Archive for 2012. november 8. csütörtök

A Ladder Anxiety kezelése

Sokan idegesek az 1v1 meccseknél a Starcraft II-ben, gyakran még azok is, akik egyébként teljesen nyugodtak a csapatjátékok vagy egyéb játékok közben. Ez a leírás az okokat deríti fel és segít a probléma kezelésében. Köszönjük a fordítást Desternek! Szó szerint az „anxiety” aggódást jelent, de talán jobban illik ide a frusztráltság, ezért a továbbiakban ezt a szót használom. Jó fordítás még ide a szorongás, ezért a kontextustól függően hol az egyiket, hol a másikat fogom használni.

Gepzsir . Cikkek, Ismertető 1849 15 hozzászólás

Minden, amit tudni akartál: interjú David Kimmel

Végleges-e a WoL balansz? Legyőzhetetlen-e az Infestor-Brood Lord kombó? Mi lesz a Warhounddal? Lehet-e replayből meccset folytatni? Mi lesz a Carrierrel? Többek között ezekről is szó lesz a David Kimmel lefolytatott interjúkban. Igen, többes szám, ugyanis ez két interjú összeollózása, ezért előfordul, hogy kétszer is szerepel tök ugyanaz a kérdés, a válaszok azonban elég újdonságot tartalmaznak ahhoz, hogy mindkettő bekerüljön. A lényeg, hogy senki ne lepődjön meg, ha elkapja a déjá vu. De mielőtt még továbblépnétek, hadd magyarázzak el egy kifejezést, ami többször is előfordul az interjú során és talán nem mindenki számára egyértelmű. Ez a metajáték, röviden a meta. A mostani szövegkörnyezetben a játék „alkalmazott formáját” jelenti. Hadd szemléltessem egy egyszerű példával. A reaper a Wings of Liberty játék része, azonban nincs benne a metajátékban, ami röviden annyit tesz, hogy nem használják. Régen például a 4-gate jelentette a protoss metajátékot, hiszen olyan hatásos volt, hogy szinte mindenki ezt használta, és emellett minden más build gyengébbnek bizonyult. A metajátékot az újonnan felfedezett egységek/stratégiák („hm, ez a 4-gate elég durva”), a trendek („minden Protoss 4-gate-re megy, úgyhogy én is) és egyéb tényezők ( „nerfelték a 4-gate-et, inkább mással próbálkozom”) alakítják. Értelemszerűen egy ilyen RTS játék esetében, mint amilyen a StarCraft 2 is, az a jobb, minél változatosabb a metajáték, hiszen ha folyton ugyanazokat a stratégiákat/buildeket látjuk, akkor az valószínűleg azt jelenti, hogy nem elég kiegyensúlyozott a választék. Ezt persze még lehetne részletezni, de most csak az volt a célom, hogy aki eddig nem volt képben, az most nagyjából értse, hogy miről is beszélnek az interjú egynegyede alatt. Kellemes olvasgatást! Szeretet, béke, Kozsó. 

Hero . HotS béta, Interjú 2611 48 hozzászólás