Balansz változása az elmúlt fél évben

sweeping . Hírek 1401

Ctuchik a Team Liquid adatbázis segítségével készített néhány diagrammot, amit úgy gondoltam, hogy megosztok veletek, hiszen érdemes kicsit elcsámcsogni rajta. Ezeken a diagrammokon csak profi játékosok, különböző versenyeken, illetve bajnokságokon elért statisztikai adatait láthatjátok. Fontos megjegyezni, hogy a mirror match up eredményeit nem tartalmazzák a diagrammok.

Az MLG Dallas nem szerepel az áprilisi statisztikában, mivel még nincs meg az összes replay

Most pedig következzen a nemzetközi statisztika adat:

(kattints a képre a nagyításhoz)

A bejegyzésben található a koreai verzió:


(kattints a képre a nagyításhoz)


Comments (45)

  • Delebriel

    |

    Azta, hát ez totál az ellenkezőjét mutatja annak amit hittem. Ennyire elkalapálják a protossokat mindenütt?

    Reply

  • Atlasy

    |

    Válasz Delebriel #1 üzenetére:
    Nem vagy egyedül 🙂 Mondjuk számomra a koreai volt nagyon érdekes, hogy mennyire eltér az internationaltől. Meg az elején kb 50%-on van mindegyik faj, de áprilisra teljesen szétágazik. A blizznek nehéz dolga van annyi szent.

    Reply

  • piistii87

    |

    érdekes én is másra számítottam ez alapján most jelenleg perfect a balance

    Reply

  • viasz

    |

    Mint ha nem is ugyanazzal a játékkal játszanának a koreaiak 😀

    Nem lehet, hogy az a diagramm fordítva van? :p

    (mondjuk a játékmennyiség kb. a nemzetközi 10%-a)

    Reply

  • Boshi

    |

    Hmm … ez valami olyasmi, amit én is mondogattam. Z>P T>Z P>T egyedül a P>T ben tévedtem, és ezek szerint szerint a Protoss a leggyengébb faj. 😀

    Reply

  • Damnosaurus

    |

    ez kegyetlenul bullshit

    Reply

  • Spirit

    |

    LOL
    70,5% – 29,5% a zvp winrate???? !!!!!
    Hát ha ez így van szedem a cuccom aztán megyek ki koreába! x_D

    Reply

  • piistii87

    |

    de érdekes 😀 milyen eltérések vannak aztán tournamentben meg wtf van?

    Reply

  • Csenky

    |

    GSL-ből kiesett Alicia, kiesett MC… Pedig aztán húdedurvaerősnek mondták mindkettőt. Egyszerűen érezhető Koreában, hogy a Protossal azért tudni is kell játszani. Ez csak ilyen bnet ladder baromság, hogy a toss mennyire OP. Amiatt a rohadt 4gate miatt egyáltalán nem lesz erősebb a többi fajnál, sőt, a 4gate miatt most a blizz majd leszivatja a toss earlygame-t, és mivel addigra már mindenki fogni tudja a 4g-t, ezért a nagy semmire fogják lenerfelni a tosst. gg

    noobcry over :p

    Reply

  • Madeye

    |

    Ilyen hülyeséget :D:D Nem tudom mi alapján van így a nemzetközi erőviszony, mikor mostanában top8-ba alig jutott zerg nagyobb versenyeken….

    Reply

  • Sabika

    |

    Az a Koreai Pvz az elég kemény!

    Reply

  • Madeye

    |

    Válasz Damnosaurus #11 üzenetére:
    Bocs, erről még nem tudtam. Bár nem gondolom, hogy ez kiegyenlítene mindent.

    Reply

  • Damnosaurus

    |

    Válasz Madeye #13 üzenetére:
    sajnálom hogy a progamerek 10-15% kb aki zerget pickelt, es nem nyernek meg minden tornát 🙁

    Reply

  • Scarecrow

    |

    A koreai minta elég aprócska lehet azért ágazik szét ilyen szélsőségesen.

    Reply

  • IonGun

    |

    Érdemes fenntartásokkal kezelni szerintem!
    Lévén, hogy a kölünböző, gondolom rangosabb versenyeket vették alapul, ahol az indulók kb fele a megszokott ismert arcok, a többi (bocsánat,de a töltelék) úgyis kiesik az első körben! Szvsz többet adnék egy össz-Master, Grandmaster statisztikájára! Olyan nincs? Esetleg érdemes lenne összehasonlítani a ezekkel!

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz IonGun #16 üzenetére:
    Koreain az összes pro meccs, ott nincs töltelék, viszont az a baj, hogy ott meg kevés meccset játszottak 🙂

    Reply

  • SCudera16

    |

    VÁóó nem tom mit találtak ki a KOREAI ZERGEK protoss ellen, mert rossz nézni azt a mutatót!:D Szivesen látnék egy PvZ-t tőlük!:D

    Reply

  • Turbochicken

    |

    igenigen, nagyon imbalanced fos gamevel játszunk (-sarkasm-), és még csak 9 hónapos… bwből se instant lett rts legenda 🙂
    ty a készítőnek

    Reply

  • IonGun

    |

    Válasz sweeping #17 üzenetére:
    Arányaiban vagy önmagukhoz képest biztosan vannak ott is! Csak mi hisszük azt, hogy minden koreai überrohadtkirály! 😀

    Válasz SCudera16 #18 üzenetére:
    6 pool:P

    Reply

  • Lajti

    |

    Na igen…
    Az „imba” protoss…

    Reply

  • CloneCorn

    |

    És még P-kat gyengítenék no comment… /Klotyót kár volt kivenni meg az amulettet meg a void speedet meg a zealot gyártási időt se kelett volna növelni :D:D:D/

    Reply

  • Madcon_

    |

    ennyit a zergek h24es hisztijéről 🙂

    Reply

  • Free

    |

    Remélem ezt látja a sok „prau gamer” aki minden streamnél azt kiabálja h op a P!

    Reply

  • Promie Motz

    |

    csak ha hozzászólhatok, mint matematikus hallgató, akkor azt mondanám, hogy Koreából is van elég meccs ahhoz, hogy ezt ne csak valami hibának tekintsük. Sőt, ha azt nézzük, hogy úgy az a világátlag, hogy Korea is bele van számolva, akkor eltolódna pár százalékpontot, az biztos (de még így sem lenne vészes, mert 55-45-ön belül még nincs nagy baj)

    az lenne a szép, ha valaki ki tudná gyűjteni, hogy mikor-melyik patch hatására vannak komoly változások, és hogy azokról mit gondolt a Blizz, hogyan is fog alakulni majd a játék tőlük ^^

    Reply

  • Delebriel

    |

    Hozzáteszem attól még egykét ember sírhat, hogy OP a protoss (mármint nem jogosan, de fog :)), mert ez csak a versenyeket tartalmazza. Sheth nagyon jól megfogalmazta egyik stream-je közben a 3 faj rövid leírását:
    -Terran: Easy to learn, hard to master.
    -Zerg: Hard to learn, hard to master.
    -Protoss: Easy to learn, easy to master.

    Persze ez elég leegyszerűsített megfogalmazás, de van benne némi igazság. Ha nem is könnyű, de szvsz a legkönnyebb a protoss-t megtanulni és itt keletkezik a gond ügye kisebb ligákban. Hiába gyönge a protoss koreában és full balance-os az eu/na versenyeken. Attól még rengeteg alacsonyabb ligás fog folyamatosan szívni a Protoss ellenfelektől, mert sokkal egyszerűbb vele jól játszani, mint a másik két fajjal. Nehogy félre értsétek, nem nerfelni kéne a protosst, csak valahogy nehezebbé kéne tenni vele a játékot.

    Ugyan nem játszottam még bronz vagy gold ligában, de tutira egyszerűbb ott protossal nyerni, mert annyival könnyebb egy nagy csatában egy protoss death ball-t irányítani, hogy ilyen szinten a terran/zerg nem sokat tehet sokszor ellene. Majdnem hogy attack move-al átmos egy csomó mindenen egy 200/200as sereg, csak a sentryt kell pár kattintással irányítani.

    Nah jöhetnek a BM kommentek. 😀

    Reply

  • IonGun

    |

    Válasz Delebriel #26 üzenetére:
    Ámen

    Folyamatosan szopok a protoss-ok ellen! Sztem már azzal felkerülnék diamond-ba, ha megtanulnám rendesen a tvp-t!

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz Delebriel #26 üzenetére:én ezzel nem értek egyet mivel a T a legkönyebb és a zerg a legnehezebb!
    A Protoss középtájt van!De most azt ne Mondd hogy a pvt olyan nehéz alacsonyabb ligákban!Jó 4 gw sem nehéz de most ebbe nem mennék bele, alacsonyabb ligákban nem hiszem hogy tudják mi az a death ball vagy hogy mech build 🙂
    Vagyis nagyjából tudják de azt kivitelezni is kell, és azért egy death ball nem egyszerű összehozni, és csak zerg ellen igazán hatásos.
    Meg azért ez a grafikon elég keveset mutat mivel csak verseny eredmények vannak benne.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Delebriel #26 üzenetére:
    Teljesen egyetértek, de ez így volt a starcraftban is, amit már kismilliószor hangoztattam 🙂
    Soha nem változtattak rajta, mindig a protoss maradt az easy race. Nem volt imba, ezt senki nem mondhatta rá, de hogy a legkönnyebb volt vele játszani az biztos. Bár sc-ben pvt-hez sose volt érzékem, vitathatatlan, hogy könnyebb mint a tvp. Meg az összes mu szerintem igen egyszerű, legalábbis kezdetekben. Koreai progamer szinten már kicsit más a helyzet, ott azért már a tossok is rendesen megizzadtak.

    Valóban gold szinten, ha összejön a fentebb említett sereg, protossnak könnyebb dolga van. De gold szinten még mindig sokat öletnek, kb nem is kellene microzniuk, de így se figyelnek a colokra amit egy pillanat alatt leszednek a vikingek. Szóval nem vészes ez, ha terránok résen vannak, könnyebben fogják mint a mester ligában játszók, hiszen ott sokkal jobban védik a colokat 🙂

    Annyi a történet, hogy p-vel valóban talán kicsit könnyebb a játék, de magas szinten ez már nem oszt nem szoroz, mert mindegyik egyformán nehéz. Legalábbis grand master ligában biztosan, és ez e-sport játék. Casual gamerek meg majd valahogy elboldogulnak, ugyanúgy mint sc-ben 🙂

    Reply

  • Delebriel

    |

    Válasz Sabika #28 üzenetére:
    Én azért érzem a Protoss-t a legkönnyebb fajnak, mert rengeteg minden egyszerűsíti meg a játékos dolgát. Könnyű bázist felhúzni vele -> expelni. Warp megoldja az utánpótlást, chrono megoldja ha későn kezd el fejleszteni valamit. Ha egy kisebb ligás játékost nézünk, ezeket a hibákat tutira sokszor elköveti, de messze protossal a legkönnyebb korrigálni. Amellett nem tudom, mi olyan nehéz egy death ball megépítésében. Hozza az alap GW egységeket gyárt mellé 4-5 colot és máris olyan serege van, amit a terran vagy a zerg már csak ügyeskedéssel tud legyőzni. Nem mondom hogy legyőzhetetlen (mielőtt valaki ilyet kommentelne), de sokkal kevesebb dolga van egy csatában a protossnak, mint az ellenfelének.

    A zerg meg kell oldja a körbekerítést, amit a force field-ek igen csak nehézkessé tesznek. Marha jól kell pozíciót fogjon, hogy eséllyel induljon.
    A terran le kell EMP-ze a sentry-ket, lehetőleg csata előtt, amit az observer és a colo távja időnként nehézkessé tesz. Vikingekkel focus fire colok-ra, bio sereget stimpack-kal hátra kite-olni és nagyon vigyázni, hogy ne válassza ketté a sereget 4 FF-el.
    A protoss már annyival megoldja, hogy attack move, eltol 3-4 jó FF-et, felrak 1-2 guardian shield-et és ha lövik a colo-t, hátrahúzza pár lépéssel.

    Persze ez is csak sarkítás 🙂 , de kisebb ligában ennyi már elég egy protoss-nak, hogy nyerjen, míg a terran és a zerg sokkal jobban meg kell küzdjön, hogy győzhessen. Én ezért mondom továbbra is azt, hogy a protoss a legkönnyebb faj, ha az ember alacsonyabb ligákban játszik.

    Azt, hogy a grafikon csak verseny eredményt mutat, azt én is írtam, szóval tisztában vagyok vele. 🙂
    „Hiába gyönge a protoss koreában és full balance-os az eu/na versenyeken.”

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz Delebriel #30 üzenetére:jó lenne ha ilyen egyszerű lenne 🙂
    Bár már az mmm szerintem gyenge taktika a terrannak és a mech buildek sokkal erősebbek, de azt te sem mondhatod komolyan hogy nehezedre esik a vikingeket fokuszálni a vagy a marát ami 2x gyorsabb stimelve hátrahúzni!
    Most akkor énis elkezdhetem hogy a viking range kurva nagy és stalkerekkel előre kell mennem de a stalkert meg szó szerint eszi a mara zealot meg örül ha odaér a lassítás miatt, és így tovább..blablabla 🙂
    Szerintem a Pvt sokkal nehezebb a protoss számára mint a T számára.

    Reply

  • Synaptic

    |

    Az jutott eszembe amikor Response felidegelte magát PvT-n. Ladderen tolt egyet T-vel, kapott egy P ellenfelet, és úgy alázta T-vel hogy gyönyörű volt nézni. Közbe mentek a beszólogatások hogy A move terran, és tásai, és tényleg nem is mikrózott vele, meg ilyen hogy webkamera be volt kapcsolva és elszaladt a géptől néhány percre makro csata közben.
    Aki nem ismerné Response-t annak mondanám hogy NA és EU (Ilovemegan néven) szerveren is grandmaster. (többek között MLG-n is játszott)
    Válasz Delebriel #30 üzenetére:
    Protossal könnyebb expelni? Nem tudom ki tudja reptetni a CC-t, meg planetery-t csinálni, és azt javítani. Most csak hirtelen erre reagálok, mert úgyis ebbe is beleköt valaki.
    Amúgy én mindig azt mondom hogy nem nehezebb egyik fajjal sem játszani, csak más.
    Pvel arra kell figyelni hogy a stalkerek hogy helyezkedjenek el a colohoz képest, Tvel meg arra hogy viking merről álljon be. Most lehet vitatkozni hogy a stimet nehezebb megnyomni, vagy a guardian shieldet, igazából lényegtelen. Mindenkinek az a faj a leggyengébb, és a legnehezebb amivel épp nyomul.

    Reply

  • Spirit

    |

    Protoss easy to learn: A 4 gateet mindenki megtudja csinálni.
    Protoss easy to master: A 4 gateel simán lehetsz master is.

    Terran ellen nem mondom hogy annyira könnyű tossal, de a zerget úgy szivatja szét ahogy akarja.

    Reply

  • dnbstep

    |

    #26 Nem értem miért kell az alsóbb ligákat belevenni, mindenki ezzel jön ha más nem jut eszébe, ez E-sport nem AoE vagy DoW, itt minden a felső 1-2%-ról kell szóljon balance ügyileg. És azokon az látszik, hogy koreában durván, globál meg enyhén, de a p a leggyengébb jelenleg. Valószínű, hogy diában ahol a duplaklikk rócsokra, attmove szinten vannak a zergek, ott nehéz fogni 200/200 P-t, de ez nem balance probléma. 😀 (De jól esett ezt most érvekkel alátámasztva leírni.)

    #33 Nyertél már (nem 100 pontos) master zerg ellen 4 gatevel? Mondjuk best of 3-ban? Az 1.5-2 hónapos nagy mapokon?

    Reply

  • xplode

    |

    Amíg viszonylag kis seregek vannak, FFekkel és colokkal nagyon szépen le lehet győzni egy terran sereget ügyes mikroval, de egy 200/200-hoz közeli mmm ellen a force fieldek semmit nem érnek, a chargelotok is meghalnak még mielőtt célt érnének, azt a pár colossust pedig leszedi 7-8 viking mielőtt érdemlegesebb sebzést okoznának. Egy 200/200-hoz közeli stimmelt mmm seregnek egyszerűen annyi a DPS-e h a Pnek szinte nincs esélye (esetleg talán valami szűkebb terepen). És az empről ne is beszéljünk (és a storm nem egyenértékű az empvel)

    Reply

  • Delebriel

    |

    Válasz Synaptic #32 üzenetére:
    Igen az expelésben igazad van, rosszúl fogalmaztam. Úgy értettem a protoss könnyen expelését, hogy egy hosszú makró game-ben nagyon könnyű dolga van, ha el kell foglalni a pályát. Egy-két proxy pylon könnyedén szivatja a kihelyezett terran expeket, míg egy sima 8marine-os drop gyakran semmit nem ér, mert rögtön jön a warp.

    Viszont az „egyszer egy P megunta és poénból T-re váltott és milyen könnyű dolga volt” részét inkább nem is kommentálom, mert ennek abszolúte nincs semmi súlya. Nem túl meggyőző egy esetet felhozni…

    Válasz xplode #35 üzenetére:
    Hát én csak abban vagyok biztos, hogy pont a teljes ellenkezője van annak amit te mondasz.
    A kis protoss sereg colo nélkül nagyon könnyen megszivatható egy stim-es rárohanással. De amikor 200/200-as protoss sereg jól választ csatateret, esélytelen bezúzni, mert 3 forcefield és a seregem fele küzd a 200/200as protoss deathballal. 7-8 viking meg arra se elég ,hogy 4 colo-t megszivasson. Ha meg egy protoss kimaxolva összesen 3-4 colot használ, akkor nem gondolkodik.

    Reply

  • papirsarkany

    |

    szeretem hogy mindenki úgy beszél a 4gateről mintha az lenne a szent gráll, a legyőzhetetlen, pedig t és z is marha egyszerüen ki tudja védeni, t lerak pár bunkert, z meg pár spine-t és megvárja míg kijön pár roach és kész. minden protoss tudja hogy 4gate-nek igazi ereje pvp-ben van. az meg hogy 200/200-on verhetetlen a protoss, egy válaszom van, nem kell hagyni hogy kimaxolja magát. a másik hogy a p egységek a leglassabbak, oké ott a blink meg warp, de a deathball igencsak lassú, nagyobb pályákon könnyű úgy helyezkedni ellene hogy szét lehessen kapni több oldalról.
    pvt-hez meg csak annyit hogy el kell felejteni a mass bio-t és át kell állni mechre, iszonyat erős, meg lehet nézni MC „protoss főistent” is azzal kapják szét mostanában rendszeresen.

    Reply

  • mikroman

    |

    papírsárkány: a 4gate nem legyőzhetetlen, csak egyszerű mint a faék és alacsonyabb ligákban elég ütős és könnyen megtanulható. Kisebb „tudás” vagy micro-macro rákészülés kell a kivitelezéshez és a támadáshoz mint a bevédéshez. Vagy nem? 🙂
    Szép a védekezés, csak a mapok nem szeretik a zerget. Valahogy nem értem miért is annyira jó az, hogy ledobsz 2-3-4 spinét az egyik oldalra ha simán támadható a lőtávján kívül az exped a másik oldalról. ODa is rakj 3-4 spinét? Ok. Akkor az mondjuk 6. -6 drone és -600 mineral az első 6-8 percben. Jogos. Azt meg nem értem hogy miért támadna a proti, ha látja hogy nem sanszos. Visszavonul picit, ledob 1-2 pylont és warpolgatja a seregét. Te meg totózd ki mikor vagy erősebb, kerüld meg a sereged egy részével, támadd több oldalról, vagy kockáztass meg egy támadst a main-expje ellen a seregét megkerülve „hátha nagyobb kárt okozok és visszaverem az otthon hagyottakkal” alapon. A 4gate noob szinten (na jó. A mezőny gyengébb 66-75% játékosai ellen) egyszerűbb és biztonságosabb módszer mint amit egy zerg fel tud mutatni ellene, vagy hasonló támadó jelleggel végre tudna hajtani. Persze a zerg ettől még nem imba és tele van lehetőségekkel, csak amolyan véres harcos típus. Ha nyer, ha veszít akkor is patakokban folyik a vér és robbannak a húscafatok. De jobb esetben van még elég husi ott ahonnan az áldozatok jönnek és kerül a levesbe elég terran/protoss testrész is:)

    Reply

  • lokids

    |

    Ezt a 4gatezést én sem értem. Diamondban még 1 zerget sem láttam aki ne tudta volna fogni. Na jó egyet igen, de az mellékattintott. 🙂 Pedig itt még noobnak számítunk. De a T az erős. Z ellen főleg. Bár a mapcontrol a zergnél van, de nehéz áttörni a terran falat. Pontosabban szemből lehetetlen mióta nincs swarm. 😛

    Reply

  • Partoal

    |

    Én azt fűzném hozzá a témájoz ami a balancolásról az egész véleményem. Aki balfasz, az vessen magára, szép dolog segíteni rajta, de aki tudna játszani vele hadd tudjon. Úgy kéne balanszolni a játékot hogy úgy vesszük alapba hogy a két ellenfél „skillben” egyenértékű. Nem pedig a kis ligásoknak kedvezni akik még tanulgatnak játszani. Jobb szeretek angol kifejezéseket használni, ígyhát: „Their pity is admirable, but it is misplaced”

    Reply

  • Jugin

    |

    Küldhetnél nekem egy olyan reppet, amiben diamondos fogja a 4 gate-et, mert amikor én fogom az legalább 18 perces gyilkolászásba torkollik. Való igaz a zerggel könnyebb map kontrollt tartani az overlordok miatt, de a terrannak sem kerülne semmibe szétküldeni egy-egy marin-t a megfelelő helyekre. Csak a legtöbb T nem törődik ezzel (ahogy azt én tapasztaltam), pedig szerintem megoldható lenne. A többi már stratégia. 😀

    Reply

  • zf79

    |

    Annyit közbeszólok, hogy aki ilyeneket mond hogy „diamondtól felfelé már nem lehet 4gate-tel nyerni” az baromságokat beszél. Ha nem tudsz az a te hibád. Pro-k is csinálják a 4gatet, nekik valahogy működik (nem csak PvP-ben). Persze nem azt mondom h nem lehet megfogni a 4gatet. Egyáltalán nem. Csak tudjátok nem mindegy ki csinálja….

    Reply

  • mikroman

    |

    Mondhatnánk azt is, hogy a profik nem szívnak azért be egy pár halucinációnyi voidot, vagy egy cannon rusht-pusht. Azért erről megkérdezném Idrát, vagy Crunchert is. Azt hiszem ők értek el ebben „sikereket” csak más oldalrról:)))
    Egy-egy jól elhelyezett „noob” trükk azért a profikat is csőbe húzhatja. max nem az egész meccset bukják, csak kisebb-nagyobb hátrányba kerülnek. Ha emellett közel azonos a két fél skillje, akkor meg bukhat ezen az egész meccs is.

    Személy szerint macróban gyengus vagyok. Ha sokszor elkenik a számat, akkor meg ideges is leszek és jön a 9 pool derítő 6 ling kezdés vagy a 3-5-7 RR. Ahol én vagyok ott azért az többnyire bejön. Csak ha ilyeneket nyomatok, akkor sose érzek rá a hosszabb játékokban mit kell tenni. Többnyire úgy se jön össze, ha „macro játékot” nyomok, de azért próbálkozni lehet .)

    Reply

  • Jugin

    |

    Tarson ellen is 2-szer megjátszotta a proxy pylont InControl és bejött neki, mert Tarson nem derített rendesen és nem is számított rá, de macro gameben nem tudta elverni és gondolom ezért rusholt InControl.

    Reply

  • DArkMan

    |

    Rendszeresebben kéne látogatnom ezt az oldalt (oh-yeah!)

    Szólnék egy pár szót az „alacsony ligás balansz”-hoz:

    Legyünk jó fejek, és feltételezzük, hogy nem kontraszelektált gibbonok játszanak alacsony ligában, hanem értelmes emberek – akik keveset játszanak, nem veszik komolyan, stb. Én (személy szerint, nem más) elég sokat olvasok / nézek SC2-ről dolgokat, elméletben nagyon ki vagyok már gyúrva 🙂 Viszont ha játszom, csak szórakozom. Ráadásul randommal – ami nem nagyon kedvez a bo finomításnak.
    Amit én látok az alsóbb ligákból: rengeteg meccs megy el azon, hogy az egyik játékos nem derít, nem jó countert hoz, nem figyel a csatára (hol, hogyan, mivel mit). Ilyen körülmények között szimplán a jobb macro, jobb micro, jobb helyzet, stb. eldönt egy meccset.

    Ezért is lehet olyan erős a 4gate. Ez az egyetlen „szinte mindenkinek ismert” buildorder, amit viszonylag gyorsan lehet nagyon hatásossá tenni. Bár ismerem a timingot, én is meg tudom csináli (közepes hatásfokkal), stb., még mindig elég gyakran előfordul, hogy nagyon nehéz dolgom van – egyszerűen azért, mert pl. egy nem igazán begyakorolt – ha úgy tetszik „próba” – buildet csinálok.

    Hasonló a helyzet mondjuk a mass mutalisk vagy a tankpush esetén. Ezek könnyen megjegyezhető, nagyon effektív összeállítások, melyeket – én úgy érzem, hogy alacsony ligában – könnyű megépíteni, de nehéz counterelni, pláne, hogy az átlag játékos a fent említett okok miatt nem rendelkezik elég tapasztalattal hozzá.

    Nem folytatom a novellát, pedig ez egy hosszabb téma is lehet. Számomra az a tanulság, hogy a hiba -sajnos- az én készülékemben van. Ha valaki úgy érzi, hogy ez-vagy-az nagyon kifog rajta, esetleg menjen utána, hogy a prok hogyan kezelik ezeket (ehhez sajnos ásni kell, mert nem az első replay szolgál tanulsággal), vagy látogasson meg egy fórumot, nézzen meg 1-2 day[9] daily-t (angolosok előnyben).

    U.i.: Mindenki találkozik nap mint nap olyan esettel, hogy az ellenfél kifog rajta valahogy. Én ennek inkább örülök, mert látom, hogy hova lehet fejlődni.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.