Készüljünk a Bétára – Kampány sajátságok…

Velral . Cikkek 1356

campaign

Bevezetőként annyit, hogy ez egy rövid összefoglalás (a fanatikusoknak legfeljebb emlékeztető) arról, hogy mi a különbség a legendás Starcraft és a készülő Starcraft 2 kampányai között. Egy-két eddig nem ismert dolgot azért tartalmazhat a cikk. 🙂 Tehát, amíg a bétára várunk, lássuk, mit tudunk eddig:

Kampány sajátságok

A Starcraft 2 természetesen egy érdekfeszítő, újfajta egyjátékos kampánnyal készül. Képessé teszi játékosait, hogy minden eddiginél sokoldalúbban lépjenek kapcsolatba a környezettel. Ez nem pusztán befolyásolja azt, amilyen tempóban a küldetéseket meg tudod oldani, hanem lehetőséget ad arra, hogy még több háttérinformációt tudhassunk magunkénak, hogy megismerjük a Starcraft univerzumot egy sokkal gazdagabb, részletesebb formájában.

charinteraction

Karakterek közötti párbeszédek

A kampány eligazítás módjában (Briefing mode) a játékosok különböző karakterek irányítását is megkapják. (szerk.: kampányonként egyet-egyet) A Hyperionon például Jim Raynor lesz a játékos által vezérelt szereplő. Raynor képes lesz bárkivel beszédbe elegyedni, aki a hajón tartózkodik. Ezáltal sokkal gazdagabb tapasztalatokat szerezhet a játékos, mert eldöntheti, kivel szeretne beszélni, és kitől milyen információt szeretne megtudni.

dialogue

Párbeszédek választási lehetőségei

Nem csupán beszélhetsz bárkivel, akit itt látsz, hanem továbbá megválaszthatod, hogy mit szeretnél válaszolni. A Starcraft 2 számos párbeszéd lehetőséget ad a karaktereinek, hogy még szélesebbé tegyék a játékos párbeszéden keresztüli kapcsolatát a Starcraft univerzummal.

envinteraction

Kapcsolatban a környezettel

Az eligazítás módban lehetőséged van kapcsolatba kerülni néhány tárggyal is. A Hyperionon megnézheted a csillagtérképet, beléphetsz a számítógépekbe, elolvasva a háttérinformációikat, többet megtudva ezzel a közvetlen környezetről, bolygókról, történelemről, stb. Továbbá eljuthatsz a hajó bármely pontjába. Választhatsz, hogy a mérnöki terembe menj, a hídra, vagy éppen a bárba, hogy megigyál valamilyen italt, a Starcraft 2 több lehetőséggel is szolgál.

subplots

Lehetőség szerinti történetelemek

Ha mindez nem lenne elég, a játékosok megválaszthatják, melyik küldetést szeretnék teljesíteni. Amíg néhány küldetés megköveteli, hogy végrehajtsuk, a jó része lehetőséget ad a játékosnak, hogy eldöntse magának, szeretné-e felfedni az adott további történetrészt, vagy sem. Néhányat ezek közül kizárólag a párbeszédek során fedezhetsz fel.

branchmissions

Elágazó küldetésválasztás

Egy meghatározott számú küldetést oldhatsz csak meg, de az új kampány mód megadja a lehetőséget, hogy te döntsd el, hogyan, milyen sorrendben szeretnéd végrehajtani őket.

purchase

Vásárlási rendszer

Az eredeti Starcraftban bizonyos egységek csak bizonyos küldetések után voltak elérhetők. Viszont a Starcraft 2-ben felhasználhatod a küldetések után kapott pénzed, hogy olyan egységet vegyél, amilyet szeretnél. Ez az újítás teszi teljessé a meglepően sok választást, amit a Starcraft 2-ben végrehajthatsz.

Forrás:


Comments (34)

  • inkwizitor

    |

    nem csak a hyperionon lehet majd mászkálni. a marsarás kocsmás jelenet is ott volt a blizzconon és nagy valószínűséggel lesz még más is. (persze időnk nagy részét minden bizonnyal a hajón töltjük majd csak mondtam.)

    Reply

  • 84Noname

    |

    Pont ezt akartam én is írni 🙂 … De jó kis cikk megtalálható benne minden lényeges infó a singléről.

    Még talán én is kiegészíteném egy kevéske infóval:

    A kampányban ugye megtalálhatóak lesznek a BroodWar-os egységek is, ami azért színesíti a repertoárt. Meg a megszerzett pénzből az eligazítások során nem csak az új unitokat lesz lehetőség megvásárolni, hanem egészen speciális fejlesztéseket is. Pl egy korábbi képen látható volt, hogy a bunker befogadókapacitását is lehetett ilyen módon upolni (így már 6 marin is befért a bunkiba).l

    Reply

  • inkwizitor

    |

    és részünk lesz majd egy protoss mini campaign-ban is a terranon belül.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Válasz inkwizitor #3 üzenetére:

    Mondjuk én ezt nem is tudtam…:)

    Reply

  • 84Noname

    |

    Jah…francért nem lehet…
    Jó ez a melle attack…ez volt az álmom 🙂 Most már nem olyan idétlen, hogy 2 centire köpköd… De remélem annyira nem bátorodnak fel, hogy a marine-nak is adnak melle támadást…

    Reply

  • TeamCo.

    |

    Hmmm. egy halom új infó. És ez a Hydra melle attack…olyan jó volt látni hogy végre nem csak a cinematicsban van ilyen 😀 (happy face)

    Reply

  • KennyGTP

    |

    Válasz 84Noname #7 üzenetére:
    Nagyon nagy LoL lenne ha a Marine puskatussal ütögetné az Ultralisk-et vagy a Zealot-rt 😀

    Reply

  • Cho

    |

    @Inkwizitor: köszi a linket de ha jól látom csak olyan van benne ami már ki lett rágyalva, de azért röviden summázom:
    -Hydrának van közelharci támadás effektje (tehát közelre üt, nem lő) ami pont ugyanannyit sebez mint a lövés.
    -A Nighthawk látja a láthatatlant (detector)
    -A Xel’Naga tornyokat csak szárazföldi egységek aktiválják, amibe a turretek nem tartoznak bele, de a burrowolt zerg igen
    -A Planetary Fortress upg a terran főépületre 150/150be kerül, 40et üt splashben 6os rangeben, de a siege tankkal ellentétben ez nem sebzi a saját unitokat. meglétének előfeltétele egy engineering bay.
    -A banelingek alapból nem, de fejlesztett sebesség után már gurulnak
    -a fajoknál a terran az érthető/átlátható, a protossok jól bírják a csépelést így könnyű velük, a zergnél meg sok az egység amit tudni kell, h mikor kell használni, így talán a legnehezebb.
    -At áprilisi képregényverseny eredményei hamarosan jönnek.

    Ha nem haragszotok,az ilyen dolgokat benne minthogy a planetary fortressel rusholni, meg hogy „de omglolwtf-a-hydrameleeje-azbiztos-nagyon-imbat-üt” nem fordítottam le belőle, mert szerintem itt mindenki tudja, hogy ha megválaszolnak vmit a Blizzardos fickók, akkor 2 omg vel többet tartalmazó ugyan olyan kérdést már nem fogják figyelembe venni hiába próbálják 🙂

    Reply

  • GeryGTK

    |

    Hát emberek ha kijön a béta, én tuti nem nézegetem a vieókat, képeket mert a végére semmi új nem marad a játékra:( ígyis túl sokat tudok már.

    Reply

  • KennyGTP

    |

    Válasz Cho #10 üzenetére:
    Starcraft 2 Fan Site QnA sorozatok – Starfeeder + kék infok: A Xel’Naga tornyokat csakis szárazföldi egységekkel lehet aktiválni (kivéve burrowed egységekkel…)

    Burrowed vagy nem burrowed? Ez itt a kérdés(em) 😀

    Reply

  • aarchie

    |

    Ezen a Hydraliskes videón nagyon lehet látni, hogy mennyire részletes a grafika és az animációk. Miután lecserélték a siege tank kinézetét, meg kivették az élénk színeket, azt hittem tovább már nem akarják fokozni.

    Válasz GeryGTK #11 üzenetére:
    Szerintem nézegetheted:) Pl. Ha a kedvenc forma 1-es csapatod szuperkocsiját a szemed előtt fejlesztgetnék, a végére már csillog villog, van beépített fluxuskondenzátor, biztos beleülnél kipróbálni, sőt el is fogadnád:) Nem hiszem, hogy kibírnád körömrágás nélkül a SC2 beta installálását:) Oh olyankor de lassan vánszorog az a csík 😉

    Ajánlom mindenkinek a fórumban a SCHUN mmo topicot!!! Én szénné röhögtem magam, így jól esett egyből suli után elolvasni 🙂 Azt nem láttam hogy ki csinálta, de asszem nem kerriganfan

    Reply

  • inkwizitor

    |

    csak azért linkeltem mert megörültem hogy a hydrának van melee támadása (én is tudtam hogy nem sebez többet)
    csak már az hogy ilyen kis apróságokkal is törődnek elég jó dolgokat vetít előre (itt most nem a megjelenést értem hanem hogy mocskosul jó játékot kapunk majd)
    én szvsz nagyon örülök ilyen apróságoknak (ennek a hydra meele attacknak meg pláne)

    Reply

  • Cho

    |

    @KennyGTP: sorry, igen, én elírásom, a burrow NEM aktiválja, csak látható, szárazföldi egységek. Mea Culpa.
    @inkwizitor: köszi a linket inkwizitor, nem azért írtam, csak ezek már ki lettek tárgyalva a starfeeder cikkben ezért nem bréking nyúz 🙂

    Reply

  • Cho

    |

    Najó, annyira megzavarodtam itt mostmár, hogy hülyeségre hülyeséget írok…:D

    tehát:
    No, at the moment burrowed units do not activate Watch Towers. Neither do flying units but invisible units like the Dark Templar or a cloaked Ghost will activate them
    vagyis: burrow és repülő nem aktiválja, de láthatatlan szárazföldi igen (pl ghost vagy DT)

    forrás: http://forums.battle.net/thread.html?topicId=15864857539&postId=158632718564&sid=3000#17

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Ez kb majdnem mind benne volt az Imperium Galactica egyben is 😀 csak az 12 évvel korábbi játék 😀

    Reply

  • 84Noname

    |

    …És magyar 🙂 … Különben a roachnak is lesz melle attackja? Erről nem írtak okosságokat?

    Reply

  • Raymond

    |

    Nagyon vagany lesz 😉 Kivancsi leszek, hogy a tobbinel, hogy oldjak meg, peldaul, hol fogsz barangolni a zergnel, hiveban? 😀 Protossnal meg egy Nexust vagy egy MS-t el tudok kepzelni 🙂

    Reply

  • 84Noname

    |

    Jaja…lesznek ütős dolgok. Kár hogy a proti kampány az uccsó, pedig szerintem nekik lesz a legtutibb az eligazítás. Bár állítólag lesz egy p minikampány is. Az egészben az a legjobb, hogy nem csak egy helyet eröltetnek, mint pl a BC, hanem a történet folyásától függően több helyszín lesz. Végülis az egész egy Mar Sarai kocsmában kezdődik… 🙂

    Reply

  • Raymond

    |

    Igaz mi fogjuk iranyitani Jim Raynort is, akkor lesz ra lehetosegunk, hogy hatul, a sotet sarokba megbujva meghuzzuk a flaskat? 😀
    Mondjuk mire kijon a game, addigra jo volna megtanulni rendesen angolul, de lehet, hogy itt fogok 🙂
    Nagyon otletes, es tenyleg jonak igerkezik. Respect!
    Tudjuk meg azt is, hogy lesz vonatos(!) kuldetes 😉

    Reply

  • progabe

    |

    Válasz Raymond #19 üzenetére: azt már elég korán lenyilatkozták, hogy Zergnél valahogy máshogy lesz ez megoldva, tehát nem Kerrigennel kell majd mászkálni a trutyiban 🙂
    ugyanígy a Protoss sem olyan lesz, mint a Terran. RPG elemem is lesznek benne. a lore nem engedi, hogy a lázadókhoz hasonlóan vegyék az új egységtípusokat. gondolom valami olyasmi lesz, hogy a különböző bolygókat, kolóniákat járva kell majd meggyőzni a különböző Protoss „klánokat”, hogy szálljanak harcba. vagy mondjuk ősi létesítményeket kell majd felkutatni „letűnt korok sötét technológiáihoz”, lsd. Colossus.

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    Aston figyelmébe ajánlanám: http://ipon.hu/hir/blizzard_beta_jelentkezes/6310
    Amúgy engem már zavar hogy minden jót írnak a játékról de valami izgisebb is kéne. Mondjuk az utóbbi battle report után nem szólhatok semmit, de akkor is már régóta várjuk..

    Reply

  • Lama Roid

    |

    Sondorka mondta, hogy az apokalipszis kezdete nevű kampányban a hydraliskomnak lesz melee támadása! 😀 és ezt már rég elhatározta 😉

    Reply

  • Lama Roid

    |

    to CsorvaGep:
    Ez KIRÁLY :DDD Aston! ZsukoV!! jelentkezni most!! 😀

    Reply

  • inkwizitor

    |

    a fejlesztők szerint a protoss campaignban majd diplomáciákat kell folytatni míg a zergeknél pedig valami rpg-s féleség lesz. de biztos azokat is jól megoldják majd meg ott is lesz sok sok átvezető animáció stb. stb.

    Reply

  • Aston

    |

    #23: Már egy hónapja beregisztráltam a kódomat. Amúgy azért a WoW oldalán történik a béta regisztráció, mert oda már kifejlesztették, így ott történnek az ilyesmik. Szerintem.

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    Oks, csak nehogy véletlen lemaradjunk egy ilyen fontos dologról 😛 Kellenek azok az újdonságok…

    Reply

  • DJackson

    |

    sose jön ki! és mindenki szájlon!

    Reply

  • Tauren

    |

    Szuper, csak mikor jön a Béta, és utána még a játék is. Reménykedek még, hogy ebben az évben ki jön, de minél jobban húzzák, annál jobban tudom, hogy ez a gép ami nálam van, nem fogja már bírni, mert nem hinném, hogy majd 2009 végére, vagy azutánra nem fejlesztenék tovább a grafikát…

    De amiket itt olvasok, mint a Warhammer küldetés, csak itt van kis RPG. A másik, hogy ha elvégeztél egy küldetést, akkor az egész végig meglesz? Mert gondolom bolygókra lesz osztva a küldetés, vagy egy-egy űrszektor, de azokat támadhatják, vagy csak vannak a küldetések, ide-oda választod őket, de öröké megmaradnak?

    Reply

  • 84Noname

    |

    Van hivatalos gépigény…abba kell beleférned…
    Ami a történetet illeti, van egy fő történeti rész, amit nem befolyásolhatsz, hiszen a kampányoknak egymáshoz illeszkedniük kell, bizonyos párbeszédeknek el kell hangozniuk, bizonyos helyeken ott kell lenni megadott időben. Itt elméletileg arról van szó, hogy kisebb nagyobb kitérőket lehet tenni, amik ugyan nem befolyásolják a fő szálat, de adnak egy kis szabadságot. Mint a w3 opcionális küldetések…

    Reply

  • god

    |

    #11

    Ez egy kicsit furcsa számomra, mivel az RTS-ek tipikusan azok a játékok, amikből az in-game részek nem lőnek le semmilyen poént, mivel minden meccs más és más. Ha az engine-el készített videókból mutogatnának meg többet ( pl. Raynor + Zeratul @ BC ), akkor érthetőbb lenne számomra ez az érv, de persze ahogy gondolod. 🙂

    #23

    Érdekes, én úgy tudtam nincs már 5 készülőben lévő Blizzard project, mivel a WOW kieg. a Lich King volt és nincs új bejelentve még, illetve az új MMO a titkos project, és egy új univerzumban fog játszódni, szóval a Diablo – StarCraft – WarCraft ( WOW 2 ) MMO kilőve. Tehát az MMO + Diablo III + StarCraft II az összesen 3 jövőben megjelenő cucc csak, nem pedig 5.

    Valószínűleg azonban erre rosszul emlékszem, szóval ha valaki nagyon ott van a szeren a készülő Blizzard játékokban, akkor kérem javítson ki!

    Reply

  • aarchie

    |

    Válasz god #32 üzenetére:

    1.: Starcraft 2 >Nagyon várjuk 😉
    2.: Diablo 3 >Őt is!
    3.: WoW: Mealstrom kiegészítő (meg úgy alapvetően a WoW fejlesztgetés). Eddig 5 ezres tűzlabdával ölték a 20ezer HPs szörnyeket, ezután 10 ezer sebzésű tűzlabdával ölik a 40ezer HPs szörnyeket!
    4.: NExt Gen MMO: ez a kb 2 éve felvetett játék, amiről már hivatalos forrásból is kikacsingatott az info, hogy Starcraft:Ghots-hoz lesz köze.
    5.: „Secret 5th project”: WoW grafikával tesztelt új játék, aminek az eddigi Blizzard világokhoz nincsen semmi köze. Itt felvetődött a Redneck Rampage (!!!!) klasszikus folytatása, bár Warcraft motorral fejlesztenének egy jobb esetben 2012ben megjelenő (FPS) játékot, nem valószínű

    Reply

  • outro

    |

    Nem is tudom. Ezzel az új MMO-val a Blizz valahogy nagyon nagy fába vágta a fejszéjét úgy érzem. Nem tudom elképzelni hogy túl lehet szárnyalni egyelőre a WoW sikerét. Más cégek próbálkozásait nézegetve meg se tudták közelíteni azokat az eredményeket amit a WoW produkált. Persze gondolom úgy gondolkodnak, hogy ha már előbb vagy utóbb a WoWnak havaznak, az új trónkövetelő legalább a saját házuk tájáról kerüljön ki.
    # 33 Redneck Rampage ….LOL hát az mekkora lenne 😀

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.