Starcraft II Lore Panel – Összefoglalás

Astonkacser . Hírek 1215

lorepanelbanner

Azon szerencsések közé tartozom, akik élőben nézhették meg a Starcraft II Lore Panelt, ugyanis nagyon nagy élmény volt látni a hangszínészeket, a rendezőt és úgy az egész brigádot együtt, akikről biztosra veszem, hogy a játéktörténelem egyik legjobb egyjátékos kampányához fogják a hangjukat adni, ezzel is emelve a játék minőségének és a játék élményének a nagyságát.

A napokban ez a videó ugye a youtube-ra is felkerült, ki is posztoltam jómunkás ember módjára, de mégis meglepetésként ért, hogy egy régi tagunk, akiről elég régóta nem hallottam, hirtelen előbukkant és elküldte nekem a panel összefoglalását, a végén pedig a kérdés-válaszok egy-az-egyben való fordítását.

Köszönjük hát meg Tueornak a munkát, és tessék itt egy szép kis összefoglalás arról, hogy mit is tervez a Blizzard a történet szempontjából a Starcraft II-be, illetve mi is az, hogy hangszínész, meg hasonlók:

Blizzcon 2009 Starcraft II Lore Panel összefoglalás (írta Tueor)

A lore panelt Chris Mezten vezette, aki személyesen is bemutatta a játékban szereplő karakterek hangját adó színészeket, majd feltett nekik néhány kérdést arról, hogy mit vittek a történetbe, és akiktől végül a Q&A során a közönség is kérdezhetett.

Jim Raynor hangjaként Robert Clotworthy nyilatkozott, akit már az első részből is ismerhetünk. Zeratul új hangot kapott, aki nem más, mint Fred Tatasciore, ennek oka, hogy az első részben szereplő szinkronszínész (Jack Ritschel, aki mellesleg Duke admirálist is alakította) időközben elhunyt. Az új fiú, Tychus Findlay hangja Neil Kaplan lesz. A felvételeket irányító rendező a hétszeres Emmy díjas Andrea Romano, aki olyan rajzfilmeken dolgozott, mint a Batman-The Animated Series, Supermen, Justice League, Spongyabob kockanadrág, vagy az Avatar. Az új karaktert, Gabriel Tosh-t Dave Fennoy alakítja. Az őrült zsarnok Arcturus Mengsk szerepében pedig, akit mindenki szeret utálni, James Harper tér vissza az első részből. Végül de nem utolsó sorban sok spekuláció és pletyka után kiderült, hogy Kerrigant Tricia Helfer fogja alakítani, akit a Battlestar Galactica-ból ismerhetünk Number Six-ként.

A bemutatkozás után kötetlen beszélgetés következett, amin mindenki megszólalhatott egy kicsit. Ebből kiderült például, hogy Robert Clotworthy és Andrea Romano már korábban is dolgoztak együtt, illetve, hogy a Zeratul hangját adó Fred Tatasciore egy másik karaktert is alakít, Raynor gépészét, Rory Swann-t. Neil Kaplan hangja visszahatott arra, hogy az írók milyennek képzelték el Tychus-t, Gabriel Tosh pedig olyan szereplő, akit eredetileg a művészeti részleg tervei miatt vettek be az írók a történetbe. Dave Fennoy kicsit beszélt róla, hogy Tosh egy sötét és nihilista karakter, egy kegyetlen világ terméke, akinek valahol nagyon-nagyon mélyen talán mégis arany szíve van. Chris Mezten elmondta, hogy Tosh világában csak a győzelem számít, és a cél szentesíti az eszközt, ami szemben áll Matt Horner (a Hyperion kapitányának) idealista gondolkodásmódjával, így ők ketten testesítik meg Raynor belső konfliktusait. Az is kiderült, hogy Tosh és a korábban fejlesztés alatt álló Starcraft Ghost-ból ismert Nova útjai a múltban keresztezték egymást. Ezután James Harper mesélt egy anekdotát arról, hogy az IMDb-ben (Internet Movie Database) tévesen Zeratul szinkronhangjaként szerepel, és hogy ez félreértésekhez vezetett. Tricia Helfer elmondta, hogy kezdetben zavarban volt, mert nem volt tisztában a játék múltjával és hátterével, így nagyon sokat segített neki, hogy Andrea és Metzen jelen voltak a felvételeknél, válaszoltak a kérdéseire, beavatták a részletekbe, és segítettek neki túljutni azon az akadályon, hogy bár Sarah és a Pengék Királynője nyilvánvalóan egy és ugyan az a személy, jellemükben mégis annyira mások. Végül Andrea Romano beszélt arról, hogy milyen nehézségeket jelentett az, hogy a színészek hangját külön-külön kellett felvenni, anélkül, hogy hallották volna egymást, cserébe viszont sok idő állt a rendelkezésükre, így a teljes anyag összeszerkesztése után is vissza tudtak menni, és újra fel tudtak venni részeket úgy, hogy a színészek nem csak egymás előadását hallották, hanem a hozzá tartozó képet is látták. Az is kiderült, hogy karrierjének elején dolgozott számítógépes játékokon, de ezt túl egysíkúnak találta, és nem jelentett számára elég kihívást, így hosszabb időre felhagyott vele, viszont a Blizzard számára szinkronizálni olyan, mintha filmet rendezne.

Q&A:

Mit javasolnátok azoknak, akik szinkron színészek szeretnének lenni?

Andrea Romano: A legfontosabb a színészi képesség és képzettség. Aki sokféle különböző hangon tud beszélni, az szórakoztató lehet egy partin, de kérdéses, hogy alkalmazni fogják-e. Fontos, hogy színészetet tanulj, és tisztában legyél a színészi szakma fogalmaival és fogásaival, ez után pedig érdemes külön szakosodni erre, ahol megtanulhatsz olyan dolgokat, mint például, hogyan kell a mikrofonba beszélni, vagy hogyan manipulálhatod a hangodat. Ha valaki csak egyetlen hangon tud beszélni, az még nem jelenti azt, hogy nincs helye ebben az iparágban, viszont azt az egy hangot tökéletesen kell tudnia használni. Ezután érdemes összeállítani egy demót, és azt elküldeni a különböző ügynökségeknek.

Mikor a felvételeket készítitek, saját magatokat képzelitek el az adott helyzetben, vagy inkább a karaktereket látjátok magatok előtt, akiket alakítotok?

Neil Kaplan: A karaktereket. Személy szerint egy alacsony fickó vagyok, nem olyan energikus, mint Tycus, aki egy félelmet nem ismerő, „van vér a pucámban” típusú figura. A karakter, vagy a helyszín elképzelése mind olyan részletek, amik segítenek abban, hogy azonosuljak a karakterrel.

Dave Fennoy: Én szeretem látni, hogy néz ki az a karakter, akit alakítok, mert ez sokat elmond arról, hogy kicsoda valójában. De ennél is fontosabb, hogy ismerjem a háttértörténetét, hogy honnan jön, és hogyan viszonyul a többi karakterhez.

Fred Tatasciore: És hogy mit akar. Hogy ki ő, mit akar, hol van, és ezelőtt hol volt. Számomra ezek a legfontosabb dolgok.

James Harper: És nem csak hogy mit akar, de hogy mi akadályozza, hogy elérje a céljait, és hogyan győzi le ezeket az akadályokat.

Tricia Helfer: Számomra a szinkronszínészet meglehetősen új, és úgy vettem észre, hogy itt még jobban el kell képzelned a karakteredet, mint egy filmforgatásnál, hiszen ott ténylegesen csinálod is, amit játszol, és ez segít, itt viszont nem lehet mozogni, mert az hallatszana a felvételen, így ez egész jelenetnek a fejedben kell játszódnia.

A Dark Origin című rejtett pályának lesz hatása a Wings of Liberty eseményeire, vagy ez esetleg később fog bejönni a történetbe?

Chris Mezten: Ez mindennek az alapja, egy keveset már látni fogunk belőle a Wings of Liberty-ben is, ahogy Zeratul próbál a végére járni a rejtélynek. Ha a történetnek az a szíve, ami a Raynor és Kerrigan között történik, akkor a Dark Origin témája a történet gerince. Persze ezt három szóban is megválaszolhattam volna, de…

Ugyan azok fogják szinkronizálni mind a három részt?

Andrea Romano: Határozottan ez a szándékunk.

Szándékotokban áll Kerrigant kigyógyítani a Zerg fertőzésből?

Chris Mezten: Oh, te jó ég, micsoda kérdés.

Tricia Helfer: Én tudom, te nem, bibibeee.

Chris Mezten: Ezt ennyiben hagyom. De komolyan, nem szeretnék beszélni a szándékaimról, ez személyes dolog.

Chris, játszottál valamelyik játékban szerepet, mint szinkronszínész?

Chris Mezten: Hát nem használnám azt a szót, hogy színész, de a StarCraftban én vagyok a Battlecruiser, a Terran Marine, az eredeti Ghost, és World of Warcraftban is van pár szerepem.

Az eredeti StarCraftban sok olyan rész van, ahol valaki a játékoshoz, mint karakterhez beszél. Van különbség aközött, hogy olyasvalakihez beszéltek, aki nem is létezik, vagy ez egyáltalán nem számít, illetve egy kapcsolódó kérdés, hogy a magistrate még létezik, vagy a továbbiakban feledésbe fog merülni?

Robert Clotworthy: Színészként, amikor játszol, mindig valakihez beszélsz. Én személy szerint mindig gondolok valakire, amikor beszélek, és ha ez egy karakter, még akkor is helyettesítem valakivel a saját életemből, akit ismerek, és akivel valamilyen a szerepemhez hasonló kapcsolatban vagyok.

Chris Mezten: Ami a magistrate-et illeti, eredetileg ő egy eszköz volt, amin keresztül elmondhattuk a történetet. Soha nem állt szándékunkban egy kidolgozott hús-vér karakterré tenni, de vicces, hogy mégis úgy érződik, mintha az lenne. Mivel a történetmesélés módja most megváltozik, így többé nincs rá szükség, de hogy ettől függetlenül ott van-e még? Ki tudja…


Comments (12)

  • 84Noname

    |

    Szép munka… irigylem az angolod…

    Reply

  • DarkDevil

    |

    Én is és köszi a fordítást Tueor!! 😀

    Reply

  • Peter1984

    |

    ÁÁÁ én ezeket nemis akarom tudni!!! Tök gáz hogy mikor Kerrigan beszél egyből beugrik a szőke csaj 🙂 A Star Wars verkfilmjét is sírva néztem végig.

    Mindenesetre köszi a fordítást, talán mégse olyan rossz a helyzet hogy elroppantsam a ciánkapszulámat. (azt majd jövő nyáron, mikoris kiderül hogy karácsonyig várnak a kiadással 🙂 )

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    „Szándékotokban áll Kerrigant kigyógyítani a Zerg fertőzésből?

    Chris Mezten: Oh, te jó ég, micsoda kérdés.

    Tricia Helfer: Én tudom, te nem, bibibeee.

    Chris Mezten: Ezt ennyiben hagyom. De komolyan, nem szeretnék beszélni a szándékaimról, ez személyes dolog.”

    Ezen hasaltam, nagyon komoly… én tudom, te neeeeem bbbbbbbbbbbeeeee 🙂 Tehát nem kizárt az esélye, hogy heppi end 🙂

    Reply

  • Zedas

    |

    Profi munka. Egyébként kár hogy az anekdotákat kihagytad, mert nekem James Harper imdb-s története kimondottan tetszett 🙂

    Amennyire nem vártam, annyira ez a panel lett a kedvencem. Mondjuk az nagyon ciki volt hogy Metzen elfelejtette James Harper nevét…

    Reply

  • Tauren

    |

    Azta de jó lesz! Jimi, és Megnsk ugyan azok a színészek szinkronizálják.

    Jó tudni, hogy Zeratul, és Duke egy és ugyan az a személy szinkronizálta, akkor azért van, ha felidézem a hangjaikat hasonló! 😀

    De én azon szakadtam a legjobban, hogy a regényemben bele tettem már a Cylonokat, és pont Number Six-et tettem meg hírnöknek, hogy Kerrigannel találkozon. 😀 És most nézve ezeket a híreket, hogyan a fenébe találtam el, hogy a színésznő, és Kerrigan találkozni fog egymással. Néha fura, hogy pont ilyeneket találok el, csak egy véletlen regény írás közben.

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    Nekem az volt a durva hogy a marine meg a batt hangja ugyan az a személy és nem is bárki 😀
    (Amúgy a „Supermen” az nem A betűvel kéne hogy legyen? vagy ez egy másik rajzfilm?)

    Reply

  • Tueor

    |

    Csorva – valóban, A-nak kellene lennie. Én már nem tudok változtatni rajta, ha nagyon zavar, akkor esetleg Astont kell megkérdezni, hogy tud/hajlandó-e utólag helyesírási hibákat javítani.

    Zedas – gondolkodtam rajta, h beleteszem az anekdotát, de végül kihagytam, mert annyi poénkodás ment, hogy az nem fért volna mind bele egy összefoglalóba, egyet-egyet kiszedni meg igazságtalan lett volna, úgyhogy végül inkább csak azt próbáltam leírni, amiben volt valami információmorzsa.

    Noname – köszönöm, valójában nem olyan jó az angolom, csak amit nem értettem, azt diszkréten kihagytam 😀

    Reply

  • Gary

    |

    Válasz ProfessorJ #4 üzenetére:

    Azok után, h a BroodWar végén Kerriganék sz@rrá verték Mengsk-et, az UEDt, meg a megmaradt Protossokat is illő lenne előbb utóbb vmi happy end szerű befejezéssel előállni Blizzéknél. Ettől függetlenül én még mindig Tassadart siratom :_( Megbocsátok Dustin bácsinak, hogyha visszahozza őt 1000 HPs Archon képében 😀

    Reply

  • K4E

    |

    akkor most 100% ,hogy nem lesz WCG 2009 Magyar?

    Reply

  • SzuL

    |

    szerintem öléggé valószínű, hisz holnap (?) lenne.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.