Karune Kérdések és Válaszok 48.

Astonkacser . Cikkek 2210

Megjött hát a beígért 48. kérdés-válasz köteg. A régiekkel ellentétben most egész jó kérdések kerültek megválaszolásra. Kicsit szakítunk most régi hagyományainkkal és csak egy vázlatos összefoglalót adunk a teljes fordítás helyett.

Beszélgetés a fejlesztőkkel: Az új év köszöntével tovább folytatódik a Starcraft II fejlesztése, mind a multiplayer mind pedig a művészeti vonalon. Jelenleg a művészek véglegesítik, polírozzák az egységeket, és rengeteg új halál animációt adtak már hozzá a játékhoz. Például ahogy a Drone hamuvá válik, amikor a Hellion tüzes ágyúinak kereszttüzében elbúcsúzik az élettől, vagy ahogy az Overlord gázzal teli tömlői szétdurrannak, amikor egy Marine Gauss puskájától hal meg. Ezen kívül folytatóik az a folyamat, aminek a végén igazán epikus harcok szemtanúi lehetünk majd a játék során.

Ami a multiplayert illeti, a fejlesztők jelenleg azon dolgoznak, hogy további makrót tegyenek bele a játékba. A terv az, hogy a játékosnak legyen lehetősége a saját bányászását különféle módszerekkel felgyorsítani (mint amiről már Xordiah tájékoztatott minket), így előnyre tegyen szert azokkal szemben, akik erre nem fordítanak időt és energiát. Ezekről még majd hallgatunk az elkövetkező Q&A-kban, és a legközelebbi Battle Reportban.

A  kérdések összefoglalását ezúttal egyik kedves olvasónk druzil írta meg nekünk (köszönjük a segítséget):

1. A nem rég közzétett képeken esős éjszaka látható. Az éjszaka, vagy más időjárás-típusok le lesznek korlátozva a kampány módra? Esetleg a map editorban is be lesznek állíthatók?
Igen, csak a kampányban lesznek nagy valószínűséggel. Ezenkívül megtalálhatóak lesznek a map editorban, így a custom mapokhoz fel lehet használni őket.

2. Tervezi a Blizzard, hogy speciális felhasználói felületet épít be a fizikálisan sérült (süket, színvak stb) emberek számára?
Ez egy igen jó javaslat, sokkal több riasztást találhattok majd a képernyőn, mint a sc1 esetében, pl.: támadásról, épület elkészültéről stb , ezek elsősörban azok számára fognak segítséget jelenteni akik nehezen hallanak.

3. Lesz multi-monitor(több monitor egyidejű használata) támogatás?
Nem, mert túl nagy előnyt jelentene azokkal szemben akiknek csak 1 monitoruk van. Viszont a széles vásznú monitorokat fogja támogatni.

4. A sc1-es „varázsló” egységeknek nem volt hagyományos támadásuk, néhány wc3-asnak viszont igen, mi a helyzet ezzel kapcsolatban a sc2 esetében?
Néhány egységnek, mint pl.: high templar vagy infestor, nem lesz hagyományos támadása, de némelyeknek igen (ghost, vagy mothership)

5. Amikor két ellenséges sereg egyszerre ér a Xel’naga toronyhoz, ki szerzi meg fölötte az irányítást? Aki először ért oda, esetleg akinek a nagyobb serege van?
Ebben az esetben egyikük sem fogja irányítani. Ha valaki épp irányítja, de túl közel jön egy ellenséges egység a toronyhoz, akkor az elveszi tőle az irányítás lehetőségét.

6. A zealot „charge” képességének a távolság, vagy a másik egység utoléréséhez szükséges idő jelenti a korlátját? Pl.: ha a zela egy sziklán áll, és alatta az áldozata, le tudja-e charge-olni, oly módon hogy a charge addig kitart amíg lemegy a rámpán a másik egységhez, vagy vmikor útközben meg fog szűnni a charge hatása?
A charge képesség a távolságon alapul, tekintet nélkül a magasságra. Tehát a zealot amíg fent van a szikla tetején nem fog elkezdeni charge-olni, hanem egy bizonyos távolságon( nem légvonalban értendő, hanem földön) belül kell kerülnie, h elkezdhesse. Egyébként nem képes „keresztülcharge-olni” a sziklán, kerülnie kell.

7. Tervezitek, h. a legjobban sikerült custom mapokat hozzáadjátok a ladder pályákhoz?
Igen, a térkép készítők számára nyitva áll majd ez a lehetőség, ha megütik a kívánt minőséget.

Forrás:


Comments (71)

  • Zedas

    |

    A négyes válasz megdöbbentő. Tényleg totál más lesz így, mint az SC1-ben… omg.

    Reply

  • Aston

    |

    Na igen, azt én is néztem … rofl.

    Reply

  • Kex)

    |

    Akkor ezek szerint a Ghost varázsló egység ? o.O

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Kex) #3 üzenetére:
    miért, eddig szerinted mi volt?

    „Ami a multiplayert illeti, a fejlesztők jelenleg azon dolgoznak, hogy további makrót tegyenek bele a játékba. A terv az, hogy a játékosnak legyen lehetősége a saját bányászását különféle módszerekkel felgyorsítani (mint amiről már Xordiah tájékoztatott minket), így előnyre tegyen szert azokkal szemben, akik erre nem fordítanak időt és energiát. Ezekről még majd hallgatunk az elkövetkező Q&A-kban, és a legközelebbi Battle Reportban.”

    vegyék ki azt a rohadt mbs-t, eleget nehezítenék úgy baz..

    Reply

  • Hydra

    |

    4es omg

    Reply

  • DJackson

    |

    mi a 4-esen omg? A ghost eddig is lött a templar eddig se lött, a mothership eddig is lött.
    Azt meg föleg nem értem, h miért pont emiatt lesz más az sc2 mint az sc1.
    Vagy fáradt vok, vagy nemtommivan.

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    A 4-s válasz érdekes, a 6. meg vicces lenne ha magasból leugrana mint 1 ninja… aztán magasság függvényében változna a földreérkezéskor bekapott dmg… 😛 el is képzeltem ahogy 1 osztag Zealot leugrik a hegyről kergetve 1 ellenséges munkás egységet, aztán ahogy az indián hegymászót hívják: Aaaaaaaaaaaa paaaaaaccs!!!!! 🙂

    Reply

  • 84Noname

    |

    …aham…oké….

    Reply

  • Strogg

    |

    Aszonnya: „a következő battleriportban”. Fincsiii 😀

    Reply

  • 84Noname

    |

    Akkor lehet pro-k tolják a következő gémet…

    Reply

  • pcdevil

    |

    ezekszerint az Arbiter nem varázsló egység?^o) merthogy az sc1-ben támadni és spelleket használni egyaránt tudott:)

    Aston! email?;)

    Reply

  • Zedas

    |

    Van új bNet peccs, és totál nem javították ki a multis lathibákat. Ehh. Remélem azért nem tökölnek vele, mert álállítják az SC1-et is bnet2-re. Mondjuk jó teszt is lenne.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    végre pár hírmorzsa. kb az időjárás a fontos hír, hogy multiban alapból nincs, meg a monitor. A többi szerintem aránylag egyértelmű (a sokkal több üzenetet, visszajelzést a játékból már pár kamerás videón ki lehetett szúrni)

    Reply

  • Dragon

    |

    További makróról: „Ezekről még majd hallgatunk az elkövetkező Q&A-kban, és a legközelebbi Battle Reportban.”
    No szép dolog. -.- Hall_g_atnak róla, ahelyett, hogy elmondanák. 😀

    Reply

  • keedav

    |

    Szerintem jó ötlet lenne a multiplayerben benne hagyni a dinamikusan változó időjárást. Ha nincs hatással a játékmenetre akkor semmit sem változtatna azon, hogy van. Ha meg hatással van, akkor érdekes változatosságot eredményezne a meccs lefolyása alatt. Vagy ha nemis véletlenszerűen változna, akkor a host beállíthatná, hogy milyen legyen az időjárás, és ha prók akarnak játszani nappal derűs, ha más akkor lehet éjszaka vihar a beállítás.
    A Wachtoweres megoldás meg szerintem jó, bár szerintem nem annyira nagy teret lát be a torony hogy megérje érte legyakni az ott állomásozó ellenséget.

    Reply

  • Peter1984

    |

    Én megint nem értem mit szenvednek ezen az időjáráson. Marha jó ötlet, biztos szépen megcsinálják, miért kell kivenni a multiból? Lehessen ki/be kapcsolni, és ha be akarsz lépni a pályára láthatod hogy milyen beállításokat használ a host. A’la Warcraft3 : fogofwar ki/be kapcsolása és hasonlók. Aki nem akar éjszakát meg nappalt, esőt porvihart villámokat mennydörgéssel és havat, az olyan játékot választ ami oldalán az áll : Weather conditions: OFF

    Ennyi

    Reply

  • Strogg

    |

    Pontosan. Ezt már az időjárásos topicba is kifejtettük.

    Reply

  • Peter1984

    |

    Akkor ha ennyi mindenkinek ilyen egyszerű és kézenfekvő ötlete van ennek a problémának a megoldására, akkor a nagyfejűeknek miért olyan bonyolult? Fejlesztik a battle netet? Egy gombot adjanak hozzá és szevasz tavasz (vagy ősz vagy tél vagy nyár időjárástól függetlenül 🙂 )

    Reply

  • nrvn

    |

    Én nem hiányolom majd az idöjárást multiból. Nem igazán azzal fogok foglalkozni, hogy éppen esik-e az esö v netán havazik. Nem is lenne olyan zavaró, de ha nem befolyásolja a játékot, akkor feleslegesen ne zabálja a procim egy sokvsok-ban 🙂

    Reply

  • Raymond

    |

    On vagy off, ennyi az egesz szerintem, es ha sokvsok, akkor erre gondolva kiszedjuk-szerintem ez volna a jo megoldas.

    Reply

  • aarchie

    |

    Minden egység caster, aminek van energyje és 1nél több aktív képessége van. Ezt még régen egy kékben olvastam valahol. Tehát a ghost és a mothership is caster, de a régi wraith pl nem.

    Reply

  • AdM

    |

    Miért olyan érdekes ez a 4. kérdés/válasz?

    Reply

  • Tauren

    |

    MBS jó.
    Időjárás jó.

    Az MBS szuper, sokkal jobb, mint ha nem lenne.

    Az időjárást ugyanúgy kéne csinálni mint a WC-ban. Éjszaka, és a nap váltakoznak, míg az idő járási viszonyokat szektorokba lehessen megadni, hogy csak egy adott területen essen az eső, vagy a hó, úgy mint a Warcraftban.

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Tauren #23 üzenetére:
    mi is lesz ez a játék? wa… ja, hogy starcraft2?

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Szorongtok itt az időjárástól pedig attól függ hogy írják meg, lehet a kutyát se zavarná. Komolyan egy idő után észre se veszitek, nekem wc3 ban az esős pálykon már nem tűnik fel az eső a havason meg a hó.

    Ja egyébként mondok egy n1 abuse-t ami senkinek nem esett le : leások 1 linget a xel naga toronyhoz végig figyelem a mapot ha meg a tag odagörög, bár én se figyelek tovább de az ellenfél nem érti miért nem kap visiont LOL ? 1 ling miatt oO patch pls ?

    A kövi q&a hoz meg annyit, hogy valaki penditse már meg, hogy ffa ban rendes pozicioba szorja le a népet mert az elég súlyos, hogy pl wc3 ban random az egész és be sandwitchelve 2 tag közé sose nyersz játékot (simán ki is lehet lépni). sc1 ben még teamben is randomba rakta le az is elég beteg dolog, nem igaz nem lehetne igazságosan elhelyezni egy 8 fős pályán 4 playert.

    Reply

  • Blase

    |

    #25
    1: ha nem veszed észre az időjárási változatosságot mi az értelme? 😀
    2: lehet hogy akkor nem aktiválódik a torony ha a zerg a föld alatt van…
    3: ez igaz, amúgyis állandóan azt mondják hogy mindenféle randomitást ki akarnak szedni a multiból. 🙂

    Reply

  • sweeping

    |

    #26 Szerintem úgy értette, hogy már annyira hozzászokott hogy már szinte fel se tűnik neki. Nem figyeli azt játék közben hanem a harcokra meg a stratégiai tervére koncentrál, és nem azt nézi, hogy. De széééép, meg de jó ez a pálya. Hanem 100%ban a játékra koncentrál és nem érdekli más.
    És ez a természetes egy idő után ha az ember jó akar/jól játszik.

    Reply

  • Brebbia

    |

    Napszakok csak SP-ben: helyes. TfT-ben komoly jelentősége volt, ide nem illene.
    Ki hogy van vele, én jobban örültem volna, ha a castereknek is adnak valami gyenge softcounter támadást (ala TfT), esetleg valami nagyon olcsó, gyengébb képességet. Az új UI és irányítás miatt nagyságrendekkel jobban lehet majd használni ezeket az egységeket (elmicrózni 8-10 HT-t itt és BW-ban ég és föld) így talán zavaróbb lesz, hogy idejük nagy részében csak álldogálnak. A Ghost és MS meg support, nem dedikált caster.
    Ezeket a zea charge stintű kérdéseket meg ki teszi fel? Persze, majd a cliffről 70 métert rohamoz, vagy leugrik, áttör a sziklán…

    Reply

  • Dav

    |

    Válasz Crafty_FOX #25 üzenetére:
    mire te be tudod ásni a lingedet addigra az ellen már tud detektoros egységet csinálni. szóval ennyi:P

    Reply

  • Dav

    |

    Válasz Peter1984 #16 üzenetére:
    host? ladderen a battle.net lesz a host. amit te írsz az csak custom gameben lesz megoldható.
    custom gameben biztos be lehet majd kapcsolni

    Reply

  • nop

    |

    Válasz Crafty_FOX #25 üzenetére:

    Ha jól tudom, még régen azt mondta a Blizzard, hogy nem fektetnek túl nagy hangsúlyt a team gamekre…
    Szerintem felesleges foglalkozni a témával, Sc1ben csak a noobok játszanak 3v3at, ne adj isten 4v4et, meg max funból. Sc2 maradjon meg az 1v1-nek meg 2v2-nek, úgyse lehet rendesen kibalanszolni sokvsokat.

    Reply

  • LordDraven

    |

    Hát szerintem az időjárás dolog jobb lenne client side… Így egy játékon belül aki akarja használja, aki nem, az nem 🙂
    Persze csak ha tényleg nem jár semmi elönnyel/hátránnyal.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #27 Pontosan így értettem, ezért nekem igazából mindegy hogy van e vagy sem ugyis megszokjuk (szerintem)

    # 29 Na nehogy már. Játszottál sc 1 el ? 😀

    #31 Az FFA nem teamgame 😀 illetve normális esetben nem az 😛 Egyébként szerintem ha valami 1v1 ben balanced az többé kevésbé teamban is az, az összes dolog amit a blizzardnak tennie kell ahoz hogy 3v3 ban és 4v4 ben is játszható legyen az sc2, az az hogy egyszerüen tervez olyan mapokat amik elég nagyok, és arra vannak designolva hogy 3v3 at vagy 4v4 et toljanak rajta. Szerintem ennyi az egész. (biztos hogy wc3 ban sem balancolták külön minden teamre a gemet ettől még egy 90%-ig balancoltnak mondható a mapok miatt)

    Reply

  • Brebbia

    |

    #29 BW-ban egy két kategóriával jobb játékos controlnyi burrow linggel úgy öl meg ahogy akar 🙂

    Reply

  • nrvn

    |

    #34 Erre azért nem esküdnék meg annyira…

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz nrvn #35 üzenetére:
    két kategória noobtól kezdve már pro-nál van (noob, normál, pro) 😀

    Reply

  • nrvn

    |

    #36 Elnézést mester, ez fel sem merült bennem 🙂 Tudod kicsi naiv ember vagyok, aki gondolta, hogy ez egy picit bonyolultabb ennél, de tévedni emberi dolog 😀

    Reply

  • DJackson

    |

    és mikor van az a rész, hogy átmész a noobból a normalba? PL ha kíváncsi vok hova tartozom 😀 Annyit tudok, hogy nem vok pro 🙂

    Reply

  • Zedas

    |

    Lehet jönni bNetre!

    Reply

  • Peter1984

    |

    #30 Ugyan az a szar, más budiban. Lehet szavakon lovagolni, meg helyesbítgetni….. A lényeg hogy legyen ON meg OFF. Kössön bele akárki ez a legegyszerűbb, és mindenkinek legjobb megoldás.

    Reply

  • Strogg

    |

    Nektek bejön az hivatalos oldal?

    Reply

  • SzuL

    |

    nekem igen

    Reply

  • K4E

    |

    CSak jöjjön már ki 😀
    sztem jó lessz nagyon 😀

    Reply

  • Aston

    |

    Manapság minden posztban a kommentek végül mindig oda lyukadnak ki: mikor jön már ki. 🙂

    Reply

  • Peter1984

    |

    Majd megunják. 😀

    Reply

  • Lama Roid

    |

    #44: Mikor jön már ki??? 😀

    Reply

  • aarchie

    |

    Maguk a kérdések nem rosszak.. Az a baj, hogy olyanokat válaszol meg Karune, amire a válasz nem lesz meglepő. Pl. ez a multi monitor, meg színvakos dolog, mind szép meg izgalmas. DE! Akkor lenne igazán értelme berakni a kérdéseket, ha pl a válasz, hogy igen támogatjuk a 2. monitort, amihez hu de izgalmas, forradalmi feature van a single playerben stb. Szóval tökéletes alkalom lehetne elhinteni, hogy a High Templar kapott valami érdekes alaptámadást, de ez a Roach, Antigravity, egyértelmű IGEN/NEM válaszok nem túl felcsigázóak.
    Más: Október/november környékére tippelek megjelenési időpontnak. de az csak brainflashing:)

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz BoneHeart #49 üzenetére:
    jaaaaj istenem… mikor fogjátok fel hogy még NINCS MEGJELENÉSI DÁTUM ÉS AMIT LÁTTOK AZ CSAK SPEKULÁCIÓ KAMU KACSA HOAX (sry szar napom van… -.-‘ )

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.