Karune Kérdések és Válaszok 39.

Vorian . Hírek 1717

Visszatért a Map Maker sorozat, és bár van benne néhány elég triviális info (7-es kérdés lol), biztos örülni fognak a modderek az új dolgoknak.

Ahogy a Starcraft II fejlesztése előrehalad, a Map Maker sem marad hátra. Semmi kétségünk afelől, hogy számtalan remek mod fog általatok elkészülni, tehát ahogy ígértük, időközönként jelentkezünk a Map Maker Q&A-val. Továbbra is érkezzenek ám azok a kérdések!

A 38-as Q&A-ban meg volt említve, hogy a Sunken és Spore Colony képes mozogni, és lemászni a Creepről, bár a csupasz földön folyamatos sebzést szenved el. Na ez megváltozott, a jelenlegi verzióban nem képesek elhagyni a Creepet.

Chat a fejlesztőkkel: A 39-es köteg a Map Editorra fókuszál, és alkalmam volt beszélni a Map Editor Fejlesztőnkkel, Brett Wood-dal. Jónéhány kérdésetekre válaszolt is, azokat lejjebb láthatjátok. Elmondta, hogy a Starcraft II Map Editorja minden tekintetben szebb/jobb/fejlettebb mint a Warcraft III-mas, és több új lehetőség is van benne, például a képességek buherálásához már nem kell felsőfokú informatikai szakképzettség. Bővebben:

[Brett Wood]: Például ha kitaláltál egy ütős kis képességet, ami összezsugorítja a célpontot, és körben területre sebez egy energia-lökéshullámmal, a Warcraft III Editorjában trükkös trigger-manipulálással tudtad volna csak gyakorlatban is kivetelezni ezt, mivel nincs zsugorító képesség az alapjátékban. A Starcraft II Map Editorjában a meglévő adat fájlokból bármit ki lehet hozni, anélkül, hogy bonyolult triggerekhez vagy scripteléshez kéne folyamodni. Tehát: egyéni képességeket és effekteket készíteni sokkal egyszerűbb lesz.

StarCraft II Q&A Batch 39: Map Maker Series

1. Képesek leszünk az új Map Editorral „oda nem illő” doodadokat (pályaelem) rakni egy tilesetre (pályatípusra)? Tehát pl. ajtókat, auto gépfegyvereket, falakat tenni egy dzsungel-pályára?
Igen, minden elképzelhető tárgy elhelyezhető minden elképzelhető pályatípuson.

2. Lehetséges lesz több mint 3 lépcsős fejlesztéseket is belerakni a pályára? (pl. 30 lépcsős fejlesztés)
Igen, ez már a Warcraft III-ban is lehetséges volt. Ami újítás, az az, hogy a fejlesztéseket már vissza is lehet csinálni, „visszafejlesztéssel”, tehát pl. a 2-es fejlettségű páncélzatból lesz 1-es.

3. A Starcraft Map Editorjában meglévő összes lehetőséggel bírni fog az új Editor?
Természetesen. Az eddigi Editorok minden „képessége” jelen lesz.

4. Milyen lehetőségei vannak még az új Map Editornak?
Attól függ hogy mennyi időd van rá. A legnagyobb újítás az, hogy a játék összes adata és triggere szabadon 100%-ig módosítható lesz. Még a Warcraft III Editorjához képest is jelentős előrelépések születtek.

5. Át fogtok venni ötleteket az egyéni, third party programokból, és lesznek folyamatos frissítései (patchekkel) a Map Editornak?
Nem is gondoltuk másképp. Elkötelezettek vagyunk amelett, hogy a modding közösséget támogassuk, és a fórumokat folyamatosan figyelni fogjuk, a jó ötleteket pedig beépítjük.

6. A WC3 modelleket át lehet vinni az SC2 Editorba?
Nem, mivel a grafikai motor teljesen más.

7. A Roach jóval gyorsabban regenerál mint a többi egység. Map Editorral meg lehet változtatni a többi Zerg egység regenerációs gyorsaságát is?
Igen, minden regenerációs ráta könnyen változtatható.

8. Képesek leszünk Protoss pajzsot, vagy Zerg regenerációt adni olyan egységeknek, akiknek ilyen alapból nincs? Pl.: regeneráló Zealot, Ghost pajzzsal, stb…?
Igen, akár egy Roach-Zealot hibridet is létre lehet hozni. A többi passzív/aktív képesség is szabadon cserélgethető.

Forrás:


Vorian

kewl

Comments (44)

  • inkwizitor

    |

    na ez már kijárt 😀 köszi
    huuuu milyen mapokat fogok éni tt csinálni 😀 amugy miért lol a 7es kérdés?

    Reply

  • SzuL

    |

    „2. Lehetséges lesz több mint 3 lépcsős fejlesztéseket is belerakni a pályára? (pl. 30 lépcsős fejlesztés)”
    ez már a bw-ben is így volt

    Reply

  • DarkTemplar

    |

    Hardcore játékos nem játszik ilyen kreált mapokon 🙂 Csakis sima multiplayer.

    Reply

  • Sydra

    |

    Sunken meg Spore Colony nem hagyhatja el a creepet? Ezzel pont elvettek egy hatalmas taktikai lehetőséget, mert támadásnál tökéletesen össze lehetett volna kombózni az overlord trutymó dobálós képességével. Azt sem értem a Phase Cannon míért nem tud már vándorolni…. ezek tök jó trükkös elemek és csak mozgalmasabbá és színesebbé teszik a játékot. Tök jól lehetett volna így expelni mindegyik fajjal. Szívesen vittem volna a Sunkeneket támadni is, na mindegy.

    Ez a map editor óriási lesz. Bár nagyon szeretem a normál game-et is, WC3-ban is a legtöbb szórakozást a pálya szerkesztés nyújtotta. Egyszerűen imádok alkotni, tervezgetni és utána kipróbálni. Olyan pályák lesznek itt, h ihaj-csuhaj!

    Reply

  • willyvereb

    |

    a War3-at 3 éven át toltam…legutóbb fél éve hagytam abba:D…egyszerűen imádtam az editorját:D…RPG-ket és rengeteg custom race modot csináltam(még megcsináltam a warcraft 2-t is War3-ra:D, meg warcraft2-s stílú War3-at:D…na jo egyetlen különbség az olaj hiánya volt:D…de mondjuk azt eleve warcrafttalannak tartottam…az már erősen 18-adik századi hatás az eddigi 14-16-odik századival ellentétben:D)

    Reply

  • Firebat

    |

    remélem azért fellesz tüntetve, custom game nél h ezen a pályán változtatva van ez meg ez, vagy ez más pálya:) mert akkor olyanon nem biztos h jáczok :p

    Reply

  • 84Noname

    |

    Ebből csak az tűnik ki, hogy az sc1 tökéletes volt :P…megpróbáltak egy halom újítást, de az esetek nagy részében az sc1-es megoldásokhoz tértek vissza…
    Jó kis Qna, csak a falramászok, amikor elmondja a fejlesztő, hogy miennyire szabad kezet kapsz map készítésnél és akkor még megfejelik egy halom kérdéssel, ami ennek a szétcicomázása, és értelemszerűen ugyan az a válasz rá: „igen meg lehet csinálni az új editorban”. Nah kihőbörögtem magam…

    Reply

  • Aston

    |

    @7: Nyugi, Vorian nekem egész idő alatt nyögte a hasonló szöveget miközben fordította.

    Reply

  • DJackson

    |

    hát ez iszonyatosan durva lesz! jön majd egy hero zergling aki sebez 600at, 1 harapás neki egy thor, és egy bázist szétviszel vele. Szerintem marha jó dolgokat lehet majd kihozni a dologból, de énis csatlakozok Firebat-hoz, hogy komoly szinten legyenek feltüntetve majd valahogyan a buherációk. Csak attól félek hogy a hackerek következö generációjának kedvenc játéka lesz az ilyenekkel való visszaélés…

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #9 ha csak ez kell ezt bármikor bármylik rts editorban megcinálod sebzés fel hp fel kész a god mod.
    A hackerek meg nem a map editorra alapoznak 😀

    Addig is az Immortal pajzsos roach rulz blackhole abilityvel xD

    Reply

  • 84Noname

    |

    Én olyan unitot fogok csinálni, ami, ha meghal, akkor két ugyanolyan egységre fog szétesni…minél többször hal meg, annál több lesz belőle…aztán GG 🙂

    Reply

  • metromental

    |

    ha már a realitás és a kreativitás találkozik akkor… Flying ability a zerglingnek, (ha már van szárnya) és közelharc a levegőben vele. mondjuk ráugrik a hajóra és kész a baj. az biztos, hogy nálam minden zerg egység tud majd a föld alatt mászni, sőt ha lesz rá lehetőség, akkor még építkezni is. 😀 bár igencsak nemhiszem az utóbbit. de kitudja. a legjobban az tetszik, hogy a paraszt is tudja majd kezelni a szerkesztőt. jó móka lesz.

    Reply

  • willyvereb

    |

    Amiket eddig írtál azok lehetségesek voltak a War3 editorjával is treiggerelés nélkül is:D
    Én inkább olyanokat bírnék, ha a hardpointokba és a hardpointokhoz kötött objektumokba bele lehet nyúlni na meg az animációkba…el képzeltem egy Marine-t a Ghost puskájával:D…vagy a zergling pattogó mozgását lecserélni a muta mozgására és úgy betenni légi egységnek…esetleg egy kardot adni a reaper egyik pisztolya helyére és akkor közelharcba is lehet váltani vele:D(Assault Space Marine)…de majd kiderül, hogy mennyire is engedik mahinálni a dolgokat…első dolgom az lesz, hogy egy RPG modot csinálok…bár feltételezem Trigger-t kell használnom majd ahhoz, hogy legyen egy normális skill fa, de nem baj:D

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Villyvereb jol mondja ezeke eddig semmi oylan extra kivánság amit ne lehett volna 5 perc alatt megoldani a wc3 editorral is. Egyébként erre a 84Noname féle osztodos koncepciora ott külön creep volt hydra néven ami bár nem uyganarra az egységre esett szét hanem vallamivel kisebbre ezt akár 3 szor is megcsinálta egy egy nagyobb példány 🙂

    Reply

  • Sydra

    |

    Annál a képességnél csak be kellett állítani, hogy milyen unit szülessen, ha az egység meghal és hány darab. Aztán ha ugyanazt jelölöd meg születő egységnek, mint aminek a képességet adtad, akkor onnantól szaporodik, mint a nyű. Csináltam ilyen osztódós egységeket, csak ha véletlenül a bot áttérítette mágiával az egyiket, akkor az egymást gyakó folyamatosan osztódó egységek miatt kb volt fél percem, h kilépjek a játékból, mielőtt kifagyna a gép.:D

    Amúgy szerintem a leghasznosabb az lenne egy ilyen editorban, ha csinálnának hozzá egy egyszerűbb 3D-s tervező programot és akkor onnantól már korlátlan lenne a lehetőségek száma, mert akármilyen egységet tervezhetnél skinre is. Aztán lehetne mindenféle Starcraft vs Supreme Commander vs RA3 vs Sajtreszelés pályákat is szerkeszteni akár.:)

    Reply

  • Sydra

    |

    Háháhá… nemtudom ki vette eddíg észre: http://youtube.com/watch?v=xE7NAyrBL_Q&feature=related
    Azért én nem vagyok ennyire kocka, hogy minden pillanatot kikockázzak egy sc videóból, de ez érdekes észrevétel. Zeratul Kerrigan-nal harcol a videóban. Érdekes lesz ez a sztori.

    Reply

  • Aston

    |

    Ismerős ez a tűsarok?

    Reply

  • Firebat

    |

    andzselína dzsoli !!!!!! bívulf 😛
    hát most na…. ez a design jobban bejön mint a beowulfban volt
    bár….nah… azért még nem lerágott csont

    Reply

  • KoboldArt

    |

    én mindig is nagyon, de nagyon akartam saját kampányokat csinálni, nem csak egyszerű pályákat, de valahogy a triggerelés mindig magas volt nekem, mint tyúknak az ábéce, remélem azért itt már végre én is kiigazodom majd a dolgokon, mert dühített, hogy W3-ban nem tudtam megcsinálni a troll kampányomat 🙁

    Reply

  • lcs5

    |

    11
    Én is csináltam ilyet a neve bosszantó apróság lett A legygyengébb murlok egységet modosítottam 1 hp 1-2 sebzés
    a legerősebb egységek ellen vetettem be .(szegény gépem hamar kikészült)

    Egyszer az egyik média házimat is wc3 mapeditorban csináltam meg . Remek kis film lett belöle .

    Reply

  • Maledict

    |

    Na ez jól hangzik!^^ Úgy is imádtam anno a War III-ban mapot kreálni. De most hogy ennyi dologgal többet lehet majd lehet hogy többet fogok moddolni mint játszani 😀

    Reply

  • inkwizitor

    |

    hé! ha wc3 ban lehetett filmet csinálni akkor itt is lehet majd 😀 ! hoppá mik lesznek itt!!!!

    Reply

  • KoboldArt

    |

    Én még wc3-ban sem tudtam filmet csinálni 😀

    Válasz lcs5 #20 üzenetére:
    Viszont ha publikus azért az a média házit megnézném 🙂

    Reply

  • Sydra

    |

    Még régen olvastam egy hírben, h itt külön videó szerkesztő is lesz, amivel olyan videót lehet csinálni, amilyen a zerges lett, ilyen átvezető videókat.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    #24:
    na annak örülnék

    Reply

  • lcs5

    |

    A filmet a narráció részben készítettem . És egy külön programmal rögzitettem . kb 5-10 perces lett és 720 mega
    egy hétig készítettem olyan büszke voltam, de elveszett .A film és a pálya is .

    Reply

  • BlaZ

    |

    elpazaroltak egy QnA-t erre a sok map editoros szarra, amin csak a noobok élvezkednek.

    He.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    mert te nem szeretsz pályát csinálni és kiélni kreativitásod attól még más igen. ha nem érdekel ne olvass és ilyenek miatt ne írj ha csak enyyi mondani valód van
    köszönjük ülj le egyes…

    Reply

  • metromental

    |

    mondjuk én a hagyományos starcraft „Szabályainak” vagyok a híve, tehát semmi kecmec (attólmég a földalatt lakó zergek, és repülő zerglingek élnek :P). biztos vagyok benne, hogy remek alkotások születnek majd a játékosoktól, ha már így leegyszerűsítették a map editort. különösen várom ezt a funkciót a játékkal együtt!

    Reply

  • Aston

    |

    Nyugalom, a hosszú élet ritka.

    Reply

  • WiZe

    |

    Válasz DarkTemplar #3 üzenetére:

    Kutyát nem érdekli a sima multiplayer, custom game az isten. 😀

    Olyan mapot fogok csinálni amin évekig ellehet majd játszani, lásd wc3ban van egykettő ilyen, akár általam kreált is.

    Reply

  • Szotyi88

    |

    valaki(valakik) megcsinálhatná a sima starcraftot 3Dbe 🙂

    Reply

  • willyvereb

    |

    starcraft revolution készülődik(már 3 éve) warcraft 3-ra és szerintem a régi egységek java benne lesz a sc2-ben mint extra…bár lehet, hogy a firebatként a 100-as életű behemótot fogjuk viszont látni és nem a sc1-est…De én elsők közt starcraft all units modot gondoltam ki, ahol az összes(még a kivett) egységek és képességek is bent vannak…vagy tán úgy, hogy alternatív fejlesztésként lehetne választani a 2 hasonló szerepű közül…
    pl: firabat vagy marauder? Tempest vagy Carrier? Nomadnak spider mine vagy mine drone?kicsi, olcsóbb és gyorsabb, ellenben csak szimplán 40-et sebző banelin vagy a nagydarabb lomhább épületírtó?hasoló dolgok lennének…vagy Arclite vagy Crucio Siege tank?Vagy marine pajzs fejélesztése és medevac dropship vagy medic és nincs pajzs fejlesztés?Hasonló dolgok lennének benne, de nagyjából csak fun mod lenne és szép dolo, hogy eleve már az editorral készítendő mapokkal\modokkal foglalkozunk:D

    Reply

  • 84Noname

    |

    Azért sajnálom az SC Revulution készítőjik: Szívnak 3 éve a fejlesztésse, lehet kéne nekik még 1 a befejezéshez…Erre jön az SC2, ami kész lesz kb 1 éven bellül, és 3-4 moder simán összedob az SC2 editorjában egy SC1 kampányt plussz multit minden gond nélűl, ami ráadásúl százszor szebb lesz, mint a revolution…nomeg tizedannyi idő alatt végeznek vele… Ez olyan, mintha teljes 3 évet tök fölöslegesen dolgoztak volna…

    Reply

  • Farrun

    |

    oké: Tauren Marine

    hp: 1000
    mana: 500
    támadás: 80 (+5 protoss pajzs ellen) —> A&G (air and ground)
    védelem: 50 (+10 baneling és hasonlól ellen)

    képességek:
    -minden, amije a Queennek van
    -protoss pajzs
    -heal
    -Black hole
    -Time Bomb
    -Planet Cracker
    -Snipe

    játékban betöltött szerepe: Duran házikedvence XDXDXDXDXDXDXDXDXDXD

    Reply

  • Farrun

    |

    Válasz WiZe #32 üzenetére:
    melyek azok? szívesen játszanék…

    Reply

  • BlaZ

    |

    Utólag szeretnék elnézést kérni a nooboktól ezért a kijelentésemért: „elpazaroltak egy QnA-t erre a sok map editoros szarra”
    télleg bocs. szerintem se tanuljatok meg normálisan sc2-zni, ha az egy se ment.

    Reply

  • willyvereb

    |

    Elnézést, de az igazán jó pálya szerkesztők\modderek komoly játékosok is…vagy legalább haladók…ebből látszik, hogy mennyire nem gondoltad á amit írtál. Az aki már ilyen dologba vágja a fejszéjét és sikeres lesz az alkotása, annak komoly játékbeli tapasztalata van…megkérdezném, hogy te mióta játszol starcraftal? Úgy az egyfolytábanra gondolok, nem arra, hogy valamikor megjlenésekor játszottál meg pár évvel később meg most is, hanem úgy az aktív starcraftos időtöltésedet…gondolom nem kevés, ha ilyen nagy képed van és egyből le noobozol egy olyan embert aki szórakozásból\ a játékba új életet lehelés céljából módosítgat rajta…Gondolom játszottál azért más játékokkal is…Egy mai modern játékot el sem lehet képzelni modok nélkül…mert miért is ne lehetne egyetlen egy játék egyszerre 10 féle?Pl CnC 3 überbalance mod(a komoly RTS-eseknek), CnC 3 valósabb harctér mod( azoknak, akik izgalmasabb játékra és kevésbé hasamra ütök stílusú statokkal rendelkező egységekkel…), CnC 3 Stargate mod( ha valaki kedvenc játékát új köntösben akarja látni), CnC 3 Red Alert mod(ha valaki kissé a retro feelinget szeretné szebb köntösben látni) és még sorolhatnám…ezeknek pont az a lényege, hogy meghosszabbítsák egy játék élettartamát másrészt meg olyanokat is visszacsábít, akiknek valamilyen okból a játék stílusa nem tetszett(pl a legtöbb pro CnC3 játékosnak a lejátszott mecseik 90%-a nem tartott tovább 5 percnél, ami azért durván pörgős, ellenben ha egy moddal le lehet lassítani ezt az őrült hajtást, akkor máris értelmesebb, átlagos játékosoknál fél órás mecseket kapunk(pro-knál ez max pro vs pro mecsen is 20 perc lenne lassított mehanizmussal is, kül 10-14 perc)
    Szóval a modoknak igenis van értelme és emellett meg sem említettem az egynapos mókát igérő fun modokat, amik színt hoznak az ember életébe, vagy a grafikát feltuningoló modok, amik azért megint tovább viszik egy játék élettartamát…
    A te írásod szerint a map szerkestőket is nooboknak találtad…na akkor ezt alaposan gondold végig: Egy igazán jó map szerkesztő alaposan tudja, hogy milyen pályalemet hogy fognak kihasználni és nem csak esztétikailag, hanem funkció szerint is kiválóra csinálja…ehhez nem kevés játéktudás kell…
    Kül is a modokról és mapokról 1 dolog: ha nem tetszik nem játszol velük!
    Én kifejezetten várom a DoTA starcraftos verzióját és különféle egyéni kampányokat…a kampány kivitele után kell még valami szín a singleplayer világába is:D

    Reply

  • inkwizitor

    |

    nem vagy egyedül 🙂

    Reply

  • BlaZ

    |

    Na, ez mind szép és jó, de te ugye elolvastad azt a nagy kéket ott, e? Ennek mi köze a profi a map készítőkhöz:
    Map Editorral meg lehet változtatni a többi Zerg egység regenerációs gyorsaságát is?
    Képesek leszünk Protoss pajzsot, vagy Zerg regenerációt adni olyan egységeknek, akiknek ilyen alapból nincs? Képesek leszünk az új Map Editorral “oda nem illő” doodadokat (pályaelem) rakni egy tilesetre (pályatípusra)?
    Lehetséges lesz több mint 3 lépcsős fejlesztéseket is belerakni a pályára? (pl. 30 lépcsős fejlesztés)

    Ember, ennek mi köze a multi playerhez? Ennyi debil Yes or No kérsdésre pazaroltak el egy egész QnA-t közbemeg töksok értelmes dolgot lehetett volna kérdezni. Viszont, mikros-gyakorlo UMS-eknél esetleg haszos lehet ez-az. De bakker, ki a rák ne sejtené hogy lehet majd a map editorban pl mapot csinálni?

    A map szerkeztők nem noobok. Azok zsenik, de nem regenerálódó zealotokkal és repülő zerglingekkel dolgoznak. Amúgy hallod, neked az egynapos mókát ígérő fan mode-ok hoznak színt az életedbe? Nekem egy kifelé tekert spangli meg egy ütős északa, ha nem vagyok túl vulgáris.

    Ebből látszik, hogy mennyire át gondoltam, amit írtam.

    Reply

  • willyvereb

    |

    csak éppen a fogalmazásoddal gondok lehettek…azt lehetett leszűrni, hogy noob, játékhoz nem értő, lámák szórakozgatnak csak ilyenekkel…legalábbis az alábbi írásod erre utal:
    Írta:#38 BlaZ | 2008. május 31. 08:23
    „Utólag szeretnék elnézést kérni a nooboktól ezért a kijelentésemért: “elpazaroltak egy QnA-t erre a sok map editoros szarra”
    télleg bocs. szerintem se tanuljatok meg normálisan sc2-zni, ha az egy se ment.”
    Főként az utolsó mondat…
    Kül szerintem is pazarlás volt ez a QnA, mert semmi komoly editoros rész a bevezetőn kívül…báár Kraune kiegészítette egy 9-edik kérdésre is egy válasszal, aminek megint van értelme. Összefoglalva: új fajok generálása lehetséges méghozzá úgy, hogy azokat lehessen is választani kezdésül(szóval pl van a választható fajok közt:Terran, Zerg, Protoss, Hibrid[általad generált faj] és a Random). Ez azért még jó hír…
    Egynapos mókát ígérő fun modokról:Azt írtam, ha elolvasod, hogy a játék életébe egy kis színt hoz…és minden színt hoz az ember életébe…minden színt hoz az ember életébe, amit pozitívan fog föl…

    Reply

  • Aston

    |

    Blaz! Azért vedd figyelembe azt is, hogy Karune nem válaszolhat ám csak úgy bármit meg. Küldjük a kérdéseket, abból ő kiválaszt egy párat, elmegy a fejlesztőkhöz, azok megválaszolják azt amire tudják a választ, aztán (innentől már csak gondolom) Karune leegyezteti a főbb fejesekkel, hogy szabad-e neki ilyen válaszokat kiadnia, na és a végeredméy itt van, a leggyengébb, legegyértelműbb kérdésekre kaptunk választ.

    Nyilván az értelmes kérdésekre úgy sem adják ki a választ, azokra meg pláne nem, ami valami egészen új feature-el kapcsolatos. Az ilyeneket esetleg nagy bejelentéseken, béta teszt során stb kapjuk majd meg.

    Azért annyit elmondott ez a QnA, hogy a pályaszerkesztő nagyon fejlett lesz. Kb ennyi a lényeg.

    Egyébként most egy igen hírmentes időszak van, 26 nap van még hátra a WWI-ig, szerintem 110%-ban arra készülnek, tehát még örüljünk hogy ilyen válaszokat kaptunk.

    Reply

  • BlaZ

    |

    fasza
    =)

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.