Kék fény újratöltve

Astonkacser . Blog 1144

Hú de rég volt már ilyen (észrevettétek, hogy manapság egyre többször mondom ezt? Majd akkor lesz jó ha egyszer azt írom, hogy hú de rég írtam már, hogy hú de rég volt már), hogy a hivatalos fórum kék posztjairól tudjak beszámolni, amiben mint mindig, semmi bréking nyúz csak apró információk, érdekességek, kifejezetten a legnagyobb fanatikus fanoknak mint Ti, meg én. Lássuk hát:

  • „Az Immortal hatástalan Zerg ellen?” – tette fel a kérdést valaki, Karune meg rávágja, hogy Terran ellen az igazán hatásos, de Zerg ellen is hasznos lehet a páncélozott egységek ellen, mint például az Ultralisk vagy a Roach. Természetes módon azért jobb Terran ellen, mert ott sok az ostrom gép (siege weapon), amely durván nagyot sebez egyszerre, mint a Siege Tank vagy a Thor.
  • Az Immortal pajzsát csak 10-nél nagyobb sebzések aktivizálják, tehát a legjobb ellenük a 10 alatt sebző egységek, ezen kívül Karune az egyik meccsben azt tapasztalta, hogy a Psi Storm is elég hatásos ellenük.
  • Volt egy olyan, hogy Dark Pylon. Jól lelőttem a poént, Karune is ezt tette, ugyanis igen, csak volt, már nincs, vagyis van, de a multiplayerből kivették. Mi is volt ez? Ez az épület azt csinálta, hogy hatósugarában láthatatlanná tette az épületeket, hogy nehezebb legyen megfigyelni a Protossnak a tech épületeit (ugye ebből fontos következtetéseket lehet levonni, hogy Dark Templart akar csinálni, vagy Carriert vagy ilyesmi).
    Karune azt mondta, hogy tesztelték ezt az épületet, de nem hozta meg a hozzá fűzött reményeket, így kivették, de most is gondolkoznak azon, hogy mivel lehetne megerősíteni a Protoss védelmet.
  • Továbbra is van „Comsat Station”, csak már nem így hívják, hanem Surveillance Station. Egy fontos megjegyezni való van itt, hogy ha a Command Centert átalakítod Planetary Fortressé vagy Surveillance Stationné akkor az továbbra már nem tud felemelkedni és repülni.

Comments (29)

  • Szotyi88

    |

    Uccsó kérdéshez, de ugye lerombolhatóak lesznek command center kiegjei?

    Reply

  • Aston

    |

    Na látod ez egy jó kérdés, de gyanítom hogy nem.

    Reply

  • VAckoND

    |

    A Commandcenterrel együtt bontod le, mert nem külön hanem rá épül, képeken is megfigyelhető hogy ezek már upgradelik a centert és nem mellé kerülnek.
    Ezentúl nagyon meg kell gondolni mire szánod és hol a centert.

    A Dark Pylon jól hangzik, de még jobb lenne ha lenne egy egység, mint anno az Arbiter, csak ez az épületeket is fedje és probléma megoldva 🙂

    Az Immortal túl van tárgyalva, csak csapatban lesz életképes.

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    1. Az Immortalt valószínű senki se vetné be a Zergling-ek ellen 😛
    2. A psi storm hasznos Immortal ellen? Jó tudni.
    3. Ezt a Dark Pylon-t megtarthatták volna. 🙁 Ennél jobb védelmet, hogy az épületeket eltűnteti.
    Off: Tisztára, mint a C&C sorozatban a Nod láthatatlanság épületei. Off vége
    4. Valamit valamiért, szerintem így is hasznos lehet majd a Planetary Fortress egy expen. És még supply-t sem foglal?

    Reply

  • Szotyi88

    |

    Válasz VAckoND #3 üzenetére:
    Ez viszont azt jelenti, hogy atomsok hpja lesz a Fortressnek:)

    Reply

  • BlueSky

    |

    de ez így tré nagyon…teszem azt ha 1 banshee/bc esetleg ghost rá lő az immortalra akkor is 10et sebződik? mert ezek többet sebeznek mint 10 és akkor is kivédi ezeket? vagy ha dt csap rá akkor is?

    Reply

  • Aston

    |

    #6: Tudod, olyan pajzs van ami nagy sebzés hatására aktivizálódik és ha aktivizálódott akkor elég sok sebzést elnyel, így például egy atombomba sem öli meg.

    Reply

  • nrvn

    |

    Ez a Surv. Station után nem fölemelhetö CC igen nagy hülyeség. Mindig is elöny volt terránál a fölemelhetö, majdnem hogy mobil bázis erre jön ez az „újitás” aminek én speciel nem látom értelmét…

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    1.kérdés: A roach, hydra, lurker, swarm guardian jóval többet sebeznek, mint 10 szóval ez a kérdés ismét fölösleges volt …
    2.kérdés: Nem azért, de ezt már nem az első gameplay(protoss-terran) videó óta tudjuk ?
    3.kérdés: Érdekességnek egész jó 😛 Bár kissé értelmetlennek tartom, hogy beexplesz ott hagysz egy dark pylont az ellenfél gyorsan leveri azt… hoppá egy exp hely 😀
    4. Comsat Station ? Mi a fene … az scv-ék meg átlesznek nevezve comrade-ra ? ^^ Realitás szempontjából megértem ezt a döntést: Azért milyen lenne már, hogy Planetary Fortress-eket gyártanánk azt ha levegőbe emeljük akkor légi egységeket ha pedig szárazföldön van akkor meg szárazföldi egységeket löné … —> új terran taktika Planetary Fortress rush xD

    Reply

  • Strogg

    |

    Tehát az Immortal kivédi a 10-nél nagyobb sebzéseket, de akkor mennyit sebeznek neki? 10nél alacsonyabb értéket, vagy csak legyengíti a lövést mondjuk 70-ről 30-ra?

    Reply

  • Aston

    |

    #10: Nem. Van neki egy pajzsa, tegyük fel ez 600 értékű, de csak akkor aktivizálódik ha nagy erejű (10nél nagyobb) sebzés éri. Tehát ha egy Marine belelő 5-t az Immortalba, akkor az Immortalnak 5-el kevesebb élete marad. De ha egy Siege Tank lő bele az Immortalba, mondjuk 50-et, akkor az Immortal életereje változatlan marad, de már csak 550 értékű lesz a pajzsa.

    Stimt?

    Reply

  • Blase

    |

    házi QnA 😀

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Válasz Aston #10,11 üzenetére:

    Magyarul akkor használd ha kell egy kis fal ostromláshoz … A nagy tűz erő miatt 😀
    Sztem indítsunk egy saját QandA show a címe: Legyen ön is SC fanatikus…

    Reply

  • Aston

    |

    Most még nevettek, de előbb vagy utóbb ilyet is össze kell majd állítani.

    Reply

  • nrvn

    |

    #9 A planetari fortresst megértem hogy nem lehet fölemelni, de hogy már a „comsatos” cc-t sem az igen nagy visszalépés sztem…

    Reply

  • Aston

    |

    #15: Miért?

    Reply

  • BlueSky

    |

    aston tudom hogy müködik de ahogy fent leírták alapján „Immortal pajzsát csak 10-nél nagyobb sebzések aktivizálják” azt jelenti hogy az összes komolyabb lény ellen aktiválódik és így már azért elég tápnak tűnik így látatlanba…

    Reply

  • Aston

    |

    Hát ahogy elnézegetem ezt a táblázatot:
    https://starcraft2.hu/upload/wwisc2stats.xls

    ez alapján, igen általában véve csak az alap egységekkel lehet sebezni jól. Ez nem táposság, hanem egy megfelelő counter egység a Siege Tank és más nagy sebzésű egység ellen.

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz L4.ZsukoV #9 üzenetére:
    a hydra pont 10-et sebez, nem?

    amúgy meg az alapból 10-et sebző, de fejlesztett támadású unitok ellen bekapcsol a pajzsa, vagy nem? 🙂

    Reply

  • Aston

    |

    Na igen ez megint egy érdekes kérdés, hogy akkor egy Hydralisket nem éri meg fejleszteni, hogy ha az ellenfél sok Immortallal mahinál? :O

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    hát mivel nem az számít hogy mennyi az alapsebzés hanem hogy mennyit sebzett rá abban a pillanatban szóval akkor is bekapcsol…

    Reply

  • DarkTemplar

    |

    Ehh ez már állatkínzás, ahogy hergelik a rajongókat, mi meg csak várunk, csak várunk, csak várunk…

    Reply

  • Zord

    |

    kár hohy nem repül…pedig durvás lenne az ellen bázisába bevinni a forrtrest!!!:D

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Válasz #19,20 üzenetére:

    Ezt magyarázom, hogy tök értelmetlen kérdés volt az első … Ezzel már azt is megkérdezhették volna, hogy Karunak bejön-e Kerrigen? 😀 Csak tudnám melyik retardált tette fel a kérdést… Látsszik, hogy a taktika számára elég ismeretlen fogalom…

    Reply

  • Hydra

    |

    tanulság:
    a legjobb ha minden egységből van pár kéznél…

    Reply

  • 84Noname

    |

    -20-
    Sőt, ha immortalra akarsz menni, akkor nem éri meg pajzsot fejleszteni 🙂
    Jó persze ez hülyeség… valószínűleg nem lesz immortal mass. Nameg amik ellen igazán hatékony, azoknak a sebzése jóval 10 felett van…

    Reply

  • nrvn

    |

    #16 Most gondolj bele hogy megy a tvz. Nyilván más taktikák fognak menni, de attól nem félek hogy nem lesz lurker a használt egységek között zerg részröl, tehát bármikor megy egy összecsapás oda kelleni fog comsat. Egy hosszabb meccsett nem lehet kihuzni 2-3 comsattal úgy hogy egy harc során akár 3-4 comsat-ot is tolunk az ellenre és nyilván nem fél óra telik el egy-egy harc között.

    Éppen ezért volt jó terra hogy az expet ha le is rombolják, a cc-t „talán” meg lehetett menteni, ezzel is spórolva 400 mineralt és visszahelyezés után egy újabb comsatot lerakni…

    Remélem nagyjából lehetett érteni mire gondoltam 🙂

    Reply

  • sise

    |

    ez aztán bréking nyuz a javábol a protosoknál kiprobálják KANE Atya fondorlatos NOD álca technologiáját, a szkrinek megérkezésével asszem igazábol a zerg álcázott hadtestet sikerült belecsempészni a riválisba !! igy tuti megveszi mind2 oldal a gamét.

    ja és PREPAIR THE FULL INVASION !!!

    Reply

  • 84Noname

    |

    Ami a comsatot illeti, el tudom képzelni, hogy most az lesz a nyerő taktika terrantól, hogy azt a radar towert építgeti megállás nélkül. Csata közben zerg ellen is…mivel iszonyat nagy a látóhatára, még a fog of warban is észleli az unitokat. Így kevesebbet kell comsatozni. Lehet, hogy olyan része lesz a z elleni játéknak a radar tower, mint a bw-ben a turret a p elleni pushoknál.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.