Teamliquides pályák

Gepzsir . Ismertető, Leírások 1617

A Teamliquid egy pályakészítő versenyt hirdetett, egy hónapja. A közösség rendkívül jó minőségű pályákat küldött erre a versenyre. A beküldött pályák közül hét 1v1, és három 3v3-as pályát választottak, ezeket fogjuk bemutatni.

A beküldött pályákat a szerint bírálták, hogy szerettek-e játszani rajtuk a pálya tesztelői, és alapfeltétel volt, hogy jól kiegyensúlyozott, szigorúan balanceolt pályák legyenek. Amelyik nem felelt meg a fenti két feltételnek, esélye sem volt a pályakészítő versenyen. Az is szempont volt, hogy az adott pályán menyire érvényesül a Blizzard elve: „easy to learn, hard to master”, azaz egy pálya legyen könnyen játszható, de nehéz legyen mesteri szinten játszani rajta.

A bírák így többek között a fenti feltételeknek megfelelően 7 nagyon jól játszható, és élvezetes pályát választottak:

Burning Altar

Samro225am és TPW munkája

–  3 bázist tartalmaz fejenként, mind a négy kezdő pozíción
– A Xel’Naga tornyok nem adnak túl sok információt, egy óvatos ellenfél el tudja kerülni a látókörét, de a fő útvonalakat be lehet látni

– Ha kiszedjük a köveket, egy rövidebb támadási útvonalat kapunk a harmadik bázishoz, vagy a saját harmadik bázisunkhoz gyorsabban oda érhetünk.
– ez a pálya egyaránt alkalmas a pörgős agresszív játékra, és a hosszú macro játékra.

Cloud Kingdom

Superouman és ESV munkája

– 2 kezdőhelyes pálya, könnyen védhető második bázissal
– A további terjeszkedés egyre nehezebb, ahogy a játék halad
– Az okosan kezelt taktikai csapatok bevetésének enged teret a pálya (milyen ügyesen fogalmaztam meg a szétharrassolást 🙂  –szerk.), és lehet macro játékot is játszani
– A teszt játékokon a „Bobby’s Flying Castle” (Béla Repülő Vára 🙂 ) becenevet adták a pályának, világos hogy miért. (én nem értem)

Daggoth Crater

monitor és ESV munkája

– Régebben Korhal Compoundnak hívták
– Folyamatos terjeszkedési lehetőséget biztosít
– Gyakran előfordult a pálya felezése, azaz mindkét játékos teljesen uralja a pálya ráeső részét.
– A tornyok hasznosak védekezésnél, és támadásnál is.
– Általában hosszú játékok alakulnak ki rajta

Haven’s Lagoon

Timetwister22 munkája

–  A pályán egyre magasabbra és magasabbra kell menni, ahogy egyre több bázisunk lesz
– A pálya kihangsúlyozza a szintkülönbségeket, amik segítenek előnyhöz jutni.
– Megéri a kicsit hosszabb útvonalakat választani a jobb támadási pozíció érdekében
– Rengeteg játékstílusnak felel meg a pálya. Jók a légi egységek, és a harassolás is.
– az egyik legjobban kedvelt pálya a teszterek körében.

Ohana

IronManSC és TPW munkája

– Nagyon technikás pálya, rengeteg tartalommal
– A hátsó bejárat nem bizonyul kiegyensúlyozatlannak, mert a második rámpa esélyt ad a védelemre
– A bázisok elrendezése lehetővé teszi a könnyű terjeszkedést 4 bázisig, de az utolsó bázis már problémás
– A hátsó ösvények lehetővé teszik, hogy meglepjük az ellenfelünket, és a gyors ellentámadásra is alkalmasak

Sanctuary

Grebliv és ESV készítette

– 3 kezdőhely van, ezek szimmetrikusak egymásra
– A pálya remek szabályos macro játékra, a kulcspozíciók a harmadik bázisod körül lehetővé teszik a jó védekezést.
– Egy agresszív játékos tudja tartani a Xel’Naga tornyot, és így szemmel tudja tartani a pálya közepét.
– Van lehetőség a pálya szélén is mozogni, így meglephetjük az ellenfelet

Twilight Peaks

Ragoo és LoS munkája

– 4 kezdőhely van, minden kezdőhelyhez 3bázis tartozik, és a 4 hely szimmetrikus egymásra

– A harmadik bázis biztonságosnak tűnik, de ez csalókás. a Tornyok biztonságérzetet adnak. Ez a hamis biztonságérzet könnyen vezethet agresszív két-hárombázisos játékhoz

– Ha egyszer vége az agresszivitásnak, a játékosok könnyen hozzájuthatnak akár 5 bázishoz is, és a maradék 2 bázisért folyhat a harc
– Sokrétű stratégiákat lehet használni

 

Tiszteletre méltó csapat pályák

Citadel of Gaia

prodiG és ESV munkája

– A Twilight Fortress inspirálta ezt a pályát
– Innovatív harmadik bázis, amit biztonságosan meg lehet szerezni, de csak ásványt ad, vagy a kockázatosabb harmadik, ami ad gázt is

– a rámpa védhető két Forcefieldel, de megvan a veszélye, hogy pozíción kívülre kerülsz.

Fields of Strife

Apom munkálya

– Az egyik teszter úgy írta le, hogy olyan, mint a Xel’Naga Caverns, csak nagyobb és jobb
– Több támadási útvonal nyitható, ha kiszedjük a köveket
– A tornyok nagyon hasznos pozícióban vannak, jó ötlet irányítani őket
– Van egy hátsó bázis, ami lehetővé teszi új taktikák alkalmazását

Hipster Heaven

Mashmed készítette

– Egyedi 3 csapatos 2v2 pálya (3 kezdőhely van csapatonként)
– A csapatok a szokásosnál egymástól jobban el vannak zárva, így ki lehet használni a gyors egységekkel az egyes játékosok gyengéjét
– Minden kezdőhelyen 5 bázis van, ez oszlik el a 2 játékos között. Hosszú játékoknál a harmadik kezdőhely bázisai nagyon felértékelődnek

Eredetileg úgy tervezte a Teamliquid, hogy egy meghívásos pro versenyt tartanak a kiválasztott pályákon, de túl sok minden lesz mostanában, ezért egy speciális nyitott verseny lesz november 26-27-én, az MLG Providence után, még az NASL nagydöntő előtt.

A pályák már kipróbálhatóak, a [TLMC] –re kell rákeresni a keresőben.

 

Forrás:


Comments (3)

  • Spirit

    |

    Elég jók a pályák, látszik, hogy sok munka van bennük, nekem leginkább a Cloud Kingdom és a Twilight Peaks tetszenek.

    Reply

  • PhoeniX

    |

    Szívesen megnéznék párat a ladderen is 🙂

    Reply

  • Sworn

    |

    vki nem próbál ki velem egy-két mapot?

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.