Karune és az Anti-Gravity

Astonkacser . Blog 792

Hossszú csend után ismét kinyitotta száját Karune. Ezúttal az Anti-Gravityről kérdezősködő fanoknak okozott egy pillanatnyi katarzist válaszaival, amik nem hordoznak sok újat, de hátha valakinek még nem tiszta ez a lerágott csont.

Kérdés: Mit történik ha az Anti-Gravityt használjuk a Colossusra? A teste egy légi egységgé, a feje pedig űrbeli egységgé változik?

Válasz:

A Colossus az Anti-Gravity teljes időtartamára légi egységgé változik. Amíg a levegőben van, nem tud támadni és levegőbe lövő egységek ellen sérülékennyé válik.

Kérdés: Ha egy Sensor toronyra alkalmazzuk az Anti-Gravityt, akkor az attól még felfedezi a rejtőzködő egységeket?

Válasz:

Minden épület amire használjuk az Anti-Gravityt “stun”-olva lesz és elveszíti speciális képességeit. Például a Pylon-ok elveszítik azt a képességüket, hogy energiával látják el a környező épületeket, és az aktuális fejlesztések is szünetelnek erre az időtartamra.

Kérdés: Úristen, akkor hatástalanítani lehet az ellenfél Cannonjait azzal, hogy leanti-gravityzem a Pylonjait? Ez kicsit IMBA!

Válasz:

Igen, ez a stratégia működik, az Anti-Gravity-vel hatástalanítani lehet a Protoss védelmet, bár a képesség időtartama épületekre elég kicsi jelenleg. Persze ez az érték is folyamatosan változhat.

Forrás:


Comments (24)

  • CsorvaGep

    |

    Ez az egész anti grav elég fura még a játékban.. mondjuk nekem lenne hozzá egy kérdésem: Ha megölik az éppen varázsoló darkot (asszem az csinálja nem?) akkor fentmarad a varázs idejére vagy lezuhan?
    De ez a cannon dolog tényleg elég imba…

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Ebből úgy hangzik, mint ha nem területre hatna, hanem egy egységre/épületre.

    Reply

  • Drenus

    |

    Hát, nekem ez a képesség egyre inkább idegen. Nekem nem tetszik!
    Persze új taktikákat ad, ami jó, de ezek tényleg elég erősek.

    “Igen, ez a stratégia műkdik, az Anti-Gravity-vel” <– Csak szólok, kimaradt egy ö betű. (műkÖdik)

    Reply

  • nite

    |

    ÚRISTENÚRISTENÚRISTENÚRISTENÚRISTENÚRISTENÚRISTENÚRISTENÚRISTENÚRISTENJAJJJAJJJAJJJAJJJAJJJ
    IMBAWARNINGIMBAWARNING!!!! THERE IS ONE WEAK POINT OF THE PROTOSS :((((((((((((((((((((((((((((

    naésakkormivan?:D emelgessencsak, gondolom az emelgetőembert is kilehet szedni vmivel, meg is biztos h lessz ideje felemelni bármitis, gondolom ha szemből jön csak a cannon lő hamarabb, meg gondolom nem csak 1 pilonnal szokás tápolni 6-8 canonn-t bár lehet nemtudom:D

    Reply

  • Aston

    |

    Nem, nem vicces.

    Reply

  • god

    |

    Nite megmondom őszintén, hogy baromi irritáló a stílusod, csodálom, hogy ennyire elnézőek itt veled szemben.

    Másrészt pedig a StarCraft kiegyensúlyozottsága ellenére fel lehetett állítani egy erősorrendet a fajok közül, azaz

    1. Terran , 2. Zerg , 3. Protoss

    Természetesen mindig a jobb játékos nyer, de kb. azonos erőviszonyok mellett a fentiek a mérvadóak. Ez statisztikai alapon is bizonyított, a koreaiak a progamingben lévő játékosok ‘uralkodási idejét’ vetették össze a fajokkal, és ez is a fentieket támasztotta alá.

    Ezek után felszalad az ember szemöldöke, mikor ezt a protoss utálatot és zerg fényezést olvashatja tőled, de hát nem értesz a dolgokhoz, ez már régóta nyilvánvaló.

    Nyugodtan visszaszólhatsz egy többsoros, CAPS LOCK-os egybeírt, felkiáltójelekkel és smileykkal teli borzadályt. Lelked rajta. Nem flame-elni akarok, csak vedd már észre magad.

    Köszönöm.

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    isten szólott :D… viccen kívűl igaza van, de én nem haragudnék ha ez a sorrend felborulna.

    Reply

  • SzuL

    |

    “fel lehetett állítani egy erősorrendet a fajok közül…”

    ezt most komolyan mondod?

    Reply

  • Selender

    |

    Sztem a sorrend így lenne:
    1.Protoss
    2.Terran
    3.Zerg

    Reply

  • nite

    |

    @ #6: Egy dologban biztos igazad van, mégpedig abban hogy nemértek hozzá, ez stim. A többiben már nemvagyok ilyen biztos:)

    (mondjuk ezt az említett tűrhetetlen stílusom betudhatod annak hogy zergpárti vagyok;) )

    Reply

  • Vorian

    |

    god nem értem, hogy mi ez a sok “nem értesz a dolgokhoz”. A Starcraft 2-höz jelenleg mindenki ugyanannyit ért, legyen akár egy noob vérpistike vagy Gosu Géza.

    nite beír egy véleményt, hogy szerinte táp a Protoss meg mittomén… erre te egyből ugrasz és szupertitkos koreai statisztikai adatokkal támasztod alá, hogy a Starcraft EGY-ben nem így van és hogy képzeli hogy megpróbálja felbolygatni a Szent Törvényt és különben is nem ért a Starcraft EGY-es dolgokhoz…

    Én se flamelni akarok, de az egy dolog hogy a szent Starcraft 1-ben így volt, ettől még lehet a 2-ben teljesen más. Ez olyan mintha én mint Warcraft 3 fan odamennék egy WoW-os raiderhez aki épp Illidanon szenved és belekiabálnám a képébe, hogy: “hé ezt a kampányban 5 Taurennel simán megöltem, ne mondd már nekem hogy 25-en mentek ellene…”.

    Amúgy nite véleményét sem osztom, de ez akkor is vicces hogy egy teljesen más játékból hozott példán át próbálod megcáfolni őt.

    Reply

  • nite

    |

    mondjuk kitörölhetitek a legelső kommentem, kicsit eltuloztam:)

    Reply

  • 8.er

    |

    Nem vagyok egy pro játékos (itt jön az hogy mit nevezünk annak) mivel sohasem játszottam semmiven hc szinten, de az elmult 8-9 éves sc tapasztalatom és a józan paraszti eszem azt sugalja hogy hál’isten nem létezik ebben a játékban “erősorrent” hogy a szavaiddal éljek, és épp ez miatt lett szvsz “korszakalkotó rts” belőle=egységek közötti változatosság a maximális kiegyensúlyozottsággal. Nálam legalábbis ezt jelenti a sc. /ejj de szép szavak, mindjárt bőgök/

    Reply

  • SzuL

    |

    mert így van. 🙂

    Reply

  • Orgyilkos

    |

    Nah szerintem is örüljön nite hogy nem vágják ki, de godnak sem adok igazat hogy a terran a legjobb a zerg a masodik mig a protoss csak a harmadik. Elöször is protossal a legnehezebb a játék, ugyanis nem csak makrora vagy mikrora kell figyelni… Ellenben én protoss párti vagyok, de mind1… Az hogy kik az uralkodási időben a leghosszabbat elért játékosok meg hogy mennyi volt az összes nem lehet fajerősségi sorrendnek felfogni. Minden fajhoz más style kell… Ha több terran van akkor több terran vezetö lesz függetlenül a fajok ballance-jától. A fajok amugy egyformák ezt bizonyitja a nemrégi AI párbaj cikk is. Az AI-k nem igazán térnek el egymástól a különböző fajok esetén nemtudom mi alapján csinaltak a blizz-esek de jó munkát végeztek, és az ai-k felélték az összes nyersanyagkészletet ugyse jutottak semmire. Viszont a nyersanyagforrások módosításával a protoss nyert, tehát ha az ember sok fele tud figyelni akkor a protos a neki megfelelő faj. A gépek amugy lehet egyformák de naon gyengék voltak BW-be sztem, remélem itt legalább 3féle nehézségi fokozat lesz, ha erröl mar volt szo, akkor azt nem olvastam. 🙂

    Reply

  • Andris1991

    |

    eddig nem úgy volt, hogy a Colossus-t tudják a levegőbe lövők is sebezni, mert hogy magas?

    Reply

  • SzuL

    |

    szerintem meg inkább ne írjunk baromságokat, ha nem értünk hozzá..

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    Ha tényleg úgy volt akkor most csak magasabban lesz ettől még ugyan úgy lehet lőni. Amúgy a grav tényleg olyan idegen a játéktól, nekem olyan érzésem van hogy valami nagy dolgot akartak csinálni a blizznál hogy a protoszt erősítsék, de nem tom lesz-e értelme.

    Reply

  • god

    |

    #8
    ———————————————————————————-
    “fel lehetett állítani egy erősorrendet a fajok közül…”

    ezt most komolyan mondod?
    ———————————————————————————-

    Te komolyan mondod, hogy visszakérdeztél? A lengyel Draco is biztosan ‘nem komolyan gondolta’, hogy siránkozott többször is az OnGameNet SPARKYZ-ban eltöltött progamerkedése alatt, hogy pályája csúcspontján, a legjobb non-korean gamerként is mennyire baromi nehéz érvényesülni Koreában. Nyavalygott, hogy Protossként a legnehezebb kialakítani azt a fajta játékstílust, amit az a szint megkövetel tőle.

    A fajok valóban balanceosak. A különbség a JÁTÉKSTÍLUS. Persze minden fajjal tökéletes multitaskingot, makrot, mikrot stb. kell elsajátítani, de meg lehet állapítani különböző nehézséget abban, hogy egy bizonyos tudásszintnél melyik fajjal mennyire tudod felvenni a versenyt másokkal.

    Nem véletlenül várnak (egyesek…) sokat most az amerikai Idra-tól, mert Terranként lenne esélye arra, hogy a Courage League-n túljutva akár egy ProLeague meccsen is szerepeljen az eSTRO-ban. Más kérdés, hogy sokkal rosszabb játékos ő, mint anno Draco volt, így ez eléggé esélytelen, mikor a lengyel Protoss játékosnak sem sikerült. Hopp, és pont Idra mondta azt, hogy a legjobb match up-ja a TvP, azaz tossok ellen a legjobb, és zergek ellen a legrosszabb, mikor a non-korean SC-sek között pont a TvZ-jét tartották kiemelkedőnek. Azonban a koreaiak annyira más szintet képviselnek JÁTÉKSTÍLUS terén minden fajjal – így zerggel is -, hogy a két szintet nem is érdemes egy kalap alá venni.

    Szerintem megindokoltam a kijelentésemet, ha nem értesz egyet akkor egészségedre, nem is kérem ezt se tőled, se mástól. Viszont ne kérdezgess ilyen blődséget a jövőben, hogy ‘ezt most komolyan mondod?’, mert nem azért írok le akármit is, mert olyan baromi vicces kedvemben vagyok. Köszi.

    Jah, ha valakinek lövése sincs arról, hogy miről beszélek, akkor http://www.teamliquid.net/ .

    #11
    ————————————————————————————————————————————————–
    god nem értem, hogy mi ez a sok “nem értesz a dolgokhoz”. A Starcraft 2-höz jelenleg mindenki ugyanannyit ért, legyen akár egy noob vérpistike vagy Gosu Géza.
    —————————————————————————————————————————————————–

    Természetesen SC-ről volt szó, nem a második részről.

    —————————————————————————————————————————————-
    nite beír egy véleményt, hogy szerinte táp a Protoss meg mittomén… erre te egyből ugrasz és szupertitkos koreai statisztikai adatokkal támasztod alá, hogy a Starcraft EGY-ben nem így van és hogy képzeli hogy megpróbálja felbolygatni a Szent Törvényt és különben is nem ért a Starcraft EGY-es dolgokhoz…
    —————————————————————————————————————————————-

    Itt már elismered, hogy az SC-ről beszéltem, így nem értem, hogy fentebb miért kevered ide a 2-őt … mind1. Leírhatja a véleményét, és ahogy látom meg is teszi. Mint azt is leírta már jópárszor, hogy az első részben szerinte a protossok túl erősek voltak. PERSZE NEM CSAK Ő ÍRTA EZT, SOKAN MÁSOK IS. Sőt, most kivételesen nem írta ide, de megint a protossokat kritizálja, csak most a változatosság kedvéért a meg sem jelent folytatásban. / Nem, nem vagyok elfogult semelyik fajjal, mert randomozok, csak zavar, hogy nincs igaza és mindig szajkózza. / Ezért írtam le az indoklást, hogy miért nincs igaza, kár ezt túlragozni.

    #15
    ————————————————————————————————————————————
    Elöször is protossal a legnehezebb a játék, ugyanis nem csak makrora vagy mikrora kell figyelni…
    ————————————————————————————————————————————

    Mindegyik fajjal ugyanolyan nehéz a játék, mert mindegyik faj kibalanceolt. Csupán PROFESSZIONÁLIS szinten, a játékstílusok elsajátításánál a legnehezebb tossal, de ezt fentebb már megindokoltam. Na és, hogy miért lovagolok mindig ezen a “hülye” progamingen? Mert én a jövő meghatározó e-sport játékát várom tőle, a koreaik is ugyanezt, és a Blizzardot is nem titkoltan ez a cél vezeti.

    ———————————————————————————————————————————————-
    Minden fajhoz más style kell… Ha több terran van akkor több terran vezetö lesz függetlenül a fajok ballance-jától.
    ———————————————————————————————————————————————–

    Nem éppen ….. a kivételes tudású játékosok bármelyik fajjal ‘bonjwa’-k /koreai progamingben mindig egy ilyen “rangú” játékos van (ha egyáltalán akkor pont van ilyen), azaz kb.-ra “legyőzhetetlen”/ lehetnek, még akkor is, ha valamelyik faj egy adott időszakban a játékosok körében túlsúlyban van. Nincs semmi összefüggés.

    ———————————————————————————————————————————————
    A fajok amugy egyformák ezt bizonyitja a nemrégi AI párbaj cikk is. Az AI-k nem igazán térnek el egymástól a különböző fajok esetén nemtudom mi alapján csinaltak a blizz-esek de jó munkát végeztek, és az ai-k felélték az összes nyersanyagkészletet ugyse jutottak semmire.
    ———————————————————————————————————————————————–

    Az AI-k szimplán hülyék, azért nem bírnak egymással. Ha rengeteg nyersanyag van, akkor meg szimplán azért nyer a protoss, mert alapból erősebbek az egységei (persze jóval drágábbak), és a sok nyersanyag miatt sokáig tudja venni őket. Elég profán módon hangzik, de ennyi az egész. Ugye az alap, hogy az exp-elés sem erőssége az AI-nak, ezért számít, hogy mennyi nyersanyag van a main-eken. Mikroja és makroja meg a béka segge alatt van.

    Azért ne lássunk bele olyat az SC-be, ami nincs benne. 🙂 Az AI megközelítőleg sem képes még egy átlagos játékos szintjét sem elérni.

    Reply

  • nite

    |

    “god”, sztem vegyél egy mély levegőt és néha mozdulj ki a szobád-ból v vmi, mert ez már kóros amit itt művelsz:D

    Reply

  • Aston

    |

    @20: Személyeskedés nem pálya.
    @19: God egy kicsivel több türelmet légyszives a “tudatlanokkal” szemben.

    Reply

  • Vorian

    |

    “Természetesen SC-ről volt szó, nem a második részről.”

    Ja, biztos az SC 1 Protoss-t szidta, amikor az Anti-Gravityről panaszkodott, ugye? 😀

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz god #19 üzenetére:
    “Másrészt pedig a StarCraft kiegyensúlyozottsága ellenére fel lehetett állítani egy erősorrendet a fajok közül, azaz

    1. Terran , 2. Zerg , 3. Protoss”

    ezt TE magad mondtad. én ebbe kötöttem bele, nem a játékstílusokba (arról szó se volt). ismerem a koreai stílust, ismerem a pro-gamereket, és elég sok tapasztalatom van elég sok téren.
    a koreaiak játékstílusa ISZONYATOSAN sokban különbözik a nem-koreaiaktól, ezért volt nehéz draconak, és a rakás európai/amerikai játékosnak, akik kimentek koreába.

    protossal amúgy könnyű megtanulni játszani, minden kezdőnek ezt ajánlom, mert tényleg ezzel lehet megtanulni az sc-t. zergre könnyebben át lehet állni, viszont ahhoz már másra kell öszpontosítani, más az egész. terrázni meg teljesen más stílusban kell, azzal, ha egy ideig játszol, már nem nagyon lehetsz olyan gyenge, mint egy “mezei z, vagy p”. magasabb szinteken, azért vannak többen a terrák, mert (mivel megtanultak már minden “alapot”) sokkal könnyebben tudnak mikrózni/makrózni, több idejük van gondolkodni, ezért magasabb erőbedobással tudnak játszani, mint a p-k, vagy z-k.

    Reply

  • god

    |

    #20
    Gyönyörű riposzt volt, de ha megfogadod a tanácsomat, akkor újraveszed a magyar helyesírás alapjait, mert a mondanivalód értelmezése aránytalanul sok időt vesz igénybe az értékéhez képest. Érdemes lenne mondjuk a központozással kezdeni.

    #21
    Ennél türelmesebb nehezen tudok lenni, remélem azért még a határon belül vagyok. 🙂

    #22
    Pár sorral lejjebb …

    “Leírhatja a véleményét, és ahogy látom meg is teszi. Mint azt is leírta már jópárszor, hogy az első részben szerinte a protossok túl erősek voltak. PERSZE NEM CSAK Ő ÍRTA EZT, SOKAN MÁSOK IS. Sőt, most kivételesen nem írta ide, de megint a protossokat kritizálja, csak most a változatosság kedvéért a meg sem jelent folytatásban.”

    #23
    A játékstílusok közötti különbséget már mi a rossebért nem lehetne belevenni az erősorrend felmérésébe? 😀 Ha az egyik fajjal olyan módon lehet játszani, ami a többit használótól sokkal komolyabb tudást igényel a countereléséhez, akkor miért ne számíthatna bele?

    Alapesetben a fajok balanceosak, ezt írtam én is.

    “Másrészt pedig a StarCraft kiegyensúlyozottsága ellenére fel lehetett állítani egy erősorrendet a fajok közül, azaz …”

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.