Interjú Chris Sigaty-val

Promie Motz . Hírek 1214

Csenky fordította le nekünk ezt az interjút, amit „Lead Producer” Chris Sigaty-val készített a Shacknews. Olyan dolgokról van szó, mint a Blizzard DOTA-ról, Hearth of the Swarm-mal kapcsolatos ötletek, és az elkövetkező patch-ek tartalma, és várható ideje. Érdekes olvasmány.

A 2010-es BlizzCon-on összeültem egy beszélgetés erejéig a StarCraft II vezető producerével, Chris Sigaty-val, hogy megvitassuk a Heart of the Swarm kiegészítőt, custom mapokat, régiók közötti játékot, bannolásokat, és így tovább.

Shack: Nemrégiben azt nyilatkoztad, hogy az első kiegészítő, a Heart of the Swarm kb 18 hónap múlva jelenhet meg. Nem került azonban szó róla a BlizzCon-on. Mi a helyzet most ez ügyben?
Chris Sigaty: Valóban 18 hónapot mondtam a múltkor, de nem állíthatom, hogy ez valós idő. Arra törekedtem, hogy kilátásba helyezzek hosszútávú dolgokat. Sajnos dátumot még mi magunk sem tudunk. Próbáljuk a tőlünk telhető legjobban tájékoztatni a közösséget az egész időtartam alatt.
A WarCraft III: Reign of Chaos és a The Frozen Throne között szinte semmit nem csináltunk az alapjátékkal. Nem hoztunk ki új pályákat. Túlságosan el voltunk foglalva a Frozen Throne megjelenési határidejével. Ennél sokkal jobb supporttal szeretnénk támogatni a StarCraft II-t, átállítható hotkeyekkel, chat csatornákkal, frissített ligákkal, és mindenekelőtt bugok és a balance javításával.
Igyekszünk minél több új tartalommal ellátni a Wings of Liberty-t, ahányszor csak alkalmunk nyílik rá a Heart of the Swarm fejlesztése közben. Még csak alig több, mint két hónapja jelent meg a játék, és máris itt van a BlizzCon. A fő figyelmünk arra irányul, hogy a hibákat megtaláljuk, javítsuk, és kihozzuk az első néhány újdonságot.
Dolgozunk a Heart of the Swarm-on, de nem tudok dátumot mondani. Tényleg fogalmam sincs, de még csak most kezdjük a komoly fejlesztést.

DOTA 2
DOTA 2

DOTA 2

Blizzard DOTA a StarCraft II-ben

Shack: A Valve levédte a DOTA nevet, mégis úgy hívjátok a Defense of the Ancients pályátokat a StarCraft 2-höz, hogy „Blizzard DOTA”. Számítasz bármilyen problémára emiatt?
Chris Sigaty: Nincsenek problémák, de nem is vagyok tisztában a „színfalak mögött” folyó dolgokkal. A legnagyobb tisztelettel vagyunk a Valve felé. Rengeteget beszélünk velük, jó a kapcsolatunk. Biztos vagyok benne, hogy a dolgok jól fognak alakulni. Nagy rajongói vagyunk a DOTA-féle játékmenetnek. Ez hosszú múltra tekint vissza, egészen az eredeti StarCraft-ig.
Szeretnénk megbizonyosodni róla, hogy az emberek folytathatják az ilyen típusú szórakozást a mi játékunkban is. Nálam okosabb emberek fogják ezt a dolgot átbeszélni és megoldani.

Shack: Mivel a DOTA karakterek a WarCraft III-ra épültek, lehet bármilyen gond a szerzői jogokkal, ha a Valve DOTA 2-jének karakterei túlságosan hasonlítanak az eredetiekre?
Chris Sigaty: Odafigyelünk erre, de semmi konkrétat nem tudok mondani. Meglátjuk, mit hoz a jövő.

Shack: A StarCraft II DOTA pályájában kétség kívül nincs meg a DotA – Allstars mélysége. Ez talán szándékos, és várható, hogy további fejlesztések lesznek a pályán?
Chris Sigaty: Ez egy alapvető kezdőlépés: Dobj valamit a közösség elé, és figyeld mit szólnak. A visszajelzéstől függően beleássuk magunkat az adott dologba, vagy kevésbé foglalkozunk vele a továbbiakban.
Tény, a 10 hős a… Nem is tudom mi ellen (DotA Allstars) van most előttünk. Belemerülhetnénk mélyebben is, de még nem vagyunk kész. A négy mod közül amiket láthatsz, a megjelenési listában a DOTA az utolsó. Dolgozunk rajta még, mielőtt kiadnánk. Vannak dolgok a következő patch-einkben, amik segíteni fogják a shopokat, tárgyakat, hátizsákokat, tehát lehetséges, hogy még kiadás előtt sokkal több minden kerül a modba, mint most láthatjuk.
A következő lépés a megjelenés után, hogy még jobban ráfeküdjünk, és készítsünk külön laddert hozzá, matchmaking rendszerrel, de ez még a jövő zenéje. Nagyban függ a közösség érdeklődésétől.

Shack: Tehát a nagy content patch az állítható gyorsbillentyűkkel, chat-tel stb.. Ez lesz az egyetlen nagy patch a közeljövőben, vagy várhatunk más javítócsomagokat is?
Chris Sigaty: Semmi dátumot nem mondtunk. Egy-két héten belül várható egy kis patch, néhány bugot javít és kisebb balance állítás lesz benne. Ez hamar jön. Ezenfelül, a chat csatornák és a hotkeyek. Nos, tervbe vannak véve, de hónapokban mérjük a várható időtartamot. Ezek nagy változtatások, a tesztelésre szánt idő hosszú lesz.

Shack: A patcheknél figyelembe veszitek a nagy versenyeket, mint például a GSL vagy az MLG?
Chris Sigaty: Figyelmeztettük a tornák szervezőit, hogy mondják meg a játékosoknak, hogy akkor hozunk ki patchet, amikor szükség van rá. Próbálunk olyan megoldásokat keresni a játékosok segítésére, amik nem igényelnek újabb patch-et.

Shack: A legutóbbi MLG DC versenyen volt némi lag és disconnect pár meccsen. Újravizsgáltátok a LAN játékot vagy a speciális verseny-beállításokat a hivatalos partnereiteknek, mint pl. az MLG?
Chris Sigaty: Természetesen nagy hangsúlyt fektetünk ezek ellenőrzésére. Nincs ezzel kapcsolatban különösebb bejelenteni valóm, de van pár dolog, amire úgy gondolom ránézünk. Próbálunk biztosak lenni benne, hogy kapcsolatban vagyunk a versenyképes események szervezőivel, tehát a segítségükkel megoldhatjuk ezeket a problémákat.

Shack: A délkelet-ázsiai, angolul beszélő játékosoknak megvan a lehetőségük az észak-amerikai Battle.net szerveren való játékra. Hogy megy ez a program, illetve tervezitek-e bevezetni más régiókra is?
Chris Sigaty: Beszélünk róla, nagyon is észben tartjuk. Hallottuk a játékos-közösség felől is. Az az igazság, hogy ez nem jelent túl sok játékost, de az emberek, akik nem tudnak ott játszani, ahol akarnak, nagyon hajthatatlanok. Dolgozunk rajta ahol és amikor tudunk, de nem tudok időbeli választ adni.
Azt hiszem a Battle.net hosszútávú tervei között szerepel, hogy mindenki együtt játszhat mindenkivel, de a valóság az, hogy ez egy teljesen más világ, mint a WarCraft III. A War3-ban csak a War3-as Battle.net account volt. Nem voltak akkoriban olyan accountok, mint manapság.
Vannak olyan problémák, mint a Koreában szükséges SSN azonositó számok. Vannak korlátaink a jelenleg működő accountokkal, de keressük a megoldást.
Dolgoznak rajta a srácok, azonban nincsenek számok. Az ausztráliai World of Warcraft játékosok is csak az NA szervereken játszhatnak örökké.
Néhány játékos szeretne Koreába logolni, és gyakorolni a koreai játékosok ellen, de akadályokba ütköztünk. Mindenesetre igyekszünk ez ügyben.

Shack: Végezetül, sok játékos kapott bant third-party programokért, akár ha csak egyjátékos módban használta azokat. Esetleg a Blizzard zéró toleranciát mutat a hackek és a trainerek ellen akkor is, ha a játékos nem viszi azokat multiplayerbe?
Chris Sigaty: Nem, ez nem arról szól, hogy zéró tolerancia lenne nálunk. Azzal mentegetőztek az emberek, hogy joguk van egyjátékos módban csalni. A single player különbözik a multiplayer-től. Ha a kampánnyal játszol, nem fogunk foglalkozni veled.
Ugyanakkor, figyelmeztetni fogunk, lenne egy olyan út is számunkra, amivel azonosítani tudjuk azokat a játékosokat, akik egy csalással pár másodperc alatt 100 achievementet szereznek meg. Ezután eldönthetjük, hogy banoljuk, vagy csak elvegyük az összes achievementjét.
Nem kezdtük még ezt el, de benne van a pakliban. Ezeket a programokat a kampányban használják, ahol már alapból is van pár csalás beépítve. Ha itt használsz egy trainert, azt valószínűleg sokáig nem észleljük, de ha multiplayer-t játszol – akár ha nincs emberi ellenfeled – még ha csak a gép ellen játszol is multiplayer módban, megtaláljuk a csalást, és valószínűleg ban lesz a vége.
Nem vagyunk teljesen drákóiak, ugyanakkor odafigyelünk ezekre a trainerekre és hackekre, mert ez nem csak a játék védelméről szól, bár abban is hajthatatlanok vagyunk. Minden lehetőt megteszünk a csalók eltávolítására a ladder-ből. Továbbá a játékosokat is védjük, ugyanis a hackek készítői keyloggereket és más ártalmas programokat és a rendszereitekbe juttathatnak a csalások által.
Annyi lenne az üzenetem, hogy legyetek résen a trainerek használatával, és figyeljetek oda, hogyan viselkedtek a Battle.net-en.


Promie Motz

Életcélom megélni a Starcraft azon epizódját, amiben a Zergek elfoglalják a Világmindenséget... XD

Comments (11)

  • sweeping

    |

    Köszi a fordítást Csenky!
    Úgy látom ebből a cross region play-ből egyhamar nem lesz semmi, nem hogy idén, de még 2011 első félévben sem lesz semmi előrelépés ezen a téren

    Reply

  • stalker4ever

    |

    Az utolso reszt pontosan nem ertettem akkor hogyis van csak az olyanert kapsz bannt ha olyan hecket hasznalsz ami megad egy rakas achit. De ha pl kuldetesek kozbe hasznalnek olyant h legyen tobb penzem mint az 1-be a show me the money volt az is bann? Ha ilyen mondat heckeket hasznal az ember vagy csak ha programokkal heckel?

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz stalker4ever #2 üzenetére:
    Beépített cheatert amit a blizzard rakott a játékba nem jár ban ez egyértelmű. Viszont az öcsiket se kapod meg ha beírod ezeket a kódokat játék közben
    Ha viszont valami hack programot elindítasz és annak a segítségével teszel szert nyersanyagra a kampányban vagy egyéb más előnyre azért már ban járhat

    Reply

  • Gary

    |

    Én úgy emlékszem, h a Blizzcon megnyitón azt mondák, h a bemutatott 4 custom map elérhető lesz kövi héten a B.neten. Én keresgélem a DOTAt, de ezt, amit mutatnak még nem találtam. Lehet, h mégsem rakták még be?

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Válasz Gary #4 üzenetére:
    igen, rosszul emlékszel. Ez a következő nagyobb peccsre tervezik, ami még pár hónap, ha addig készen lesznek vele

    Reply

  • Csenky

    |

    Válasz Gary #4 üzenetére:
    A BlizzCont nem tudom, de ebben az interjúban, ha bénán is forditottam, én úgy értettem, hogy a DotA-n még sokat fognak dolgozni megjelenésig… És nem biztos, hogy egyszerre dobják be mind a 4et.

    Reply

  • Gary

    |

    Aham. Mindenesetre én várom, legalább nem csak a macrora kell mindig figyelni, lehet kicsit microzgatni is majd 😀

    Reply

  • marton350

    |

    Hát nem sietik el..

    Azért ha már van 1 béta verziója a dotának ,akkor igazán kirakhatnák ,figyelembe véve ,hogy „csak” 1 custom map ,és akkor legalább a playerek is kipróbálhatnák. Így most sajnos csak a sotis marad 🙁

    Reply

  • Vargos

    |

    Ezek alapján maga a koreai állam nem enged be minket oda játszani teszem azt, mert nincs Social Security Number-em?

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Válasz Vargos #9 üzenetére:
    az átlag usert nem engedi be. Viszont, akik GSL-re mentek, ő nekik azért adtak acc-ot, és gondolom, hogy egy ilyn komoly versenyen azért legálisan, nem csak az „asztal alatt”. Viszont szerintem te, ha kimennél magadtól, akkor lehet, nem kapnál csak úgy accot. Ennyire nem vagyok otthon a helyi viszonyokban

    Reply

  • Kovacsgergows

    |

    Lol a második képen az ott treff és egy pikk jel?

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.