Az elmaradt 12 kék post + Béta info…

L4.ZsukoV . Hírek 838

karune.gifCho-nak köszönhetően már tegnap is olvashattátok a legfrissebb kék híreket magyarul, amiről úgy gondoltam, hogy igazán megérdemli, hogy egy rendes blog hírben is benne legyen: (Egyrészt így legalább egyben lesz az egész, másrészt ez így természetes…)

1.) Nullifier erőtér képesség
(szerk.: a képesség: Egy erőfalat hoz létre a célterületen, amelyen szárazföldi egységek képtelenek áthaladni. Az erőtéren belül szorult egységek mozgása lelassul, de ők kiléphetnek az erőtéren kívülre.)

Azon gondolkodtam, mi történik ha egy egység a Force field hatása alá kerül? Kilökődnek vagy egy helyben maradnak? Netán csak az erőtéren belül tudnak mozogni? Ha egyszerre több erőtér aktív – érintkező erőterek esetén – akkor azokon belül tudnak mozogni az egységek? Át tudnak menni egyikből a másikba?

  • Az egységek nem lesznek kilökve az erőtér területéből. Ha egy egység az erőtér hatása alá kerül, akkor nem képes áthatolni magán az erőtéren amíg az erőtér él. Az erőtéren belüli egységek képesek kívülre lőni és őket is lehetséges lőni kívülről.

2.) A colossus sebzése összefüggésben van az egység méretével? Egy ultraliskot vagy thort nagyobb felületen sebesítene a lézer terület sebzése mint egy zerglinget vagy egy marinet?

Lehetséges térképeknek olyan funkciót adni a megfelelő triggerek segítségével amik engedélyezik az indítás utáni be- illetve kilépést úgy hogy a map továbbra is fusson? (szerk.:megjegyzés: itt inkább ugye a belépés illetve a visszalépés a lényeg, lásd: ahogy mondjuk joinolsz egy mmorpgbe)

  • Nem hiszem. Minden egység egyenlő mértékben részesülne a sebzésből, de tudatni fogom ha ez nem igaz és változik.
  • Sok minden lehetséges a Map editorban. Sok mindent csináltak már eddig is a war3 editorjában amire mi nem is gondoltunk. Majd meglátjuk idővel.

3.) Hogy áll jelenleg az overlord csapatszállító képessége? Bent van még a játékban és még mindig mint fejlesztési lehetőség?(megj: tehát nem alap képesség)

Jelenleg a Lair/Hive 3 fejlesztést tesz lehetővé:

  • Növelt Overseer mozgási sebesség
  • Megnövelt Overlord mozgási sebesség és egység szállítási lehetőség.
  • A Queen Razor Plague területre sebző képességének mozgását a zerg játékos képes lesz irányítani. (szerk.: aki war3azott: olyan mint a locust swarm csak ezt lehet irányítani mint 1 unitot…)

4.) Változott e a legutóbbi Q&A óta a Dark Pylon? Továbbra sem hat a hallucináció képesség a Mothershipre/dark templarra/observerre? Mi a “lore” megkötés emögött?

  • A dark pylon képességei maradtak, változások csak számszerűségben/egyensúlyozásban rejlenek.
  • A hallucináció továbbra sem hat az említett egységekre. A lore megkötésről valószínűleg lesz update a weboldalon. (szerk.: a mothership túl nagy hogy egy pap/templar arra fókuszáljon, a másik két egységnek pedig a láthtatlanság zavarhat bele.)
  • A nullifier támadása egy egységre hat, addig sebzi amíg az ellengél ki van jelölve.

5.) Mikor lesz frissítés a képregény pályázat résztvevőivel kapcsolatban? Régen volt frissítés

  • Hamarosan jön a frissítés, a héten adták le a szavazatokat. A héten kijön az 50. Q&A amelyben lesz szó a replay rendszerről is.

6.) Tier 1 unitok használhatósága a végjátékban:

A zealotoknak ott van a charge, a Marineoknak a pajzs, de a zerglingeknek nincs semmije azon túl, hogy banelinggé változnak. Lehetne érvelni, hogy nem kell neki más, de mire való a fórum ha nem új ötletek megvitatására? Ja persze, kamu hír terjesztésre (“trolling”).

Mi lenne ha a zergeknek lenne fejleszthető képessége, hogy ne csak simán kijöjjenek a föld alól, hanem azonnal az ellenségre ugorjanak, ahelyett, hogy kiássák magukat, várnak 1-2 secet majd elindulnak. Jobban illene a zerg stílushoz (szerk.:gyors/tömeges támadás). így legalább használnák végjátékban is a burrowt.

  • A zerglingek hasznosak a végjátékban is a sebességüknek köszönhetően és mert hamar körbezárják az ellenséget.
    A banelingek is nagyon hatásosak, különösen a marineok és zealotok ellen, még ha azok fejlesztve is vannak. Továbbá a banelingek nagyon hatásosak raidelésre/bázis támadásra amely az egész játék során kulcs fontosságú.

7.) A banelingek területsebzése ugye nem sebzi a saját/barátságos egységeket?

  • Nem, nem sebzi.
  • 8.) Warp in / pylon: Nem volt érdemi kérdés amire válaszolni tudott volna…(szerk.: szó szerint ez van a blue postban)

    9.) Korábbi állításokból úgy tűnt, a következő battle report már le lett játszva és hamarosan kijön, mégis már több mint egy hónap eltelt ezen állítás óta. Mi a helyzet ezzel?

  • Az a battle report lesz amit korábban már Dustin Bowder beharangozott (terran vs. zerg), de sajnos nincs garancia a megjelenési dátumra mivel a feldolgozási folyamat általában hosszadalmas, és a kész terméket az összes támogatott nyelvre le kell fordítani. A következő Battle reporthoz tervezünk kivonatot is készíteni (szerk.:mint a  podcastoknál…)

10.)Az anti-gravity képesség a légi egységeket lehozza a földre? (szerk.:üthetőek lesznek-e szárazföldi egységekkel?)

  • Nem, nem lesznek rájuk hatással. Továbbá fontos megjegyezni, hogy masszív/nehéz, nagy/ egységekre nem hat a képesség (lásd: Thor, Colossus stb) A képességet  játék eleji-közepi zavarkeltésre és a kulcsfontosságú egységek harcból kivonására találták ki.

11.) Nem találtam semmi infot arra vonatkozóan, hogy a drop podokat miért vették ki.

  • A drop podok szerepe nagyban hasonlított arra amit a medivac dropship már így is jobban
    ellát. A tesztelések során megállapítottuk, hogy a medivacek sokkal jobbak csapatszállításra illetve raidelésre/bázis támadásra, különösen mivel a drop podokat ugyan úgy kellett feltölteni egységekkel mint a medivaceket.

12.) A Vespene Laugh verseny kapcsán, lehetséges e közös közreműködéssel készíteni pályaművet? Pl.: 1 valaki megrajzolja de más találja ki hozzá a szöveget?Ha nyerünk így, kötött-e, hogy ki mit kap a díjból?

  • Igen, lehetséges, hogy többen készítsék el és egy valaki beküldje. Ha nyer, a beküldő utána szétoszthatja a nyereményt ahogy szeretné a résztvevők között.

Emellett egy új kék post jelent meg, amiben Karune leírt néhány jövőbeli lehetőséget, amin SC2 beta kulcsot szerezhetünk:

  • Beta Opt-in
  • BlizzCast versenyek
  • “Keresd meg Jim Raynort a képen” ( Tudatni fogják a kezdés időpontját, de a korábban felfedezett képek nem fognak beleszámítani!)
  • Starcraft Trivia (Nah ez érdekes lehet. Tedd hétköznapivá a Stacraft-ot.😉 )
  • StarcraftII Fan Site program
  • és még több…

Update: Apropó CraftyFox nem rég felhívta figyelmemet egy kissé régi ( 2008 Blizzcastos 😀 ) videóra, amit KennyGTP linkelt be a fórumra, ami rááadásul egy Zerg vs. Terran meccs.


Comments (22)

  • Tcraft

    |

    Aston, remélem hamarosan újult erővel látunk viszont. Addig is egy fleet bacon-nyi Khaydarin energia a nehéz napokra!!

    Force field: már amikor 2 napja éjjel olvastam a kékeket, akkor is beugrott a gondolat: ok, hogy a fieldben ragadt egységek támadhatóak, de pl egy zergling is “elér” a force field túlsó felére? Ok, egy stalkert lehet, hogy igen, de egy a force field közelépén reked marine-t már nem valószínű….ergó a cucc enrgiapajzs melee ellen? 🙂

    Köszi a linket CraftyFox, már a blizzcon óta keresem. Amikor belőttem a live adást, éppen ez a meccs ment, azóta szeretném újranézni. THX!

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    KennyGTP Érdeme én csak elcsodálkoztam mert pl nem is láttam még ezt egyáltalán 😀
    Úgyhogy innen küldünk sok sok puszit és virágot Kennynek 😀

    Reply

  • Tcraft

    |

    En taro KennyGTP!

    Reply

  • RaZorpro

    |

    nem akarok ünnepronto lenni,de ezt a linket amin a zerg vs terran van már mióta belinkeltem az 1 ik postba! :D:D ennyit erröl ! 😀 😀 😀 ez a video már lejárt!

    Reply

  • Tcraft

    |

    En Taro RaZopro!

    Esetleg egy HD anyag e youtubeizált broodhoz képest? 🙂

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    #4: Sajnálom. Már az én memóriám se a régi… 🙁

    Reply

  • Cho

    |

    őszintén szólva így hajnali kettőkor most a frászt hoztad rám, hogy félre fordítottam KennyGTP, de aztán rájöttem, hogy mivel 3 fejlesztést írtak a főépülethez, ezért igen, 2 in 1 az overlord upgrade.
    Majdnem mint az instant kávé 😉

    Az erőtérrel kapcsolatban: én ahogy olvastam (aztán jöhetnek a kövek ha nem így van) most úgy áll, hogy ami bent van a force fielden belül az belassul. ha az egység elhagyja a force field areáját, akkor utána nem tud azon addig átmenni/visszamenni/belemenni (és az összes többi igekötő) amíg a duration le nem jár a force fieldnek. (csak hogy szépen magyarosan mondjam.)
    tehát belülről ki lehet menni, csak utána nem lehet visszamenni.(és szvsz kívülröl is be lehet menni, de csak 1 szer ugye mert exit után már nem lehet megint visszamenni, de lehet, hogy ez a része nem így van)
    de azért a biztonság kedvéért:
    “They do not get pushed outside of the force field. If a unit is underneath a force field, WHEN IT EXITS the force field’s radius, it will not be able to pass through the force field again until it dissipates. Units under the force field can fire out as well as be hit by enemy fire.”

    Reply

  • Cho

    |

    az viszont tényleg jó kérdés, hogy amikor a melee unit kijött és már nem tud megint visszamenni, akkor tud e befelé attackolni. (értelem szerüen persze csak azt esetleg, ami a force field határán/szélén van, ami beljebb azt logikusan nem.)
    De most bevillant egy gyönyörű mikro lehetőség: tételezzük fel, hogy adott x darab immortal akivel szemben támad y darab zergling.
    Nem kifejezetten előnyös(zerglingre nem pazarol shieldet a buta-robokuty), ezért fogjuk a nullifiert és bevágjuk a zerglingek lába elé (megj: x és y közötti egyenes szakaszfelezőjére 😛 ) és akkor a zerglingek szépen belefutnak, belassulnak, az immortalok rangeben kínálják őket minden földi/aiuri jóval.
    Ezután ha 1szer tényleg be lehet menni kívülről akkor megvárják, hogy a zerglingek átérjenek (kérdés: mennyire lassít a field? 15 sec a durationje, azalatt átérnek?) majd helycserével immortalok be a shield alá és mivel a zerglingek exit után nem tudnak visszamenni, ezért immortalok tüzelhetnek nyugiban az “instant bunkerből” kifelé.
    Ha ez tényleg így van, én rájuk szavazok :)U.I: ha hülyeség, nézzétek el nekem, fél 3 van 😛

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #9 Ez így nekem zagyva oO

    ” fogjuk a nullifiert és bevágjuk a zerglingek lába elé”
    a nullifier a unit ami csinálja a force fieldet, gondolom te a force fieldre gondoltál

    “megj: x és y közötti egyenes szakaszfelezőjére”
    Bocs de az x y jelölést már használtad a unitok számának jelölésére szóval ezt most nem tudom milyen egyenessé vagy szakasszá képezted, arról nem is beszélve hogy az egyenesnek nincs szakasz felezője tekintve hogy végtelen, te szerintem magára a szakaszra gondoltál, aminek viszont lehet szakaszfelezője.

    “és akkor a zerglingek szépen belefutnak, belassulnak”
    Akkor nem érted az egészet. Ez nem a time bomb hanem a force field. Ide nem tud beszaladni a zergling. 1 esetbe kerülhet bele ha ráépíted a force shieldet (hogy belassul e ettől egyébként ezt nem tudom)

    “Ezután ha 1szer tényleg be lehet menni kívülről”
    Dehogy lehet belemenni ember, pont ez a lényege hogy nem lehe belemenni.

    Sikerült jol megbonyolitanod a semmit. Ha a zerglingek ellen akarod védelemnek hazsnáln ia shieldet probáld meg ugy eléjük nyomni hogy egy se kerüljön a shield alá, mert akkor az még át érhet, vagy ha már odakerült akkor azt lődd ki első lépésben. Ez egy micros része lesz a játéknak, hogy ki mennyire tudja jol pozicionáln ia shieldet.
    A shieldbe való viszalépés lehetlensége pedig arra vonatozik, hogyha az a unit aminek a nyakára teted a shieldet, kijön belőlle (bármelyik irányba) már épp úgy nem fog tudni visszamenni bele mint bármelyik másik unit ami eleve kivűl maradt.
    Egyébként azt nem tudom hogy direktbe a saját unitodra lehet e tenni force shieldet, vagy csak véletlen lehet és csak az ellenfelére. Mert ha a sajátodéra rakhatsz, akkor elég gonosz taktikák lehetnek abból ha 1 nullifier meg egy colossus beszabadul egy raj ling közé ( a nullifier rápakolja a shieldet a colossusra akihez igy nem férnek hozzá a lingek, a colossus meg zúzza őket (egyébként bármelyik proti unitot mondhattam volna csak a colossus a legalkalmasabb, már amennyiben befér a shild közepébe, úgy hogy semerre nem lóg ki :D))
    Ebben egyébként az lennea legérdekesebb hogy a legdurvább ultralisk rajjal szemben is sebezhetetlené tehetnénk 1-2 unitot (ami befér a field alá (persze lehet több field “kabin” is amiben unitok vannak))
    A team felhasználásáról ne is beszéljünk, ami borzasztó gonosz lenne a force fieldbe rakott tankhadakkal (semmi nem férne a tankhoz közel, pedig tank ellen az a leg gazdaságosabb megoldás ugye) maradna az air mint egyetlen alternativa.

    Reply

  • Necrolyte

    |

    Nem tudom kérdezte-e már valaki a következőt.
    A force field leblokkolja a warp in/blink/drop kombó közül valamelyiket, esetleg mindet?

    Reply

  • Zedas

    |

    #10: a ranged simán üt a field alá is, pl. a fenti tankos példánál maradva a roach simán megeszi. A colossus meg lehet hogy akkora hogy túllóg a fielden.

    Egyébként persze igazad van, nagyon jó taktikai lehetőségek vannak benne (az szerintem biztos hogy bárhová castolhatod).

    Reply

  • Cho

    |

    Crafty látom Te úgy általában nem vagy humorodnál,azután, hogy igyekeztem nem szárazon, hanem 1 kicsit viccesebben megfogalmazni, a mondatonkénti leoltásomat elintézhetted volna egy sima “nem, ez nem így van” nal.
    A belassulást azt kinti wiki ből néztem (from sc2pod wiki: “Creates a force field THAT SLOWS THE MOVEMENT OF ENEMY GROUND UNITS WITHIN it. “If a unit is underneath a force field, when it exits the force field’s radius, it will not be able to pass through the force field again until it dissipates.”, a ki-be menést asszem leírtam h az a kérdés h 1szer be lehet e menni, (mivel ha kijössz utána nem), de akkor nem így van.
    És ha eljutottál volna a postom végére, mondtam, hogy sorry ha nem így van, csak fél 3 kor épp ilyesmik jutottak eszembe.
    De azért nincs harag

    Reply

  • Hydra

    |

    ezt még bázisvédelemhez lehet jól felhasználni…

    a feljárók lábához field aztán kisebb távolság múlva újabb field…
    nemtudom hogy a lassításuk összeadódik-e…
    de így akár mint a lépcsőt, ki lehet védeni egy végzetes bázis elleni támadást, legalábbis lelassítani mindenképpen le lehet…és ha több a nullink akkor a field-lépcsősor újragyártható, és elég a a lemagasabban fekvő, már a bizisnál levő field mögé felsorakoztatni a unitokat amik lövik a fielden belül rekedteket…
    de ezzel a lépcsős-fielddel még a roach-ok csapását is ki lehet védeni…ha elég távol kezdjük a fieldeket csinálni, akkor a roachok jóval messzebb lassulnak be és több idő marad a saját unitok létrehozására
    a másik hha minden erejét ránk küldi az ellenfél, akkor elég a légvédelem, pár egység a legfelső field előtt meg a fieldek…közben meg kiblinkelünk a Stalkerekkel és a gate-tel meg haderőt teleportálunk az ellenfél bázisára és ha mázlink van és elég gyorsak vagyunk, megöljük a bázisát míg ő a miénkkel bíbelődik de alig halad…

    Reply

  • Hydra

    |

    ehhez mit szóltok?

    Reply

  • sweeping

    |

    Fantasztikus képek. 10/10
    Igazából semmi extra, de maga a grafika az, ami lenyűgöz engem.
    Nagyon szépen ki van dolgozva minden.

    Ahogy telik az idő, egyre szebbnél szebb ez az sc2 🙂
    Megéri rá várni 🙂

    Reply

  • Cho

    |

    Továbbra is tartom, hogy ebben is segítek, vagy ha időm engedi, lefordítom az egészet.
    Csak mondjátok meg, hogy hova küldjem, külön topic, email, stb?
    nem akarnám telefloodolni a képernyőt megint

    Reply

  • SzuL

    |

    ú, ordítanak az élsimításért :/

    Reply

  • Cho

    |

    kész a fordítás

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.