Mire is vártunk 3 évig
Sokunknak a stressz-szintje már az egekben van, hogy vajon mit csinálhat a Blizz ennyi ideig? Páran még talán azt is megkérdőjelezik, hogy csinált-e valamit az elmúlt 3 évben kedvenc játékfejlesztő cégünk. Az ő kedvükért vessünk egy gyors pillantást a 2007-es, protoss egységeket bemutató, Blizzard által még anno kiadott videóra, ahol olyan különleges egységek tűnnek fel, mint a Soul Hunter, a Tempest, a mozgó Phase Cannon és a Reaver!
Megjegyzés: az a zöld, füves pálya a Lost Temple, akik esetleg nem ismerik fel az alfa verzióját 🙂
És a nosztalgikus kiruccanás után pedig íme, egy, a béta első fázisa alatt rögzített Colossus támadás.
Szóval, bár jól van álcázva, a Blizzard dolgozik, és csak a régi mottót tudom elővenni, Bízz a Blizzben! 😉
Comments (28)
Hunti
| #
Milyen furcsa jo sok változáson ment át a játék:)
Reply
Atlasy
| #
Kár hogy tegnap belinkelted chatbe így most 0 volt számomra a fun 🙁 de azért kösz
Reply
Promie Motz
| #
#2 Szerintem ma reggel 🙂 De nem hiszem, hogy minden látogató egyfolytában visszanézi az „üzifalat”, ezzel a 10 perc egy oldalas hozzászólási sebességgel 🙂
Huh, és kék a nevem 😀
Reply
Mauro001
| #
Nekem nem esik le, hogy mit kell ezeken nézni.
Reply
Titankahn
| #
adom igy 3 év távlatbol gagyinak tünik pedig akkor hogy örült a szám 😀
Reply
Elrood
| #
Lehet ezt is érdemes lenne berakni:
http://www.youtube.com/watch?v=ruGonoCrql4
Starcraft II Battle Report 3
Látszik mennyire más volt pár dolog, pl. zerg építkezés animáció.
Reply
Alg
| #
Reavert eddig észre sem vettem, pedig ott sunyul az archon-os részben…
Reply
aarchie
| #
0:40nél atyám de ronda a játék.. főleg ott a bal oldalon a turret és a bunker.
Reply
Promie Motz
| #
Igen, ez a lényeg valahol, hogy 3 éve ami jó volt, az a mai grafika mellet milyen csúnyán is néz ki.
Elrood: Nem akarom azért nosztalgikus hangulatom miatt „szétoffolni” az egész oldalt, egy ilyen kis apróságra még tudtam indokot hozni a „vezetőség” előtt 😉
Reply
suineg
| #
off:
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=25968666689&sid=3000&pageNo=4
este lesz béta valószinuleg, hurrá
vagy inkább holnap reggel…
Reply
nypeti
| #
nem tudod pontosan h mikor ? nekem azt monták amikor megkérdeztem husky videóján egyhozzászólásban h mikor lesz beta, nekem azt monta h 20:00 kor…de annyi már elmult és még nincs..
js és nem tudok anynira angolul ebben a fórumban mi a lényeg ? leírja h pontosan mikor lessz ?
Reply
Promie Motz
| #
valamelyik amerikai időzóna szerint náluk későn… tehát ez legrosszabb esetben is nálunk holnap reggel 9.
Elvileg ez is kimegy még a főoldalra, csak úgy beszéltük meg Astonnal, hogy még egy cikkemet átfuttja, mielőtt teljesen szabad kezet kapok (egyébként a Bnet fórumos Real-ID-kkel kapcsolatban is egy kéket kidobunk)
Reply
Sydra
| #
Szóval 3 év alatt kicseréltek pár skin-t, integrálták a facebook-ot, meg BALANSZOLTAK!!!! TE ÚR ISTEN MENNYIT DOLGOZTAK EZEK!!!!!!!44444négy
Na lehet anyázni!
Reply
Promie Motz
| #
#13 Nem, remélem nem kezdünk el anyázni. Csak felteszem a kérdést, hogy te melyikkel akarnál most játszani?
Érdekes, hogy a Blizz tovább készíti a játékait, és mégis 10-en évig játszanak velük… biztos ez valami véletlen dolog, és nincs a kettőnek egymáshoz köze 😉
Reply
nypeti
| #
„(egyébként a Bnet fórumos Real-ID-kkel kapcsolatban is egy kéket kidobunk)”
mi az a kék ? sajna nem értem :S
Reply
Promie Motz
| #
#15 kék: kék posztok, blue post, onnan az elnevezés, hogy a Blizzard alkalmazottak szoktak így írni a BAttlanet fórumra, és azóta ez széles körben elterjedt. Tehát fent, a menűsorban és van kék post figyelőnk.
Ezek általában fontos dolgokat tartalmaznak, változtatásokat jelentenek be, indokolnak meg velük. Ami itt a fórumon kékkel van írva a hírek között, az nagy eséllyel onnan van.
Reply
Lantletevo
| #
Háát, ez fejlődés a köbön.
Reply
JSaN
| #
Hmmm erdekes kis egysegek.
A tempest nagyon teszik foleg a pajzsa ahogy lovik.
Remelem a galaxy editorban bent hagyjak oket.
Reply
Velral
| #
A régi grafika egyes részeiben már-már a Warcraft 3 stílust adta vissza. Leginkább a túl élénk színek miatt. Azért rendesen látszik a fejlődés. Én már a legelső verzióval is ki voltam békülve, de ha választhatok, maradnék a legújabbnál. 🙂
Reply
Rykee
| #
Az a tempest shield télleg adja, szerintem jobbletvolna ha benthagyják valamin ^^, mondjuk ugyanaz mint a carrier csak más névvel d(O_o)b
Reply
Maverick
| #
Nekem is a tempest hiányzik a legjobban. Utős kis egység lett volna. Jut eszembe, van még mothership? Mert már egy jó ideje nem láttam egyik vod-ban sem. Noha lehet azért mert nem jut el sosem a játék.
Reply
ati63
| #
Én inkább ezzel játszanék…. 3 éve!
Igazából a post csak a feltett kérdésre nem adott választ a videóval szerintem 😉
„Mit csinált a Blizz 3 évig?”
Namost itt nem a mit csinálton, hanem a 3 évigen van a hangsúly.
Innentől kezdve előhúzni a textúrákat, karaktermodelleket, animációt hülyeség, mert az a cég amelyik 3 éven keresztül folyamatosan grafikailag fejleszt az vagy csúsztat, vagy ideje lenne páros lábbal kirúgni az egész csoportot. Szóval nagyon nem ez a válasz arra, mi az istenért nem adták még ki a játékot…. ugyanis mint ti is írtátok, akkor ez még menő graf. volt, csak ugye pont a késleltetés miatt kellett fejleszteni, nem pedig fordítva.
Minden évben amikor előálltak a grafikai érvvel, hogy húde fejlesztik a hasamat fogtam, hogy megint milyen gáz lehet náluk, hogy erre telik magyarázatból… ja meg a balanszolgatunkra..amire meg a bétás patchek száma nyújt cáfolatot.
Reply
Aston
| #
Válasz Sydra #13 üzenetére:
Válasz ati63 #22 üzenetére:
Mindketten leülhettek, egyes!
Reply
Promie Motz
| #
#22, mondjuk kapsz olyan útkeresést, olyan rövid válaszidőt, olyan mikrózhatóságot, amit eddig egy játék sem tudott, és ehhez képest nagyon alacsony gépigény, de akinek erőműje van, az úgy felhúzhatja a tulajdonságokat, ahogy csak bírja.
Ilyet még nem csinált senki sem ilyen szinten. Meg a Blizz nem szokott „sietni”, mégis ő adja ki az időtálló játékokat.(lásd 14-es hozzászólásom)
És egyet kell értenem Aston tanár úr osztályzatával (#23), szakszerűen vizsgáztatott 🙂
Reply
ati63
| #
Promie: Útkeresés, mikro ezek jó dolgok tényleg… innovációk, de ne mondd már, hogy ezek minimálisan sem voltak még jelen mondjuk egy battle report 1 korában. Meg például vegyünk egy másik innovatív játékot rts műfajban (semmi más köze nincs az sc-hez), rome total war: fejlesztési idő: valamivel több mint 3 év ehhez képest új volt a kezelőfelület, a taktikai irányítás, az egységlétszámot forradalmasították ésatöbbi. És akkor itt a starcraft 2 ami ugyanígy innovatív, de itt csak a „halasztás” (ugye sosem mondtak dátumot, de ekkora időkülönbözetet bejelentés és kiadás között már lehet annak nevezni szerintem) 3 év. De most tényleg a felsorolt tényezők közül mind megvolt legalább ötlet szintjén 2007-ben, miért tartott a megvalósítás 3 évig?
„mégis ő adja ki az időtálló játékokat” Helyesbítenék: ők is és nem a sietség hiánya ez már, hanem a sebességé 😀
Aston: Érvelés: egyes. Leülhetsz. 😉
Reply
Aston
| #
Válasz ati63 #25 üzenetére:
Nincs mit érvelni, játékosok milliói várják az SC2-t, 12 millióan játszanak a WoW-val, a Blizzard az egyik legnagyobb és leggazdagabb játékfejlesztő cég a világon, mindig is a minőségre törekedtek és sosem adtak ki egy játékot úgy, hogy az nem volt sikeres. Erre te idejössz és előadod 5 mondatban az érveidet, és azt hiszed, hogy ezzel feltaláltad a spanyol viaszt és megcáfoltál több millió embert és egy dollármilliárdos bizniszt? Érvek? Milyen érvek? A kognitív intelligencia leghalványabb jeleit sem mutatják az általad felhozott vádak, az érvelést nem tudom melyik dimenzióban kezdjem el, a végtelen érvek listája és a mondataid alaptalanságának ténye miatt nem kezdem el Ádámtól és Évától a történetet.
De ha tényleg akarsz egy érvet: a játékot még ki sem adták, még azt sem tudjuk hogy miről beszélgetünk, a vita tárgya alaptalan. Ez a cikk csak egy érdekesség, hogy milyen volt az SC2 3 éve.
Reply
ati63
| #
Aha tehát ezzel szerinted a játék minőségére utaltam? Hogy esetleg rossz? Vagy esetleg a Blizzard az? Egyetlen ennek a felszínét súroló tagmondatom volt az is el volt látva egy „ha” szócskával, hogyha tényleg annyi változott mint amit észrevettünk az gáz jelentéssel. És akkor miért is kábé ez ellen sikerült indokokat felhoznod? Milyen bizniszt, milyen milliókat is cáfoltam meg? Én várom, te várod, millióan várjuk… na meg ez az, hogy te évek óta úgy várod hogy minden egyes blizz rendezvényen előadtad, a „Csak lesz már végre dátum” című magánszámot, mert mindig úgy állt a helyzet, hogy na mostmár majdnem kész. Nem volt az, de miért nem, mi volt az amit még 3 évig kellett csinálniuk kérdem én… Amúgy ebben a témában a játékkal a kezünkben sem leszünk okosabbak, ha csak te nem rendelkezel már a 07-es verzióval viszonyítási alapnak. Már a blizz is kimondta, hogy hülyeség volt ennyire korán bejelenteni, na de, hogy miért gondolták annó úgy, hogy be lehet jelenteni, később meg már foghatták a fejüket, hogy nem kelett volna az nem derült ki. Ez meg úgyis puszta spekuláció, nem tudom miért kellett ezt személyes sértésnek venned (én is most előrukkolhatnék egy intelligenciával kapcsolatos mondattal, de inkább nem…)
Témára visszatérve mi az a része a játéknak amitől tényleg tátva maradt a szánk sc-vel kapcsolatban? mikro-makro Hát ez ötletben tényleg remek dolog, de nem egy hosszas procedúra kivitelezni (illetve az, de a jelenhez viszonyított összes fejlesztési időhöz képest nem az). battlenet: Azt ne mondja valaki hogy az utolsó néhány évben csinálták meg, mert nem lett volna rá erőforrás. grafika: Na ez az amit pont azért kellett fejleszteni mert elévült. balance: Na és ez az a pont ahol a külömböző vélemények miatt egy helyben toporogtak a bétáig hogy mi legyen és mi nem, ez tényleg baromi sokáig tartott.
Persze van számtalan más elem is, de azok meg már végképp nem igényelnek ilyen hosszas folyamatot.
És mégegyszer, nem a játékot akarom előre ócsárolni, csak ennyi év után is érdekelne mi történt a kulisszák mögött.
Reply
Aston
| #
Válasz ati63 #27 üzenetére:
Ok, bocs a személyeskedés az hiba volt, ezt elismerem. És mindig előadtam a magánszámot természetesen, hiszen vártam a játékot mindig is. Ettől függetlenül teljesen megértem a 3 évet. 1. Singleplayer, több cikkben is leírtam, hogy mennyire epik lesz, ott voltam Rob Pardo előadásán és többször is írtam itt is róla 2. Mapeditor: ha az eddig látott modoktól nem ájultál el akkor lehet túl nagyok az elvárásaid 3. Battle.net: sokan hajlamosak csak a Facebookot meglátni a dologban, de az a 6 karakterrel leírható fejlesztés amit „realid”-nak neveznek az valójában egy közös platform az összes Blizzard játéknak, egyáltalán nem triviális és ennek köszönhetünk +1 év csúszást, és nekem a Facebook nem homályosítja el a látásomat, így ezt is megértem. 4. Multiplayer: grafika, balansz, minden rengeteget változott, hogy tökéletes legyen, és szerintem közel járnak hozzá. És akkor ez minden amit a játékról jelenleg tudunk, és szerinted kiadás előtt mindent elárulnak? Áh. Ezért mondom, hogy várjunk a megjelenésig, ha nem üt agyon a Singleplayer, nem lesznek brilliáns modok, ha balansz problémák lesznek és a Battle.net használhatatlannak bizonyul, akkor hidd el én is csalódott leszek.
Reply