Heart of The Swarm benyomások újdonságok

Gepzsir . Cikkek, Hírek 1627

Ahogy azt már sokan észrevehettétek, elkezdődött a Heart of the Swarm béta! Folyamatosan próbálunk közvetíteni, egymásnak adjuk, az accountot hogy minél többet láthassatok a játékból. Ebben a cikkben szeretném összefoglalni a főbb újdonságokat, amik először szembetűnnek, és bemutatom a pályákat amiken laddereznek a streameken. Egy nagyobb sorozat kezdő darabját olvashatjátok, mert ez után meg kérdezzük azokat a magyar játékosokat, akik már próbálták a bétát, hogy mi a véleményük, és hogy szerintük hogy fog változni a játék. Természetesen a vélemények még elfogultak, hiszen a bétában még biztosan rengeteg változás lesz. Most jöjjenek tehát az újdonságok!

Play as Ranked

Alapértelmezetten OFF: Most már tudsz tét nélkül is ladderezni! Ha gyakorolni akarsz más fajjal is, vagy kipróbálnál valami új stratégiát a ladderen, de nem akarod elveszíteni a már elért eredményeid, mostantól megteheted! Ez már egy régóta várt opció.

 

Starting Rally

Alapértelmezetten ON: Az első hat dolgozód egyből elkezdenek mineralt hordani amint betölt a játék. Már nem kell kapkodnod az elején hogy gyorsan, kiválaszd a dolgozókat, és küld a mineralhoz – aminek meg van, a veszélye hogy félrekattintasz és késlelteted saját magad

Mutassa a Dolgozók Státuszát

Alapértelmezetten ON: A játék mostantól mutatja hogy hány dolgozó szedi a mineralt, és a gázt, és mutatja az ideális számot is.
A játék legfontosabb része, hogy jó gazdasággal rendelkezz. Így már könnyebben, és gyorsabban nyomon követheted hogy milyen a bázisaid termelése. Két fő okból került be ez a változtatás a játékba:

  • Így már nem kell plusz skill ahhoz hogy nyomon kövesd a gazdaságod
  • Ha nem figyeltél oda, és mondjuk csak 2dolgozó szedte a gázt egész játék alatt, óriási kiesést szenvedtél el, egy pici hiba miatt. Ez nem akkora hiba hogy ekkora büntetés járjon érte

Mostantól az ilyeneket hamar ki lehet szűrni.

 

Leomló kövek

Az új Heart of the Swarm pályákon jobban tudod változtatni a környezetet. A régi kövekhez képest úgy működnek az új sziklák, hogyha eleget sebzel a köven, nem eltűnik, hanem valamelyik oldalra omlik – mondjuk, teljesen lezár egy rámpát, vagy blokkolja a terjeszkedés helyét – és ha tovább bontjuk, akkor tűnik el.

 

Egyszerű Parancs kártyák

A parancs menü helyett be lehet kapcsolni a parancs kártyákat. Ezt azért hozzák be, mert ha már valaki megtanulta a billentyű parancsokat, onnantól már nem használja a parancsmenüt.

Ki lehet választani a semleges egységeket

Alapértelmezetten OFF: Nem tudod kiválasztani az ellenség, vagy a semleges épületeket, egységeket.

Ez az opció azoknak lehet hasznos, akik véletlenül ki szokták jelölni az ellenséges egységeket micro közben. Ez megint egy olyan kis hiba, amiért nagy büntetés járt, hiszen el is veszthetted a csatát.

Teljes Sereg kijelölése

Alapértelmezetten ON: Automatikusan kijelöli az összes harci egységet. Így már nem lesz több elfelejtett, vagy elvesztett egység.

 

Zerg Témájú Menu háttér

Alapértelmezetten ON: A játék háttere Zerg témájú lesz, Válaszd ezt, mert vannak mellek!

 

LADDER PÁLYÁK

 

Akilon Wastes

Kezdőhely: 2

Akilon Wastes a legkisebb pálya a négy új közül amin jelenleg lehet játszani, mégsem egy rushpálya. Az expansion előtt egy széles rámpa található, és a következő terjeszkedéshez az utat egy szikla állja el. Ez a  régifajta, nem a leomlós. Leomlós kő is van, ezzel lehet elvágni az utat a támadások elöl, ez a harmadik bázis másik bejárata mellett található. A látómező korlátozó terep, és a Xel’Naga tornyok kombinációja középen érdekes interakciókra ad lehetőséget a pálya közepén, amiket további terjeszkedés követhet, amiket már nehéz megvédeni.

Howling Peak

Kezdőhelyek: 2

A Howling Peak sokkal macro barátabb pálya. A natural bejárata standard FFE hosszú, ami könnyen védhetővé teszi. A harmadik bázishoz is van egy út, aminek sima sziklákkal van elzárva az egyik bejárata. A játék későbbi szakaszában van lehetőség további terjeszkedésre, vagy a főbázis előtt, vagy megyünk tovább, és a harmadik bázis után, fent a negyediket választjuk. Két Xel’Naga torony is van a pályán, amikkel a nagyon késői bázisokat tarthatjuk szemmel.

Star Station

Kezdőhelyek: 4

A legjobban kinéző pálya, és eléggé Protoss témájú. Nagy nyílt terek jellemzik a pályát. A szokásos expek közel vannak egymáshoz, de a későbbi bázis helyek elég messze vannak. A Xel’Naga tornyok belátják az összes expet amik a pálya közepén vannak.

Korhal City

Kezdőhelyek: 4

Ez a legmakró orientáltabb pálya az összes közül. Három expansion nagyon közel van, szinte egy egységet alkotnak. A harmadik bázisra omlaszthatunk sziklát, aminek majd az ellenséged fog örülni, mert így  lassíthatja a terjeszkedésed.

 

forrás:


Comments (13)

  • zf79

    |

    Az új Zerg témához annyit, hogy szerintem még nem rakták bele a játékba, majd későbbi builddel jön, mert kétlem hogy ez csak azt jelentené, hogy Raynor helyett Kerrigan melleit kéne nézni. 😀 Kiváncsian várom hogy fog majd kinézni.

    Reply

  • Nando

    |

    Válasz zf79 #1 üzenetére:
    A háttér is más , azt hiszem lávás bolygó van már, a zergek bolygója.
    De am jó cikk, grat.

    Reply

  • zf79

    |

    Válasz Nando #2 üzenetére:
    Az WoL-ba is szokott háttér lenni, talán amikor végigtolod a kampányt, de ebben nem vagyok biztos, de az tuti hogy volt.

    Reply

  • Thomas_cs

    |

    Play as Ranked: Hosszú kihagyás után jól jöhet.
    Starting Rally: sztem nagyon sok embernek jól jön ez (anno nekem is volt olyan problémám, hogy az első 6-7 másodpercben úgy lagolt, mint az istennyila, és replay-ből visszanézve láttam, hogy 4-5 másodpercig csak álltak a szedőim, utána indultak el. Ez valami rejtélyes okból hála az égnek elmúlt)
    Mutassa a Dolgozók Státuszát: alsó ligásoknak nagy segítség, már most benne lehetne.
    Egyszerű Parancs kártyák: ezt nem igazán értem, ha valaki elmagyarázná bővebben megköszönném.

    Reply

  • ProNoob

    |

    Ezek hasznos újítások. Legjobban a Play as Ranked-et hiányoltam. Remélem hamarosan lesz már közös replay nézés is meg, a játék replay-ből való folytatása is. Jó gyakorló funkció lesz.

    Reply

  • xplode

    |

    nekem is nagyon ismerős az a háttér, én azt hiszem, h az néha előjön wolban is, talán ha sokat vagy a menüben, vagy már nem tudom, de szokott lenni, az nem újdonság

    Reply

  • Winner_hun

    |

    Új pályák nagyíthatóságát hiányolom, amúgy jó kis összefoglaló lett. Kéne nekem is egy béta kulcs, kipróbálnám már.

    Reply

  • Livivs

    |

    Engem az érdekelne (persze többek között), hogy lesz-e global play… Erről tud vki vmit?

    Reply

  • MechaniX

    |

    Nem tudom ki hogy van vele, de én már megnéztem jó pár HOTS VOD-ot, és nagyon nem tetszik a Zergnél ez a Swarm Host. Gyakorlatilag állandóan csak ezt látni a zergektől és unalmas „álló” háború megy miatta. A Terran meg csak a MECH-et tolja, értem én hogy jó az új hellion meg Warhound párosítás, de jó lenne már más unit kompozíciót is látni végre.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz MechaniX #9 üzenetére:
    Tolják ám a régi bo-kat is, csak azokból nem kerül annyi publikálásra.
    Mass mutat wol-ban is látni, mmm-t is, tehát ezeket nem töltik fel youtubera

    Reply

  • ProNoob

    |

    Nekem is inkább, az olyan egységek jönnek be, amelyikből microval vagy ügyeséggel sokat kilehet hozni. A swarm host nekem se jön be nagyon, pusholós lassú állóháborút eredményez. De ami nagyon nem tetszik az a warhound, ami szerintem egy erősített maraudernek felel meg (armored, földre lő). Skillje nem valami jó, micró lehetőséget nem nagyon látok benne, a-move és kész. Remélem én is hogy nem csak mech lesz a terrannál, mert a bio sereg sokkal változatosabb, mmm splittel, droppol, stutter step, stim pak stb. Viszont a többi újítás tetszik.

    Reply

  • MechaniX

    |

    Válasz ProNoob #11 üzenetére:
    Egyetértek, remélem az új egységek nem „ölik meg” a játékot. Bár a megjelenésig még lesz egy pár ezer változtatás…

    Reply

  • Scuderia

    |

    „Nem tudod kiválasztani az ellenség, vagy a semleges épületeket, egységeket.” Na ez egy rohadt nagy baromság már nem azért. Ez sürgősen vegyék ki nekem vagy a beállítások közé tegyék be hogy ki-be lehessen kapcsolni, mert így nem fogom látni hogy milyen techet használ az ellenfél és hogy hány/hányas fejlesztésen van! (és ez kulcsfontosságú egy játékban)
    a többi dolog az tetszetős látszik, hogy a gyengébb játékosokra tervezik a játékot (munkásokat nem kell elküldeni, látod mennyien dolgoznak a bázison stb..).
    a balance-on meg nem kell sírni, mert ez még csak BETA úgyis fognak még 6millió dolgot változtatni a végleges változat előtt.
    ja és warhound <3 :DD

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.