszajelzéseit is, és igyekeznek napi kapcsolatban  mindent megbeszélni velünk. Várhatóan gyorsan fog változni a játék, hiszen a játékosok még csak tanulni fogják a Heart of the Swarm-ot, és simán lehet, hogy később, ahogy fejlődnek a játékosok, teljesen megváltozik a véleményünk bizonyos dolgokban.  Remélik, hogy továbbra is segítjük a a StarCraft 2 fejlődését,  hogy egy csodálatos és e-sport-ra alkalmas játékká váljon.

Tényleg köszönik mindenkinek a számos konstruktív visszajelzést a beta ideje alatt és remélik, hogy maradunk segítőkészek, hiszen a segítségünk felbecsülhetetlen érték számukra. Find match, azaz Play!

Forrás: http://us.battle.net/sc2/en/blog/8896362/Situation_Report_Heart_of_the_Swarm_Balance-3_4_2013#c-8087758956


Comments (12)

  • Grimmjow

    |

    Helló. Nem lehetne valami más színösszeállítást berakni? Ez a fekete fehér elég rossz, mire végigolvastam kifolyt a szemem:)

    Reply

  • ExecuThor

    |

    Hümm… szerintem a widow mine túl erős zerg ellen, főleg gold liga vagy alatta, de lehet csak én érzem annak. Ling runby-nál figyelni kell, ami gold liga körüli szinten nem mindíg kivitelezhető, vagy Muta harassnál is ugyanez van.

    Reply

  • hhhhh5n1

    |

    Ha neked ez fekete alapon fehér,akkor vegyél monitort ujat,mert lehet nem amiatt folyik ki a szemed,mert ilyen a dizájn.Merthogy ez sötétkék alapon fehér.

    Reply

  • Eyesis

    |

    Válasz hhhhh5n1 #3 üzenetére:
    Igazad van, ez tényleg sötétkék, de a lényegen nem változtat. Szerintem is nehéz olvasni sötét alapon világos szöveget, én úgy szoktam csinálni, hogy vagy kijelölöm a szöveget, vagy kimásolom notepad-ba 🙂

    új design, ahol világos háttéren sötét szöveget lehet olvasni +1

    Reply

  • Thomas_cs

    |

    Válasz ExecuThor #2 üzenetére:
    Én eddig pont így éreztem eddig a baneling-el kapcsolatban az elmúlt években, mert elég volt egy pillanatig nem figyeltem, és oda volt a seregem 2/3-a. Főleg gold vagy alatta levő ligában.

    Reply

  • SouNDsOfWar

    |

    Válasz ExecuThor #2 üzenetére:
    Szerintem gold szinten meg a baneling meg a fungal growth erős. Aoe van, vigyázni kell vele, ez van. (masters vagyok)

    Reply

  • Winner_hun

    |

    Milyen splash damage van P légierőnél? Azt hiszem lemaradtam. Vagy a tempest kapott ilyet? Mert olyan rémlik hogy arról egyszer szó esett hogy a tempest lövedéke nagyon nagy de ettől független nincs splash damage.

    Reply

  • Yoda

    |

    A toss 2 új támadó egységet kapott oracle + tempest. A tempest lett volna splash sebzéssel a muta ellen de elvetették. Egy rakás szar lett. Messze lő de kurva lassan 🙁 Az oracle + addig jó csak mig raknak egy darab turretet vagy sporet. 🙁 Utána hasznavehetetlen.
    Nem igazán értem ezt a erős légiegység dolgot a tossnál.

    Reply

  • Formaster

    |

    Válasz Yoda #8 üzenetére:
    A mothership core kikerült?

    Reply

  • Eyesis

    |

    Válasz Winner_hun #7 üzenetére:
    Szia, való igaz már nincs spash damage egy protoss repülőnek sem, de ha mellé spash damage-s egységet raknak, akkor az igen komoly death ball. Ahogy látom rá kell szoknom, hogy a protoss-t is harassoljam 🙂
    Válasz Formaster #9 üzenetére:
    Nem került ki, bár egyes képességei változtak, átkerültek más egységekhez ilyesmi.
    Válasz Yoda #8 üzenetére:
    azért muta ellen van jó pár lehetősége a protossnak, bár tény, hogy a tempest nem tartozik ezek közé 🙂
    Válasz Thomas_cs #5 üzenetére:
    Én még most is nehezen bírom pont jókor benyomni a stimet, és jól splitelni, hogy a lehető leghatékonyabban álljak ellen a banelingeknek 🙂

    Reply

  • Vincze01

    |

    Válasz Thomas_cs #5 üzenetére:
    Azt azért vegyed hozzá hogy a baneling nem láthatatlan, és nem is ranged.

    Reply

  • Eyesis

    |

    Válasz Vincze01 #11 üzenetére:
    ha elásod, akkor láthatatlan 🙂

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.