Legacy of the Void: Multiplayer Előzetes

Ander . Ismertető, Leírások, LotV 1498

lotv_mp_header

Ez a cikk a hivatalos Legacy of the Void: Multiplayer Preview fordítása, van még bőven a tovább után is, jó olvasást.

Játékmenettel kapcsolatos célok a Legacy of the Voidban

A fejlesztőgárdának több célja is van a multiplayer élménnyel kapcsolatban a StarCraft II Legacy of the Void kiegészítőjében. Ezen célok elérésének érdekében a Legacy of the Void több multiplayer móddal kapcsolatos változtatást is fog tartalmazni. Ennek részét képezik, az alapvető játékmenettel kapcsolatos változtatások; a jelenleg is meglévő egységek és játékelemek változásai, és a játék új egységekkel való kiegészítése, annak érdekében, hogy a játék érdekes és jelentős fejlesztésekkel gazdagodjon.

  • Több akció
    • Több lehetőséget adunk arra, hogy tetszőleges időpontban lehessen támadást indítani és ezáltal általánosságban csökkenjen a passzív játékmenet.
  • Többféle lehetőség a harassmentre
    • Ez az egyik alapvető játékmeneti elem, mellyel a Legacy of the Voidban el szeretnénk érni az állandó akciót. Ha több módja is van a harassmentnek, akkor azok a játékosok, akik képesek hatékonyan használni, a sok szakértelmet és microt követelő egységeiket, jobban kitűnnek.
  • Offenzív hadmozdulatok ösztönzése
    • A játékosnak jobban meg kell osztani erőiket a pályán és így előnyössé válik a mozgékony egységek használata, melyek képesek lecsapni, ha az ellenség védelmén rés keletkezne (lásd például az alacsony kockázattal járó Marine/Medivac droppokat).
  • Lehetőség a microra mindkét fél számára
    • Nagyobb jelentőséggel bíró counter-micro lehetőségek teremtése és azon helyzetek számának csökkentése, mikor az egyik játékos microja fontosabb, mint a másiké.
  • Sereg vs sereg micro
    • Ha a micro nem számít, akkor az összecsapások kevésbé érdekesek. A Legacy of the Void céljai között szerepel, hogy a micro sokkal fontosabb legyen a harcok egészében, így azok kimenetele kevésbé kiszámíthatóvá váljon.
  • A játékosok képességbeli különbségeinek kihangsúlyozása
    • A Legacy of the Void minden fajának lesznek olyan sereg összeállításai, melyek részekre tudnak szakadni, ezáltal nagyban megnövelve hatékonyságukat. A teljesen egyben maradó sereg hatékonysága határozottan csökkenni fog.
  • A gyengébb vagy nem túl érdekes egységek és képességek továbbfejlesztése
    • Az olyan egységeknek, mint a Corruptor vagy a Battlecruiser több hasznát lehet majd venni. A Legacy of the Void esetében az a célunk, hogy az egységek mindig érdemben hozzá tudjanak tenni valamit a játszmákhoz.

Most, hogy tisztáztuk a céljainkat, folytassuk a számos változtatás felsorolásával, melyekkel a Legacy of the Voidban találkozhatsz.

A StarCraft II fejlesztőcsapat megjegyzése

Az alább olvasható multiplayerrel kapcsolatos változtatások nem véglegesek. A játék jelenleg pre-alpha fázisban van, ezért semmi sincsen kőbe vésve (emlékszel még a Warhoundokra?). A játék megjelenéséig a csapat folyamatosan új ötletekkel fog kísérletezni vagy a meglévőket fogja finomítani, és ami a legfontosabb figyelünk a Legacy of the Voiddal kapcsolatos, közösségtől érkező visszajelzésekre.

Általános játékmenettel kapcsolatos változtatások

Kettő a StarCraft II alapvető játékmenetével kapcsolatos változtatást tervezünk. Mindkettő célja, hogy a Legacy of the Void multiplayer része sokkal akciódúsabb élményt nyútson.

  • Erőforrás mennyiség finomhangolása
    • Annak érdekében, hogy az agresszív játékot ösztönözzük, több lehetőséget kívánunk adni a támadásra. Ezért jutalmazzuk a gyorsabb terjeszkedést azzal, hogy a Mineral Fieldek és Vespene Geyserek 33%-al kevesebb erőforrást fognak tartalmazni. Így az egyes fajok egységeihez kapcsolódó változtatásokkal együtt, a játék középső szakaszában sokkal hatásosabb és életképesebb lesz az agresszió.
      • A Mineral Fieldek 1500 helyett 1000 Mineralból állnak majd.
      • A Vespene Geyerek 2500 helyett 1700 Vespene Gast tartalmaznak majd.
  • Dolgozók száma az indulásnál
    • Azért, hogy összességében csökkenjen a passzivitással töltött játékidő, megnöveljük a dolgozók számát a játék kezdetén 6-ról 12-re. A Command Center, Nexus és Hatchery által biztosított supplyt ennek megfelelően megnöveljük.

Terran Változtatások

Új Egységek

Herc

Egység Neve: Herc

  • Életerő: 160
  • Fegyver Sebzése: 30 – Föld
  • Támadás Sebessége: 1.8
  • Hatótáv: 1
  • Páncél: 1
  • Mozgási Sebesség: 2.75

Könnyű-gyalogsági egység, mely egy vonóhorog segítségével másik egységekhez képes magát odahúzni. A támadása kis-hatótávú és kis-hatósugarú területre ható sebzést okoz, ezáltal ideális Zergling/Baneling kompozíciók ellen, illetve a Protoss “death ball” ellen is.

Cyclone

Egység Neve: Cyclone

  • Életerő: 200
  • Fegyver Sebzése: 18 – Föld/Levegő
  • Támadás Sebessége: 1
  • Hatótáv: 5
  • Páncél: 1
  • Mozgási Sebesség: 2.81

A Cyclone a Factroyban építhető egység, mely képes egy egységet célba venni és idővel jelentős mennyiségű sebzést bevinni, mindezt mozgás közben. A Cyclone tökéletes kihasználásához és támadásainak megfelelő hárításához komoly microra lesz szükség.

Meglévő Egységek Változtatásai

  • Siege Tank
    • A Legacy of the Void céljával, a harass és agresszió ösztönzésével összhangban, lehetőség nyílik arra, hogy a Siege Tankot Siege Modeban is felemelje egy Medivac és le is tegye. Ehhez a Medivac teljes szállítási kapacitására szükség van.
  • Thor
    • A Thor másodlagos támadási módja a “High Impact Payload” helyett bevezetésre kerül az “Emergency Repair”, mely egy aktiválható képesség, ami teljesen megbénítja a Thort, de közben teljesen meg is javítja.
  • Banshee
    • Annak érdekében, hogy tovább tágítsuk a Terran harass lehetőségek körét, egy új fejlesztéssel a Banshee repülési sebessége jelentősen megnövelhető. Ehhez a fejlesztéshez a Fusion Core épületre lesz szükség és lehetővé teszi, hogy a Banshee minden mobilis detector (Raven, Observer, Overseer) egységnél gyorsabb legyen.
    • A Banshee támadásának hatótávja is nőtt +1-el.
  • Battlecruiser
    • A Battlecruiser új képessége a “Tactical Jump”, mely lehetővé teszi, hogy az egység a pálya tetszőleges pontjára teleportáljon (Fog of Wartól függetlenül), jelentős mennyiségű energiát felhasználva.

Zerg Változtatások

Új Egységek

Lurker

Egység Neve: Lurker

  • Életerő: 200
  • Fegyver Sebzése: 30 – Föld
  • Támadás Sebessége: 2
  • Hatótáv: 6
  • Páncél: 1
  • Mozgási Sebesség: 2.95

A Lurker visszatért. A Lurker egy Tier 2-es egység, mely a Hydralisk egységből jön létre metamorfózissal. Egyenes vonalban, területre ható sebzéssel rendelkezik, de csak a földbe ásva tud támadni. Elérhető egy Tier 3-as fejlesztés a Lurker számára, mely jelentősen megnöveli támadásának hatótávját.

Ravager

Egység Neve: Ravager

  • Életerő: 180
  • Fegyver Sebzése: 16 – Föld
  • Támadás Sebessége: 1.3
  • Hatótáv: 6
  • Páncél: 1
  • Mozgási Sebesség: 2.75

A Ravager egy új egység, mely a Roach egységből jön létre metamorfózissal. Bár erősebb, mint a Roach, de hatékonysága nagyban múlik a játékos microján, az aktiválható képességének köszönhetően.

  • Corrosive Bile: a Corrosive Bile egy mozsár-szerű, területre ható, pontos célzást igénylő támadás, mely a kilövés után némi késleltetéssel csapódik be. Ez a képesség mind légi, mind földi egységekre hat, és a Force Field képességet is meg tudja semmisíteni.

Meglévő Egységek Változtatásai

  • Corruptor
    • A Corruptor “Corruption” képességét a “Caustic Spray” váltja fel. A Caustic Spray egy fenntartott képesség, mely idővel egyre nagyobb sebzést okoz a célba vett egység vagy épület ellen. Viszont a Corruptor nem tud mozogni a képesség használata közben.
  • Swarm Host
    • A Zerg harass lehetőségek erősítésének érdekében a Swarm Host ostrom egységből mobilis harass egységé lett átalakítva. A “Spawn Locusts” képesség használatához nem kell, hogy a Swarm Host a földbe ássa magát, de manuálisan kell aktiválni a képességet és használni is ritkábban lehet. Magukat a Locustokat is felerősítettük, és Tier 3-ban egy fejlesztés segítségével képesek lesznek repülni. A támadáshoz viszont landolniuk kell.
  • Nydus Worm
    • Azért, hogy a Zerg játékosok számára elérhető harass erősségét és sokféleségét növeljük, a Nydus Worm nem sebezhető, míg a földből ki nem bújik. A változtatás legfőbb hatása, hogy a dolgozók már nem nyújtanak kellő védelmet egy Nydus Worm ellen.

Protoss Változtatások

Általános Változtatások

  • Warp-in működése
    • A Warp-in során az egységek sokkal sebezhetőbbé váltak. Ezen változtatás célja, hogy erősítse a Protossok ellen használható harass taktikákat, mindeközben a Protoss játékosoknak jobban meg kell fontolniuk hol használják a Warp-int és ehhez képest hogyan pozicionálják a seregeiket.

Új Egység

disruptor

Egység Neve: Disruptor

  • Életerő: 100/100
  • Páncél: 1
  • Erőtér Erőssége: 0
  • Mozgási Sebesség: 2.75

A Disruptor egy könnyű gépesített egység, melyet a Robotics Facilityben lehet építeni. Képessége a “Purification Nova” egy nagyon erős területre ható sebzés, mely jelentős károkat képes okozni, ha az ellenfél nem microzik megfelelően ellene. A Disruptor különösen hatásos minden olyan egységgel szemben, mely csapatban szeret összetömörülni, illetve az erőforrás gyűjtögető dolgozók ellen is.

  • Purification Nova: aktiválás után a Disruptor sebezhetetlenné válik és megnövekszik a mozgási sebessége. Négy másodperccel később a Disruptor hatalmas területre ható sebzést okoz maga körül és egyből sebezhetővé válik, valamint a mozgási sebessége is az eredeti lesz.

Meglévő Egységek Változtatásai

  • Warp Prism
    • A Protoss harassment lehetőségek számának megnövelése érdekében a Warp Prism most már távolról is képes felemelni az egységeket.
  • Immortal
    • Annak érdekében, hogy több teret engedjünk a Terran Mechnek és növeljük a micro hatását, megszüntettük az Immortal “Hardened Shield” képességét és helyette a “Barrier” képességet kapta, ami egy manuálisan aktiválható képesség, mely egy 200 életerővel rendelkező pajzsot képez az Immortal körül.
  • Oracle
    • Azért, hogy a Protoss detector egységek sokszínűségét növeljük, a Revelation képességet megszüntettük és egybeolvasztottuk az Envision képességgel, így a képesség hatása alá kerülő egységek álcázása is megszűnik 60 másodpercre. Az Oracle kapott egy új képességet is, melynek neve “Stasis Ward”.
      • Stasis Ward: ez a képesség egy álcázott Stasis Wardot helyez a megcélzott területre, mely ha élesedik felrobban és a közelben lévő egységeket 30 másodpercre teljesen megbénítja, de sebezhetetlenné is teszi.
  • Tempest
    • Az akció ösztönzése érdekében megváltoztattuk a Tempest szerepét, egy légi portyázó egységre – megnöveltük mozgási sebességét, csak földi egységekre tud tüzelni és kapott egy manuális aktiválható képességet.
      • Disintegration: ez a képesség egységekre és épületekre egyaránt használható, rövid távról. 500 pontnyi sebzést okoz 50 másodperc alatt.
  • Carrier
    • A Carrierek kaptak egy új, nagy hatótávolságú képességet “Release Interceptors”, mely véglegesen kivezényli az Interceptorokat, hogy egy adott területet támadjanak. A képesség 60 másodpercig hat, utána a megmaradt Interceptorok megsemmisülnek.

Mint korábban is említettük ezek a változtatások nem véglegesek, és a csapat érdeklődve várja visszajelzéseiteket, mind a Legacy of the Void céljaival, mind a változtatásaival kapcsolatban.

Új Fejlesztések

Archon Mode

Archon Mode

Az Archon Mode az alapvető egy az egy elleni StarCraft II élményt nyújtja… egy barát oldalán! Az Archon Mode lehetővé teszi neked és egy szövetségesednek, hogy ugyanazt a bázist irányítsátok, miközben egy ellenfél ellen harcoltok a Matchmaking Ladder rendszerben. Ez az ellenfél lehet egy ugyanolyan Archon Mode páros, vagy egy magányos játékos, aki engedélyezte az opciót, hogy a vele azonos tudású Archon játékosokkal kerüljön szembe.

Az Archon Mode használatához el kell döntenetek, hogy te és társad hogyan osztjátok fel egymás között a teendőket. Egy páros mely összedolgozik sokkal hatékonyabb, mint egy olyan, amelyik nem, ezért érdemes megtalálnotok a feladatok leghatékonyabb felosztását. Esetleg az egyik játékos macrozik, míg a másik microzik? Talán az egyik játékos csak a droppokat és a dolgozókat irányítja míg a másik folyamatosan támad és harassol a fő sereggel. Rátok bízzuk, hogy kitaláljátok mi számotokra a legmegfelelőbb! Érdeklődve várjuk a visszajelzéseiteket ezzel a játékmóddal kapcsolatban.

Automated Tournaments

automated tournaments

Tudjuk, hogy a StarCraft II játékosok talán a legszenvedélyesebb és legkompetitívebb játékosok a világon, ezért a Legacy of the Void részeként egy teljesen új módját kívánjuk felajánlani a versenyzésnek. Ezt figyelembe véve a Legacy of the Voiddal együtt automatizált bajnokságok fognak megjelenni, napi és heti rendszerességgel. Annak érdekében, hogy a jelenleg látható bajnokságok élményét minél jobban visszaadjuk, az automatizált bajnokságok csoportkörökkel kezdődnek és egy egyenes kieséses rájátszással végződnek. Lehetőséged lesz az ellenfeleid tanulmányozására és pályák megvétózására.

A napi bajnokságok várhatóan három és négy órán át tartanak majd, míg a heti bajnokságok… egy hétig természetesen! Összességében azt reméljük, hogy az automatizált bajnokságok minden tudásszinttel rendelkező játékos számára lehetőséget biztosítanak a versenyzésre. A kazuár játékosok jól érezhetik magukat, míg mások a legmagasabb szinteken versenyezhetnek és versenytapasztalatokat szerezhetnek olyan eseményekhez is, mint a WCS.

Izgatottan várjuk a StarCraft II Legacy of the Void változtatásait. A StarCraft iránti szenvedélyetek az, ami miatt elkötelezettek vagyunk a lehető legjobb játék elkészítése mellett és erre nem lennénk képesek a játékosaink és közösségünk nélkül. Kérünk benneteket, hogy továbbra is adjatok visszajelzéseket. Felbecsülhetetlenül nagy segítséget nyújtott abban, hogy idáig eljutottunk és most fontosabb, mint valaha. A jövőben további bejelentéseink várhatóak, mint például a Béta teszteléssel kapcsolatos hírek, ezért kísérjetek minket figyelemmel és továbbra is tudassátok velünk meglátásaitokat a Legacy of the Voiddal kapcsolatban.

Forrás


Comments (9)

  • Frosthun

    |

    Köszönjük a cikket, még annyit, hogy hallottam valami Marauder nerfről is, most már a támadások száma, 1 helyet, 2 lesz ami azt jelenti, hogy az armor fejlesztések még erősebbek lesznek a marauderrel szemben. Másik dolog az Ultralisk összesen 7-es páncélzattal rendelkezik maxra fejlesztve, az eddigi 6 helyet. Ezeket még nem kell tényként kezelni, de jelenleg ezek is benne vannak az alfa verzióban.

    Reply

  • predator_tom

    |

    Szerintem hagyjuk az egész RTS-t tényleg már épp csak a sereget nem építik meg helyettünk.Komolyan csináljunk dawn of starcraft-ot ,azt kis sereggel toljuk egymás ellen azt kész.
    Agresszív játékot ösztönözzék?Na ne ők mondják már meg hogy milyen stílusban játszak azért oké.Ha nem vagyok agresszív elmehetek a tudjuk hova?

    Egy RTS-t kellene csinálni ami szórakoztató mindenkinek nem csak annak aki idegbeteg APM pro módjára veri szét a hardware-t.Mi van akkor ha én 1 órát szeretnék tolni egy meccset mert annyira jól püföljük egymás haverral hogy eddig tart?Ja bocs nem lesz annyi ásvány fújhatom.Csináljanak belőle akkor mobát azt hagyjuk már a parasztvakítást.Pre-alfa még bármi lehet my ass ,akinek egy RTS-ről ez jut az eszébe amit itt kigondoltak,egyáltalán hogy ilyen megfordult a koponyájukban,annak komoly mentális problémái lehetnek vagy csak 100% hülye.
    Tudom ez a vélemény nem volt a leg kulturáltabb pont olyan volt mint ez a kigondolás amit feljebb olvashatunk.

    Reply

  • Ander

    |

    @predator_tom: szeretnélek megkérni, hogy ne sértegess másokat. Köszönöm.
    (erre utalok: “hogy ilyen megfordult a koponyájukban,annak komoly mentális problémái lehetnek vagy csak 100% hülye”)

    Reply

  • predator_tom

    |

    Elnézést kérek nem ezekkel a szavakkal kellett volna leírnom.

    Véleményemet ,ha más szavakkal is, de fent tartom hogy egy ilyen nagyszerű játékot mint a starcraft így elrontani,még ha változhat is,fejlődésnek és jobbnak nevezni ezeket az ötleteket amiben semmi fantázia,kreativitás,vagy logika nincs,komolyság aztán meg végképp nuku, szégyen.Ebben annyi átgondolás van mint élet a Mars-on.

    Reply

  • Hunterkiller2

    |

    2 embertől érkezik komment és még mindig az a legnagyobb baj, hogy abból egy leírta a rettegett h betűs szót :DDDDDD

    Reply

  • viasz

    viasz

    |

    Szerintem meg töltsd le a SIMS 16-ot, az a neked való játék! :))

    Reply

  • predator_tom

    |

    Kössz a bölcsességet.1994-95 óta játszok különféle PC gameket.Szerintem bátran kijelenthetem hogy tudom mi az a fejlődés és haladás egy játékban vagy hogy mi való nekem. 🙂

    Reply

  • viasz

    viasz

    |

    Vicces az e-penis méregetésed… Bebebeee, én meg 1990-92 óta játszom különféle (nem csak) PC játékokkal. Na és akkor mi van? Szakértőbb vagyok mint te? Nem hinném. Ez pont nem jelent semmit a tekintetben, hogy kijelentsd, valami fejlődés e, vagy sem. Azt persze döntsd el te, hogy mi való neked, én csupán javasoltam valamit, az írásodból következtetett játékstílusodhoz.
    Bár ha jobban belegondolok, azt írod, püfölitek egymást a haveroddal. Nos, ők pont ezt a püfölést próbálják ösztönözni. Több LEHETŐSÉGET adnak rá térben és időben. Nem sürgetnek, hogy minél hamarabb tudd le, nem vesznek ki nyersanyagot a pályáról, nincs időkorlát. Akár órákig is püfölhetitek egymást, nyugodtan.

    Reply

  • predator_tom

    |

    Nos amit írtam azt azért írtam mert Te jöttél itt a felsőbbrendű majd te megmondod hogy én mivel játszak dologgal,mert te gondoltál vmit.Pusztán reagáltam ennyi.Ha valaki akkor én aztán igazán nem szoktam felvágni semmivel.Talán ez is a baj többet kéne bunkoznom ,nemtudom.Képzeld én is toltam rengeteg nem PC gamet is csak nemtudom hogy ez egy PCs játék témánál hogy jön ide?
    De tudod mit ha már az-e pénisz dolognál vagyunk ha te bebizonyítod nekem hogy jó vagy sc2-ben de úgy igazán nem csak azért mert blizz mindent lenerfelt ami z közéd és a master leauge közé állt akkor azt mondom igen is szakértőbb vagy mint én ,az vagy.És akkor írd is le azért van a forum.Komolyan én max bronz vagyok nem több nem is akarok több lenni épp ezért zavar hogy blizz majd átírja a játékot mer az majd jobb lesz kinek bronznak? gold-nak? mindenkinek?
    azért ez nem egyértelmű.

    “Bár ha jobban belegondolok, azt írod, püfölitek egymást a haveroddal. Nos, ők pont ezt a püfölést próbálják ösztönözni. Több LEHETŐSÉGET adnak rá térben és időben. Nem sürgetnek, hogy minél hamarabb tudd le, nem vesznek ki nyersanyagot a pályáról, nincs időkorlát. Akár órákig is püfölhetitek egymást, nyugodtan.”

    Most erre mit mondjak,rögtön 12 SCV, hogy gyorsabb legyen a játék ne legyen annyi holtjáték de tényleg komolyan nem sürgetnek.1500 helyett 1000 ásvány / kristály

    A Mineral Fieldek 1500 helyett 1000 Mineralból állnak majd.
    A Vespene Geyerek 2500 helyett 1700 Vespene Gast tartalmaznak majd.”

    Nem persze hogy nem vesznek ki tényleg,csak kevesebb lesz.Nem tudom biztos bennem van a hiba de nálam a püfölés az sereg vs sereg nem mini microarmy vs mini microarmy ami áll max ilyen 20-25 egységből.Ezzel nincs baj csinálja aki így szeretné ,rakjanak be külön olyan mappokat ahol ez így van azt játszik vele az akinek ez kell a többi meg azon amin ő szeretne.
    Nem akarok itt senkit bántani tényleg nem de ha az vkinek fejlődés hogy a terran kap egy grapling hookos herc-et ami egy stimpackos firebat meg kap egy guruló kukát ami technikailag egy dimondback csak nem lebeg a zerg kap egy lurkert meg egy tűzmágus roachot a toss meg egy HotSból kivett egységet más képességekkel + az új abilitik már vagy benne voltak a BW-ben vagy a WoL ill a HotS campaign-ben akkor ez elég sovány a régi időkhöz képest.Persze időhatár nincs csak ha nem a könyv szerint csinálod a dolgokat akkor kapod a rust a harasst stb amivel megint nincs baj aki tudja és sokat gyakorolt az tolja ,csak nekem már uncsi hogy blizz még a segge alá is ad annak aki amúgy meg se tudná csinálni de sebaj mert majd blizz papa megoldja neked csak kattintanod kell 2- azt kész.Ha neked ez haladás/fejlődés hát egészségedre.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.