GSL s2 statisztikai adatai fajokra lebontva

sweeping . Hírek 2157

Mint tudjátok elkezdődött a GSL 2. szezonja, az első szezonban elég gyatrán szerepeltek a zergek, viszont FruitDealer megvédte a faj becsületét, és megnyerte a tornát. Azóta viszont jött egy zerg buff, és szerencsénkre elkészítettek egy statisztikai adatot arról, hogy ezidáig hogyan szerepeltek a zerg játékosok az új szezonban.

Eddig összesen 64 olyan meccset játszottak amibe a mirror felállást nem számították bele.
Ennek az eredménye a következőképpen néz ki:
25 zerg győzelem
22 terran terrán győzelem
17 protoss győzelem

Lássuk a TvZ meccsek győzelmi arányát:

Hát igen, egy picit érdekesen alakult a helyzet, 19 tvz meccsből csupán 5-t nyertek a terrán játékosok

Na most lássuk a ZvP győzelmi arányt:

15 PvZ meccsből mindösszesen 4 játszmát nyertek meg a protossok, ez is érdekesen alakult.

A legjobb 64 közé 15 zerg (73.33% győzelmi arány) 29 terrán (42.11% győzelmi arány) és 20 protoss (38.89% győzelmi arány) kvalifikálta magát.
A következő táblázat megmutatja, hogy milyen arányban jutottak tovább a legjobb 32 közé


Comments (60)

  • pageup91

    |

    Amíg a zerg nem 100%-ban nyer addig nerf marauder 😀

    Reply

  • xvoraz

    |

    asszem most Protoss buff jön 🙂
    de sajnálnám ha Zergeket visszabénítanák…
    (még annyi, hogy azért óvatósan a statisztikákból levezetett balanceból)

    Reply

  • sweeping

    |

    Hát ez csak ilyen kis érdekesség 🙂

    Reply

  • FaLtY

    |

    Szerintem nem kell a Protossnak buff épp elég erős , csak marauder nerf kéne + a Muta – Hydra – Roach trióval valahogyan átalakítani. Legalább is szerintem. De az 100% ,hogy a Maraudernek én adnék némi nerfet.

    Reply

  • SzuL

    |

    hát igen, ez mindent megmagyaráz, ezért lesz 2012-ben világvége, fújfúj zergek, gogo terrán bácsik!

    Reply

  • Szikimaci

    |

    A legjobb 64 közé 15 zerg (73.33% győzelmi arány) 29 terrán (42.11% győzelmi arány) és 20 protoss (38.89% győzelmi arány) kvalifikálta magát.
    pedig azt hittem jó vagyok matekból, most akkor a 3 számból melyik a legkisebb? lol.

    Reply

  • Vincze01

    |

    azért még viszonylag friss a pach, annak is betudható ez hogy még nem számítanak az ellenfelek rá pl hogy ennyi roach bedarálja őket, mert megszokta h eddig simán ledarálta őket…

    Reply

  • Darc1n

    |

    64 továbbjutóból még semmi nem derül ki. Egyik fajjal sem lehetetlen veszíteni, maximum nehezebb ill. több erőfeszítést kíván. Szerintem max fél év múlva mondhatjuk azt, hogy úgy ahogy okés a balance, a játékmenet pedig még több ideig fog fejlődni/változni effelől biztos vagyok.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Válasz sweeping #3 üzenetére:
    Oké, ez lehetne csak kis érdekesség, de különböző adatokból nagyon szépen le lehet különböző dolgokat olvasni. Szóval én véletlenül sem azt mondom, hogy ezek nem pontosak, csak azt, hogy több adatot kéne összenézni talán, hogy teljesen pontos képet kapjunk.
    Ha a meccsek 3/4-ét így nyerné a zerg a legjobbak között, az azért nagyobb hírverést kapott volna eddig.

    Reply

  • spani

    |

    Egyszerűen arról van szó, hogy az emberek megtanultak zerggel játszani. Ez nem terrán, hogy 1 nap alatt felhozod magad diamond szintre, mert tudsz 3 bo-t. Aki meg azt mondja, hogy a roach +1+ range miatt van mindez 😀 azt nagyon tudom sajnálni

    Reply

  • Zedas

    |

    Ebben az arányban azért sok minden benne van:

    1. Eddig jóval gyengébb T tudással is be lehetett kenni egy nagyon jó Z-t, nyilván, most hogy közelít a dolog az egálhoz, a már amúgy is jó Z-k ellen ez a tudás már nem elég

    2. Mint ahogy Idra egyik ellenfele is megjegyezte: nem tud mit kezdeni vele, mert nincs zerg gyakorlópartnere, tehát annyira kevés jó Z van, hogy nem tudnak ellenük felkészülni

    Reply

  • aarchie

    |

    Most jött a Blizzard főhadiszálásáról az infó, hogy látták ezeket az új statisztikákat, ezért a Maraudernek várhatóan +1 lőtávot adnak, hogy felvegye a harcot a roachokkal. HIVATALOS!

    Reply

  • Delebriel

    |

    No igen így átalakult a TvZ. Akkor ezért nem láttam egy Terran nyertes TvZ-s replayt se az elmúlt napokban. Lehet ezek összebeszéltek, hogy csak a Zerg buff után kezdenek el komolyan játszani. 😀 😀

    Reply

  • Radon

    |

    Azért látszik, hogy a marauder és a roach a 2 teljesen új egység, velük van a legtöbb gond. érdekes, hogy a linget, vagy a zélotot nem nagy foltozgatják:) Elléggé össze volt rakva a sc1.

    Reply

  • ExecuThor

    |

    Válasz aarchie #12 üzenetére:

    Link?????? 😉

    Reply

  • codygonzo

    |

    Válasz Delebriel #14 üzenetére:
    hehe én se nagyon 😀

    Reply

  • samuvagyok

    |

    Több a Z győzelem, mert többen játszanak vele… 🙂

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz samuvagyok #18 üzenetére:
    Tök jó, hogy ilyen alapos voltál…
    Ha megnéznéd alaposán, láthatnád hogy odaírtam 29 terran jutott be és 15 zerg.
    Igen nagyon sok a zerg… 😀

    Reply

  • IonGun

    |

    Aki ezek után sír a mara miatt az legyen szíves inkább nézzen magába és tanulja meg használni az infestort! Terranként mondom!

    Másfelől sztem az mmm zerg ellen alapból bukta, bár ezen a ponton lehet nekem kéne magamba tekintsek…

    Reply

  • Csenky

    |

    Hatalmas igazság hangzott el, Terran kollégák elgondolkozhatnak rajta: Eddig az APM T:Z arányban kb hasonló eredmények mellett úgy 1:2 arányú volt, most, hogy balance-olódni kezdenek a fajok, a T-nek is kell kb annyi APM mint zergnek, meg olyan szintű tapasztalat és játék/fajismeret, így aztán a lowbie MMM-huszárok lekopnak, a jó Z-k meg akiket kiszorítottak feljönnek. Nyilván minél nagyobb a cryfest, annál több ember kap vérszemet és megy zergelni, tehát ez most kicsit átbillenhet, de egy apró kis változtatással talán pont kiegyenlítődik a dolog nemsoká.

    Viszont a P tényleg gyenge, szerintem a colossusnak kéne még +5 range és +280 shield, mert a vikingek könnyen kiszedik. 😉

    Reply

  • Kamfor

    |

    Válasz xvoraz #2 üzenetére:
    😀 Óvatosan, amikor a Terran OP nyivákolás ment akkor mindenki azon volt kiakadva, hogy az összesített win ratio adatokban a terran 2%-ban jobban állt a zergnél. 😀 Olyan objektívak néha az emberek, hogy már fáj.

    Reply

  • Pyrox

    |

    Terran még mindig OP fújfújfúj! 😀 Na de viccet félretéve, én félek azért ezektől a változásoktól ugyanis látva a WoW-ot, Blizzard sajnos nem a balance-olásról híres. Ott is már csináltak mindent, most így lesz jó, most amúgy, most jött a patch, most király lesz minden és tán még nagyobb különbségek vannak, mint voltak, Catáról meg hát ne is beszéljünk, vicc ami ott lesz! Ugyanez lesz SC-be is, előbb nerfelték a toss-t, most buffolták a zerget, akkor majd buffolják a tosst, aztán majd nerfelik a zerget és buffolják a terrant, végeláthatatlan lánc az egész és Blizzardot ismerve az életbe nem fogják a végső célt elérni…

    Reply

  • codygonzo

    |

    Válasz Csenky #21 üzenetére:

    Ezen a héten folyamatosan TvZ tem (én T) customban különböző szintü játékosokkal a Xel’Naga Caverns -en a jól megszokot hellion harassos + marine droppos taktikával (de volt itt már minden a végén) de gyakorlatilag azt kell hogy mondjam egyik sem jön már be igazán a patch óta. Azonos apm el rendelkező Z ellen mindig veszítettem csak akkor tudtam nyerni ha min 20-30 apm különbség volt köztünk (nekem 95-80 körül van). Ügytűnik el kell felejteni az agresszív T taktikákat és át kell állni valami másra.

    Reply

  • codygonzo

    |

    Válasz Pyrox #23 üzenetére:

    Egyszer biztos sikerülni fog nekik az sc1 is balanced lett (pár év alatt). 😀

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Csenky #21 üzenetére:
    Igen a GSL pont az a rendezvény ahol lowbie MMM huszárok játszanak… meg 60 apm-s terran-nok, kérlek.
    Az emberek nagy része akik ezt az oldalt olvassák úgy gondolkodnak, hogy ha valaki terran-nal nyer az csak azért nyer mert terran. Igazából játszani se tud, „lowbie MMM huszár”, mert a zerg az igazi kőkemény hardcore faj és ha valaki azzal nyer akkor hú mekkora ász és ha esetleg veszít akkor csak is azért mert 15x nagyobb apm kell hozzá és még ennél is nagyobb koncentráció, mint a easyrace mocskos terran-nak.
    Az eu top10-be meg hirtelen azért lett 7 zerg is mert most tanultak meg vele játszani. -.-

    De most komolyan?

    Persze most majd jönnek a jobbnál jobb és hihetetlenül eredeti viccek, hogy a terran-nak csak az lenne jó ha a mara a levegőbe is lőne, meg 5… mit 5? 50! armor-ja lenne. Ezen egy jót kacagunk majd megy vissza mindenki fröcsögni.

    Kedves zerg-ek. Nektek úgyszintén semmi se jó. Itt van a GSL-en 73%-os a win/loss ratio-ja a Z-nek, de egyesek arról beszélnek, hogy a marát nerf-elni kéne. Bár biztos vagyok benne baneling-et a büdös életbe nem vett egyet sem.

    Egyébként meg teljesen mindegy, mert mire kezdene kicsit összerázódni a dolog, megint jön egy újabb balance patch és akkor egy másik faj (igen a terran, protoss, mint olyan nincs is) lesz így, mert a blizzard nem vár.

    Tisztelettel
    Egy ember akinek haldoklik a HDD-je és nem tud játszani, ezért aztán rohadt frusztrált

    Reply

  • Vincze01

    |

    Válasz spani #10 üzenetére:
    Nem kell sajnálni 🙂 , csak egy példát hoztam fel h változott a balance…

    Reply

  • mikroman

    |

    Azért látható, hogy zergből indult a legkevesebb, de az elég „értékálló” játékos volt 🙂

    Lehet egyszerűen csak a zergek irányítása macerásabb volt mindig is, meg megfontoltabban kellett nyomulni, meg nehezebb (volt eddig) nyerést kicsikarni, aztán most, hogy terran és Proti nerf volt és kicsit többet kell „dolgozniuk” nekik is az eredményért még nem igazán rázódtak bele. Dógozzatok vazze’! 😀

    Reply

  • Delebriel

    |

    #26 /agree

    #28 Egyre csökken a színvonala a kommentjeidnek. Valahogy mindig az jön le belőle, hogy minden zerg őspro és minden Protoss és Terran 0 apm-el kapta az ingyen win-eket. Az hogy buffolták a zerget nálad semmit nem jelent? Buffot kapott, hirtelen átbillent a ló túloldalára a mérleg, de szerinted azért, mert minden T és P játékos láma…

    Fárasztó…

    Reply

  • mikroman

    |

    Igaz. Elnézést mindenkitől akit akarva-akaratlan hozzászólásaimmal megsértettem.
    A zerg nem őspro, csak a kedvenc. Remélem ez jött át inkább a hozzászólásaimból. Persze mivel az a kedvenc így erősen elfogult is vagyok (vagy lehet, hogy az vagyok).

    On-topic-ként lefordítva az előző nem túl diplomatikus hozzászólásomat:
    Több proti és terran indult, de kevesebb lett sikeres. Ebből ekora mintavételnél sok következtetést nem lehet levonni.
    Vélemény (nem objektív): azért gyengébbek arányaiban most a terranok és protossok, mert őket erősen érintette a patch (gyengítés) és nem szoktak annyira hozzá. Vagy csak egyszerűenebben a versenyben/felmérésben több jó zerg és kevesebb erős/kiemelkedően jó proti és terran indult ezzel az elkalommal. Vagy picit jó lenne csiszolgatni a jelenlegi ballance-on. Ez majd elválik idővel.

    Utólagosan:
    Hm. Azért ez komoly esemény lehet. Akkor ide csak a legjobbak mentek. Akkor inkább a belerázódós, vagy a pro szinten kérdéses ballance lehetőség az esélyes

    Reply

  • XGOD

    |

    Igen, es levegobe is lojjon a colo. Milyen hulyeseg mar, hogy olyan magasan van es nem lo levegobe 🙂

    Reply

  • JimmyN

    |

    Nem oly rég, Blizzard közzétett egy statisztikát – pont a patch előtt, talán még emlékeztek rá – mely megmutatja számunkra, milyen arányban játsszák a fajokat. Kis update:

    Protos: 38,5%
    Terran: 38,0%
    Zerg: 23,5%

    Így már nem oly meglepő a fent említett arány.
    Ha figyelembe vesszük, hogy valaki a patch után zerg-re váltott (me miért is ne???), akkor sem lehet olyan jó, hogy bejusson vele egy ilyen szintű versenyre, ráadásul a legjobb 64 közé…Tök egyszerű logika

    Amúgy, velem van a baj, vagy tényleg kezdenek a patch-ek értelmetlen változtatásokat hozni. Úgy értem, már a nem tudom hanyadik update-nél járunk, és ilyenkorra már csupán aprócska változtatásokat kéne eszközölni 1-1 egységre, nem ilyen masszív nerf-buff egyveleg. Szétb*szák az eddigi, még tűrhetőnek vélt balanc-t.

    Én terrán-protoss játékos vagyok, de csak azért, mert a Zerg-hez véleményem szerint 100 fölötti APM szükséges (na meg több ész…), míg a Terra és a Toss az alatt is játszható (feltéve ha Diamond league-ig el szeretnél jutni).

    Reply

  • mikroman

    |

    2010. október 22. 11:49 #33 JimmyN

    Épp leírtad az elején a választ erre a furcsa pachelési taktikára. Egyszerűen kevés (volt) a zerg a proti-terranhoz képest. Lehet egészségesebb szintre akarják hozni az összetételt és nem pro szinten hanem széles körben. Zergként dagad a májam ha erősitenek vagy az ellennek nehezítik a győzelmét, de picit tényleg nagyot ugrottak ennél a patchnél. Eddig itt finomkodtak, most meg jól odasóztak mindenkinek.

    „Az egyik szemem sír a másik üveg”

    Reply

  • Delebriel

    |

    #31 Na ez már sokkal jobb vélemény leírás mint eddig. Teljesen egyetértek veled. Nagyobb mintavétel kell mindenképp. Idő kell elteljen, hogy rájöjjenek az aktuális balance rés-re. Remélhetőleg a GSL sok tanulságot hoz majd, hogy melyik unitot használták a legtöbbet, mi volt használhatatlan, stb.

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz Pyrox #23 üzenetére:
    Tudod a balanceolás (de szép, magyar szó) így szokott menni. Látod, egy darab roach range növekedés már nagy változást hozott, pedig ha belegondolsz, nem is tűnik nagy dolognak, hogy 3 helyett 4 lett a range. Hidd el, a blizzardnál valószínűleg jobban értenek a balance kérdéshez, mint te vagy én, ezért mindig a legjobb lépést igyekeznek megtenni (nem, tényleg nem minket akarnak szopatni a sok patch-el) , de ők sem látnak a jövőbe, nem tudhatják pontosan mekkora különbségeket fog hozni egy pici változás az egész játékra nézve. Ezért van az, hogy próbálkoznak ezzel is, meg azzal is…kicsit erősítik ezt, aztán látják, hogy sok lett, akkor mást csinálnak, és így tovább.
    Ha belegondolsz, nem létezik olyan hogy 100%-os balance, mert ahhoz 3 fajt kéne kreálni, amiknek minden tulajdonsága ugyan az. WoW-ban ezt még nehezebb elérni. Főleg úgy, hogy a hozzád hasonló QQ emberek (no offenz) állandóan baszogatják a céget, hogy szar amit csinálnak, meg ezt így kéne azt meg úgy, ez nem jó, az nem jó.
    Ahelyett, hogy sírnál folyamatosan, inkább örülj, hogy foglalkoznak a játékkal, nem az van, hogy megjelenés után már fosnak az egészre. Ha tudsz egy olyan változtatást mondani, ami egycsapásra orvosolná a kiegyensúlyozatlanság problémát, akkor kivételes ember vagy szerintem.
    Emberek itt dumálnak a marauder nerfről, meg olyanokat olvasok, hogy a fülem kettéáll, közben nem veszik észre, hogy eltűntek a void ray rushok, a zerg csomót erősödött, csupán azért mert apró dolgokat változtattak.

    Azt a blődséget meg nem tudom honnan látod előre, hogy catában milyen lesz a balance. Ilyen korai béta szezonban nem sok mindent lehet még leszűrni egy játékban levő egyensúlyról…

    Reply

  • Partoal

    |

    Válasz FlyInMyEye #30 üzenetére:
    Elolvastam az interjút.. KIAKASZTOTT, pedig úgy vélem nem vagyok gyenge idegzetű.. azt merészeli mondani, hogy véleménye szerint balancos a pro liga, és holmi pitiáner ezüst ligások kedvéért csináltak pár nerfet, pl a zealot gyártási idejének a nerfét.. nemazért de akik nem játszanak olyan jól ne azoknak tegyenek már ilyeneket hátráltatva azokat, akik normálisan játszanak és normális játékosok ellen játszanak! Az meg a másik hogy úgy gondolja a marauder eléggé nerfelve van a medivacon keresztül -.-‘ meg még anyám pilóta

    Statisztikákra nézve, szerintem csak ebarmolták a vesztesek vagy nemtudom. Nagyobb mérce kéne komolyabb tények levonásához, bárkinek lehet rossz napja, vagy jó. Pl. megnyerni a lottót és utána háromszor kikapni Royal Flush-t a kezedbe pókerben, előfordulhat simán, mert megvannak azok az esélyek amiket kikaphat egy mázlista titulussal egyaránt.

    Reply

  • Tallion

    |

    Ja, a zerggel eddig vért izzadtál egy vereségért, a terran „mókus őrs” (MMM) meg énekelve kalandozott a fő bázisodig.

    Reply

  • brave

    |

    No kérem.
    1. A bejutottakból is kitűnik, hogy több a toss és a terran mint a zerg (ha valóban olyan baromi erős lett, akkor miért nem 30 zerg 15-15 toss terran van bent?)
    2. Ez max csak azt tükrözi, hogy a terranok (és protossok) még nem találtak megfelelő stratégiát az eddig bevált stratégiák helyett (pl. : hellionnal harassoljuk szét az elején aztán majd jó lesz később taktika helyett, mert kb példának majdhogynem mindenki ezt a hellionos dolgot hozza fel. Ha ez valóban így van, ez csak erősíti a sztereotípiát hogy terranal kb 3 taktikát kell betanulni oszt csók…emberek, helionon kívül van más is.). Ez természetes, hozzá kell még edződni.
    3. Akármennyire pampognak egyesek, az a megállapítás, hogy eddig jóval nagyobb ügyesség és koncentráció volt szükséges a zerghez mint terranhoz, igaz(és most is az). Sokkal nehezebb zergel játszani, ez tény. Apm igénye is nagyobb. Na már most, akik eddig jók voltak zergel (az a kevés ember, akiket egyébként jól reprezentál az, hogy a legjobb 64-ben csak 15 zerg van, ergó a korábbi pro játékosok akik így is vért izzadtak hogy be tudjanak jutni), azok most még jobbak.
    Tehát a lényeg itt szerintem az, hogy nem az alapból über táp prokból 1 hét után kellene kiindulni akik a nehezebb utat választva sikerült nagyon jól megtanulniuk játszani, és most a buffok által még jobban játszanak. Igen, őket kell a balance alapjául tenni, de nem 1 hét után. Úgy is fellehet fogni, hogy akik eddig nagyon jó apm kockák voltak, most könnyebb dolguk van, a korábbi kevesebb apmet és koncentrációt igénylő fajt választókkal szemben. Hozzá kellene szokniuk a terranoknak, hogy talán lehet nekik is keményebben kellene megküzdeniük a dicsőségért (pl mint korábban a zergeknek) és nem egyből free win.
    Szerintem kicsit várni kellene még azzal a „most már itt a 100%-os bizonyíték hogy a zerg atom gedva táp lett” megállapítással. Emberek, alig 1 hét telt el a patch óta…
    Várom az anyázást:)

    Reply

  • Geo

    |

    na ez is egy olyan stat hogy kirakhatod, s de jol nez ki Zerg imba.

    Igyis terranbol van a legtobb meg mindig a GSLben, es azert ne felejstuk el a mapleosztassal elegge szerencseje volt par zergnek, valamint 4 meccset leszamitva kb mindig az nyert akit jobbnak gondolt az emberek nagyresze.

    Ez a 4 ember, 2 P es 1 Z 1T akik kiestek, es azt hittem siman tovabbjutnak: Hogun.Prime (P) Legalmind (P) Cezanne (Z) Clide (T). Es nyilvanvaloan ogs.TOP (T) es Tester aka sSKS (P) faileltek a kvalifikacion. Testert Bansheekkel utottek ki, TOPpal nem tudom mi lett.

    Szoval azert alljon meg a verekedes egyetlen round alapjan kar ilyen statokon nyalazni, mert teljesen felrevezetoek. AMikor makat, ensnaret es a hozzajuk hasonloakat utik ki nevtelen zergek akkor majd posztoljatok ilyen hirt szerintem, igy csak hiszteria keltes.

    Pl most mar folyik a RO32 1 zerget mar ki is lottek, most hal meg a masodik, elso meccset siman kikapta.

    Reply

  • FlyInMyEye

    |

    Válasz Partoal #37 üzenetére:

    „Also, forward proxy gate Zealot rush was popular for a bit after release. This didn’t get much use among the top players, but it was near impossible to stop at silver-level play. So we pondered how to fix this balance issue without affecting top players, and in the end, we decided to increase the time required to build Zealots to get it balanced.”

    Erre gondolsz? Ezen nem tudom miért húzod fel magad. Ott van benne: Without affecting top players. Javíts ki ha tévedek, nem vagyok toss player, de nem hiszem, hogy komolyan érintette volna a high level PvX meccseket a zea build time növelése.

    Valamint még annyit tennék hozzá, hogy a bár én is úgy gondolom hogy a high level alapján kell, hogy történjen a balance, de amíg a pro play-t nem befolyásolja, addig igenis fontosnak tartom azt is, hogy az alacsonyabb ligákban se legyenek kivédhetetlen taktikák. Ne feledd, a diamond liga csupán cirka 106 ezer ember globálisan. Tehát nem árt ha az a maradék 1,3 millió játékos is jól szórakozik, aki nem olyan kiváltságos, hogy oda tartozhasson.

    Reply

  • Cpt.Collins

    |

    De ez így nem jó a terrant nerfelni kell túl sokat nyer a 26% nem jó 5%nak kell lennie vegyél ki a marát és a reapert a játékból mert OP és nem lehet megfogni úristen imba…. (N) Itt látszik igazán min kéne változtatnia a blizzardnak

    Reply

  • brave

    |

    Válasz Geo #40 üzenetére:
    teljesen egyetértek.

    Reply

  • magyarSC2

    |

    Sziasztok!

    Ez a 73%os win ratio tényleg érdekes, de kb. ennyi, kevés meccs volt. Azt kellene inkább megnézni, hogy világ szinten hogy áll a dolog. (Csak megjegyzem, hogy az 1.1.2 patch előtt is 50% alatt volt a TvZ mind a diamond, mind a platinum ligában, 1v1-ben természetesen)

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz magyarSC2 #44 üzenetére:
    Ezt csak a blizzard tudhatja, viszont van amit bárki meg tud nézni
    Az pedig a adott faj győzelmi aránya %-ban

    Világviszonylatban a zergeknek 51.31% a winratiojuk
    Protossoknak 49.62%
    Terrananoknak 49.20%

    Reply

  • mikroman

    |

    Megnéztem az elmúlt 2 top 200-as eu.bnetes toplistát. Dimaga durva hetet zárt október 12-19 közt. 20 meccsből 2 bukta. Szép win rate 🙂 Persze tuti van olyan is, akinek rossz hete volt és nagyot bukott, de ez feltűnőbb (mivel DIMAGA volt most az első).

    Reply

  • Oleewere

    |

    Szerintem ez nem annyira meglepő. a Zergekkel alapvetően nehezebb játszani, most, hogy már nem jobbak annyival a Terranok, a Zerg játékosoknál kijön a különbség. Mostanában viszont elég gyengusok a Protossok, de lehet, hogy csak a saját tapasztalataim ilyenek

    Reply

  • Darkknight

    |

    erről van szó: azért mert a bronze silver gold-os nyomi zergek nem tudnak egy T-t leverni, attól még a plat és diamond balance úgy ahogy van felborult, pedig szvsz utobbi kettő jóval fontosabb, mint a hétvégén unalomból sc-ző játékosok igazság érzete…

    Reply

  • Vargos

    |

    David Kim annak ellenére, hogy jó játékos amatőr balanceolási kérdésekben vagy amatőr politikus és rosszul hazudik, mert olyan érveket sorol, amin a fél világ röhög. Dél-Korea balance sátánnak titulálja 🙂

    Mit művelnek a protossal? Csak nerf? De miért?

    Sótlan fajnak tartották eddig is, most kapásból 2 kezdést megnehezített:
    pl. PvZ
    1. 1 gw fast expand photon nélkül, mikro igényesen zealot chronoval. Nem könnyű taktika, tulképp értelmét vesztette.
    2. 2 gw zealot rush kőkemény késleltetése. Mindeközben ellenütemben a Zerg épületek várakozáson felüli hatalmas HP buffot kaptak. Nincs többé agresszív kezdés. Ennek ellenére a másik két faj lazán bemutat és dinamikusan indíthat.
    3. Kíváncsi lennék a replayra, ami miatt dupla nerfet kapott a void.

    Reply

  • Oleewere

    |

    Válasz Darkknight #48 üzenetére:
    Nem a fajok hanem a játékosok közti különbségekre gondoltam

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.