Itt az idő az újabb balance tesztre!
A múlt héten már beszámoltunk arról, hogy a Blizzard tervezi egy újabb balance test map kiadását, melyben ismét megbolygatnák az erőviszonyokat a HotS-ban. A Blizzard végül a mai naptól elérhetővé tette a custom game között a „Bel’Shir Vestige LE (2.0.11 Balance v1.0)” nevű pályát, ahol kipróbálhatjuk a változtatásokat a játékban.
A változtatások a teszt pályára:
Protoss
- Oracle
- Mozgási sebességét megnövelték 3.375-ről 4.0-ra
- Az egység gyorsulását megnövelték 2-ről 3-ra.
- A Revelation képesség hatókörét megnövelték 9-ről 10-re.
Terran
- Armory
- A földi és légi fegyverek fejlesztése mostantól együttesen fejleszthető ki.
- Siege Tank
- A Siege Mode fegyverzete gyorsabb, 3.0-ról 2.7-re csökkentették.
- Widow Mine
- A Sentinel Missiles területi sebzését lecsökkentették 1.75-ről 1.25-re.
Zerg
- Roach Warren
- A Tunneling Claws fejlesztés tovább növeli a Roachok föld alatti mozgásának sebességét 1.41-ről 2.25 értékpontra.
Továbbra is fontos megjegyezni, hogy ezek a változtatások továbbra is tesztelés alatt állnak, tehát nem biztos, hogy ezek így maradnak véglegesen. A Blizzard figyeli a játékosok visszajelzéseit a bneten.
Forrás:
Comments (22)
Secondborn
| #
Valaki leírná, hogy miért egységesítik ekkora elánnal a terran-ok fejlesztéseit és hogy ebből miért marad ki a másik két faj? Csak mert végső soron a protoss pszi/plazma/lézer energia illetve a zerg csont/nyál/méreg/spóra támadás lényegében ugyanaz, bármely egység is használja. A widow mine-ok területi sebzését pedig nem csökkenteni, hanem eltörölni kéne, mert ez után is brutális mészárlást képesek okozni, egy nagy rakás ilyen vacak felér egy kisebb atomcsapással! Jah és kösz az oracle-harass esélyét, igaz, a dark templaroknál azért kezelhetőbbek.
Reply
DACA
| #
Válasz Secondborn #1 üzenetére:
1. Mert a mech használhatatlan kb, versenyeken sem látni, változatosabbá kell tenni a játékot.
2. Ha a WM területi sebzését teljesen kivennék, onnantól nem lenne értelme az egységnek. Bár így is kuka lesz szerintem a következő részre.
3. Az Oracle-vel tényleg nincs baj, csak így is már no skilles unit volt, így még könnyebb lesz a harass.
Reply
FaLtY
| #
„Itt az idő”… jöhetett volna hamarabb is.
Reply
Thomas_cs
| #
Válasz DACA #2 üzenetére:
Tökmindegy, mert a mech ezután is halott lesz. Max ladderen néha el lehet sütni. A toss-nak szinte csak hard-counter-e van ellene, a zerg meg a swarmhost-al beáll a natural elé, hydra-val mag védi a drop ellen.
Reply
Thomas_cs
| #
Mech or die:
http://www.teamliquid.net/video/streams/SjoW
Eddig inkább die :P.
Reply
pRaZz1n
| #
Válasz Thomas_cs #4 üzenetére:
Hardcounter ? Az az 1 db immortal? 😀
Reply
Thomas_cs
| #
Válasz pRaZz1n #6 üzenetére:
A fenti linken SjoW azt írta pontosan:”mech or die (except vs toss)”. Vajon miért 🙂 ? Biztos ezért, mert 1 db immortal a hard countere :).
Reply
Secondborn
| #
Válasz DACA #2 üzenetére:
Ez eléggé igazságtalan. Ha a thor-ra gyúrt a játékos, ám az mégse jön be, akkor pusztán legyárt egy armadányi battlecruiser-t vagy más légi egységet, amelyeket már nem kell több szinten fejleszteni, szemben a másik két fajjal, aki ugyanúgy kerülhet hasonló veszélyes helyzetekbe. Legközelebb mi lesz; elveszíti az Armory követelményt és a válható légi fegyverzeteinek a helyére két widow mine kerül, csak hogy Chris Metzen kedvence feszítsen a csatatéren?
Az oracle pedig szvsz. eddig se volt nagy mutatvány; megvárták az energia feltöltésének felét, aztán mentek a főbázisra munkásokat mészárolni. A két másik képességét pedig soha nem láttam használatban, nyilván mert az observer-rel még mindig többre mennek.
Reply
AdamoA
| #
Válasz Secondborn #8 üzenetére:
Igen Terran miután „Thor-ra” ment hirtelen átvált „armadányi battlecruiser”-re amit szintén a factoryból kell venni… JA NEM mert a startportbol kell venni és ha abból nincs 3-4 sose lesz „armadányi”… és 4 startport 400 gaz+4 lab még 100 gas… arról nem is beszélve, hogy ha Thor-ról BCre vált akkor a Thorok valószínűleg halottak… és mire kijön az armadányi BC addigra 4x elvesztette a gamet.
–
Egyébként meg a Terran pont az a faj ahol nincs olyan, hogy hirtelen tech switch pont ezek miatt.
Amúgy meg a protossnál is egyben van az upgrade. Ott csak ground van meg Air. Terrannal meg Infantry és MechAir szóval mindkettőnek kettő van. A zergnek meg kevesebbet kell beleölnie a tech épületekbe…. plusz ott csak 5 van… Míg a Tnél eddig 5 volt szintén.
–
Szerintem természetesen
Reply
Secondborn
| #
Válasz AdamoA #9 üzenetére:
Kétségtelen, hogy aligha élné túl a thor-ok elvesztése utáni perceket a terran játékos, ám ahogy írtad, a zerg játékosoknak a fegyverzethez három fejlesztése van, mégse akarják egységesíteni a felszíni egységek. Persze erre lehet azt felelni, hogy az elődben (StarCraft) is így volt minden, de számomra akkor is igazságtalanság; pusztán mert olcsó és tömeggyártásra hangolt a Zerg, még nem biztos, hogy könnyebben tud váltani a fegyvernemek közt.
Reply
Thomas_cs
| #
Válasz Secondborn #10 üzenetére:
Megválaszoltad a saját kérdésed, mert a Z-nek pl.: nem kell letenni 6 spire-t, hogy legyártson egyszerre 6 muta-t (ha még a fejlesztés is egyben lenne…bele sem merek gondolni). Míg a Terran és a toss ha több egységet akar egyszerre gyártani, akkor annyi épületet kell letegyen. Ezt megnézve, a Zerg a másik 2 fajhoz képest igen is gyorsan tud tech-et váltani.
Thor után armadányi DC :). Vicces, mert ahhoz, hogy letegyek 4 starportot elég sok gáz is kell meg sok mineral is, amihez bankolni kell a terrannak. Ezt úgy hívják „szar makró”. Sajnos ezt a másik 2 fajnál máshogy nevezik.
Reply
pRaZz1n
| #
Aha..Mert nyílván groundról kurva könnyű áttechelni skytossra..Ne írjatok már hülyeséget..Protossal még reménytelenebb mint terrannal..
Reply
Puding1337
| #
: ( nekem se tetszik ez a terrannak egybe minden upgrade-et. Siege mode -ot se kell már 😀 meg a raveneknek azt a sok szart… Most full mech upgrade-el szarrá gyalázod majd a vipereket, ami miatt egyedül verhető volt a mech. BL-corruptort is, mivel szegény pára zerg csak 0-0 air, addigra a fasza terran 3-3 , mert miért is ne ?:D Nem is szólva arról, hogy idáig is a raven viking volt a legerősebb combo zvt ben, és akkor még 3-3 se volt csutkára kitolva. Zerg upgrade-ekkel meg csak az a bajom, hogy 2050508427659832470*10^23 évvel később jön ki a 3-3, mint a többi fajnak.
Reply
AdamoA
| #
Válasz Secondborn #10 üzenetére:
Itt sír mindenki az upgrade buff miatt amikor elfejetik, hogy:
1) Protossnak a full groundra van egységes upgrade… tehát GW, Robo (immo, colo) egységekre ugyanúgy hat… ami legtöbbszr a 100%kát teszi ki a seregnek.
2) Olcsóbb az upgradeje, mint a a Terrannak. (100-150-200, míg a T 100-175-250) és a boost miatt jóval gyorsabban készül el.
De ez a mech+air upgrade olyan szinten megfog itt mindent bolygatni!! Esélye nem lesz itt senkinek aki bepróbálkozik… az biztos. (főleg, hogy eddig sem az upgradek miatt nem működött a mech… de most majd biztos…:
Válasz Puding1337 #13 üzenetére:
– „meg a raveneknek azt a sok szart… Most full mech upgrade-el szarrá gyalázod majd a vipereket”
Igen valószínűleg így lesz… bár a ravenes részt nem is értem… elmondhatnád, hogy fogja „szétgyalázni” a mech a vipereket… ezekután!
Reply
AdamoA
| #
Válasz AdamoA #14 üzenetére:
Utólag olvasva aggrészívnek tűnhet a hozzászólásom… de ez nem igaz, és azt sem gondolom, hogy 100%ig igazam van, mivel biztos van olyan oldala a dolognak amit nem vettem figyelembe.
Tehát nem akartam letámadni senkit!
Reply
crepitation
| #
Uhh nem kellett volna végigolvasni a kommenteket… Adamoa szerintem hagyd rájuk, csak hülyébb leszel minden itt töltött perc után.
Reply
AdamoA
| #
Btw ha valaki kevesli a 1 db test mapot… és egyébként sem felel meg az ízlésének feltöltöttem 3 másikat ugyanezekkel a változásokkal.
Így most már van Bel’Shir a blizzard által plusz:
– Akilon Wastes
– Frost LE
– Whirlwind LE
.
Have fun!
Reply
Puding1337
| #
Válasz AdamoA #14 üzenetére:
hát pl h ravennek már nem kell seeker missile-t fejleszteni, siege mode-ot se kell fejleszteni, már az upgrade-ek is egyben lesznek, lassan ott tartunk, hogy terran mech-el mid master szinten fognak tudni játszani majd a downkoros gyerekek is, mondjuk megértem, legyen nekik is sikerélményük, de azért van egy határ :)))))))))). A vipereket meg, nem érted, hogy gyalázná szét a mech ezentúl?:D Ott a thor, és a viking, mind2 3-3, szemben a corruptorral ami valószinűleg 0-0. Szerinted, mennyi esélye van annak, hogy a vipert corrupterrel lenyomjál elég blindig cloudot, ahhoz, hogy a tankok ne daráljanak szét mindent ?:D. BL is játszhatatlan lesz igy, nem mintha amúgy jó lett volna… Viper nélkül lehetetlen mech-et verni, igy meg kb teljesen használhatatlan lesz a viper, ha a terrannak eszébe jut még időben vikinget venni.
Reply
AdamoA
| #
Válasz Puding1337 #18 üzenetére:
1) Próbáld ki akkor a mechet, mert látszik fogalmad sincs róla 🙂
2) Számold ki, hogy viper (sebesség, cast range, élet, armor, darab) mennyi idő alatt hal meg a viking ellen (sebesség, attack range, attack period, darab)
Észre fogod venni, hogy elindul a csata és nem hal meg az összes viper egyből… sőt! Bőven van idő telenyomni a területet köddel aztán a ground unitok már nem is érnek semmit. Legalább 12-14 viking kell, hogy 6-8 vipert időben leszedj. Időben azt értem, hogy 6-7 sec. 6 és 7 másodperced van castolni. Plusz ha a thor is a levegőbe lő… akkor lassan a fél sereged azzal foglalkozik, hogy a vipereket kiszedje és jó kérdés, hogy ki fog foglalkozni a groundon lévőkkel. 0 range tank meg MM?
Amúgy jó páran csinálták már és teljesen jogosan, visznek néhány + overlordot, hogy felfogják az első viking lövéseket. Akik jobbak persze váltanak rögtön, de ha már az első sorozatot felfogták az +1 viper.
Ahhoz meg, hogy számottevő legyen a raven HSM, valamit be kell áldozni. T is 200 supplyból nyomja amiből 66 scv. Maradt 133 és ha van egy csomó viking, thor… akkor nem lesz még egy raklapnyi ravenje mivel megint ott a kérdés: mi fogja a groundot? Valamit valamiért… csak leírva minden * imbának tűnik mindenhol 🙂
De amúgy nagyon egyszerű: Custom game-> Search Test vagy AdamoA. Hívd be haverod aki T és nézzétek meg. Szerintem megfogtok lepődni.
Reply
pobcorn
| #
ha tényleg op lesz a mech akkor sajnálom a zergecskéket 🙁 mert nincs a mechnél undorítóbb létforma ha belegondolunk : nincs is annál hányingerkeltőbb amikor leküld 5234 OC-t mindenhova planetaryt rak és körberajka 342423432 turrettel a bázisát mert mech=infinite mineral. És akkor nem tudod harassolni semmivel 🙂 Ha emellé még kegyetlen erős megállíthatatlan is lesz a kimaxolt mech army akkor :'( :'( :'(
ui: remélem örülsz pudi <3
ui2: ellenben protoss ellen szívesen látnék mechet de kicsit izgibb lenne immortal nélkül és ha a tankok nem 1shotolnák szét a gateway unitokat (stalker ftw best unit in the game! (se))
Reply
breach
| #
Zerg ellen a swarmhost, buff ide vagy oda, ugyanugy imba marad, es azaz egyseg az egyetlen ok, amiert halott a mech jelen pillanatban. Toss ellen tobb ilyen egyseg is van. Earlyben MSC, aztan immortal, voidray, tempest es carrier.
Reply
Peda_Z
| #
Válasz AdamoA #19 üzenetére:
Upgrades részhez: shield upgrade is van 🙂
–
„Ahhoz meg, hogy számottevő legyen a raven HSM, valamit be kell áldozni. T is 200 supplyból nyomja amiből 66 scv. Maradt 133…” A raven az egyik legerősebb kihasználatlan unit a gameben az én low level meglátásom szerint. A „66 scv” meg a 2dik scv pullokat nyomó koreaiak után már egyenesen viccnek hat….thor raven meg minden, ott már annyi mule áll rendelkezésre, hogy nincs annyi mineralpatch (alert! túlzás alert!). Ez a valamit be kell áldozni kijelentés minden fajra igaz, ezt hívják unit composition-nek.
Reply