Hibrid faj a Starcraft II kiegészítőben?

Astonkacser . Blog 1797

RÉGI CIKK a nosztalgia kedvéért #3. A publikálás eredeti dátuma: 2007. augusztus 22., 20:48

A Starcraft II bejelentése után csüggedve tudhattuk meg, hogy nem lesz negyedik faj. A GameInformer készített egy interjút Chris Sigatyval [Starcraft II Lead Producer], amelyben arról kérdezték, hogy terveztek-e negyedik fajt.

A válasz az volt, amit már tudtunk, hogy a srácok koncentrálni akartak a 3 faj különbözőségére, amely az eredeti játék legfőbb vonása volt. Ám az interjúban Chris Sigaty a kérdésre elég érdekesen válaszol, amiből arra lehet következtetni, talán a kiegészítore tervezik az új fajt:

Gameinformer: Gondolkoztatok már rajta komolyan, hogy egy negyedik fajt csináljatok?

Chris Sigaty: Igen. Tudod, eredetileg erre gondoltunk, de legalábbis a bevezető termékben nem akartunk kavarodást, hogy a játék legnagyobb újítása a negyedik faj legyen, ami az egyetlen amitől jobb az elődjénél és ennyi. A legnagyobb dolog az eredeti játékban a fajok különbözősége, és arra gondoltunk ezt még inkább erősíteni akarjuk, volt még mit hozzátenni a fajokhoz. Szóval ahelyett hogy új fajt hozunk létre, a meglévők egyediségét szerettük volna továbbvinni. Ki tudja mit fogunk még csinálni a továbbiakban …

A teljes cikket itt találjátok meg.


Comments (17)

  • Promie Motz

    |

    ekkor még azt hiszem, nem olvastam az oldalt, de az ilyen értetlenkedő kérdések sajnos mind a mai napig megmaradtak 🙂

    Reply

  • mopser-tamas

    |

    Nekem nagyon tetszene egy 4 faj.
    Ez nem ide tartozik de valaki írt egy starcraft regényt(starcraft 2 az ébredés)az már meg van vagy még csak készül?

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Válasz mopser-tamas #2 üzenetére:
    Off:
    Az a valaki egy Kovacsgergows nevű veterán fórumozó. 😀 A regény már kész, viszont ahogy Gergőt ismerem, biztos kitalál valami újat. Ugye Gergő? 😉 Off vége

    Én örülnék egy negyedik fajnak. Viszont a legkomolyabban azt gondolom, hogy már ártana a Starcraft 2 multiplayer részének. Három fajt is borzalmasan nehezen egyensúlyoznak ki. Mi lenne itt négy esetén? 😀
    Az, hogy a single playerben több, mint szívesen látnék irányítható Xel’Naga egységeket akár, az már egy másik dolog.
    A leghelyesebb megoldás az lenne, ha 2050-ben a Starcraft 3-ban jelennének meg, mint negyedik faj. 😛

    Reply

  • butcher

    |

    Érdekes lenne egy 4. faj, HA nem hibrid lenne. Egy hibrid minden képpen problémás mert pl protkók meg zergek tulajdonságait ötvözné elvileg, és nehézkes lenne elkülöníteni a két szülő fajtól őket. Szóval a megoldás mindenképp egy teljesen különálló faj lenne – szerintem – .

    De egyetértek #3 -al is, elég a három faj, fölösleges egyenlőre 4ik…

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Szerintem félelmeitek megalapozatlanok a 4. fajjal kapcsolatban ha azt nézzük hogy wc3 ban is 4 faj volt és mégis elég jol kiegyensúlyozva(már ami a dolog 1v1 részét illeti mindenképpen). Mivel 3 darabban jelenik meg és expansinként működnek a darabok azt se tartom kizártnak, hogy valamelyik uj részbe beillesztnek egy 4. fajt. A küldetések során meg 100% ra veszem hogy lesz uj faj (esetleg használhato uj egységek is) de hoyg a multiba beleépitik e az majd kiderül. Nem zárom ki mindenesetre.
    Az pedig hogy azt a bizonyos uj fajt hogy képzelik el már csak fantázia kérdése. Nem kell feltétlenül xel nagának vagy hybridnek lennie egyszerün bekerülhet egy uj eddig még nem ismert hatalom a képbe a kropulu szektorbol, bvagy akár máshonnan is. Vagy beirhatják őket szakadár terran formájában, akik uyganugy emberekből álnának csak totál más technologiai vonalra kihegyezve ( pl red alertekben csak emberek harcolnak mégis mások a fajok mások a technologiák) ugyanugy eljátszhatják ezt mint a protossok „dark protossok” esetében.
    Végsősoron pedig beirhatják a hybrideket vagy xel nagákat is amiben a legnagyobb nehézsség hogy lore szerint kicsit tisztázatlan lene a balance helyzet (pl a xel nagák barkácsolták össze a zergeket és a protossokat is ezért vanszeg elég imbák…. viszont a zegek egykettőre elkaparták őket szóval túl gyengék hmm…)

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Válasz Crafty_FOX #5 üzenetére:
    Ezzel mind egyetértek. BIZTOS meg lehet csinálni a negyedik fajt úgy, hogy egyensúlyban legyen a többivel. Ez tény. Régen (vagy 4 éve) volt szerencsém a Warcraft 3-hoz, és ott a 4 faj úgy-ahogy egyensúlyban van. Meglátásom szerint, de biztos ki fogsz javítani, hogy az undead imba, meg ilyesmi. 😛

    Mindegy, a lényeg, hogy a játék így is egy csomót késett, én már azt hittem 2008 karácsonyán ezt fogom tolni. Ha nekünk itt még elkezdenék húzni az időt egy negyedik fajjal, azt hiszem sokan nem örülnének ennek a további várakozásnak. Főleg, hogyha ez még fél vagy 1-2 évet jelentene pluszban, mert be kell illeszteni őket a single playerbe és multiba, stb.
    Legyen 4. faj, de csak miután szépen kijött legalább a Wings of liberty és a kedélyek kicsit lenyugodtak. 😉

    Woot Starcraft 2!!!

    Reply

  • DJackson

    |

    már kész is a 4. faj csak ez lesz a meglepetés, amiröl senki se tud. Amúgy nagyon érdekelne, hogy miylen kncepción gondolkodtak. Van már humán, high tech, és szörnyes faj. Ha mind a 3tól különbözöt szeretnének alkotni akkor nem könnyü a feladat. Esetleg valami alakváltó tiszta energialényekre gondoltam, akiknek csak energiafegyvereik lennének. Pl szellemek akiket csak akkor lehet löni ha támadnak. Vagy akik nem tudnak sebezni csak ha más egységébe bújnak, hogy uralják az elméjüket. Tehát valami szokatlant. Ezzel kapcsolatban szeretném ha meglepne a blizz, egy hibrid faj nem hiszem hogy lenyügözne. Bár sose lehet tudni.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #6 Velral Az undead tényleg imba de ez csak teamban jön ki (ott elég nagyok a mapok ahhoz hogy az unholy aura 30% os gyorsitása és a mászkálás közbeni ingyen regeneráció tul nagy előnyt adjon egy ud nak)
    Ahogy irtam ha eddig nem heggesztették bele a 4. et már ne is tegyék wings of liberty-ig.

    #7 Daniel Jackson Érdekes elmélet hogy lesz egy ilyenfajta meglepi, én nem hiszek benne tekintve hogy a blizzard eddigi uj ötletei és felvetései sem arattak osztatlan sikert, szerintem nem kockáztatják meg hogy egy teljes balance borito uj fajt csak ugy beirnak sunyiba, hátha majd elfogadja a sok hardcore és örül neki a sok noncore gamer is. Kicsit tulzásnak érzem mikor lényegében még az irányitásba se nagyon tudnak zöld ágra vergődni a 2 tábor között, nemhogy csak ugy behajitsanak egy új fajt.
    Az energialények abban a formában ahogy leirtad annyira speciális játékstílust igényelnének amitől szerintem a jelenlegi sc fanok 90% elhuzná a száját 😛

    Reply

  • Aston

    |

    Szerintem is esélyes, hogy az egyik kiegészítőben a nagy új feature a 4. faj lesz.

    Reply

  • Zedas

    |

    #9: ja, a 3. kiegészítőben 🙂

    Reply

  • DJackson

    |

    #8 Mozilla CraftyFOX szerintem sem tenne jót a játéknak, ha valami egészen más módon kellene harcolni egy új fajjal, mert bár egy kicsit máshogy kell mindhárom jelenlegivel, azért mégis ugyanazok a dolgok vannak: egységeket kell gyártani, kitalálni milyen egységeket gyártsunk, mire techeljünk, számít a build order, néha mikrózni kell néha makrózni, a gyözelemhez általában ész is és gyorsaság is kell. Hát hogy miként lehetne ezt egy teljesen új felpítésü fajjal megvalósítani, nemtom. Viszont biztos vannak a blizznél nálam jobb fantáziával rendelkezö emberek 🙂 Ha ezt az energialényes dolgot továbbgondolom, talán úgy lehetne megcsinálni, hogy termelni kell ezeket a lényeket. Lennének földi, légi változatok(csak megfelelö egységbe tudnak „bebújni”) no meg supply, HP, és/vagy tech szint alapján eldönteni hogy mit képes uralni. Pl 1: lenne egy típus ami csak egy 100 HP-ra lesebzett Battlecruisert vagy sértetlen Bansheet-t. Pl 2: mindenki a megfelelö egységböl csak önmagánál kisebb vagy = tech szintüt tud uralni. Emiatt egy ilyen játékosnak figyelni kellene arra, hogy az ellen miket gyárt, mit techel, hogy ö is techelhessen. Szükség lenne tech-elös épületekre emiatt. Harcnál arra kéne figyelnie, hogy a sértetlen egységeket lopja el a sebzettek helyett. Egyedül a munkásait tudná gyártani is, azok lennének alapból sebezhetöek, meg az épületek. A 3 építö mechanizmus mellé is kitaláltam egy 4.-et: 2(vagy több) munkás kell, hogy beinduljon az építkezés. A munkások elvesznek, ha csak az elsö épületet nem cancel-eljük. Egyébként pedig mindenböl ami éppen épül új építkezést lehetne indítani, munkás nélkül. Ha elkészült, akkor már nem. A készülö épületek között egy fa hierarchia alakulna, és csak a levélelemeket lehetne cancel elni. (Ha egy készülö épületböl úja(ka)t indítunk, akkor azt már nem lehet cancel-elni, csak ha az úja(ka)t is visszavontuk). Így figyelni kéne a folyamatos építésre. Balance kérdése lenne, hogy cancel esetén mennyit kell várni, hogy az épület helye felszabaduljon(épületvisszafejlödés, ami egyik fajnál sincs). Hát igen ha csak 1 épületet akarsz gyártani akkor 2 munkás kell.

    Nehéz lenne, mert minden fajt jól kell ismerni hozzá. Meg furcsa lenne, és sokaknak nem tetszene, de aztán megjelennének az elsö prok akik rászoknak, és máris el lenne fogadva 🙂

    Reply

  • GeryGTK

    |

    Mikor jön már ki?

    Reply

  • Kovacsgergows

    |

    Butcher: igen, a regény már készen van, érdemes elolvasni 🙂
    Velral: igen, ki fogok találni valamit! 😀

    Reply

  • Kovacsgergows

    |

    Jah, nem butcher, hanem mopser-tamas, sry! 🙂
    Ja, csak simán StarCraft: az ébredés, nem pedig StarCraft 2: az ébredés! 😀

    Reply

  • Platschu

    |

    Ha lesz is negyedik faj, akkor az szerintem külön kiegészítőt fog kapni és mi pláne jól járnánk vele.

    Akkor egy kis abszolút fantáziálás. Én leginkább egy kétéltű életformát tudnék elképzelni, amely hőkutakban lakna és víz alatt vagy tavak felszínén építkezne hódvárakhoz hasonlóan. Persze lennének föld alatti folyók is, amiket ki tudnának használni, míg az űrben gravitációs gömbökkel mozgatott hatalmas jégtömböket alkotva „utaznának” és terreformálnának lakhatatlan helyeket. A szárazföldre kilépve egy idő után minden egységnek vissza kellene térnie „utánpótlásért” a vízbe. Cserébe lehetne mesterségesen mélyedéseket és völgyeket elárasztani. Esetleg az sem lenne elképzelhetetlen, hogy a bázisukat körülvevő víz szintje apadna, ahogy amőbaként terjeszkednek odalent egyre messzebb, de ehhez elég izmos grafikus motor kellene, hogy ezt lehetővé tenné a zergek creepjéhez hasonlóan. Ezt a vizes fajt persze a zergek is előszeretettel mérgeznék meg, illetve érzékenyek lennének a terranok hajóiból kicsöppenő olajfoltjaira és a protossok tóparti pylon energiáinak sugárzására, így mindenkivel hadban állnának. Az új faj egyáltalán nem bányászna, hanem kutakat ásna a kristályok mellett, hogy tavak vagy felhőket idézne, amely kioldja a nyersanyagot és automatikusan a talajvízbe juttatja azt, így az ellenségnek érdekében állna minnél hamarabb lepuffantani az ezt végrehajtó eszközt vagy személyt. A gázok esetében dettó működne a kitermelés új formája, hogy bizonyos gázmennyiséget lebegő gömbök formájában el kellene terelni a bázishoz, s az ellenséges fajoknak ezeket kellene kipukkasztani, ha nem akarják, hogy erősödjenek. Az is vicces lenne, ha a földbe beásott zerg egységeket képesek lennének a földalatti rejtett vizek miatt „megfullasztani”, így azoknak bizonyos helyeken nem tudnák ezt a funkciót használni és csak detektor tudná az ilyet megtalálni. A leárnyékolt repülő csapatoknak dettó gondot jelentene, ha egy mesterséges köd vagy fellhő venné körbe őket, ami miatt láthatóvá válnának. 🙂

    ^ Szóval ez az ötlet azért működhetne, mert új szintre emelhetné a víz-föld harcot és tényleg taktikázni kellene mindenkinek. Pár kreatív ötlettel az egész játékot ügyesen meg lehetne ezen a téren is reformálni… 🙂

    Reply

  • DJackson

    |

    ez még az enyémnél is durvább lett. lol

    Reply

  • Balint

    |

    Szerintem az lesz a vége, hogy eljutnak a Draenor nevű bolygóra, és ott Illidan kinyír mindenkit.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.