A Blizzard hamarosan egy újabb „balance test map” akcióval rukkol elő, melyben felbolygatnák az erőegyensúlyt. A Blizzard jelenleg úgy véli, a Protoss különösen erős néhány helyen Terran ellen.
A tervezett változtatások:
Photon Overcharge időtartama 60 másodpercről 50 másodpercre csökkentve.
Kicsit változtatunk a Photon Overcharge időtartamán, csökkentjük azt kis mértékben. Túlságosan nem akartuk azt, mert a PvP felállásra negatívan is hathat. Kíváncsian várjuk, hogy a többi fajnál változtat-e valamin, de a PvP-n is rajta tartjuk a szemeinket.
Time Warp energia költsége 75-ről 100-ra megnövelve.
Ez egy újabb lehetőség a Protossok gyengítésére. Reméljük, hogy ez a változtatás is hatékony lesz a Protossok korai erejének visszaszorítására. Reméljük a Blink alapú nyitásokat is csökkentik, melyek az utóbbi időben megnőttek.
A Ghost-ok energia fejlesztése beépül alapból az egységbe.
Hisszük, hogy ez a segítség a Terranoknak nemcsak Protoss ellen (ami a legfőbb probléma), hanem segít a TvP mechen is. Egyre több helyen látjuk a mech játékokat TvT és TvZ játékoknál, reméljük, TvP-ben is tartósabbá válik majd.
A Hydralisk ára 100/50-ről 100/25-re csökken.
Erre a változásra különösen kíváncsiak leszünk, mert a Hydralisk ugyebár egy alapvető egység. Szeretnénk látni, hogy a balance teszt pályán hogyan változik az egyensúly, amikor a Hydrát buffoljuk.
Mostanában a Zergek leginkább Zergling/ Baneling / Mutalisk egységekre összpontosítottak Terran ellen. Szeretnénk ha ez a változtatás új, potenciális lehetőségeket nyitna a Zergek számára ebben a matchupban.
A ZvZ-ben több Roach koncentrált stratégiát láthatunk, reméljük, ez a buffolás lehetővé teszi a könnyebb Roach -> Hydra váltást.
Összességében, kíváncsiak várjuk a Hydra buffolás következményeit.
PvZ Late Game
Úgy látjuk, hogy amikor a PvZ egy nagyon hosszú játékká alakul, akkor történnek vitatott dolgok. A fő szempont, hogy a Swarm seregek teljesen beállnak defenzív módba, miközben tovább terjeszkednek és tömegesen készítik a Spore és Spine Crawlereket. Ez egy igen passzív játékká válhat, ami nem túl izgalmas. A Viperek is kulcsfontosságúak lehetnek a PvZ késői szakaszában. Különösen Koreából látunk igen sok hasonló megoldásokat.
Természetesen változtatni szeretnénk ezen a felálláson is, van is egy elképzelésünk:
Egy passzív Tempest képesség, mely 2-3-szor nagyobb sebzést visz az épületekbe. (még nincs 100%-os, tényleges sebzés érték ezzel kapcsolatban.)
Ha a Protoss játékos egy hasonlóan passzív Zerg stílussal találja magát szemben, akkor a Tempest jöhet a képbe, s ezzel a változtatással új lehetőségeket adunk nekik. A Tempest könnyebben utat törhet a passzív Zerg ellen és kevésbé ösztönzi az ellenfelét arra, hogy hasonló stílusban játsszon. Az ún. patthelyzet ezáltal eltűnhet.
Fontos megemlíteni, ezek továbbra sem végleges változtatások. Hamarosan közzétesszük az új „balance test map” térképet, s addig is lehetnek még apróbb változtatások. Hamarosan újra jelentkezünk.
Forrás:
battle.net