Starcraft 2 vs Starcraft – új technológia, klasszikus játék
Üdv mindenkinek! Ahogy ígértem, fordítom, amit Aston és ti kértek. Ez a cikk inkább egy vélemény, összegzés a 2008-as Penny Arcade Expo-ról, az arstechnica.com-ról. Leginkább azoknak ajnlanám, akik nem rég óta kapcsolódtak be a Starcraft 2 újításaiba. A “veteránoknak” nem lesz benne sok érdekesség. Következzen a link után a Starcraft 1 és 2 rövid összehasonlítása:
Starcraft 2 új technológia – klasszikus játék
Amíg jó néhány nagy nevű játék volt a 2008-as Penny Arcade Expo-n, kevés cím miatt vártak sorban az emberek órák hosszat, hogy játszhassanak. (Az egyik ilyen a Fallout 3 volt, amit sokat játszottunk az E3-on.) A másik a Starcraft 2 volt, a Blizzard elképzelhetetlenül népszerű 1998-as eredetijének a folytatása. Néhány órával korábban nyílt meg a show-emelet, és csak egy úti cél volt a fejünkben.
Odaértünk a Blizzard standjához, pont amikor az első gépeket állították össze a demókhoz. Fel lettek téve a fejhallgatók, kezek markolták az egereket, és ujjak rángatóztak a billentyűzetek felett. Sokunk számára ez volt a fő esemény, egy találkozás egy sokat hallott kiváltsággal, sok tapasztalattal a játékos múltunkból.
A Starcraft 2-t játszani olyan érzés, mint hazaérve a szobába, ahol felnőttél, az frissített játékokkal lenne tele. A Terran-okkal eltöltött időm rádöbbentett arra, mennyi sok mindent felejtettem el az eredeti játékból; amíg régen a fejem hozzá volt szokva, hogy tele van az építési sorrenddel és gyorsbillentyűkkel, addig most azzal küszködtem, hány SCV-t építsek ahhoz, hogy feljebb menjek a magasabb tech-tree-jű katonák, majd járművek felé.
A lassú kezdés több mint rendben volt, mert időt adott ahhoz, hogy élvezhessem azt a munkát, amit a grafikus motoron és a kinézeteken végeztek el. Elképesztő, mennyire megőrizték a Starcraft érzését, sokkal több hozzáadott részlettel. Az irányítás az, amire emlékszel, ahogyan a három faj alapjai is, tehát számíts arra, hogy probléma nélkül visszatérhetsz, amíg mesteri szintre fejleszted az új egységek elmésségeit. A kezelőfelület szintén tartogatott néhány meglepetést a korlátozott játékidőnk alatt, fényesebb animációkat leszámítva.
A Zerg különösen visszataszító. Képzeld el, ha akarod, hogy az erdőben vagy egy nyári eső után. Felfordítasz egy nagy követ, és amit ott látsz – pulzál és vonaglik undorító élettel – ez egy Zerg kaptár (hive). A Creep most már mozog és nyálkás, és az új grafika sokkal hatékonyabbá teszi a Zerg-et, mint annak előtte bármikor.
A demóban látott új egységek illeszkednek ahhoz a grafikai stílushoz, azt a benyomást adva, hogy egy logikus evolúció volt, ami történt a két játék közötti években. Egy új egység, amit láttunk az a Zerg Queen volt. Most földi egységként, megfelelően lenyűgöző kinézettel, és a védekező erők köré vonva (de mégis egy kicsit hasznos egy küzdelemben, amikor szintet lépett), számos csavart fog bemutatni a játék során.
Az egyik csatában a Terran-ok egyik új egységét küldtük, a Thor-t , egy Queen ellen, és az eredmények lenyűgözőek voltak. A Thor egy óriási egység – képzelj el egy siege tankot több támadó képességgel, ami képes leszedni légi egységeket is – és a csata megmutatta nekünk, hogy mennyivel több pusztítás és erőszak látható a játékban. Láthattam, ahogy egy másik játékos kiirt egy Zerg hive-ot… amíg burrow-olt Baneling-ek jelentek meg és teljesen eltörölték a támadó egységeket, ami jó reakciókat váltott ki a nézőközönségből.
Nincs sok hír abból a játékból, amit a PAX-on kaptunk, mégis megnyugtató, hogy a Starcraft, amit szeretünk itt van, a játék hasonlóan sima, és az új egységek teljesen illenek a játék világához. Az új rész jól játszhatónak tűnik, egyedül csak néhány akadás a framerate-ben; mindenki, aki játszott vele, még többre volt kiéhezve.
Ha valami újra és sokkolóra vársz, sajnálom, hogy csalódást kell okoznom. Ha a Starcraft-odat frissítve, tökéletesítve szeretnéd, 21. századi kinézettel és érzéssel, egy boldog játékos leszel… sok várakozással előtted.
Forrás:
Comments (6)
L4.ZsukoV
| #
Bocs elore is mindenkinek, de meg csak most telepitem a magyar MUI/t a vistahoz…
Elosszor azt hittem, hogy nem jol la’tok ,de azta’n a szemuveggel is megbizonyosodtam, hogy Protoss Archon irta. >P Aston ismet gyorsan e’s hata’rozottan cselekedett, mint mindig >)
A cikkre visszate’rve kivancsi lenne’k, hogy ehhez egy gosu mit szo’lna ? Mert ez a sra’c, mint kiderult nem vmi profi… Vagy nem is kell gosu, egy kozep kategori’s ja’te’kos, aki egy kicsit sc;sebb infot adna, mint Aston WWI/rol…
Reply
Crafty_FOX
| #
EZ amolyan élménybeszámoló.
Az akadás nekem is feltűnt még nem is láttunk oylan videot beőlle ahol ne lett volna egy megakadás (kivéve azofficial demokat)gondolom még nem optimalizálták vagy valami…
„Ha valami újra és sokkolóra vársz..” akkor a villamos széket tudnám ajánlani 😛
„de mégis egy kicsit hasznos egy küzdelemben, amikor szintet lépett” ez nem az a játék…
„hogy mennyivel több pusztítás és erőszak látható a játékban.” (+18) Ezzel a mondattal gondolom sok szülőt meggyőzne hogy vegyék meg Tibikének, Zolikának, Csabikának a játékot 😛 Mellesleg aki rts-t a belezés kedvéért játszik az szerintem kicsit megborult…
Reply
metromental
| #
és mivan ha télleg szintet lépett a queen? (mondjuk akkor botrány :D)
Reply
84Noname
| #
Látom nagyon belevetetted magad a fordításba. Csak így tovább !
Legközelebb exkluzív infókkal gyere… 🙂
Reply
Fred
| #
Sziv megrendito volt !
Reply
Protoss Archon
| #
Válasz 84Noname #4 üzenetére:
Kösz! 🙂 Jó érzés, hogy (Aston jelentős segítségével 😛 ) sikerült közzétennem első cikkemet. 😀
Exkluzív cikket akkor tudok fordítani, ha kapok egyet. Arra már nincs kapacitásom, hogy állandóan a netet bújjam SC 2-s infók után (azért látogatom a hivatalos oldalt és pár külföldi Sc oldalt is). Szóljon nyugodtan, aki lát egy fordításra érdemes témát! 😉
Reply