1.4.3-as Patch
Blizzard tájékoztatott minket arról, hogy milyen változások lesznek 1.4.3-s patchben nagy valószínűséggel.
- Mule-ok ugyanannyi mineralt szednek a high yieldről, mint a sima mineralról
- Snipe ütése megváltozott 45-ről, 25+25 Psionic-re
- Pheonixhez mostantól lesz lőtávolsági fejlesztése Fleet Beaconből
- APM / CPM változtatások
Mule-ok ugyanannyi mineralt szednek a high yieldről, mint a sima mineralról:
Figyeltük, hogy milyen hatása van MULEnak a high yielden (sárga mineral) a matchupokra. Másrészt ez olyan kérdés, amelyről a prok és közöség egyaránt beszélnek.
Több forrásból is szereztünk információt ezzel az üggyel kapcsolatban: GSL-en nincs high yield egyáltalán, más fő kupákon még midnig van high yield, a saját ladderünkön tornament pályákhoz hasonló pályákat használunk. A tapasztalatok alapján úgy döntöttük, hogy MULE ugyanolyan gyorsan szedjen mineralt a tipusától függetlenül, így maradhatnak high yield expek a ladder pályákon. Ez a változás segít megtartani a risk vs. rewardot (kockázás és jutalom) ugyanakkorának mind a 3 fajnál, amikor kiexpelnek high yieldre.
Snipe ütése megváltozott 45-ről, 25+25 Psionic-re:
Úgy éreztük, hogy Snipe túl erős volt Broodlord és Ultralisk ellen. Főleg profi szinten láttuk sok meccset, ahol Terran nagyon defenzíven játszott, miközben massolta a ghostot, amivel counterelt Zerg minden lehetőségét.
Habár nekünk tetszik, ha kreatívan és szokatlanul használnak valamilyen egységet, úgy éreztük, hogy ebben az esetben a Snipe túl erős a zerg legdrágább egységei ellen. Amikor ezzel a képeséggel foglalkoztunk, próbáltunk olyan számot keresni, hogy a Snipe továbbra is hasznos taktika maradjon, viszont nem annyira erős mint most. Ezzel a változtatással, a Broodlord 10 Spinetól fog meghalni 6 helyett (Regenerálást belevéve), Ultralisk pedig 21-től 11 helyett. Emiatt jelentősen nagyobb mennyiségű ghostra és felhalmazott energiára van szükség ehhez a taktikához, ami nekünk tetszik, mert korábban Terrannak ritkán kellett odafigyelni, hogy hogyan költse az energiáját.
Pheonixhez mostantól lesz lőtávolsági fejlesztése Fleet Beaconből:
Régebben már beszélgettünk arról, hogy Protossnak azonnal kell-e adni új lehetőséget, hogy leszámoljanak Mutaliskekkel PvZ-ben, vagy várhat-e HotS-ig. Sok tesztelgetés, vizsgálás és áttekintés profik és közöség véleményeiről úgy döntöttük, hogy már ebben a patchben teszünk valamit ez ügyben.
Pheonixnek 6-s lőtávolsága lesz fejlesztés után, amivel könnyebb lesz leszámolni nagy létszámú Mutaliskkal. Előző patchben, mikor Protoss megpróbált kimozdulni, akkor a bázisai rendkivül sebezhetővé váltak. Létező lehetőségek mass Mutalisk ellen drága és nem voltak mindig hatásosak. Ennek a fejlesztésnek segítenie kell Protoss játékosoknak azzal, hogy ad lehetőséget reagálni kisebb mennyiségű Pheonixxel, és egy kis microval hatásosan védekezni Mutalisk hordák ellen. Ezen kivül, fejlesztett Pheonixek adhatnak jobb map controlt Protoss játékosoknak a PvZ-ben.
Viszont azt akartuk, hogy mutalisk készítése maradjon hasznos taktika PvZ-ben, és szerintünk az. Habár nem a legideálisabb ötlet erőltetni rengeteg Mutalisket, de párosítani őket Infestorokkal és/vagy Corruptorokkal segíthet fejlesztett Pheonix ellen.
APM / CPM változtatások:
Sokan aggodtak és vitatkoztak arról, hogy az APM pontos szám legyen vagy móka, amilyen már régóta volt. Sok visszajelzés után mindkét oldalról úgy döntöttük, hogy visszahozzuk a régi, klasszikus APM-t, ami mutatta az összes cselekvést. Közben, EPM (effective actions per minute) továbbra is aktuális parancsokat mutatja majd, mint az előző patchben.
Így profi játékosok, akik meg akarják mutatni mennyire gyorsan játszanak APM-t használhatnak, míg olyan játékosok, akik csak meg akarják tudni, hogy mennyire pontosak és hatásosak a cselekvései EPM-t nézhetik.
Forrás:
Comments (105)
MrKilljoy
| #
sup terrans
Reply
TripleSpec1
| #
Háth én veszettül kíváncsi leszek erre a P buff-ra^^…mert valami már nagyon el kellene a muta harush ellen…:->
Reply
TripleSpec1
| #
De az APM már hiányzott!:):D
Reply
Nebulo
| #
Éppen ideje volt a a mass muta ellen lépni valamit. Oké, hogy az Archon jól counterelte őket, de a muta felhő levert 4 kört a pályán, mire az Archon megmozdult…! Ami viszont szerintem vicces hogy a P-nek alig lesz olyan egysége, aminek ne kellene fejleszteni, hogy használható is legyen önmagában. Rengeteg idő, és erőforrás , majd a Z át-techel egy pillanat alatt másra 🙂
Reply
Nova
| #
Megint a Terránt nerfel ez már kész röhej na MOst hagytam abba és Töröltem le a játékot!!!!
Reply
Yashok
| #
Válasz Nova #5 üzenetére:
na végre
Reply
MrKilljoy
| #
Válasz Nova #5 üzenetére:
in a scale of 1 to idra how mad are u ?
Reply
viasz
| #
Válasz Nova #5 üzenetére:
Jól teszed!
Ha nem tudnád, a T a legerősebb faj…
Reply
csana
| #
Válasz Nova #5 üzenetére:
http://www.youtube.com/watch?v=umDr0mPuyQc
Reply
Nando
| #
Na a zergnek elvették az utolsó esélyét is, hogy nyerjen toss ellen. GG Blizz
Reply
Yashok
| #
Válasz csana #9 üzenetére:
epic
Reply
Yashok
| #
Válasz Nando #10 üzenetére:
megsúgom neked, senki sem fog 10. percben meglátva mass mutát techelni fleet beaconre csak hogy legyen range upg és 2 sgt rakni meg alapból vehetsz utána 2 infestort és megvan oldva megint
Reply
viasz
| #
Yashok: Köszönjük a fordítást, de 1.4.3-as patch. Legalább a cím legyen helyes. :))
Reply
Yashok
| #
Válasz viasz #13 üzenetére:
már csak azért sem javítom ki
Reply
Nebulo
| #
A Ghost szerintem is jogtalan NERF-et kapott, de a MULE igenis IMBA volt. Egy kireptetett CC a goldra, megdobva pár MULE-val, fél perc alatt többezres bevételt jelentett kb nulla kockázat mellett.
Reply
Yashok
| #
Válasz Nebulo #15 üzenetére:
amig terrant nerfelik addig minden jogos, viccet félretéve ghostot nagyon is kellett nerfelni, mert annak nem egy massolondó egységnek kell lennie, hanem simán support. az hogy terran beült tankokkal felmassolt 20 ghostot és onnantól kezdve zergnek tier3t meg infestorát counterelte eléggé faszság. max más castereket (ht infestor) counterelhet, de semmikép CSAK ZERG TIER3t
Reply
FaKeToSs
| #
és mikor adnak a stalkernak +10dmg-et és 70 lifeot h hasznalhato legyen?:_(
Reply
viasz
| #
Válasz Yashok #14 üzenetére:
Köszi.
Reply
MrKilljoy
| #
Válasz FaKeToSs #17 üzenetére:
AHAHA
nap vicce
Reply
Yashok
| #
Válasz FaKeToSs #17 üzenetére:
gondolom amikor hydrának norm speedje lesz meg elfogadható hpja és nem fog meghalni 80 db 1 colotól
Reply
Nebulo
| #
De mass ghostnál végre nem 2 gombos, „steam pack+attack” move játékot láttam Terran részről 😀 Én már kis dolgoknak is tudtam örülni 😀
Reply
xplode
| #
total jogos a mule nerf, milyen mar az h 1 mule 8 scvre dolgozik XD ez a phoenix dolog nem hiszem h nagyon teret fog nyerni, zerg ugyis gyorsabban tud mutat gyartani, meg ahogy yashok is irta, senki nem fog ezert FBt hozni es upgradelni, akkor meg mindig erdemesebb a blink stalker+storm, mert ha mar sok a phoenix akkor egyszeruen corruptorok es kesz(vagy valami mas jatektol fuggoen). en viszont mar azt varom h mikor javitanak az AI-n, neha meccsek mennek el rajta h a buta protoss sereg az scvket lovi, mig az mmm megesz mindent, vagy a colok a refineryket, a sereg meg haldoklik vagy az osszes chargelot raszalad a refineryre utana meg belassulva mennek harcolni. szerintem ezen lehetne finomitani
Reply
Nebulo
| #
A STALKER igenis egy nagyon használható egység! Sentry G.Shield-et is kéne használnod mellé használni, + megfelelő fejlesztések, és a bioball alig karcolja! Főleg ha van pár ZEAL előtte golyófogónak.
Reply
Nando
| #
Válasz Yashok #12 üzenetére: Igaz, nem teljesen gondoltam át.
Reply
FaKeToSs
| #
Válasz Nebulo #23 üzenetére:
nem.
Reply
Eyesis
| #
hát nézzük:
protoss cronozhatja a probe gyártást, sokkal több szedője lehet, ha akarja, és így aranyon is többet szedhet.
zerg annyi drone-t vesz, amennyit nem szégyell
de persze, biztos a terran legerősebb faj, igen heréljük ki és akkor legalább protoss és zergnek is jó lesz lenni szuper!
Reply
flashYTo
| #
Ideje volt már a terrant nerfelni mert late game-ben a legdurvább egységgel se lehet nyerni zerg részről. Jön a mass ghost-al és írom a GG-t mert 15 brood lordom kb 10 sec alatt eltűnik. A mule meg a másik nem normális dolog azt csak úgy lehetne nerfelni ha kiveszik a játékból mert pl néztem vissza a rep-et nekem volt 50 drone-om neki volt 30 scv, 2 mule+scv-k nagyobb income-ot csináltak neki mint nekem az 50 drone amiért a zerg fizet ráadásul ha építkezel el is veszik:D A protoss meg mint már páran írtátok is nem fog rá techelni upgradre azért hogy leszedje a mutákat a blink stalker+HT sokkal hatásosabb. Végezetül csak annyit fűznék hozzá hogy csak így tovább szeretem az ilyen patcheket.:D
Reply
flashYTo
| #
Válasz Eyesis #26 üzenetére:
Szerintem igenis a legerősebb faj a terran ha véletlenül túléled az első 10 percet a következőt tuti nem fogod mert úgy rád telepszik meg droppol meg mindent csinál hogy nincs egység amivel azt meglehet ölni ha csak rosszul nem csinál valamit. De természetesen én nem mondhatom hogy op vagy imba mert nem vagyok top szinten sajnos de most is megy az iem ott is láthatunk elég érdekes tvz-ket ahol a terran úgy beszorítja a zerget hogy azaz életbe nem tud semmit csinálni ő meg nyugodtan fejlődik.:D
Reply
papirsarkany
| #
Válasz Eyesis #26 üzenetére:
Azért ebbe belelehet kötni még 🙂 oké hogy choronozza a protoss a probe-ot, de probe pénzbe és supplyba kerül, a plussz drone is, a mule meg csak energiába. a plusz probe/drone egy túlszaturált bázisból nem hoz be többet, de a mule nem számít scv-nek, akár 10 mule is szedhet egyszerre egy mineral patchröl „büntetés nélkül”.
Reply
MrKilljoy
| #
Válasz Eyesis #26 üzenetére:
QQ
attól még ugyanúgy ottvan a mule ami ezerszer jobb, mint a chrono
az h a zerg „bármennyi dronet csinálhat” u mad ?
Reply
Synaptic
| #
A mulet inkább ki kellene venni. Csak arra jó hogy allin-ozhasson a terran. Ha bebukja az allint, akkor meg ledobálja a mulet, és ugyanott van… Inkább balanszoljanak még egy kicsit rajta, de fájjon a terrannak, ha bukja allint. A ghost meg tényleg counterelt mindent, amit a Z kitud hozni. Jöhet muta, ultra, broodlord, infestor, megoldja. Sőt, ha úgy vesszük még cloackol, nukeol, szóval nem kell kétségbeesni! 😀
Reply
Thomas_cs
| #
Válasz flashYTo #27 üzenetére:
Sztem pont ezért van a Mule, mert amíg te legyártasz 50 drone-t, addig a T le tud gyártani 30 scv-t, és nem csak azt kell megnézni, hogy mule-al mennyi a bevétel, hanem mule nélkül is! Ugyanis a mule nincs állandóan, másra is használják a CC energy-ét. Viszont a gold-mule nerfel egyetértek.
Reply
MrKilljoy
| #
Válasz Thomas_cs #32 üzenetére:
: DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Reply
Yashok
| #
Válasz Eyesis #26 üzenetére:
ok te nem vágod, hogy miért imba, akkor elmagyarázom: 6 high yield mineralt 18 drone/scv/probe szaturálja, tehát hiába k**va sokat is hoznál, nem lesz nagyobb income, most nézzük a terrant: kiexpel high yieldre áthoz 16-18 scvt és mivel eléggé szar volt hogy nem költötte az orbital commandból energyt, nem hogy nem lesz megbüntetve, hanem pont hogy megjutalmazzák. ledob 8 mulet és egekbe szökik az income, ez IMBA
Reply
Yashok
| #
Válasz Thomas_cs #32 üzenetére:
nézzél pár pro meccset, 2 basen ülnek 4 orbitállal scvkben alig maradnak el és rengeteg mulejuk is van, így rohadtul meg is előzik incomeban a zerget, csak akarni kell macrozni és nem pedig mindig QQzni hogy zergnek ott a lárvája és egyszerre kihoz 80 dronet (persze ingyen)
Reply
flashYTo
| #
Válasz Thomas_cs #32 üzenetére:
Nem értem az összefüggést:D nekem ugyanannyiba fáj 1 drone mint neked 1 scv. A drone nem szed többet mint egy scv ráadásul építkezéskor el is veszik amit pótolni kell folyamatosan:D:D:D Ez csak akkor lenne balance-os ha nem csak nerfelnék a mulet hanem kivennék és akkor tényleg nem jönne mindig all in-t ha pedig igen akkor ha megfogom counterből megtudjam verni.
Reply
Thomas_cs
| #
Még azt meg sem említettem, hogy a Znek minden drone-a szed, addig a Tnek 3-4-5-6-7 általában épít. Ez kb. úgy néz ki, hogy protoss chronoboost-al az elején van 20 probe, zergen fingom sincs hány drone, de több mint 20, addig a Tnek van 17-18 scv, amiből 3-4 épít. 20probe/20onakármennyi drone vs 13-14scv. Oké, imba a mule, de azért e nélkül kb. 4 perc után lehetne GG-zni.
Oké megnézek sok pro meccset, de attól én nem leszek PRO. Én egy gyenge gold vagyok, ahol nem úgy mikróznak-splitelenek, ahogy a PRO-k. Nekem a legfélelmetesebb ellenségek a Baneling-infestor-high templar.
Egyébként én nem vitázni akartam, hanem elmondani az én oldalamról is a dolgot :), mert látom itt már bepörgött pár ember.
Reply
Thomas_cs
| #
Válasz Yashok #35 üzenetére:
Ha 2 base-re „bebujik” a T, akkor örülhetsz mert tied az összes többi minereal field :P, meg a map controll :P. Úgyhogy sztem 1:1 😀
Reply
FoPChimaira
| #
Egyre kevesebb mapon volt high yield az utóbbi időkben, most meg hirtelen minden terran sír a mule miatt brühühü.
Reply
Lyliom
| #
A T nerf totál jogos minden téren. Toss buff meg nevetséges. Egy jó fungal, egy rossz klick toss részről és helo légierő.
Ez a toss buff véleményem szerint sok vs sokra jó.
Reply
Julien
| #
Válasz Thomas_cs #37 üzenetére:
Ennyi.
Reply
Yashok
| #
Válasz Thomas_cs #38 üzenetére:
attól hogy neki van 4 orbitalja nem azt jelenti hogy bebújik 2 basere, mikor elég nagy a serege és dropolgat lazán kiküldheti a már kész orbitalokat és voolá hirtelenül már 4 base-e van
Reply
Szityek
| #
Sziasztok!
Régóta terran játékos vagyok. Ezért nem is mennék bele a toss buffba mert nem igazán tudom megítélni.
A terran nerfek viszont kettős érzelmeket hoztak ki belőlem. Egyrészt a mule nerffel egyet értek tényleg vicc hogy 8 scv-nyit szed high yieldről(ha igazak a fentebb állítottak).
Viszont a ghost nerfet nem érzem jól átgondoltnak. A kisebbik gond hogy az ultra ellen 21 lövés kell ami kb. 3ghost energyje, a nagyobbik hogy az alternatív felhasználását erősen korlátozza. Példának okáért 2 snipe kell a dolgozók ellen amit rossz viccnek érzek… Eddig meg volt a lehetőség hogy ghostokkal nuke nélkül megcakkozza az ember a termelését de így nincs már értelme ezen mozdulatnak mert irreálisan sokba kerül a haszonnal szemben. A másik hogy például eddig early ghosttal lehetett fogni a baneling bustot mivel egy lövés egy bana és ha elég jó vagy akkor ebből már előnnyel fordulhattál, mostantól ennek is vége lesz. Így zerg ellen nagy ritkán lesz csak bármi értelme építeni, mivel össz vissz 2 unitja ellen jó( ha jól emlékszem csak az infestor és a queen psionic zergben). Ennek még azt is jobb megoldásnak éreztem volna ha nem lő massive unitot bár ezen gondolatban még nem merültem el mivel csak elméleti feltevés.
Kérdem én: Jó hogy a játék balanszát a kevésbé sokszínű unit össze állítással oldják meg?
A válaszokba kiméljetek a terran op meg hasonlóktól
Amúgy Jó játékot kívánok mindenkinek!!
Reply
Nebulo
| #
Korai szakaszban is eléggé gusztustalannak tartom a MULE-t ! Főleg hogy emiatt van rengeteg all-in T oldalon! Leránthatja a mineralról az SCV-k 70%-át és ugyan annyi marad a bevétele. Jah, és a CRONO PROBE-ról annyit hogy kicsit nézz annak is utána hogy mennyibe kerülnek az egységek T, és P oldalon! + az első 4 CRONO elmegy a warp techre a P-nek ha nem akar kinyúlni a 4. percben!
Reply
zf79
| #
Ha valaki még mindig nem értené, EZÉRT nerfelték a snipe-ot:
http://www.youtube.com/user/HDstarcraft?feature=g-all-u#p/u/2/FjJpux-7b58
Most komolyan, van olyan aki szerint ez nem nevetséges?
Reply
Nebulo
| #
Pont ettől lesz sokszínű hogy a mass ghost nem lesz elég, a bebunkerezett tankok mellé!
Reply
xplode
| #
Válasz Szityek #43 üzenetére:
azert ne felejtsuk el, a ghostnak snipe nelkul is alapbol 20 damage-e van light unitok ellen-dolgozok ellen is, weapon upgradevel(ami ugyis jon) snipe nelkul is viszi 2 lovesbol a workert, uh annyira nem kell megijedni. early ghostal baneling ellen-nos protossal jatszok uh nem nagyon tudom de kis matekkal is magatol ertetodik h early gameben nincs sok ghost es nincs sok energy, vagyis olyan sok banelinget nem tudsz lesnipelni amugy sem. a kerdesedre a valasz pedig, h eppen is igy lesz az h tobb fele unitot kell hoznia a terrannak, nem lesz az h broodlord+corruptor+infestor+ling/roach/akarmi ellen mass ghost tankkal es win, tobb fele unitot kell hoznia, vagyis szinesebb lesz a jatek
Reply
Szityek
| #
Válasz Nebulo #46 üzenetére:
Azon taktikai megmozdulások amiket írtam egyik sem igényel mass ghostot… csak 2-3 jól irányított ghostot.
Válasz zf79 #45 üzenetére:
Láttam a meccset már és meglepődtem a végén hogy egy ghostot sem veszít ha jól emlékszem:)
Viszont nem azt írtam hogy ezen rész nerfelésével lenne a baj. Pontosan ezért írtam a massive elleni sebzés ötletet hogy átérezzétek hogy nem ezen rész nerfével nem értek egyet. Hanem az egyéb játék részekre eső hatással.
Reply
Szityek
| #
Válasz xplode #47 üzenetére:
Megnyugtatlak lehetséges volt kivédeni vele a bane bustot ha jó a mikród. A zerg golyó vs terran golyó meccsre annyit hogy a leírt golyót egy mech+viking+rine golyó is effektíven tudja counterelni amíg nem sétálsz bele a fungalba/banebe/friendly tankba tapasztalataim szerint.
Reply
Geo
| #
A mule-gold mineral dolgot azert vezetik be, mivel tournamentek amugy sem hasznalnak gold bazisokat (pont a mule miatt), es ezert kevesebbet laddereznek a prok, mivel szinte egy palya sem az vagy nem pont az mint amire amugy keszulniuk kell, igy a ladder „presztizse” is kevesebb. Igy talan tournamentek hasznalnak majd ladder mapokat illetve mapkeszitok gold bazisokat, es ladderen tobbet gyakorolnak a verprofik.
Ghost snipe. Hat az biztos hogy imba volt hogy egy Barack unit egyedul lesnipeol 2 Broodlordot 1-2 mp alatt (es amellett az Ultra es az infestor harcountere is), viszont igy meg tul gyenge lenne a snipe hogy mass ghost megerje.
Szerintem a Blizz a Ghostot nem ugy gondolta hogy lategame terran sereg gerincet kell alkossa, hanem „specialista” unitnak amivel a castereket iktatod ki illetve bazisokat bombazol.
Balanced lesz-e igy a ZvT lategame, nemtudom, en meg lennek elegedve azzal is ha csak 35(+15)re vinnek le a Snipe sebzest.
Phoenix buff, ugy huyleseg ahogy van, inkabb nem is mondok semmit rola
Reply