Archive for január, 2009

2009. január – Számvetés, kérdések, jelentés a Blizzardnak

Nos egy kis össznépi bréjnsztormingra invitálom a kedves egybegyűlteket. Elérkezett hát az idő, hogy leadjuk a januári jelentést, amely az elmúlt időszakban kicsit … ööö … hogy is mondjam, akadozva sikerült. De most, hogy újult erővel tudom belevetni magamat az ilyen munkálatokba, lássuk a teendőinket: Nézzük meg, hogy mi történt januárban Vitassuk meg azokat a kérdéseket, amelyeket fel tudunk tenni Blizzard bácsinak Szeretnék segítséget kérni a mostani és a jövőbeni jelentésekhez. Egy aktív tag kellene, aki angol tudással és SC2 terén nagy tájékozottsággal rendelkezik Tehát a január eseményei: Battle Report #1: Bár nem januárban, hanem december közepén jött ki, meghatározó esemény az évkezdésre. Az ezzel kapcsolatos kérdések most is jöhetnek Dark Templar szavazás: Az év első közösségi eseménye, ahol szavazhattunk arról, melyik DT modell kerüljön bele a multiplayerbe Kulas Ravine pálya: Ezt azért emelem ki, mert pályákkal kapcsolatban is tehetnénk fel kérdéseket Balanszolás, középpontban a Zealot és a Colossus: ebben a hónapban, mint idáig is, a legtöbb szó a Protossról esett, így hát itt az ideje, hogy feltegyünk pár kérdést a Terranról és a Zergről is. Nem baj ha a kérdés már szerepelt régi kérdés-válaszokban, a balanszolás folyamatos, így rákérdezhetünk arra, most hol tart ez-vagy-az az egység balanszolása Béta információ: Xordiah kiszivárgott béta információi jót sejtetnek, hamarosan jöhet a béta, így hát ezzel kapcsolatban is lehet kérdéseket feltenni Kérdések és válaszok 48.: Észrevettétek, hogy már nagyon régen volt Pálya Készítő kiadás? A kedves pályakészítők kérdéseit várnám tehát Amint láthatjuk az események nem pörögnek annyira, így hát vitassuk meg a kérdéseket, és aztán összegyűjtve leadom a Blizzardnak. A közreműködést előre is köszönöm mindenkinek!

Astonkacser . Blog 1534 23 hozzászólás

Csomó apró frissítés

Méghozzá a Fansite Kiten keresztül, ami körülbelül 1 év óta most frissült, tudtam meg a Starcraft2Forum.orgtól. Nos lássuk mi újat találunk a mostani csomagban: 7 új screenshot (elképesztőek) pár eddig nem látott artwork (illetve egy-két régebbi módosított változata) friss épület és egység renderek (mindhárom fajhoz) rakás új avatarnak való kis képecske (gief!) nagy felbontású logók mind három fajhoz (ezek az új logók!) egy-két kisebb hangfájl 2 új kidolgozott fansite template Nagyon szuper a letöltéshez KLIKKK! A screenshotok itt is megtekinthetők:

Astonkacser . Hírek 1525 32 hozzászólás

Tanulj Starcraftot a Berkeleyn

Amindenit, jópáran beküldtétek nekem a mai omg hírt, amit még Hancu talált reggel. Megkockáztatom, hogy a hír hallatán az egész magyar internet forgalma megduplázódott: A kaliforniai Berkeley egyetemen felvehető választható tantárgy indult, melynek témája: Starcraft Szóval még mielőtt itt is megjelennék a teleportáló expertek, hogy mekkora baromság így-meg-úgy, szeretném elmondani, hogy ez egy választható alacsony kredites tárgy, heti 1 alkalommal. A tanterv a következő: Week 1: Orientation / Competitive Gaming Industry Overview / StarCraft Boom in Korea Week 2: Units, Strength, Weakness, Attributes, Stats Week 3: Fighting Micro and Unit Use Week 4: Army Movement and Positioning Week 5: Expo and Macro Week 6: Building Placement and Base Layout Week 7: Scouting and Counters Week 8: Harass Week 9: Overloading the Enemy, Multi-plays Week 10: Economic Basis, Micro vs Macro Week 11: Timing and Evaluation of Resources Week 12: Deception Week 13: Mindset and Series Play Week 14: Tournament A diákoknak minden héten házi feladatot kell megoldaniuk, az első három már elérhető. Ilyen kérdések vannak, mint „Miért nem használják a Marine&Medic kombinációt olyan gyakran Protoss ellen?” vagy „Az alábbi listában jelölje meg a koreai progamereket:”. Ha minden igaz nemsokára készül interjú a professzorral is. Kíváncsi leszek, hogy indul-e majd Starcraft2 kurzus is, Starcraft előkövetelménnyel 🙂 . Forrás: A tantárgy hivatalos oldala Tantárgy adatlap Index

Astonkacser . Blog 2453 27 hozzászólás

Át lettünk verve + élednek a kékek

Remélem nem túl sokan hitték el az előző posztban említett teóriát, ugyanis fake! A Blazur nevű srác beismerte, hogy kamu az egész. Nem is tehetett mást, mivel Shadowie egy teljes leleplező műsort készített neki. Szóval kiderült, hogy csak photoshoppolta … Mindamellett feléledtek újra a kékek, de ezúttal csak rövid hozzászólásokkal jutalmazták meg az őrült népet a hivatalos fórumon. Hé Blizzard! Mikor lesz már frissítéééés??? Dustin Browder válasza: Bocs, elfoglalt vagyok, játékot kell készítenem. Hol van már a 48. kérdés válasz? Karune válasza: Holnap lesz frissítés.

Astonkacser . Hírek 1672 35 hozzászólás

Már készül az első SC2 fan kampány

Akármilyen furcsa is, elsőre én sem hittem a szememnek, de igen. A Starcraft II-höz már most készül egy kampány, amit fanok terveznek, és fanok kiviteleznek. Mielőtt bárki is azt hinné, hogy valami gyenge minőségű küldetéslemezről van szó, nézzétek meg az intrót (HD itt): Szerintem mindenképpen ígéretes, főleg, hogy mindent maguk csinálnak a srácok. De hát nincs is még kinnt a Starcraft II, akkor hogyan? Na igen, SC2 még közel sincs a megjelenéshez, a pályaszerkesztő pedig csak a végleges játékkal jön majd. Amit idáig csináltak: 4 hasonló előre renderelt videón dolgoznak már (és még egy csomót terveznek majd az SC2 grafikus motorjával elkészíteni) 769 oldalnyi forgatókönyvet írtak már 13 órányi hangfelvétel van készülőben (ehhez most is keresnek hangszínészeket) átlag 20 percnyi dialógus az egyes küldetésekhez 3 epizód: Past Porpuses, Dawn of Darkness, Galaxy of Fire A terv a következő: a Starcraft II megjelenése után kb. 3-4 hónappal kiadják az első epizód első két misszióját, majd minden héten egyet az első epizód végéig. Ugyanígy a második és harmadik epizóddal. Mindezt 100%-ig ingyen! Úgy látom ha megjelenik az SC2, és már végigvittük az első kampányt (Wings of Liberty), akkor sem fogunk szórakozás nélkül maradni a második kiadásáig (Heart of the Swarm). Epik lesz. Forrás: StarcraftLegacy CampaingCreations.Org

Astonkacser . Blog 1717 20 hozzászólás

BlizzCast 7 – Starcraft nélkül ugyancsak

Ha abban reménykedtetek, hogy a következő Blizzcastban majd lesz valami érdekes, hát nem. Az egész 7-edik rész egy dologról szól: Wrath of the Lick King. Nah gratulálok, de … volt már csak a Diablo III-nak szentelt rész, ez meg most csak a WoW-nak szentelt rész, ideje lenne már egy olyan rész is, ahol csak SC van. Ah, na mindegy. Ha még most is érdekel valakit, akkor itt.

Astonkacser . Blog 1648 23 hozzászólás

Friss kék ibolya

Melyet ma legeltem a hivatalos fórumról. Karune volt ma a fejlesztők szócsöve, elmondott nekünk néhány apróságot: A legújabb verzióban a Colossust tovább balanszolták, kapott több sebzést, de egy picit csökkentették a fegyvere gyorsaságát, plusz növelték a burst sebzést. Pár ilyen egységgel már elég szépen lehet ritkítani a light armorral rendelkező ellenfeleket. Art szempontból a legutóbbi frissítések a különféle speciális effektekre, fegyverekre és animációkra terjedtek ki (véglegesítés!!!! OMG – bocs nem bírtam ki). Ezeket elég nehéz screenshoton megmutatni. Például a Marine a Hellion tüzétől úgy hal meg (ahogy a Drone), hogy hamuvá perzselődik. A következő kérdés-válasz kötegben ezekre is ki fogunk térni. Az egyensúlyozás legutóbbi fázisában a Nighthawk különféle képességei mint például az Auto Turret nem energiából, hanem kristályból hozhatók létre. Ezek az ‘instant’ lehetőségek pillanatok alatt megváltoztathatják a csatatéren kialakult helyzetet … Forrás: Blue Tracker

Astonkacser . Hírek 1255 12 hozzászólás

Karune Kérdések és Válaszok 48.

Megjött hát a beígért 48. kérdés-válasz köteg. A régiekkel ellentétben most egész jó kérdések kerültek megválaszolásra. Kicsit szakítunk most régi hagyományainkkal és csak egy vázlatos összefoglalót adunk a teljes fordítás helyett. Beszélgetés a fejlesztőkkel: Az új év köszöntével tovább folytatódik a Starcraft II fejlesztése, mind a multiplayer mind pedig a művészeti vonalon. Jelenleg a művészek véglegesítik, polírozzák az egységeket, és rengeteg új halál animációt adtak már hozzá a játékhoz. Például ahogy a Drone hamuvá válik, amikor a Hellion tüzes ágyúinak kereszttüzében elbúcsúzik az élettől, vagy ahogy az Overlord gázzal teli tömlői szétdurrannak, amikor egy Marine Gauss puskájától hal meg. Ezen kívül folytatóik az a folyamat, aminek a végén igazán epikus harcok szemtanúi lehetünk majd a játék során. Ami a multiplayert illeti, a fejlesztők jelenleg azon dolgoznak, hogy további makrót tegyenek bele a játékba. A terv az, hogy a játékosnak legyen lehetősége a saját bányászását különféle módszerekkel felgyorsítani (mint amiről már Xordiah tájékoztatott minket), így előnyre tegyen szert azokkal szemben, akik erre nem fordítanak időt és energiát. Ezekről még majd hallgatunk az elkövetkező Q&A-kban, és a legközelebbi Battle Reportban. A  kérdések összefoglalását ezúttal egyik kedves olvasónk druzil írta meg nekünk (köszönjük a segítséget): 1. A nem rég közzétett képeken esős éjszaka látható. Az éjszaka, vagy más időjárás-típusok le lesznek korlátozva a kampány módra? Esetleg a map editorban is be lesznek állíthatók? Igen, csak a kampányban lesznek nagy valószínűséggel. Ezenkívül megtalálhatóak lesznek a map editorban, így a custom mapokhoz fel lehet használni őket.

Astonkacser . Cikkek 2202 71 hozzászólás

Blizzard béta utalás?

Hoppá, komolyan ez már tényleg jelzi a dolog közeledését. Emlékeztek még a WWI 2008 előtti időkre? A Blizzard oldalain mindenfelé megjelentek Diablo III-ra utaló jelek. Az SC2Armory egyik tagja találta a következő CAPTHCA képet a hivatalos fórumokon. Tudjátok ez olyan kép, amin elmosódott betűk vannak, amiket be kell gépelned. Ezzel igazolod a rendszer felé, hogy nem vagy „webrobot”. Na? Na? Béta márciusban? (Betainmar) Ollé! UPDATE: A lelkes fórumozók találtak még több ilyen utalást. Igaz van aki azt írja, hogy ő „b3t42011”-et kapott.

Astonkacser . Hírek 1571 25 hozzászólás

Egy kis béta infó

Dav nevű kedves olvasónk hozta nekünk a bréking nyúzt, amely a 2009-es ESL döntőről való (amit Bécsben rendeztek meg hétvégén). A Starcraft2.4Players.De weboldal egyik tagja kinnt járt az eseményen, és írt egy szép hosszú beszámolót a Starcraft2 meccseiről. Nem is ez a lényeg, hanem hogy az első napon beszélt Xordiahhal, és megtudta tőle a következőket: A Blizzard már tudja, hogy mikor indítja a bétát, de persze ez még titkos (Ójaj! Ez jót jelent!!!) A Multiplayer már egy-két részlettől eltekintve készen van Lesz egy csomó lehetőség majd béta kulcsokat szerezni (versenyek, pályázatok) A jelenlegi verzióban van valami Dark Pylon-szerűség, ami a cooldown leteltével felgyorsítja a Probe-okat (????) A Command Centernek is van egy cooldownnal ellátott képessége, amivel nagyobb SCV-t lehet gyártani, ami gyorsabban termel A Supply Depotot upgradelni lehet, hogy +2 supplyt adjon Xordiah teljesen Protoss párti (lol) Az Immortalok nagyon erősek a jelenlegi verzióban Nos uram, úgy érzem lassan elkezdhetünk készülődni a bétára. Jövő héten lezavarom az utolsó vizsgámat, aztán nekilátunk a drasztikus átszervezéseknek.

Astonkacser . Hírek 1558 35 hozzászólás