Balance változtatások a közeljövőben

DACA . Hírek 1448

Heart of the Swarm Balance

A Blizzard hamarosan egy újabb „balance test map” akcióval rukkol elő, melyben felbolygatnák az erőegyensúlyt. A Blizzard jelenleg úgy véli, a Protoss különösen erős néhány helyen Terran ellen.

A tervezett változtatások:

  • Photon Overcharge időtartama 60 másodpercről 50 másodpercre csökkentve.

Kicsit változtatunk a Photon Overcharge időtartamán, csökkentjük azt kis mértékben. Túlságosan nem akartuk azt, mert a PvP felállásra negatívan is hathat. Kíváncsian várjuk, hogy a többi fajnál változtat-e valamin, de a PvP-n is rajta tartjuk a szemeinket.

  • Time Warp energia költsége 75-ről 100-ra megnövelve.

Ez egy újabb lehetőség a Protossok gyengítésére. Reméljük, hogy ez a változtatás is hatékony lesz a Protossok korai erejének visszaszorítására. Reméljük a Blink alapú nyitásokat is csökkentik, melyek az utóbbi időben megnőttek.

  • A Ghost-ok energia fejlesztése beépül alapból az egységbe.

Hisszük, hogy ez a segítség a Terranoknak nemcsak Protoss ellen (ami a legfőbb probléma), hanem segít a TvP mechen is. Egyre több helyen látjuk a mech játékokat TvT és TvZ játékoknál, reméljük, TvP-ben is tartósabbá válik majd.

  • A Hydralisk ára 100/50-ről 100/25-re csökken.

Erre a változásra különösen kíváncsiak leszünk, mert a Hydralisk ugyebár egy alapvető egység. Szeretnénk látni, hogy a balance teszt pályán hogyan változik az egyensúly, amikor a Hydrát buffoljuk.

Mostanában a Zergek leginkább Zergling/ Baneling / Mutalisk egységekre összpontosítottak Terran ellen. Szeretnénk ha ez a változtatás új, potenciális lehetőségeket nyitna a Zergek számára ebben a matchupban.

A ZvZ-ben több Roach koncentrált stratégiát láthatunk, reméljük, ez a buffolás lehetővé teszi a könnyebb Roach -> Hydra váltást.

Összességében, kíváncsiak várjuk a Hydra buffolás következményeit.

PvZ Late Game

Úgy látjuk, hogy amikor a PvZ egy nagyon hosszú játékká alakul, akkor történnek vitatott dolgok. A fő szempont, hogy a Swarm seregek teljesen beállnak defenzív módba, miközben tovább terjeszkednek és tömegesen készítik a Spore és Spine Crawlereket. Ez egy igen passzív játékká válhat, ami nem túl izgalmas. A Viperek is kulcsfontosságúak lehetnek a PvZ késői szakaszában. Különösen Koreából látunk igen sok hasonló megoldásokat.
Természetesen változtatni szeretnénk ezen a felálláson is, van is egy elképzelésünk:

  • Egy passzív Tempest képesség, mely 2-3-szor nagyobb sebzést visz az épületekbe. (még nincs 100%-os, tényleges sebzés érték ezzel kapcsolatban.)

Ha a Protoss játékos egy hasonlóan passzív Zerg stílussal találja magát szemben, akkor a Tempest jöhet a képbe, s ezzel a változtatással új lehetőségeket adunk nekik. A Tempest könnyebben utat törhet a passzív Zerg ellen és kevésbé ösztönzi az ellenfelét arra, hogy hasonló stílusban játsszon. Az ún. patthelyzet ezáltal eltűnhet.

Fontos megemlíteni, ezek továbbra sem végleges változtatások. Hamarosan közzétesszük az új „balance test map” térképet, s addig is lehetnek még apróbb változtatások. Hamarosan újra jelentkezünk.

Forrás:


Comments (10)

  • Frosthun

    |

    Amit nem értek hogy miért nem lehet a tankot buffolni úgy, hogy shield ellen kap extra sebzést, és akkor nem bolygatnának más matchupokat sem. Ha most megnézünk egy TvP mechplayt a protoss többnyire átgázol a tank line-on. Bw-ben ilyet nem lehetett, csak ha rádropoltál a tankokra és úgy indultál meg, azért az mennyivel több skillt igényelt…

    Reply

  • todor

    |

    Kíváncsi leszek, jó kis dolgoknak tűnik, 😀 Szerintem amugy amit a TVPben segitenek a terranak, azt lategamebe vissza is adják a protossnak. Tempest + sebzés épületekre ? 😀 Brutális igy is 😀 Majd most már messziról kapkodják le a terran expeket és szart se fog érni a turret 😀

    Reply

  • RagRaH

    |

    Khhhmm … Khmmm …
    „Photon Overcharge időtartama 60 másodpercről 50 másodpercre csökkentve.”
    Ez lószart sem változtat, felesleges change, ha én lennék ott, akkor tuti felkúrnám a casting energyjét 125 vagy 150-re, annak több értelme lenne.
    „Time Warp energia költsége 75-ről 100-ra megnövelve.”
    Imba mint a szar, különösen forcefielddel, meg stormmal kombinálva. Külön researchhoz kéne kötni, hatóidejét csökkenti, mert ez a change nem ér semmit.
    „A Ghost-ok energia fejlesztése beépül alapból az egységbe.”
    Nah a terran megint igyen megkap egy upgradet … Némileg hasznos, mert könnyebb lesz mech mellé ghostot is hozni toss ellen. Én inkább a ghost árával kísérleteznék, egy 150/125 vagy 125/125-ös ár hasznosabb lenne.
    „A Hydralisk ára 100/50-ről 100/25-re csökken.”
    Ezt nem hiszem, hogy bevezetik. A roach kb feleslegesség válna, mivel a hydra sokoldalúbb, és csak 25 minerallal kerülne többe, mint a roach, az pedig elvenné a roachtól azt az előnyét (olcsó), amiért a zerg játékosok veszik. A swarm host locustjai meg átvennék a meat shield szerepet a roachtól. A PvZ stargate nyitások esélytelenné válnának. Bár a tossnak rengeteg tartozása van zerg felé, amit el kéne verni rajta, én azt mondom, hogy így a hydra imba lenne PvZ-ben. TvZ-ben még így sem érné meg, mert a nevetséges fos OP terrannál így sem lenne cost effectiveebb. Viszont a hydrát buffolni kell nincs mese, én viszont ésszerűbb buffokat javasolnék. Pl: Hydra upgradek 150/150 helyett 100/100-ba kerülnének csak. Egy passzív +10hp buffot is megérné kipróbálni a balance test mapon.
    „Egy passzív Tempest képesség, mely 2-3-szor nagyobb sebzést visz az épületekbe. (még nincs 100%-os, tényleges sebzés érték ezzel kapcsolatban.)”
    Szerintem alapvetően jó ötlet, legalább lenne valami szerepe a tempestnek, viszont néhány dolgot azért fixálni kéne előtte. 1: mi a szarért van 450hp-ja 1.88 move speedje egy 15 ranges siege unitnak? Tehát a hp-ját nerfelni kéne. 2: a corruptor nagy szar. Képesség kéne tenni, hogy eséllyel lépjen fel a tempest ellen.

    A terran mechet meg ne buffolják tvp-be és kész. Late game BC-nek, bansheenek, ravennek kéne használhatóbbnak lennie (mivel ezeket agyonveri a ht), de csakis toss ellen.

    Reply

  • Faroosh

    |

    Hydra buff eléggé felborítaná a játékot, nem hiszem hogy végbe menne. azon kívül a többire lehetett számítani. Tempest buff nem biztos hogy megoldja a SH lategamet de szerintem idővel megtanulnak protossok ellene játszani és nem lesz probléma. https://twitter.com/LiquidSnute/status/426455674768203781

    Reply

  • lorthirash

    |

    Szerintem nem kéne protosst szívatni.
    Terrant meg nem kéne mindíg boostolni

    Reply

  • Frosthun

    |

    Válasz lorthirash #5 üzenetére:
    Én nem vagyok elfogult a témában( mostanában Randommal játszok ladderen), de játszottál mostanában TvP-t?
    Mindig ugyanaz történik…

    Reply

  • Winner_hun

    |

    Time warp több energiáért fájdalmas. A Photon Overcharge-ot nem érzem túl nagy érvágásnak, sőt, PvP-ben még jól is jöhet Oracle-lel való piszkálódásnál (csak én piszkálódjak és ne az ellenfelem :D)
    Azt nem tudom hogy miért várnak kevesebb blink agressziót, nem hiszem hogy a time warp plusz energia ennyit számítana de majd kiderül.

    Ghost buff.., kíváncsi leszek rá.

    A hydra olcsóbbá tétele kemény, P-nél is jöhetne néhány gázvágás.. 😀

    Tempestre kíváncsi vagyok hoznak-e rá érdemi fejlesztést, számomra eléggé használhatatlan egység. Splash damage nem ártana neki. Tudom, húzzam ki a kezem a biliből..

    Reply

  • Krisztian

    |

    A hydrát nem így kell buffolni az tuti. Egyébként mondták, hogy a swarm hostot figyelik, merthogy nem nagyon használják. Azzal végül mi lett? Meg még az egész hots előtt mondták, hogy a nydussal kéne valamit kezdeni…

    Reply

  • NRG

    |

    Válasz Winner_hun #7 üzenetére:
    „Time warp több energiáért fájdalmas.” fájdalmasan kevés még ennyiért is, mert le tudsz dobni egyszerre kettőt…
    „Ghost buff…” semmit nem fog érni nyugi, igyis nyerhetetlen a TvP és ezutan is az lesz, amíg az összes protoss unitot nem nerfelik mert mindegyikre ráférne.

    Reply

  • Thomas_cs

    |

    Válasz NRG #9 üzenetére:
    Nem tudom mi bajod van a protoss-al. Miközben én harcolok velük silver-bronzban, kite-olok és splitelek a magam módján + megpróbálom fókuszálni a vikingeket, de a 3 egyszerre nem megy (közben egység gyártással nem is próbálkozok), addig ő chat-el velem, hogy „noob; L2P”. Nem kell ezen problémázni, inkább buffolni kellene őket.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.