StarCraft II: Heart of the Swarm friss videók
Emlékszünk még a WoL-es Battle Reportokra a régi időkből? Akkor még Dustin Browder segítségével mutatták be a multiplayer részét a játéknak. Ennek most vége. Rob Simpson ezúttal Day9-al mutatja be a Heart of the Swarm multiplayer részét egy PvZ játékban. Új egységek, új taktikák, új pálya. Ha ez nem lenne elég, a Blizzard készített egy extra videót az újdonságokról, hogy még jobban fokozzák az izgalmakat.
Forrás:
Comments (43)
Isaac
| #
Simpson: „Tudjuk hogy a Zerg játékosok mennyire szeretik a Force Field-et”
Vajon ezt a Zerg játékosok is tudják?
Reply
Nando
| #
Válasz Isaac #1 üzenetére:
Sarcasm ON
Reply
Winner_hun
| #
Bétát a népnek MOST! Aztán jöhet a teljes verzió is gyorsan. Na jó, majd ha kész van, inkább jó legyen mint gyors 🙂
Reply
Nando
| #
Nekem olyan érzésem van, hogy még annyira se lesz balanszos mint a WoL.
Reply
xplode
| #
nekem is ez az érzésem. az új unitok nagyon erősek minden oldalon, bizonyos szituációkban nagy favoured lesz valamelyk oldalra
Reply
vampire
| #
Baneling beásva mozgás még bent van?
Nagyon furcsa lesz, mert ez alapján még inkább a maximumot kell majd hozni mindig. Mivel 1 rossz pont és oda minden elönyöd.
Szerintem balance a 3. részig ne is álmodjunk!
Reply
Claptoni
| #
Nekem tetszik ez a mommaship változás, az oracle baromi jó kis egységnek tűnik, a swarm hostra kívácsni leszek profik hogy fogják használni, tempest meg szerintem állatira imba 22-es rangel O_o
de rohadt jó, ahogy megcsinálták a creepet, a queen is kapott egy új skint, már csak a terranra vagyok kíváncsi. Talán még annyi, hogy zergnek mostmár nagyon kéne detector a sok cloak unit miatt toss ellen Szerintem még legalább fél év kell ahhoz, hogy kijöjjön ez a game; karácsonyra talán kinn lesz
Reply
killmepls
| #
Valahogy nem lepődtem meg, hogy még ki sem jött, de már megy a balance miatti sírás..
Reply
Atesz
| #
Szóval a Protoss megtart minden eddigi cuccost, kap egy minimothershipet, oracle amivel gyakorlatilag folyamatosan lehet blokkolni a szedést, kap egy nehéztüzérséget ami ráadásul légi és most már az expandoláshoz forge sem kell az elején. Eddig is macro hátrányból indult a zerg ezután még nagyobból fog… Terran kap végre egy használható mech játékot és az eddiginél is jobb terület védelmet tud majd megvalósitani, szerintem ez jó. A zergnél ez a swarmhost teljesen használhatatlannak tünik, ha csak nem ilyen korai allinekre használjuk ( pl mikor 5 leássa magát, a bunkernek a fél életét veszi le a vidiben, röhej, 5 siege tank széttépni azt a bázist…. az is ingyen lő) Ultra charge jó ötlet de szerintem tul op lesz tvz late gameben ha a t mmmzik, mech ellen meg kb semmit nem fog érni (a vidion is a marinokat tépi szét nem a tankokat) egyedül ez a repülő gyik lesz használható. Ezek alapján tutira nem fogok vele játszani. gg blizzz
Reply
insomania
| #
ilyenkor elgondolkozok,hogy direkt irtok f*szságokat vagy ezeket komolyan józanul irjátok
Reply
Eyesis
| #
Válasz killmepls #8 üzenetére:
Miért nem lehet véleményünk egy game és egy unit bemutató videó alapján?
Szerintem a Terran lesz a leggyengébb ezek alapján. És a Zerg lesz a legerősebb.
A meccsen, miert nem küldött 1db corruptort leszedni azt a harassmentes egységet?
Reply
Tadzsin
| #
Ezek az egységek már életszerűbbnek tűnnek mint az eredetiek, egyedül tempest range-n ütköztem meg (ami valszeg,remélhetőleg még változik), bár kitudja milyen drága lesz mert nyilván itt pont olyan jeleneteket raktak, h állunk lessen..Bétát a népnek!
Reply
Isaac
| #
Válasz Eyesis #11 üzenetére:
Mert ez az egész egy nagy SHOW volt aminek az volt a célja hogy bemutassa az újdonságokat. Majd ha hozzáértő kezek alá kerül a játék majd akkor meglátjuk hogy mi fog működni és mi nem és hogy mit kell javítani. Addig felesleges a balance miatt síni ezt inkább a bétára tartogassátok.
Reply
viasz
| #
Hát nem cuki a swarm host, ahogy sétál?! 😀
___
Eddig az volt a panasz, h ki van játszva a wol, nem nagyon van már új taktika. Hát most lesz. 😀 Sokkal pörgősebb és változatosabb lesz a játék.
A balanszról meg nyilván nincs sok értelme beszélni. Na de a tempest réndzse azért tényleg elég brutális. 😀
Reply
Thomas_cs
| #
Most akkor a T-nél végleg kivették a thor-t, vagy marad a régi, vagy csak 1 bazi nagyot lehet építeni, erről nem hallottam semmit.
Reply
xplode
| #
Válasz Eyesis #11 üzenetére:
vélemény lehet, csak még teljesen felesleges ebben a nagyon korai és kifejletlen szakaszában a játéknak, na meg ilyen megállapitás, h ‘szerintem a terran lesz a leggyengebb…’ -eddig is minden T ezt mondta a wolban, de itt még csak nem is láttuk a terrant de te már megállapitod. totál semmi értelme nincs ilyeneket irni, na meg a blizznek sem az a célja h egy kiegyensúlyozatlan játékot csináljon, hanem éppen ellenkezőleg
Válasz Thomas_cs #15 üzenetére:
most nem tudom, mert mintha láttam volna a videón de megnéztem most és ne mutatják, de lehet h megtartják valamilyen formában, még a carrier sem biztos h megy a kukába. gondolom hamarosan jön egy Tv… meccs is
Reply
ragadozo
| #
nyugalom, ha mindegyik imba akkor az is balance :D(nyugalom ez csak vicc no offense)
amúgy ez a video kb az új egységek taktikába való beépítésének bemutatása 🙂
amúgy észrevettétek hogy mothership core, de a mothership majdnem minden része megvan de pont a core (kristály) hiányzik, és a Nexus Kristályát használja?
Reply
xplode
| #
egyébként a TvZ hots battlereport megtekinthető a Red streamen 2:08:00 környékén rebroadcastból
Reply
Formaster
| #
Na hát persze, hogy ebben a szakaszban imba a dolog, azért, hogy minél nagyobb hangja legyen a Hots-nak. Persze akármennyibe is fog kerülni a Tempest, oltás lenne egy 22-es range, földre és levegőbe egyaránt. Jó hogy nem otthonról tüzel. 😀 Másrészt, ha mineral blokkot küld rám az oracle-el akkor onnantól tuti csak 6 poolozni fogok toss ellen, aztán majd balance-ol a blizz 😀
Reply
84Noname
| #
Ez a 22-es range… ez baromi imba lesz. Az a baj vele, hogy bármelyik zerg vagy terran expet lehet clif felöl támadni vele, nomeg siege tankot. Oracle is túl hatékony lesz a mineral falazással, ha nem változtatnak a map balanszon… pláne hogy ennyire gyors. Csak az új casterrel kombinálva berántással tudnád megölni zergel, terrannal meg sehogy, talán earli ghostozás lesz majd, és szarni kell egyből az emp-t, mint bw-ben az arbiter massrecall ellen. Szerintem ezeket az exp mögötti csak légi egységekkel bejárható holt tereket sürgősen meg kell szüntetni ebben a játékban.
Viszont úgy tűnik hogy balancolással ebből még lehet játékot csinálni… swarm hostnál speedbuff kéne a locusra talán meg gyorsabb gyártási idő. Az a legfőbb baja szerintem, hogy csak 4-5 db körül lehet valamire is használni. Protossnál meg pl van 3-4 féle oylan unit, ami egyedül vagy párban is tökéletes supportot biztosít a seregednek. 2 Colival elég splash-t tol, 2 sentrivel elég ff-et tol, 1 oraclevel tökéletesen blokkolja a szedést, 1 ms-el faszán intézi a limitcsatát, 2 tempestel kiszedi az expeket 200 km-ről, 2 dt-vel megzavarja a zerg szedést csata közben. Zergnél nincs olyan unit amit odaküldesz egyedül és csinál mást is azon kívül, hogy megdöglik… persze belevág valamennyire ez a zerg profiljába, de azért így túlontúl nagyok a különbségek sztem.
Reply
Formaster
| #
Tempestnek elég lenne fejlesztve egy 15-ös range, oracle max 3 mineral patchet zárjon és máris balancolták a nagyját. Terrannak azért nem lesz rossz az akna. Infestornak még elférne valami speckó tulajdonság, elvégre is ez a Zerg rész lesz vagy nem? A Protossnak csak ez után kéne jönnie, még is az lett OP.
Reply
Kaeiir
| #
Így első ránézésre tetszik a dolog. A harcok kicsit micro intenzívebbeknek tűntek külső szemlélőként, ami persze vagy pozitív vagy nem. Ahogy észrevettem tempestnek szüksége van visionre, hogy ellőhessen arra a 22 range távolságra. Ez azért azt is jelenti, hogy egy masszív seregre szükség van előtte, ami pénz meg supply. Na de majd kiderül, ezt hogy oldják meg. Hydralisk speed zergként egyértelműen +pont.
Válasz ragadozo #17 üzenetére:
Lehet ezt úgy is felfogni, hogy a teljes mothership be lett építve, és a nexus eredeti kristályát szedték ki. 😉
Reply
84Noname
| #
Még annyit hozzátennék, hogy amilyen unitkombóval dolgozott a zerg… azzal nem ezt kellett volna játszani. Amikor az alsó expen hidra-swarmhost-viper kombóval ment, akkor már a viperrel a rangecsökkentő varázslatot kellett volna tolni az épületek között megszoruló p unitokra. és akkor a hidrával nem kellett volna kivárni mindig, hogy érkezzen az új locuscsomag és az mögé állni, hogy tankoljon.
Meg szerintem már amikor ultrázott ott is jobban jött volna ki a másik varázslattal. Hiszen p-nél hatékony unit csak range van ultra ellen. Így hogy kirántogatja a colossusokat viperrel, csak azt éri el, hogy a hátsó 6 ultraliskje megfordul és leragad a kirántott coliknál. Még hidránál jó ez a kirántogatás, de ultránál sztem hülyeség.
Reply
Robi87
| #
Vipernek mostmár nincs meg az a képessége, hogy azoknak az egységeknek blokolja azon képességeit amik energiát használnak?
Reply
Formaster
| #
Egyet remélek, hogy ha a Wol-ban dancelnek a marinok, akkor a HotS-ban brakeljenek a lingek!!! Up neki!
Reply
princeps
| #
imba az összes minden 😀 zerg eléggé buffolva lett
Reply
Claptoni
| #
Válasz Formaster #25 üzenetére:
WoL-ban is brékelnek lingek /dance-el (én úgy tudom)
Reply
Claptoni
| #
Amúgy tempestet nehéz lesz counterelni, hogyha a másik faj nem airre megy, hanem mondjuk mmm-re vagy ling infestorra, akkor igencsak nehéz lesz counterelni… szóval szerintem toss ellen alap lesz valamilyen stargate/spire/starport build, mert mindenki fosni fog a tempesttől
Reply
Nr1_Ranger
| #
Silver ligás casual vagyok és szerintem jól néz ki a sok újdonság. Az meg hogy mi mennyire erős szerintem jelen pillanatban nem mérvadó, ez még béta előtti fázis, csupán az alapmechanizmusokat mutatták meg nekünk, hogy legyen elképzelésünk mi hogy fog működni nagyjából. A számok (sebzés, range, speed, mineral cost stb.) meg csak placeholder jellegűek, finomhangolás előtt áll minden. Aki látott már Blizzard bétát, az tudja, mi mindenen megy keresztül a játék pár hónap alatt, mechanizmusok alakulnak át, tűnnek el, jönnek újak, hosszútávú következtetéseket kár levonni még. De az emberek többsége nem hazudtolta meg magát hogy egy alfa-béta közötti first-peek videótól rögtön besír temeti a játékot 😀
Reply
Formaster
| #
Ezt tudjuk, változni fog még. Azt írtok le, hogy reméljük mi változik majd. Claptoni, ha 1-2 tempest van azt pipás marinkokkal simán széttéped, mert lassú és lassan lő.
Reply
xplode
| #
Válasz Claptoni #28 üzenetére:
jah mer eddig sem csinalt a T P ellen se medievacot se vikinget colo ellen, szoval nem epitett starportot, na meg a zergtol sem lattunk sose spiret (muta meg corruptor), es amugy meg a vodban is hydrakkal meg viperrel szedte le 😀
Reply
Tadzsin
| #
Oracle-tól nemkel annyira félni sztem mert 100 hp-jával turret meg spor 1. berepülésnél megeszi,bár ez függ majd range-től is,mellesleg viper blind akkor csak biological egységekre fog hatni ugye?
Reply
Claptoni
| #
Válasz xplode #31 üzenetére:
Jó, az igaz… 😀
Reply
Delebriel
| #
Hát Terrannal sok Vikinget kell majd tartani… 🙂
Reply
xplode
| #
szerintem standard pvtben nem nagyon fogják használni a tempestet, bár attól is függ h mennyi lesz a gyártási ideje, mert ha annyi mint a carriernek akkor nem lesz nagy jelentősége, a vikingek leszedik mer elég lassan lő, csak a aoere kell majd vigyázni. pvzben már szerintem több szerephez jut, eredetileg ugye a mass muta ellen találták ki, de a long range és aoe miatt jó lesz a BL+corruptor ellen is
Reply
scraped
| #
Szerintem a Tempest baszottul imbalanced egység lesz. Nevetséges, hogy a protoss kap még bazi erős ostromegységet meg még harass lehetőséget. :-/ Komolyan mondom röhej. Már most is, cannon-nal meg proxy szarságokkal így is az őrületbe tud kergetni..
Reply
KENKILL
| #
Húha, hát ez komoly. Abból amit láttam a zerg nagyon durván meg fog erősödni. Ezek a Swarm Host-ok nagyon jó egységek támogatásra meg harassolásra, siege tankok ellen lesz elég durva szerintem. Hogy a Viper behúzásáról meg az új Ultralisk charge-ról ne is beszéljek, a deffenzíven játszó terranok nagyon fogják szidni az új zerg egységeket.
Protoss játékosként nagyon tetszenek az újítások, elsősorban a Mothership Core. Szerintem ez remek ötlet, olyan alapvető dolognak fog számítani szerintem mint a terran command center. Ráadásul ha túlerő van akkor recall, és még gyorsan warpolhatsz a seregedhez hogy behozd az erőfölényt a csaták előtt. Kicsit sajnálom hogy nem kaptak új földi egységet a protossok, ez a Tempest meg igazából csak nagy tömegekben lesz hatékony. Itt inkább támogató egységnek használta a srác, mindig csak 2-3-at vitt egyszerre, így sztem nem sok értelme van. Azért az a range beteg.
Így ránézésre talán a terranok változtak a legkevésbé. Thor helyett van ez az új mecha egység, és a Hellion kissé hatékonyabb lett mint eddig volt, kb ennyi. Bár ezek az aknák elég jó válasznak tűnnek a light egységekre, főleg banelingek meg zerglingek ellen lesz ez ütős szerintem.
Nem vagyok pro gamer, csak elsőre ez volt a benyomásom. Bétát a népnek és megjelenési dátumot! 😛
Reply
gmae
| #
Ez egy nagyon érdekes game lesz.Terran nagyon gyenge lesz fökép ilyen enemy-k ellen.Egy estbe lesz hatákony a terran ha a terran játékos tudja használni ezt a widow mine-t mert hatékonynak tünik de az ára… majd elválik.Hát a zerg.Ez a swarm host cuki meg minden de maga az egység ful csöves gondolom értitek miért… viper na az egy nagyon hasznos kis dolog elfogadnám terran-ba.Na ign most jön a protoss.Az okos blizzard olyan imbára tervezte ezt a fajt most hogy az fáj.Hisz cloak-ol ez a oracle nevezetü egység meg elzárja az összes mine-t ha van elég energiáa.Most a leginbább egység a játékba ez az úgy nevezett tempest.Alap 10-es range na kösz sokra megyek így is ellene és ha fejleszteni van kedve toss barátunknak akk lehet 22-es is.Hát támadó érték nem tudom mennyi de nem gyenge anyi a szerencse hogy lassan tüzel.Protossok nagyon elfognak szaporodni.
Reply
Platschu
| #
A protoss nekem túl erősnek tűnik ezzel az álcázással, visszateleportálással és nyersanyag lezárással, pedig én protoss játékos vagyok. Így sem világos, hogy a visszahívás hány egységet érint, ha pl. a pálya két oldalán két sereged harcol.
Reply
Formaster
| #
Válasz Platschu #39 üzenetére:
Manától függ, de minden squad-hoz külön recall kell és annak is mérete van mint az anyahajó recalljának. Kérdés, hogy mekkora a hatóköre.
Sztem durván imba a videók alapján a Toss, de azt remélem ezt csak vérlázításból rakták fel és még nagyon sokat csiszolnak majd rajta.
Reply
zola09
| #
Mond nektek valamit az hogy alpha állapotú a játék? Igen szánalmas a balancen vitatkozni mikor még csak egy bemutatót csináltak. omfg.
Reply
Platschu
| #
Véleményünk azért még remélem lehet… Én bízok abban, hogy a Blizzard profi munkát fog kiadni. 😉
Reply
pcdevil
| #
Válasz 84Noname #20 üzenetére:
Figyelj már, a Tempest egy lategame cucc..
Itt vannak a statok: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=343635
Ezalapján Tempest DPS-e 8,15, +bonus vs armored 2.85 (vagyis 11).
Namost a Corruptor gyorsabb a Tempestnél. Nagyjából ugyanakkora a DPS-e, és egy Tempest árából nagyjából veszel kettőt. Van Corruption képesség, ami +20% damage. És ugye Corruptort átalakíthatod Brood Lordra, ami eléggé standard ZvP late gameben.
Abduct+Hydra párosról meg ne is beszéljünk, hydra DPS-e 14.5, ráadásul a videóban is jól kijön, hogy 8-10 Hydralisk milyen szépen szétkap egy Tempestet.
(DPS-ek fejlesztés nélküli értékek)
Szerintem jól van ez így, hogy ekkora range-je van;) Nehogymár ne tudj megfogni a játék azon szakaszában egy ilyen egységet:)
—
Szigorúan szvsz:
Ahogy Dustin is mondta interjúban, hogy Protossnál azt akarták, hogy ne csak Mothership miatt menjenek Stargatere. Terran esetén is hasonló volt az új mech egységek behozatala, mert jelenleg a factory csak mech játékban játszik szerepet, különben meg csak forcefield és felderítő.
Zerg és Protoss esetén ahogy elmondták az volt az általános cél, hogy egy-egy taktikára ne csak egyféleképpen tudjanak reagálni. Szerintem ez teljesült, P deathball esetén a Z mehet roach-infestorra, hydra-viperre, meg még ezen kombinációi, és Protossnak is vannak már a tarsolyában új taktikák Tank-Marine illetve Brood Lord ellen.
Reply